Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 47

18.10.2005 |

Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU

ja eilen Puregonia 150 IU.

Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.

Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.

Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tarraliimaa. Vautsi. Piti heti sännätä koneen ääreen kun pääsin töistä (iltavuoro) kahtoon miten sulle kävi ja olihan ihania uutisia.

Eikös se siirtopäivä oo vk 2+0, siitähän voi laskea eteenpäin.

Jippii

Pieni kysymys tähän väliin; Oliko sulla toisella piinaviikolla menkkamaisia kipuja, nyt kun sulla on kokemusta oireista ennen plussaa. Voit sitten kertoa meille millon pitää huolestua. Mahaa meinaa nippailla välillä oikeenkin tuntuvasti.....

Vielä sylin täydeltä onnea ja tarrasukkia. Kerro isukille terkkuja.

Vierailija
62/160 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten eka luukku aukastu kalenterista ja sydämen kuvahan se siellä :0)

Mulla oli viime yönä kauhee palelu horkka kohtaus. Ja maha oli kipeenä. Luin tätä ketjua taaksepäin ja huomasin että Jaguarilla taasen oli näihin aikoihin hikoilukohtaus. Ja nyt pelottaa sikana, miehellekin puhelin illalla että mitäs jos hoito epäonnistuu niin mitäs sitten. Lohdutteli vaan ettei vielä mietitä vaan ootellaan rauhassa ens viikkoon. Pitäs järkätä itelle jotain hommaa vielä viikoksi jos sais ajatukset pois hoidosta....

Mitenkäs Ibizalla menee kun ei oo kuulunu vähään aikaan mitään?

Entäs Piparjuuri, mitkä on fiilikset?

Täällä pelokkaat ja samalla onnellinen Jaguarin puolesta.

Jaksuja kaikille, tarrasukkia plussanneelle ja meille vielä piinaileville ja siirto-onnea Piparjuurelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset onnittelusta. Tuntuu kuitenkin edeelleen että on kuin nuoralla kävelyä. Munasarjojen kohdilta kipuiluja ja häntäluussa. Lievästi sellaisia menkkoja muistuttavia tuntemuksia. Ja painon tunnetta vatsassa. Välillä ei taas mitään, eli ihan normaali olo.

Mulla oli tosiaan 7 päivää siirrosta se älytön hikoilu kohtaus ja sen jälkeen oli pari päivää tosi hyvä olo. Ehkä vähän munasarjoja jomotti. Sit tuli ihmeellisiä närästyksiä (jota pidin normaalina?) ja sit tuli ruokahallutomuus(ei ees karkki maistunut;)). Ei yksinkertaisesti ruoka maistunut. Mitä muuten on edelleen. Ja sit tämän viikon maanantaina oli sellaisia vihlasuja kohdussa pitkin päivää ja vähän nipistelyä. Luulin tosiaan et toivo on menny.

Tää on jotenkin niin epätodellista vielä. Nyt toivon ja rukoilen että kaikki menee hyvin.

Vierailija
64/160 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnea Jaguarille!!!

Tiistaina gynellä vasemmassa munasarjassa nestettä ja kystiä ottivat mut sisään sairaalaan. Siellä olin sitten tähän asti tarkkailussa hyperstimuloinnin takia. Joka päivä otettiin kokeita ja ultrattiin munasarjoja. Tänään labrat ihan ok ja munasarjan nesteet vähenemäänpäin. Pääsin kotiin ehdoin lepoa... ei muuta.

hcg:kin otetiin, mutta lääkäri sanoi ettei tulos ole vielä luotettava eli pitää rauhassa odotella ensi viikon keskiviikkoon. Keskiviikkona on sitten taas munasarjojen ultraus ja sitten verikokeet ja niissä hcg eli kotona ei tarvii testailla, kun saan sitten silloin varmat vastaukset.

Hyperstimulaatio oli alkanut siitä, kun vasemmalta ei saatu kaikkia munarakkuloita tyhjiksi ja ne vain jatkoivat kasvamistaan ja keräsivät nestettä sinne munasarjaan.

Tsemppiä kaikille!!!

Vierailija
65/160 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ibiza, hyvä että löyty joku selkeä syy kipuiluun ja sait lepäillä rauhassa. Muista jatkaa lepäilyä kotonakin!!!!

Eilen illalla tosiaan tuli kauhee horkkakohtaus ja sen jälkeen on ollu maha tasasen kipee melkeen koko ajan. Just niinku ois menkat alkamassa. Toivottavasti se on vaan keltarauhashormonien vaikutusta. Pidetään peukkuja kaikkien puolesta. Jaguarille tarraliimaa, Ibizalle ja mulle plussapeukkuja ja Piparjuurelle siirtoloitsuja.

Jaksuja ja haleja

Vierailija
66/160 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja että sen HS:n piti iskeä. Itse pelkäsin sitä kanssa. Mutta toisaalta hyvä että selvisi syy kipuihin. Nyt otat Ibiza TOSI iisisti. Se on käsky!

Piparjuuresta ei oo kuulunut? Sillä oli se reissu, mut eikös huomenna ollut tarkoitus tehdä siirto?

Nyt toivotan teillä sylin kaupalta tarraliimaa ja Piparjuurelle toivon että siirto menee hyvin!

Vierailija
67/160 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onneksi olkoon Jaguarille! :-) Aivan upeaa!!!!! :-) :-)

Ja sitten näppärästi heti omaa napaa... ;-) Yöllä kotiin klo 1:30 ja aamulla klo 9 siirto. Saatiin siirrettyä kaksi alkiota - kummatkin blastokystavaiheessa. :-) Nyt vaan jännittää kyllä aika tavalla se että kun töissä on toooodella kiire ja olen ensi viikollakin pari päivää matkoilla niin eipä tässä todellakaan ehdi/voi ottaa iisisti tätä piina-aikaa. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä että se on vaan hyvä mutta silti sydämestä otti aika tavalla kun ravasin aamulla juosten siirrosta töihin. No ok, ei sitä juoksua ollut kuin vaan 100m että ehdin bussiin mutta silti tuli huono omatunto siitä että tapoinkohan heti pikkuiset? Jos ne vaikka hölskyivät rikki??? :-( No en kai! Onko teille sanottu mitään sen ihmeempää miten pitäisi toimia piina-aikana? Minulle kun on toitotettu klinikalta vaan koko ajan että " elä ihan normaalisti ja koita unohtaa koko asia - se olisi kaikista parasta" . Toisaalta kaverilleni oli sanottu että ei saisi hirveästi pomppia (hyppynarutyylistä pomppimista tasajalkaa tms) tai nostella hirveän painavia juttuja maasta. Tiedä nyt sitten noista...

Vaan tällaista tänne. Mitäs teille vielä piinailijoille kuuluu? :-)

Vierailija
68/160 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mahtavaa että pienokaiset oli niin hyvässä vaiheessa. Pidetään peukkuja ja lähetän tonneittain tarraliimaa. Mulle hoitaja sanoi, että en voi tehdä enään mitään sellaista mikä " pullauttaisi" alkion ulos mutta en myöskään voi edesauttaa kiinnittymistä mitenkään. Joten tuskin sun 100m pyrähdys on vaikuttanut mitenkään ja oletettavasti jouduit kuitenkin makaamaan jonkin aikaa siinä pöydälläkin siirron jälkeen :0)

Mä en oo käyttänyt mitään poppakonsteja nyt muutakuin Omega3 + foolihapolla ja multitabsin 2+. Jos nyt ei onnistu otan PASiin avuksi punaviinin vaikken niin siitä pidäkkään. Tää sen vuoksi kun mun mahaa on juilinu just silleen menkkakipumaisesti toista päivää, että pelkään hoidon menneen harakoille.

Onko sulla Piparjuuri kokemusta ruumiinlämmöstä IVF aikana, nouseeko lämpö kun alkio on kiinnittynyt vai voiko lämmöstä nyt päätellä mitään kun kiertokin on " keinotekoisesti" aikaan saatu???? Meinaan mittasin tänäaamuna lämpöä niin normaalilämpö mulla on 36.6 ja tänään se oli 36.8........Kyllä tässä touhussa pää räjähtää....

Ja onko sulla ollu ennen plussaa (muistaakseni sulla oli plussiakin jo takana) todella menkkamaisia tuntemuksia? Kaipaa rohkaisua ja toivoa...

Mites Ibiza, oletko muistanut lepäillä ja nauttia nesteitä? Peukkuja sinnekin.

Jaksuja kaikille ja plussasäteitä meille lopuille, Jaguarille tarrasukkia.

Vierailija
69/160 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, nyt kaikilla on asukit kyydissä! Mulle kyllä sanottiin punktion/siirron jälkeen että pitää ottaa iisisti vielä noin viikko. Mutta luulen että se johtu lähinnä tosta punktiosta ja paljosta saaliista. Munasarjat sen verran hellänä siitä kaikesta.

Mulla on tänään vähän maha turvoksissa, mut vähemmän mitään maha vihlaisuja. Vähän tuolta peräsuolesta sillain " vetää" . Mut toi voi olla mun edostakin? Kun jo hoitojen aikana sanoin lääkärille että ottaa takareisiin, niin hän oli sitä mieltä että endo on saattanut aktivoitua niistä hormooneista? Noh nyt täytyy vaan odottaa sinne ultraan/jälki tarkistukseen. Siis taas piinailua mutta toisenlaista:)

Nyt kaikille hyper liimaa!!!!

Vierailija
70/160 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites menee?

Itsellä ei kummenpaa olen lepäilly ja syönyt... Olo on ihan niin kuin normaali, mutta ei tonn sisään näe ilman ultraa. Torstaina oli kyllä jo alkanut munasarjan pieneminen se oli silminkin havaittavissa. Eli jos se on jatkunut niin luulen että keskiviikkona näyttää jo aika hyvältä.

Mua alkaa jo vähän jännittää mitä tuloksia sitä keskiviikkona saa, toivon titysti et ultra olis ok ja raskaus testi positiivinen.

Ibiza kp 31, pp 10

Onnea nyt meille kaikille jokaiseen piinavaiheeseen. Ensi viikolla sitten kirjoitellaan niitä plussauutisia.

Vierailija
71/160 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tirppa71:

Onko sulla Piparjuuri kokemusta ruumiinlämmöstä IVF aikana, nouseeko lämpö kun alkio on kiinnittynyt vai voiko lämmöstä nyt päätellä mitään kun kiertokin on " keinotekoisesti" aikaan saatu???? Meinaan mittasin tänäaamuna lämpöä niin normaalilämpö mulla on 36.6 ja tänään se oli 36.8........Kyllä tässä touhussa pää räjähtää....

Ja onko sulla ollu ennen plussaa (muistaakseni sulla oli plussiakin jo takana) todella menkkamaisia tuntemuksia? Kaipaa rohkaisua ja toivoa...

Mittailin itse lämpöjä fanaattisesti 2 ekan IVF:n aikana (ja yhden PAS:in) kunnes klinikalta kerrottiin seuraavaa:

1. Luget (tai muut vastaavat) nostavat yleensä lämpöjä

2. Suurimmalla osalla meistä lämpö nousee ovulaation myötä noin 0,2-0,5 astetta tavallista korkeammalle. Se johtuu keltarauhasen syntymisestä ja toimimisesta. Niin kauan kuin keltarauhanen toimii niin lämmöt pysyvät koholla. Ja keltarauhanenhan toimii ihan normaalistikin aina siihen asti kunnes vuoto alkaa (toiminta loppuu noin 1vrk ennen vuodon alkua). Jos lämpö ei yleensä keltarauhasen toiminnan ansiosta kohoa niin se ei kohoa raskausaikanakaan.

2. Alkion kiinnittyminen ei nosta lämpöjä (koska lämmön nousu johtuu siis keltarauhasen toiminnasta/ei raskaudesta)

Eli siis kun raskaana olevilla " lämmöt pysyvät koholla" niin se johtuu siitä että heillä keltarauhanen toimii aktiivisesti ja tukee raskautta - ja sitä se tekee noin rv9:lle asti. Muilla keltarauhanen (ei raskaina olevilla) keltarauhanen lopettaa taas toimintansa kuukautisiin. Joten loppukierrosta kaikilla pitääkin olla lämmöt koholla. Tylsää - eikö olekin. :-( Koholla oleva lämpö kertoo siis vain ja ainoastaan siitä että kroppa tuottaa keltarauhashormonia - oli se sitten omaa tuotantoa tai lugeista (tms) saatua - ja ainoa joka kertoo jostain on lämmön lasku.

Vaan sitten noihin menkkamaisiin kipuihin. Joka ikisessä hoidossa oireet ovat olleet ihan samanlaiset oletettujen kuukautisten alkamisajankohdan lähestyessä tuli hoidosta plussa tai ei (eli siis alkoi kuukautiset tai ei). Joten älä huolehdi niistä kivuistakaan! Ei ne merkitse oikein juuta tai jaata. :-)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
72/160 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi. Ehkä enemmän huolettaa kun horkkayönä mulla lämmöt oli 36.5 ja seuraavana aamuna 37. Nyt näyttää että ne sahaa ees taas (vuoroin kylmä vuoroin kuuma)

Pitää jaksaa piinailla torstaihin. Torstaina meen viimeseen aamuvuoroon jonka jälkeen on sitä omaa lomaa ja vapaat päälle niin kerkee kasata ittensä jos tulos nega ja jos tulos on plussa kerkee hieman laskeutua pilvistä ennen töihin menoa. Työkaverit ei tiedä hoidoista.

Mahakivun lisäksi tullut kuvioon mukaan etova olo. Onko Ibizalla tai Piparjuurella ollu missään hoidossa vastaavaa? Huomasin juuri että täsmälleen mennään Ibizan kanssa samoissa aikatauluissa kp31 pp10. Hienoa että Ibizan olo alkaa helpottuun. Onnea ja tarraliimaa keskiviikolle.

Kylläpäs tää on stressaavaa. huoh.

Seurataan Jaguarin jalanjälkiä plussajunaan!!!!!

Vierailija
73/160 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tirppa71:

Mahakivun lisäksi tullut kuvioon mukaan etova olo. Onko Ibizalla tai Piparjuurella ollu missään hoidossa vastaavaa?

Minulla ei niissä plussahoidoissakaan ole tosin ollut mitään pahoinvointia joten en varmaan kyllä ole ihan oikea ihminen kommentoimaan tuohon. ;-) Minulla on ollut aika lailla samanlaisia alkuraskauden oireita kuin äidilläni oli aikoinaan ja hänellä alkoi pahoinvointi vasta rv10 ja kesti rv18 asti joten siinä mielessä en ole asiaa pahemmin ihmetellytkään. Useinhan se menee niin että äidin ja tyttären oireet ovat aika samanlaisia. Voisitkohan kysäistä äidiltäsi milloin hänellä alkoi oireet ja minkälaisia ne olivat? :-)

Hirveän pitkällä te kyllä jo olette Ibizan kanssa! Itse manailin lääkärille että tulee nyt niin pitkä odotus kun siirto oli vasta 7vrk punktion jälkeen (normaalisti neljän) ja lääkäri kyllä sanoi että voin laskea näitä päiviä ihan niin kuin olisin ollut jo maanantaina siirrossa. Sillä samaa vauhtiahan ne alkiot koittavat kiinnittyä oli siirto tehty sitten vaikka 3vrk tai 7vrk punktion jälkeen. Eli oikeastaan olenkin jo pp5:ssä! ;-)

Vierailija
74/160 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt taas hetken aikaa helpottaa, ja ainahan tuhruton päivä on eteen päin. Täällähän on saanut lukea tuhrun ja vuodon alkaneen jo pp 7 (progeista huolimatta) joten yritetään ajatella positiivisesti.

Kyllä tämä palsta on mainio ja tuiki tarpeellinen. Meinaan jos yksin pyörittelisi mielessä niin takuu varmasti viikossa tulisi hulluksi.

Äidiltäni en oikeen viitsi kysyä oireista, kun ajattelin yllättää jouluna jos tulos olisi plussa. Vanhempani tietävät kyllä ongelmista ja keväällä tehdyistä insseistä, mutta tästä en ole puhellut. Olisi niin kiva yllättää jouluna bd bd bd

No niin päivä kerrallaan elellään ja kyllähän me kaikki siihen Jaguarin ohjaamaan plussajunaan noustaan!!!

Lämpöiset halit kaikille! (((0)))

Vierailija
75/160 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille. Ensi viikosta tulee aika jännä;) Ibiza ja Tirppa piinailee totisesti ja Piparjuuri tulee hyvin perässä;). Muo jännittä jo teidän puolesta kun muistan omat loppuajan jännitykset.Huh!

Tosta lämpötilasta, itse en lähtenyt mittailemaan, mut noita niin sanottuja " kuumia aaltoja" oli. Ja sit tuli sitä ruokahaluttomuutta ja närästystä. Ja tosiaan, Piparjuuri on ihan oikeassa ei noista " oireista" oikein voi kauheasti päätellä. Ittekin menin ihan mäkeen. Oon joskus luomuillessa ollu paljon paljon varmempi että nyt plus tulee, mut ei.

Sylin täydeltä vaavi liimaa!!!!!!!!!

Vierailija
76/160 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään jaksais odottaa keskiviikkoon asti.

Mulla on nyt sairaalasta pääsyn jälkeen ollut ihan normaali olo eli hyperiasta varmaan selvittiin. Oon ottanut kyllä ihan rauhallisesti.

Lämpöjä oon silloin tällöin mittaillu ne on koholla ollu 0,2-0,5 astetta, mutta johtunee lugeista ja siitä keltarauhasen toiminnasta.

Nyt ollaan kaikki sitten piinavaiheessa, huh huh.

Mulla on kotona kaksi testiäkin, mutta yritän malttaa keskiviikkoon niin saan suoraan tuloksen lääkäriltä ja sen hcg-arvonkin.

Ibiza kp 32, pp 11

Vierailija
77/160 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki. Tänään tähän mennessä on olo ollu aika normaali. Oisko noi oireet voinu olla kiinnitymisoireita.... toivotaan, toivotaan. Kyllä totisesti alkaa jänskättään ja niinkuin aioin torstaihin asti pitäs jaksella piinailla. Vaikkakin yön tunteita kävi jo mielessä ostaa testi ja tehdä se heti :0)

Illalla täytyy poltella kynttilöitä ja asennoitua positiivisesti. Jos vaikka siten vois edesauttaa kiinnittymisessä ja jatkossa.

Voi kun mä toivon, että tämä pino ois 100% plussapino bd bd bd

Lämpöisin ajatuksin kaikkia ajatellen

Vierailija
78/160 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin vaikka hoitaja varotteli tuhruvuodosta, niin kyllä vetää mielen matalaksi kun eilen illalla tuli hieman verta vessassa käynnin yhteydessä ja tänään uudestaan.

Yritän kuitenkin sinnitellä sinne torstaille asti ennen testiä, meinaan jos sinne asti päästään...

Tarrasukkia Jaguarille ja plussasäteitä Ibizalle ja Piparjuurelle.

Vierailija
79/160 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Eikös se ollut niin että ei vielä tuhruttelu tarkoita negaa? Mutta ymmärrän kyllä sun tunteen! Ei kiva. Jos on vaan kiinnitys tuhrua?

Noh, en minäkään vielä uskalla riumuita plussastani kovasti. Mulla on sen verran olu erinäisiä mahakipuja, turvotusta, painontunnetta, munasarjojen kohdalla omaa kipua. Selästä ottaa välillä. Muistuttanut paljon punktion jälkeisiä oireita. Soitin VL:n tänään kun huoli alkoi olemaan niin suuri. Tosin tänään on ollut nyt kyllä tähän hetkeen asti " kohtalaisen hyvä olo" . Mut sain lääkäri ajan keskiviikko iltapäivään, että yritetään katsoa että onko kaikki ok vai mitä? Kyllä hiukan pelottaa mutta toisaalta hyvä että asia tarkistetaan. Mullahan on taustalla endoa, että en tiedä sitten johtuuko ehkä siitä...Noh se musta....

Mut Tirppa nyt tosi paljon voimia ja kaikille ihan turbo plussäteitä!!!!

Vierailija
80/160 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu nyt sunnuntaista asti vanhemmillani kylässä saanut muuta ajateltavaa, kun koko ajan mikä on tulos.

Eilen illalla tuli vessassa pyyhkiessä tuhrua paperiin kerran. Tänään ei oo tullu mitään, mut luget varmaan kanssa vaikuttaa. Nyt oon sitten melko varma että nega huomenna napsahtaa.

Huomenna siis aamusta ultra ja sitten verikokeet, iltapäivällä saa sitten tulokset...

Mites muilla menee?

kp 34, pp 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi