IVF/ICSI vko 47
Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU
ja eilen Puregonia 150 IU.
Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.
Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.
Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47.
Kommentit (160)
12 munasolua oli ollu kypsiä jotka oli hedelmöitetty 6IVF ja 6ICSI näitä hedelmöittyi IVF 2 ja ICSI 3. Siirrettiin ICSI:llä hedelmöittynyt top-luokkaa oleva alkio jakautunut neljään.
Nyt sitten vaan piinataan pari viikkoa...
Mites tirppa? Miten meni?
Tää pino on kohta sitten piinapino.
Tulin ihastelemaan tuota sun upeeta saalista ja top-luokan siirrokasta! Voi kun ihanaa!!! Oon todella ilonen sun puolesta! Onnea myös muille piinailijoille, jotka on saanu masuasukit mukaan tässä pinossa.
Mulle kävi ohrasesti, pikku Sissi päätti tulla ulos kesken kaiken viikonloppuna. Itkuhan siinä tuli, vaikka tiesin kyllä alusta asti ettei mahollisuudet ollu kovinkaan kaksiset monitumaisuuden takia. Nyt pitää vaan antaa itelle pieni hengähdystauko ja ottaa koko repertuaari uusiksi alusta asti, koska pakkaseen ei jääny mitään. Toivottavasti saan tulla joskus kertomaan oman onnistumistarinani tänne!
Vielä kerran iloisia ja lämpöisiä ajatuksia sinne masua kohti!
Kiva Ippu et oot käynyt kattomassa miten täällä edettä.
Harmi tuota sun tulosta, mutta häntä pystyyn, onnea uuteen yritykseen.
Mun olo alkaa jo onneksi vähän piristyyn, kun ei tee enää niin kipeetä.
Peukkuja kaikille muillekkin... Toivotaan että parin viikon päästä tää pino on plussapino.
No niin Ekaks pahoittelut Ipulle, oisin niin toivonu että oisit tullu kertomaan plussauutisia. Hyvä kuitenkin että olet ja ajatellut seuraavaa hoitorupeamaa. Lohtuhaleja ziljoona (((((((0)))))))
Mulla ilmeisesti oli kuitenkin yön aikana yksi hedelmöittynyt lisää koska sain lappusen jossa jakautuneita oli 8, näistä yksi siirrettiin ( ei top luokkaa mutta kuulemma 47% mahdollisuus tällä alkiolla saada raskaus alkamaan mistä lie saivat ton % luvun) 2 + 2 meni pakkaseen ja loput kolme kuulemma oli niin epämääräisiä ettei kannata pakastaa. No ompahan kuitenkin vielä kahdelle kertaa jotain varalla :0)
Hoitaja varotteli testaamasta liian aikaisin ettei irrotuspiikki vaan anna vääriä tuloksia, jos vaan malttais kahden viikon päästä PERJANTAINA testata niin olis hyvä. Kertoi samalla alkion uintireissuista ja tukilääkkeen mahdollisuudesta aiheuttaa tuhruvuotoa (mulle annettiin crinone-geeli tukihoidoksi) ja vielä lopuksi mainitsi " voit huoletta olla realistisen positiivinen tuloksen suhteen" viitaten alkion prossalukuun.
Peukkuja peukkuja
Mites Piparjuuren punktio on menny? Toivottavasti hyvin.
Onko Jaguarin masu jo asettunu ja housut mahtuu hyvin jalkaan? Tosta tulikin mieleen, täällä piti rakon olla TYHJÄ! Olihan mukava istuskella autossa rakko täynnä ;0) Eikä mun kohtua ultrattu vaan lääkäri asetti levittimen ja sinne se solahti.
Tulipas mulla taas vuodatus mutta plussasäteitä kaikille ja lämpöisiä haleja (((((0)))))
tirppa71:
Mites Piparjuuren punktio on menny? Toivottavasti hyvin.
Eli täällähän on punktio vasta perjantaina! :-/ Tuntuu niin hirveän pitkällä vielä olevan. Ja siirtokin on vasta ensi viikon tiistaina! Eli tänään (ihan kohta) tuikkaan vasta tuon irrotuspiikin (2 ampullia). Jännittää aika lailla.
Vaan onnea teille kaikille masuasukin kyytiin saaneille. Nyt ei muuta kuin armotonta piinailua. :-) Ja kyllä täälläkin koitetaan taapertaa perässä.
Moikka, Ippu oon todella pahoillani puolestasi. Mutta hyvä että löytyy postiivista puhtia seuraavaa hoitoa silmällä pitäen.
Mutta vähän on sellainen tuntu itsellänikin että pieleen menee:-( Sillä viime yönä heräsin aivan julmattuun tuskaseen hikoiluun. T-paita ihan märkä. Ja mulla tällainen yleensä on merkki että kk:set alkaa(yleensä sama päivänä). Mutta hikoilu ei kyllä ole yleensä ihan näin paha kuin viime yönä. Noh ei kyllä mitää kk:sia ole vielä alkanut eikä vielä siltä tunnu (kop kop). Mutta mieli ollu kyllä vähän maassa tänään. Vastahan tänään on 7 päivää siirrosta.
Turvotus on tänään totaalisen tiessään. Vettä olen kyllä tähän asti vieläkin juonnu sen pari litraa. Oisko toi hikoilu voinnu olla tosta nesteen kertymisestä?
Tirppa ja Ibiza, teillä on menny tosi hyvin. Ja vielä top luokkaa! Wow! Nyt paljon tarralimaa ja plussa loitsuja.
Ja Pirjuurelle jaksuja, viimisiä metrejä menossa ja kohta sullakin on asukki kyydissä!
Rupesin valmistelemaan miehen kanssa irroituspiikkiä klo 21:26 ja 21:30 se oli annettu (vilkaisin heti kelloa...;-)). Piikitysajan piti olla 21:30. Aika hyvin ajoitettu siis. ;-) Huomenna on ihanasti piikkivapaa päivä ja ylihuomenna onkin sitten se punktio aamupäivällä. Jännittää...
Noista hikoilukohtauksista...en usko että kannattaa huolehtia niistä liikaa, mielestäni lugeilla on sellaisiakin sivuoireita. Yleensä ottaen olen huomannut että luget (tai muut progevalmisteet) aiheuttavat lähes 100% kaikista piina-ajan oireista. Minullahan kun on kokemusta sekä plussatuloksista (pari keskenmennyttä alkuraskautta) että negoista. Ja ihan samanlaiset oireet on ollut kaikilla kerroilla. Ehkä väsymys on ollut rankempaa plussakerroilla (mutta siis kaikissa piinoissa on ollut väsymystä oireena).
Tsemppiä kaikille! Koitan tulla perässä niin nopeasti kuin pystyn! :-)
Mulle hoitaja sanoi, että kun alkio alkaa kiinnittyä uintireissunsa jälkeen voivat HS oireita ilmetä ja varsinkin silloin kun kotiraskaustestit näyttävät plussaa. Oiskohan sulla nyt kiinnittymisoireita bd bd bd :0) sullahan tais kanssa olla aikalailla HSn vaara...
Mullahan on tukihoitona Seronon Crinone geeli kun osallistuin Seronon tutkimukseen ja sain irrotuspiikin ja keltarauhashormonin ilmaiseksi. Se on mielenkiintoista luettavaa se sisällysluettelo hih hih voi aiheuttaa reaktiokyvyn heikkenemistä, tuhruvuotoa, väsymystä ym ym ja niinkuin Piparjuurikin mainitsi oireet voi johtua myös siitä.
Olo alkaa olla kohtuullinen mutta maha on vielä kuin ilmapallo.
Sanottiinko sulle Jaguar mitään alkion prosenttilukuja kiinnittymisen suhteen? En hokannu ite kysyä sitä TOP luokitusta kun lääkäri meinas ettei oo ihan top luokkaa mutta prosentuaalinen mahdollisuus on siis hyvä? Ja mistähän ihmeestä ne sen prossaluvun nykäs. " se on fifty sixty" ....
Piparjuuri, taisin olla liian hätäinen punktiosi suhteen joten onnea huomiselle koitokselle.
Ibiza miten menee? Jotenkin on vielä epätodellinen olo, ei oikeen usko että siellä nyt uiskentelee alkio. Hih kuvitteleppa pieni snorkkeli ja räpylät hih hih.
Jaksuja kaikille ja plussasäteitä ~~~~++++++
... satuin huomaamaan, että sulla oli tullut aika pienet vastineet (ja erikoiset follit) Menopurilla (vai oliko se Menogonilla?)... mutta olitkin saanut tosi hyvän saaliin Puregonilla... sanoiko sulle lääkäri mitään tuosta, miksi toisella lääkkeellä onnistui ja toisella ei??? Oliko sulla alkutoimenpiteet " erilaiset" tai muita eroja, mitkä olisivat vaikuttaneet???
Mulle on kaikki tämän hoitopaikan hoidot tehty Menogonilla tai Menopurilla, mutta nyt on alkanut mietityttämään, että jos pitäisikin vaihtaa lääkettä, että saataisiin enemmän noita muniksia! Menikö sulla siis 2 olkea pakkaseen, vai? Pidän täällä plussapeukkuja sulle!
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)
Ibiza79:
12 munasolua oli ollu kypsiä jotka oli hedelmöitetty 6IVF ja 6ICSI näitä hedelmöittyi IVF 2 ja ICSI 3. Siirrettiin ICSI:llä hedelmöittynyt top-luokkaa oleva alkio jakautunut neljään.
Kiitos tosiaan teidän viesteistä. Tuli heti vähän parempi mieli. Mulle kun ei tällaisista mainittu ja lugejen ohjeessa ei mainita hikoilua, mutta nesteen kertyminen kyllä. Tosin tämä on meidän ensimmäinen ivf, että en edes osannu kysellä kaikkea.
Tosta top luokituksesta, nyt en osaa valitettavasti sanoa mitään. Lääkäri ei maininnu mitään kiinnitymisprosenttia eikä muutenkaan että mitä toi top oikeasti tarkoitti? Ja me oltiin miehen kanssa niin sekaisin että ei osattu sitä siinä sitten kysyä. Plus että mulla oli kupla niin otsassa että olin siitäkin niin tuskissani. Olen kyllä sitä miettinyt jälkeenpäin monesti, mutta en ole lähtenyt soittamaan VL:n kun aattelin että ei se mitään muuta.
Oh, vielä melkein viikko edessä (jos niin pitkälle päästään?). En ois ikinä uskonut että 2 viikkoa on NÄIN pitkä aika!;-)
Tarraliimaa Tirpalle ja Ibizalle ja Piparjuurelle munaisia loitsuja!
Eka IVF meilläkin joten kaikki on uutta ja ihmeellistä, mutta hoitaja oli niin ihana että selosti melko lailla kaikki (paitsi sen top jutun). En varmaan olis ite osannu edes kysellä mitään, ihmeissäänhän sitä siinä makoili jalat levällään :O
Siitäkin tämä palsta on niin mukava ja hyvä, että on aina joku joka osaa jotain sanoa kun ilmenee uutta kysyttävää.
Sinnittele vaan se viikko vielä, kyllä kaikki menee hyvin bd bd bd
Ja onhan tässä sentään " ohjelmaa" kuluvalle ja tulevalle viikolle kun seurataan miten Piparjuurella menee punktio, hedelmöittyminen ja siirto. Peukkuja vaan Piparjuurellekin. Piinaillaan nyt oikeen urakalla kaikkien puolesta ;0)
Jos nyt rauhottus tonne sohvan nurkkaan töllön ääreen. Jaksuja.
Aika hullu tulos sinäänsä sillä ultrassa tiistaina näkyi 14 rakkulaa mutta nyt niitä olikin vain 12. Mutta rakkuloista löytyi 11 munasolua ja kaikki näyttivät (päällepäin ainakin) kypsiltä. Eli pakko on kaiketi olla tyytyväinen. Ja niin olenkin. Hyvä tulos kropalleni. :-) Siirto on sitten vasta tiistaina iltapäivällä eli sinne asti pitää jännätä. Jos siirtoon päästään eivätkä alkiot ole vielä blastokystavaiheessa niihin tehdään alkiokuoren avaus. Saisin soittaa maanantaina väliaikatuloksia mutta en taida...jännittää tämä tilanne muutenkin ihan tarpeeksi...
Hyvää ja rauhallista viikonloppua kaikille. Ja tsemppiä piinailuun. :-)
Hieno saavutus, varsinkin kun muniksista oli niin monta kypsää. Pidellään peukkuja, niin saat sinäkin masuasukin pian.
Sitten jännätään Jaguarin tuloksen puolesta bd bd bd
Maha ei oo vieläkään laskeutunu, eli edelleen ilmapallona ollaan eikä oo edes vappu ;0)
Viime yönä oon ilmeisesti nähny aika villiä unta koska kun heräsin niin peitto oli puoliksi lattialla (meillä on paripeitto) hih hih, no onneksi mies oli jo menny töihin joten ei joutunut paleleen.
Mites muilla menee?
Jaksuja piinailuun
Mulla ei muuta muutosta hoidossa ollut kuin lääkkeen nimi ja sitten tupla annoksella lähdettiin.
Mulla edelleen kanssa olo kuin ilmapallolla ja ruoka ei maistu mielitekee, mutta ei mee alas. Hikoilen kanssa ihan älyttömästi, mutta vähän olo on pirteempi kuin esim.ke. Nyt vielä lepäilen pari päivää ja sitten maanantaina pitäis jaksaa töihin.
Piparjuurelle hedelmöitys onnea.
Ja muille tarrasukat masuasukeille!
Ibiza kp23, pp2
jos on maha edelleen vaan kipee eli on hypeririski.
Mitä tehdään sitten jos todetaan hyperia?
Muistaakseni mulle sanottiin että jos hyperi iskee on mentävä lääkäriin mutta gynekologisia tutkimuksia EI saa tehdä vaan ultralla katsotaan. Lääkäriä ois hyvä informoida IVF hoidosta. Mä sain lapun (jossa mainitaan hyperistä) joka kannattaa ottaa lääkäriin mukaan. Ilmeisesti hyperissä maha on kipee siis tosi kipee eikä sellasta nippailua. Mutta kannattaa mennä lääkäriin (päivystykseen näin illalla) jos huolettaa, rauhottuu omakin mieli sitten kun tutkivat. Mä pidän peukkua ettei oo hyperiä vaan ois vaikka kiinnittymiskipuilua. Haleja (((0)))
Ilmeisesti otetaan vuodepotilaaksi ja tiputukseen niin kauaksi että nestetasapaino löytyy ja mahan seutu rauhottuu, kait. Toivotaan kuitenkin ettei oo.
Tulin juuri pikkujouluista kotiin. Oli kiva katella kun muut törttöili;-). Mutta ensiksi Piparjuurelle onnittelut hienosta tuloksesta! Koita nyt jaksaa sinne tiistaille.
Tosta hyperistä. Mulle hoitsu sano et tulee tosiaa kova mahakipu ja maha turpoo tyyliin palleasta asti. Sit kiiresti lääkäriin. Mut muuten pitää yrittää itse pitää huolta että nestettä tankkaa tarpeeksi. Ja täytyy sanoa että luulin itsekkin että yhtenä yönä viime viikolla saanneeni hyperin. Sillä heräsi kauheaan tuskaan ja maha kipuun. Tuntu ihan kamalalta. Menin sitten juomaan muutaman lasin ja panin pitkälleni, niin kyllä se sit siitä helpotti. Ja mulla tota turvotusta jatku aina tämän viikon tiistaille ja päätty siihen kovaan hikoiluun keskiviikkona. Ja nyt keskiviikosta lähtien on olo ollut enemmän " normaali" .
Ibiza mikä on nyt olo? Toivottavasti kaikki on ok!
Jaguar oliko kivat pikkujoulut muuten? Me ollaan miehen kans varattu risteily sille testiviikonlopulle, jos tulee plussa on se juhlaristeily ja jos taas nega on se itsensä kokoamisristeily.
Mitäs lääkärit teille sano " avioelämän" aloittamisesta punktion ja siirron jälkeen, eli milloin vois aloittaa :0)
Vaikka hoitaja sanoikin siirtopäivänä etten voi enään tehdä mitään sellaista että alkio tulee itsestään pois niin kuitenkin miettii jos se vaikka " huuhtoutuu" pois if you know what I mean ;o
Piparjuuri oletkos kovinkin kipeenä? Muista juoda paljon ja nyt lepäilet rauhassa.
Tarraliimaa Ibizalle ja Jaguarille, Onnistuneita hedelmöityksiä ja jakaantumisia Piparjuurelle. \0/
Kyllä jännittää ja pelottaakin...
Yksi huolen aihe kuitenkin vähemmän kun nyt tiedetään että miehen siittiöt voivat hedelmöittää munasoluni, miehellekkin lienee aika tärkeä tieto ;=)
Huomenna siis uusi huolen aihe: lähtikö munasolut jakautumaan HUOH tätä ressiä ja piinailua.
Täytyy vaan luottaa ja toivoa. Aattele huomenna saadaan maha-asukki mukaan molemmat YEAH
Mulla oli eilen illalla melko kipee olo, tänään tuntemus on enemmäkin kuin polttelis munasarjoja. Varmaanki ymmärrettävää varsinki ku näki sen " neulan" muuten olo kohtuullinen, maha ilmapallo mutta pissalla käynti onnistuu ja vettä kuluu ;)
Peukkuja meille kaikille: Mulla ja Ibizalla siirto, Piparjuurella punktio ja Jaguarilla puolivälipiina bd bd bd bd +++++++++