IVF/ICSI vko 47
Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU
ja eilen Puregonia 150 IU.
Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.
Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.
Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.
Kommentit (160)
Onko tullu oireita suprecurista? Mä oon ehkä hiukan herkempi ku ennen eli tippa linssissä jo hieman herkemmästä kohdasta telkussa sekä hieman kylmiä ja kuumia aaltoja oon kokenu sekä paljon väsyneempi oon ollu. Täti tuli sitte viimein ja vihdoin kp 31. Tiiä nyt sitte myöhästyttikö vai ei ku ne ei koskaan ollu kovin säännölliset ilman lääkkeitä....
Mites muilla menee? Oikein hyvää vointia kaikille!
Täällä vietän rauhallista koti viikonloppua ja kärsin menkoista menossa kp 3/24-29.
No nyt tietää et pian pääsee tositoimiin!
Mitäs muille kuuluu?
tirppa71:
Onko tullu oireita suprecurista? Mä oon ehkä hiukan herkempi ku ennen eli tippa linssissä jo hieman herkemmästä kohdasta telkussa sekä hieman kylmiä ja kuumia aaltoja oon kokenu sekä paljon väsyneempi oon ollu.
Juuh...eli oireita kyllä on tullut sumuista. Lauantai-iltaa vaan kaikille. Katsottiin juuri miehen kanssa nauhalta Hiljaiset sillat ja häpeäkseni joudun kertomaan että ulisin varmaan puolet leffasta. Mittailin lämpöäkin aamusella kun oli niin kuuma: tulos 37,4 (normaali 36,5). Nyt illalla se on jo 37,8. Ei ihme että on kuuma. Mitään kuumia aaltoja ei ole kyllä ollut eikä hikoiluakaan - lämpöni on vaan hirveän koholla. Hirveä väsymyskin on. Olen ottanut päikkiä aina kun vaan mahdollista.
Vuodosta ei ole tietoakaan (kp32/27) ja rupeaa vähän hirvittämään pikku hiljaa tipunko tästäkin pinosta. :-( No, kyllähän se riittää että vuoto alkaisi vasta ensi keskiviikkonakin kun tähtäämme loppuviikon punktioon vkolla 47 mutta silti. Inhottavaa kun menee näin tiukoille. Ja lähden vielä työkomennukselle ulkomaille heti joulukuun alussa eli jos en ehdi tähän vkon 47 vauhtiin niin sitten hoidot siirtyvät jonnekin keväälle (jopa maalis-huhtikuulle!!!) omien kiireiden vuoksi. Kurjaa... :-(
Niin ja jos joku miettii niin....juuh, tein kyllä testin keskiviikkona joka oli täysin negaa joten tuskinpa olen kuitenkaan raskaanakaan.... ;-) Hyvää viikonlopunjatkoa kaikille!
Torstaina kävin ekaa kertaa aromaterapiassa ja voi että kun oli ihanaa. 16 päivä ois seuraava kerta. Ens viikolla ois se nolla ultra. Mies ei sinne pääse työkiireiden takia vaan ei kait siellä mitään ihmeellisempää taida ollakaan.
Kuinka säännöllisesti olette pystyneet ottamaan sumutteet ja onkohan noi nyt niin nöpösen nuukia tunnilleen? Mä kun oon vuorotöissä niin aina ei voi ottaa just samaan aikaan. Yritän jakaa ajoitukset kuitenkin niin ettei missään vaiheessa tulis kovin pitkää taukoa ja neljästihän sitä sumutellaan.
Ja onko kellään tietoa vaikuttaako greippimehu lääkkeisiin mitenkään tai ainakaan huonontavasti, siitäkun on nyt ollu julkisuudessa paljon puhetta?!?
Jaksuja kaikille T. Tirppa
Moikka, saanen liityä tähän ketjuun sillä en nähnyt yhtään viikolle 46. Itse olen jo keskiviikosta asti piikitelly puregonia (huh) ja sumuja jo takana enempi. Mitään kauheita oireita ei ole tullut, mutta vähän noita kuumia aaltoja ja hiukan ihon kuumettumista. Mutta nyt mulla särkee jalkoja takareisistä ja pohkeista ja vähän ala selkää. Aattelin ensin että iskeeköhän flunssa, mutta ei ole yhtään flunnsainen olo? Sumuissa kyllä on maininta selkäsärystä? Ensi tiistaina on ultra että saa nahdä missä mennään?
Huomenna on sitten kauan odotettu nollaultra! Huomenna siis kuulumisia sieltä.
Menkat on ollut ihmeen niukkaa vuotoo 5 päivää, kun yleensä 3 päivää ja yhtenä niistä tosi paljon. No ehkä noilla lääkkeillä on jokin vaikutus.
Mitäs muut?
Täällä odotetaan vieläkin vuotoa! Onneksi sentään lämpötila tippui tänään siitä noin 37,7:stä 36,9:ään joten selkeästi vuoto on kohtapuoliin alkamassa. Mutta alkaako se tarpeeksi pian? Nollaultra olisi keskiviikkona ja luulen että vuoto alkaa vasta torstaina/perjantaina. Aloittaisin piikittelyt joka tapauksessa vasta sunnuntaina joten ei siinä mitään mutta mutta...kun lääkärini on poissa torstain/perjantain (eikä klinikka ole tietenkään avoinna viikonloppuna)niin mites saan sen luvan piikityksen aloittamiseen??? Siis vaikka kuukautiset alkaisivatkin loppuviikosta niin mitäs jos ei kohdun/munasarjojen tilannetta saa kukaan varmistettua?
Tosi kurjaa jos käy niin että vaikka vuoto alkaisi ennen sunnuntaita niin en kuitenkaan pääsisi piikittelemään kun ei ole ketään ultraamassa tilannetta! No, menen joka tapauksessa keskiviikkona sinne lääkärille niin voidaan miettiä tilannetta. Sillä (niin kuin jo taisinkin sanoa tässä aikaisemmin) jos emme pääse nyt tähän vko47 vauhtiin niin koko hoito siirtyy pitkälle keväälle. Ei kiva. :-(
Jännät paikat siis täällä. Muistaako kukaan kuinka nopeasti vuoto yleensä alkaa siitä kun lämmöt tippuvat alas?
Nollaultrassa kävin tänään kaikki ok. Tänään sitten alkaa Puregonin pistäminen 300 IU. Viikon päästä sitten katsellaan tilannetta!
Nyt alkaa sitten se tosi toiminta.
Tsemppiä kaikille!
Tulenpa kertomaan terveiseni sulle kun huomasin, että tähänkin pinoon on alkanu tulla eloa taas! Oli kiva kuulla susta.
Mä olin viime viikolla perjantaina siirrossa. Saatiin siirrettyä vain 1 vähän huono 2-soluvaiheessa oleva masuun. Kaikenkaikkiaan sain aikaan 9 kypsää munista, joista 6 hedelmöitty normaali IVF:llä, mutta sitte jakautumisvaiheessa oli tapahtunu jotain ja niistä oli alkanu tulla monitumaisia.
No, nyt jännään sitte tän sitkeen sissin puolesta miten käy...
Tsemppiä sulle piikittelyyn! Kuten muillekki tässä pinossa oleville.
Ultrassa tänään ja tulokset oli ymmärtääkseni ihan ok. Isoja rakkuloita oli jo mukavasti ja pienempiä läjä. Lääkäri hiukan pienensi Puregon annostustani 150 -> 100. Kyllä alkaa ollakin aika pöhö olo;-). Perjantaina taas ultra ja sitten kuulen tarkemman punktio päivän, mutta kuullemma ma . ke ensi viikolla. Olemme ensimmäistä kertaa IVF hoidossa ja nytten vasta mulle valkeni että kuika moni vaiheinen homma tämä on että saa lopulta sen masu asukin jos saa. Kyllä tässä näitä jännäämis hetkiä riittää. Olosta on tosiaan turvonnut ja väsynyt...
Aikamoinen ajoitus siis...nollaultra kun oli aamupäivällä. ;-) Piikityslupa heltisi ja rupean piikittämään viikonloppuna. Punktiopäivä on vkon 47 perjantai.
Joten perässä tullaan kovaa vauhtia! :-) Tsemppiä kaikille piikittäjille!
Mitkä on fiilikset täällä? Hyvin on ollu tässä ketjussa hiljaista.
Aattelin kysäistä teiltä kun näitä palstoja olen lueskellut, niin onko teillä pitkän vai lyheyn kaavan mukaan tämä hoito? Itse sai sellaisen käsityksen että itselläni on pitkä kaava, eli sumut aloitettu noin puolessa välissä kirtoa ja yhdet menkat piti olla siinä kanssa ja sitten vasta pikku hiljaa päästiin itse tosi toimiin, eli pistämään jne..
Nyt mulla on huomen aamulla taas ultra ja verikoe, ja huomenna pitäisi kuulla tarkemmin milloinka itse punktio on ensi viikolla jne.. Viimeksi lääkäri sanoi että se olisi ma - ke.
Jeps keskiviikkona oli nollaultra eikä vaste suprecuriin ole ollut toivotunlainen eli limis hiukan liian paksu ja rakkuloita oli jo ruvennut muodostuun toiselle puolelle kuusi kappaletta ja toiselle kolme. Ei kuulemma ole esteenä hoidon jatkolle mutta kyllä vähän veti matalaksi. Onko kellään kokemusta vastaavasta ja mikä on ollu lopputulos? Aloitin hoitajan valvovien silmien alla piikit Gonal-F 150 IUta ja ens tiistaina tarkistusultra jossa viilataan jos tarvetta lääkemäärää. Perjantaina 18pv ois se tärkein ultra jossa päätetään punktio aika. Jänskättää ja pelottaa meneekö pipariksi heikon eston vuoksi.....
No tiistaina ollaan taas hieman viisaampia. Kertokaas kokemuksia ja plussasäteitä!
Myöhäiset " tervetulo" toivotuksen tähän pinoon. Toivottavasti tämä pino ois plussia täynnä kolmen viikon päästä.
Jaguar mikä sun taustana on? Ajattelin vaan kun sulta otetaan ultran yhteydessä verikokeet ja kaikki, multa ei oo otettu muuta ku ultra.
Me ollaan selittämättömiä ja yritystä takana yli 4 vuotta. Kaks tuloksetonta inssiä tämän vuoden keväällä. Jouduttiin odottamaan niihin pääsyä tolkuttoman kauan kun Oyssin jokin lämpökaappi meni rikki. Ois saanu käydä siinä välissä yksityisellä mutta meillä hinta ratkaisi paljon.
Entä Ippu mikä on tarinasi? Toivotaan että sissi pysyy kyydissä, tarraliimaa sinne sylikaupalla!!!
Jaksuja kaikille pinolaisille!
Mun tarina on sellanen, että vauvaa alettiin yrittään vuodenvaihteen jälkeen. Miehellä MS-tauti ja sen mukanaantuomia muitaki ongelmia. Koti-inssit ei tärpänny ja kesäkuussa menin terveyskeskukseen juttelemaan asiasta. Sain lähetteen keskussairaalaan ja ukolle annettiin passitus spermanäytettä varten. Siitä tuloksena lääkärien mukaan huonohko tulos ja kun keskussairaalaan gynelle päästiin syyskuussa, meille kerrottiin mikrohedelmöityksen olevan ainoo/paras vaihtoehto vauvan saamiseksi.
Niin siitä edettiin pitkällä kaavalla sumujen, menkkojen ja stimulaation kautta lopulta keinohedelmöitykseen (tehtiin lopulta tavallinen IVF) viime viikolla, perjantaina 4.11. sain siis sissin kyytiin!
Ibizan kans oltiin siis samassa pinossa ja sen takia oon halunnu seurata mitä sille kuuluu, kun se joutu siirtymään vähän eri viikolle jossain vaiheessa. Hyvin kaiketi silti menee, vai kuinka Ibiza???
Anteeksi vain, että tunkeuduin tänne teidän pinoon kun oon vähän pitemmällä ku te. Toivon silti, että tuutte tiukasti perässä ja tuloksia tulee!
Moi kaikille,
Ultrassa taas tänään ja verikokeessa. Tulos oli että rakkuloita älyttömästi lääkärin mukaan ja punktio on sitten maananataina. Irrotus pistos pitää pistää la iltana. Sairaslomaa on siis koko ensi viikko. Miestäkin alkoi nyt hiukan jännitämään, joutuuhan hänkin tässä nyt tosi hommiin;-)
Tuosta verikokeesta, luulin että se on normaali juttu. Ainakin VL:llä tuntuu kaikki käyvän? Mutta mun taustasta sen verran että lasta on yritetty yli 4 vuotta. Ja mulla on endometrioosi taustalla. Jota on myös hoidettu.
Hyvinhän täällä menee, pistoksia kolme takana. Pistäminen on jo rutiinia, mutta piston jälken vatsaa kihelmöi noin puolisen tuntia. Nyt oon huomannut, että alapäästä tule limaa runsaasti se liene normaalia.
Tiistaina tosiaan ollaan sitten taas viisaampia.
Millaisia kokemuksia on puregon ampullin sisällön määrästä? Mulla oli 900IU ampulli ja sain siitä pistettyä 1000IU.
Tseppiä kaikille kohta päästään kaikki tosi tomiin...
Kiva että menee pistokset jo rutiinilla. Musta ei millään tuntunut se pistäminen rutiinilta. Aina vaan ällötti pistää. Noh, nyt mulla on tänään edessä toistaiseksi vika pistos, eli irrotus pistos. Ja sitä laitetaankin koko ampulli 5000, kääk. Mulla alkoi noita limoja tulla vasta noin viikon päästä aloituksesta, että sulla varmaan on tulossa hyvin rakkuloita? Tosta Puregonista, mä sain kanssa tosta 900 sen 1000. Mutta niin mulle hoitaja jo etukäteen ilmoitti että siinä enemmän kuin tuo 900.
Pistetty on jo neljä kertaa ja kaks viimeisintä jätti kirveltävää tunnetta mahamakkaraan. Ei se mitään miellyttävää puuhaa ole mutta kun tarkoitus on hyvä niin sen kestän. Mulla on Gonal-F 900IU lääkkeenä ja siitäkin hoitaja sanoi että siinä on ylimääräistä. Lisäksi osallitun lääkefirman tutkimukseen jossa tutkitaan kyseisen lääkkeen vaikutusta raskautumiseen. Olen heille vain numero joten henkilötietojani eivät tule koskaan tietämään, mulle siitä on se etu että saan irrotuspiikin esitäytetyssä ruiskussa ja keltarauhashormonilääkkeen tuubeissa olevina geeleinä. Olisinhan jo saanut lääkkeetkin apteekista ilmaiseksi kun lääkekatto täyttyi mutta mukavempaa on saada ne lääkäristä suoraan viimeisellä ultrakäynnillä, jää apteekissa jonottelu pois eikä tarvi jännätä onko sitä heti saatavilla (mulla näköjään taipumus jättää lääkkeiden haku viimetippaan) hih hih
Näköjään joka paikkakunnalla on hieman oma tapa tehdä nämä hoidot, koska ei multa ole otettu OYSissä kuin kerran verikoe josta katottiin hepatiitit ja HIV.
Tälläisiä kuulumisia lauantaipäivänä, mites muilla?
Jaksuja
tirppa71:
...jokainen sumukerta on pidentänyt kiertoa 4-5 päivää. Joten nyt kun on menossa kp27/27 niin odottelen kuukautisia alkavaksi joskus viikonlopun aikana tai heti alkuviikosta.
Mitä olen muilta kuullut niin yleensä se on ollut lähes kaikilla aina alta viikon tuo vuodon myöhästyminen.