Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 47

18.10.2005 |

Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU

ja eilen Puregonia 150 IU.

Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.

Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.

Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu viikonloppua viettämässä mun isän luona ja mies omassa kodissaan. Mukavan rauhallista , vaikka täällä nuorin on 4v pikkusisko.

Mulla on nyt takana 5:nä ilta pistetty puregonia. Pistoskohtaa aina pistele noin puoli tuntia piston jälkeen. Nyt vähän myös ehkä vatsa turvonnut, muita oireita ei ole havaittavissa.

Mitä muille kuuluu?

Vierailija
142/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsin sitten vihdoin piikittelemään - nyt on jo kahden päivän piikit mahassa. Piikittelen sekä Puregonia että Menopuria joten piikkejä on piikitelty jo neljä. Puregonit menevät ihan vanhalla rutiinilla sen enempää miettimättä mutta Menopurissa riittää vähän tekemistä. Inhottavaa piikitellä joka päivä normaalineulallakin. :-(

Munasarjat näyttivät heräävän ärhäkkäästi heti eilen. Nyt on jo vaikeaa istua etunojassa kun munasarjoihin kohdistuu silloin painetta. En kuitenkaan pelkää hyperiä (kop kop), sillä aikaisemmissakaan hoidoissa ei ole sellaista ollut ja silloinkin munasarjat rupesivat kipuilemaan heti alussa. Varmaan isohkot lääkemäärätkin vaikuttavat tähän - piikitän Puregonia ensimmäisen päivän 250IU:n jälkeen nyt 200IU per päivä ja Menopuria siihen päälle koko ajan 75IU/pvä.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille. Oma ensi viikon torstain ultrapäivä tuntuu olevan vielä kovin kovin kaukana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on että ens vuonna mekin voidaan juhlia ns. omia isänpäiviä bd bd bd

Tänään tuntu jo tosi vastenmieliseltä piikitellä, kirpaisikin jotenki kipeesti pistäessä iiih

Piparjuuri kysy hoitsulta ihan ohkasia neuloja on huomattavasti mukavampia pistää. Mä sain inssien yhteydessä omalta hoitajalta niitä nipun kun tuskastelin apteekin neulojen kokoa.

Mahaa hieman nippaileen niinkuin ois menkat tulossa mutta muuten ei tuntemuksia ole. Tiistaina ois seuraava ultra. Oikeestaan on ihan kiva että on aika lyhyin väliajoin käyntiä niin tuntuu aikakin menevän nopeesti, viikon päästä jännätään jo punktiota. Ja sittenhän se tosi piina alkaa kun pitäs malttaa oottaa se kaks viikkoa testiin, JÄNSKÄTTÄÄ!!!

Nyt tsiikaan mitä Idolsissa lauletaan Jaksuja kaikille

Vierailija
144/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis, juu ensi vuonna meilläkin vietetään isänpäivää! Se on tavoite;-). Huh Huh, muo jänittää nyt huomien punktio ihan ihan hirveasti...iikk... Mieskin jo vähän hermoilee.. Olo on muuten tosi tuhti. Millonkohan tämä ylimääräinen turvotus menee ohi? Mä olen yrittänyt juoda paljon ja levätä, kun perjaintain ultrassa näky vähän nestettä vatsaontelossa, lievä hyperstimulaatio riski kuulemma. Nyt täytyy vaan toivoa että saldo on hyvä huomenna ja tulevina päivinä.

Vierailija
145/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaguar oliko sulla mitään särkyjä nyt loppuajasta? Meinaan vaan kun mä oon vuorotöissä ja just ensviikonloppuna ois iltavuorot ja työ on aika hyppivää ja pomppivaa niin miltähän mahtaa tuntua....

Punktiopäivähän määritellään perjantaisessa ultrassa. Miltä sulla muuten näytti? Onko tulossa hyvä saalis bd bd bd peukkuja!

Missä vaiheessa sulla rupes maha turpoomaan siis kunnolla? Nyt on viis piikitystä takana eikä ainakaan vielä voi sanoa että menkka turpoamista kummempaa ois ilmenny, ainakin entiset housut vielä mahtuu jalkaan ;o)

Ippu miten menee? Positiivista energiaa sinne ja tarraliimaa

Entäs Ibiza, mites menee?

Jaksuja kaikille

Vierailija
146/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään ihan kauheita särkyjä mutta vähän kyllä selkää ja takareisiä on särkenyt. Ja nyt tämä viimeinen hetki on sen verran ähky että en ois töissä kauheasti jaksanut. Ja teen istumatyötä. Lääkäri kysyikin perjantaina että joudunko tekemään töitä viikonloppuna? Eli ilmeisesti jos oisin, niin olisin saanut sairaslomaa. Että varmaan säkin saat, koska pitää ottaa tosi iisisti. Siivouksetkin piti kuulemma jättää miehelle;-). Tosta turvotuksesta, sitä on ollu vähän 5n piston jälkeen mutta varsinaisesti vasta nyt perjantaina(to oli vika pistos, eli se oli 9s) oli oikein ahdistavaa. Tuntu et turvonnut mahani näkyy kilsojen päähän ja kävely on mummo tahtia. Ja mä yleensä kävelen kovaa..

Vierailija
147/160 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuulemma ihan hyvä. Oikealla puolella oli 15 ja ihan kaikkia ei pystytty laskemaan ja vasemalla oli 5. Mulla oikea on aktiivisempi. Ja kuulemma kaikistahan ei välttämättä saada, mutta lääkäri arveli sellaista kymmen kuntaa.. Mut saa nähdä... Ilmoittelen teille huomisessa miten kävi.. tosin en tiedä saanko tuloksia vielä huomenna tietää...Koittakaa jaksaa kaikki!

Vierailija
148/160 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaguarille tsemppiä tänään totuuden hetki...

Mulla on takana 6 pistosta ja tuntuu kuin olisin syönyt paljon pieniä ilmapalloja. Tämä tunne myös perästä kuuluu :)

Huomenna on sitten tilanne kartoitus käynti hoitopaikassa ja saadaan lisäohjeita. Tarviiko jatkaa puregonia ja rinnalle jarrua vai miten edetään? Vähän jännittää etukäteen!

Ens viikolla me kaikki sitten päästään tositoimiin, kun jaguari näyttää meille nyt tällä viikolla mallia.

Onnea nyt kaikille!!!

Vierailija
149/160 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meni pistos oikein kivasti (myös Menopur) - näyttää olevan ihan pistoskohdasta kiinni sattuuko tuon Menopurin piikittäminen. Onneksi...Olisi kiva päästä jo ultraan selvittelemään munimistulosta mutta on vaan jaksettava torstaille asti. Olen vielä tämän viikon lomilla eli ehdin ajatella näitä hoitojuttuja ihan liikaa. Plääh...

Mutta sentään punktio on jo ensi viikolla vaikkakin vasta perjantaina! Hyviä piikitystuloksia kaikille! :-)

Vierailija
150/160 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipa kokemus. Lepohuoneessa odotelessa alkoi vähän peloittaa. Mutta itte toimenpide meni hyvin, vähän vasemmasta munasolusta otettaessa otti pikkuisen kipeää, mutta se oli tosiaan pikkuisen. Kipulääkkeet tekee olosta vähän spagetin;-). Mutta itte tulos oli kuulemma loistava, 20 munasolua saatiin. Nyt sitten kesiviikkona on itte siirto ja muutenkin kuullaan miten hedelmöittymiset on onnistunut jne. Jouduin kyllä itte toimenpiteen jälkeen hetkeksi tiputukseen. Ilmeisesti toi rakkuloinen/munasolujen määrän takia ja kun ei ennen toimenpidettä saa juoda eikä syödä. Ja mulla on kuulemma edelleen se HS riski. Et nyt pitää tosiaa olla sohvaperunana ja juoda megana. Jaksuja kaikille!

Vierailija
151/160 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tulos Jaguar. Toivottavasti moni hedelmöittyy ja jakaantuu ja siitä sitten kiinnittyy bd bd bd

Ilmoitahan meille sitten tulos.

Meistähän pari saa huomenna tietää väliaikatietoja ultrassa peukkuja myös meille.

Tänään oli ihan helppo pistos kun tuntuu tuo makkara vaan turpoavan, mitään muuta ei tarvi ku laskea pikkareiden reunaa hiukan niin siinäpä se löllöttelee ;O)

Oikeella tuntuu hiukan enemmän nippailua, mutta tuntuu sitä myös vasemmalla. Jospa mullakin ois kypsymässä kunnon ' munasato' . Hih hih kot kot...

Peukkuja ja jaksuja kaikille

Vierailija
152/160 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään toinen ultra ja lääkäri meinas että kaikki on kuin oppikirjasta ;)

Limis 12,5mm, oikealla rakkuloita 6-10mm 11-12kpl, 11-15mm 6-7kpl ja vasemmalla 6-10mm 11-12kpl, 11-15mm 5kpl. Hyvä sato kypsymässä.

Jaguar joko tiedät miten sun sadolle kävi? Oletko sinä mukana tutkimuksessa jossa arvotaan IVF tai ICSI? OYSsissä on tämmönen tutkimus ja IVF osu kohdalle (pikkasen oisin toivonu ICSIä jos vasta-aineita tms estääkin hedelmöittymisen), lääkäri lohdutteli että jos joudutaan uusimaan hoito se ois suoraan ICSI ja voidaan ottaa ylimääräiseksi johonki ryhmään ettei venyis kovin pitkään :) jeps tulevaisuuden suunnitelmatkin on valmiina ns varalla...

Kelläs muulla piti tänään olla ultra? Mitäs sanottiin?

Perjantaina seuraava ultra, nyt menee kohtuu nopeesti aika mutta entäs istutuksen jälkeen huoh...

Jaksuja

Vierailija
153/160 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon follikkeleita molemmilla puolilla oikealla keskimäärin 14mm ja vasemmalla 10-18mm, follikkeleiden lukumääriä en tiedä. Pistoksia jatketaan Puregon 150IU + Orgalutran (jarrupistos). Seuraava ultra on perjantaina, silloin taas ollaan vähän viisaampia.

Alavatsa jonkin verran kipuilee, mutta ei vielä haitaksi.

Mites muilla etenee?

Vierailija
154/160 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Hienot tulokset teillä flikat. Hyvä sato tulossa. Minä tulin juuri masukaverin siirrosta. Eli sain tulokset. 20stä munasolusta 12 hedelmöittyi ja 6 niitä oli kuulemma top luokkaa. Että hyvät oli tulokset ja lääkäri oli toiveikas. Kuulemma nyt on siirretty niistä 6sta yksi erittäin ärhäkkä;-). Mutta nyt loppu aika onkin sitten luonnon tehtävä. Lugeja pitää kuulemma laittaa r-testiin saakka(30.11) tai jos alkaa voimakasta vuotoa niin sitten lopettaa. Maha on edelleen kuin fudispallo ja kuulemma toi turvotus voi mennä vielä ensi viikkoonkin..

Vierailija
155/160 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tarrasukat masuasukille Jaguar!

Mulla on hieman huono olo, etoo.

Eiliset pistokset meni ihan ok, jarrupistos teki vähän kipeetä.

Kohta sitten tämän päivän pistokset, toivottavasti ei tee kipeetä ainakaan paljoo.

Töissä oli tänään olo että päässä ei yhtään ajatusta, mutta työt tuli tehtyä kuitenkin...

Vierailija
156/160 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrasukkia Jaguarille.

Ibiza, meillä näköjään aikalailla samat oireet vaikka taisikin olla eri lääkkeet. Kahdeksan kertaa oon nyt piikitelly ja tänään tuntu tosi etovalta. Huomenna töihin aamuvuoroon, onneksi toinen aamuvuoro menee Ultrassa. Kohta saadaan tietää operaatiopäivä ja päästään Jaguaarille seuraksi :O)

Mites Piparjuurella ja Ipulla menee? Varsinkin Ipulla kun ei oo kuulunu mitään...Pidetään peukkua että pelkkää hyvää kuuluu!

Mä oon ruvennu näkeen ihan kummia unia, siis aivan päättömiä. Onko muilla moisia oireita tullu? Ei onneksi mitään painajaisia mutta sekoja :O)

Hyviä vointeja ja tarraliimaa Jaguarille, meille muille hyvää munasatoa!

Vierailija
157/160 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, mun täytyy sanoa että kyllä mulla olikin etovia olotiloja kun pistelin loppuaikoina ja varsinkin kun irrotuspistos oli tehty. Ja tosta irrotuspistoksesta, musta tuntu että se neula oli jotenkin isompi ja paksumpi. Mut yritin vaan aatella positiivisesti että se on toistaiseksi viimeinen pistos ja niinhän se olikin. Nyt on 11 pakkasessa että ei ihan heti tarvitse uusia tätä kaikkea. Että kyllä tää palkitaan! Tsemmpiä nyt Ibiza ja muut!

Vierailija
158/160 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos ihan ok ottaen huomioon endon runteleman kroppani - oikealla oli 6 somaa tasaisen kokoista rakkulaa (12-13mm) yhdessä ryppäässä. Vasemmalla vain kaksi pienempää (10mm). No vasen onkin se pahemmin endon runtelema. Kohdun limis 9,3mm mikä on kuulemma juuri passeli ottaen huomioon 5 päivän piikityksen. Muistelisin että ihan näin ollaan menty aikaisemminkin joten eipä tässä ole mitään ihmeempiä pettymys-/onnistumisfiiliksiä. Kunhan porskutetaan eteenpäin. :-) Mitä luultavimmin seuraavassa ultrassa/punktiossa viimeistään löytyy vielä parisen uutta rakkulaa (yleensä punktion saalis on ollut noin 1,5 kertainen verrattuna tähän 5pvän piikitysultraan nähden).

Seuraava ultra on vasta tiistai aamuna - teillä muilla taitaa olla silloin jo punktio käsillä? Oma punktioni menee viikon loppupuolelle (torstai/perjantai) joten vielä on odoteltavaa...

Vierailija
159/160 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio on ma - ke ens viikolla, huomisessa ultrassa kertovat tarkemman päivän.

Tänään on etova olo vaan voimistunu ja väsymys vaivaa. Jospa sitä parin viikon päästä tulee sitten ekstra energiaa :0)

Voi kun meillä kaikilla onnistuis bd bd bd (((((0))))) iso hali

Jaksuja kaikille, tuun kertomaan huomenna punktiopäivän.

Vierailija
160/160 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidän peukkuja teille tytöt! Tirppa jos sulla on jo nyt ällö olo niin voipi olla että maanantai on SE päivä! Nyt voimia vaan! Ja Piparjuuri, ihan hyvinhän sulla noita rakkuloita on! Olen itsekkin endolainen ja ultrassa näytti koko ajan että vasen tulee todella hitaasti " vähemällä" rakkula määrällä. Ja mullakin endo on tuhoillut mun vasenta puolta. Mutta lopputulos oli että 11 munasolua oikealta ja 9 vasemmalta. Et nyt stemppiä vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi