Omakotitalon omistaja! Miten suhtaudut...
...jos nakkaan koirankakkapussin piharoskikseesi?
Usein teen niin, meidän lähiössä julkisia roskiksia on järjettömän harvassa, joten jätän pussin seuraavaan kadunvarressa olevaan roskasäiliöön, yleensä okt. Onko tuo sinusta häiritsevää?
Entä jos joku random-ohikulkija nakkaa roskikseesi vaikka jäätelöpaperin tai tyhjän karkkipussin? Banaaninkuoren?
Kysyn ihan aidosti, kun en tiedä. Minua asia ei häiritsisi.
Kommentit (120)
Missä on sellainen rakennussääntö, että kunnan maalla saa olla yksityisen omaisuutta säilytyksessä? Kuten se teidän jäteastia.
kun liikut eri paikoissa, niin huomaat, että on aika yleinen käytäntö
Meillä niiden paikka on tontilla, siis pihassa. En halua pihaani vieraita ihmisiä koirineen ja roskineen. Samantien joku voisi tulla pesemään autonsa siihen, onhan meillä kesällä vesiletku autokatoksen vieressä. Ketä se haittaisi?
Ei vittu näitä idiootteja. Roskan laitto roskikseen on edelleen täysin eri asia kuin auton pesu. Sitä roskaa ei kukaan edes huomaa -auton pesu taas on eri luokan asia. Mikä tässä on niin vaikeaa?
se oot uskomaton! toisen piha,ei ole sinun.eikä toisen roskis sinun! ymmärrätkö?
nyt vaan käytän järkeäni ja laitan roskan roskikseen, vaikka sitten sinun omistamaasi ja sydänverellä rakastamaasi. Se on paljon fiksumpaa kuin heittää se roska luontoon. Jatkan toimintaani -sori jos pilaan elämäsi jätskipapereillani tai muulla kauheuksilla :(
enhän minä sille mitään voi,jos et osaa ottaa toisia huomioon,etkä kunnioita toisen omaa. surullista.
mitenkään mahdollista saada järkeviä syitä siihen miksi ei haluta ohikulkijan heittävän karkkipaperia tai koirankakkapussia yksityiseen roskikseen? Ainoa hyvä selitys on täällä toistaiseksi ollut kesähelteillä roskiksen haiseminen. Muut vastauset ovatkin sitten pikkusielumaisen idioottimaisia.
Yleisesti roskikset ovat sijoitettuina heti julkisen tien varteen, joten kenenkään piha-alueelle ei olisi kukaan itseään tunkemassa. Toiseksi kenenkään roskis ei niistä jätteistä täyttyisi.
Näyttää siltä että kyse on taas MINÄ, MINUN -asenteesta, eikä nähdä sitä mikä yhteinen hyöty tämän pienen asian sallimisesta olisi.
Jokatapauksessa kiroan ja kerään kaikki oskat tontin varrelta roskiin..mielihyvin saavat ihmiset itse laittaa roskansa meidän astiaa, eipä tarvitse itse niitä kerätä.
Tai sitten ne, joita nuo pussit haittaa, vois laittaa omaan roskikseensa kyltin "vain asukkaiden omille roskille" tms.
ap
[/quote]
Siitä pitäisi vielä erikseen ilmoittaa?
tienvarressa koko ajan?
Meilla roskapaiva on perjantai, torstai-iltana klo.18 jalkeen saa vieda roskiksen tienvarteen ja kierratysponton toiselle puolelle ajotieta. Sille puolelle menevat myos puutarhajatteet paperisakeissa.
Perjantaina ne roskikset on vietava takaisin autotalliin klo.18 mennessa. Roskat ja puutarhajate ovat maksullisia ja suuri kierratyspontto on ilmainen.
Meillä niiden paikka on tontilla, siis pihassa. En halua pihaani vieraita ihmisiä koirineen ja roskineen. Samantien joku voisi tulla pesemään autonsa siihen, onhan meillä kesällä vesiletku autokatoksen vieressä. Ketä se haittaisi?
Ei vittu näitä idiootteja. Roskan laitto roskikseen on edelleen täysin eri asia kuin auton pesu. Sitä roskaa ei kukaan edes huomaa -auton pesu taas on eri luokan asia. Mikä tässä on niin vaikeaa?
se oot uskomaton! toisen piha,ei ole sinun.eikä toisen roskis sinun! ymmärrätkö?
nyt vaan käytän järkeäni ja laitan roskan roskikseen, vaikka sitten sinun omistamaasi ja sydänverellä rakastamaasi. Se on paljon fiksumpaa kuin heittää se roska luontoon. Jatkan toimintaani -sori jos pilaan elämäsi jätskipapereillani tai muulla kauheuksilla :(
enhän minä sille mitään voi,jos et osaa ottaa toisia huomioon,etkä kunnioita toisen omaa. surullista.
näin VALON ja heitän tästedes roskat luontoon! Kunnioitan toisen omaa ja lopetan iljettävän hyväksikäyttöni.
Roskisten omistajat koko Suomenmaassa: olette vapaita pelostanne! Minä en enää hiivi väärydellä ja viekkaudella Teidän Ikiomien Rakkaiden Roskapönntöjenne luo ja täytä niitä jätskipaperilla.
Halleluja! Yksityisomaisuuttanne ei enää loukata.
Miltä nyt tuntuu, kertokaa ihan omin sanoin. Vaikka ääni liikutuksesta väristen...
Tai sitten ne, joita nuo pussit haittaa, vois laittaa omaan roskikseensa kyltin "vain asukkaiden omille roskille" tms.
ap
kun järki sanoo yhtä mutta hienotunteisuus toista. Mun mielestä järkevintä on laittaa pieni roska lähimpään näkyvillä olevaan roskikseen, ja mä toivoisin että muutkin ois samaa mieltä, mutta epäilin etteivät kaikki ole. Siksi kysyin, kun halusin varmistaa asian. Ok, homma selvä, yritän tästedes löytää roskiksen, jonka omistaja mielellään osallistuu ympäristön puhtaanapitoon. Laittakaa niitä tarroja roskiksiin, te järkevät ihmiset!
Kesähellepointin ymmärrän, etenkin jos roskis tyhjennetään vain kerran kuussa. Meillä päin jäteauto kiertää kerran viikossa, olen ollut siinä uskossa että astiat tyhjennetään viikoittain kaikilta.
Tietysti olen kysynyt omistajalta luvan, jos sellainen on näkyvillä ollut. Aina olen luvan saanut.
Aika v-mäistä sitä pussia on kyllä kanniskella parikin kilometriä, joten en ihmettele, että kiusaus jättää paskat kadunvarteen on suuri, kun ympäristön asenne on näinkin "salliva".
Jatkokysymys: Jos lapsesi kaveri syö karkkipussin tyhjäksi pihallasi, niin käsketkö hänenkin viedä pussin kotiroskikseensa, ettei sun tarvitse maksaa ylimääräisiä jätemaksuja?
t. ap
näin VALON ja heitän tästedes roskat luontoon! Kunnioitan toisen omaa ja lopetan iljettävän hyväksikäyttöni. Roskisten omistajat koko Suomenmaassa: olette vapaita pelostanne! Minä en enää hiivi väärydellä ja viekkaudella Teidän Ikiomien Rakkaiden Roskapönntöjenne luo ja täytä niitä jätskipaperilla. Halleluja! Yksityisomaisuuttanne ei enää loukata. Miltä nyt tuntuu, kertokaa ihan omin sanoin. Vaikka ääni liikutuksesta väristen...
täytyykö isolle ihmiselle vielä opettaa,että viet roskasi OMAAN roskikseen! uskomatonta!
Tai sitten ne, joita nuo pussit haittaa, vois laittaa omaan roskikseensa kyltin "vain asukkaiden omille roskille" tms. ap
kun järki sanoo yhtä mutta hienotunteisuus toista. Mun mielestä järkevintä on laittaa pieni roska lähimpään näkyvillä olevaan roskikseen, ja mä toivoisin että muutkin ois samaa mieltä, mutta epäilin etteivät kaikki ole. Siksi kysyin, kun halusin varmistaa asian. Ok, homma selvä, yritän tästedes löytää roskiksen, jonka omistaja mielellään osallistuu ympäristön puhtaanapitoon. Laittakaa niitä tarroja roskiksiin, te järkevät ihmiset! Kesähellepointin ymmärrän, etenkin jos roskis tyhjennetään vain kerran kuussa. Meillä päin jäteauto kiertää kerran viikossa, olen ollut siinä uskossa että astiat tyhjennetään viikoittain kaikilta. Tietysti olen kysynyt omistajalta luvan, jos sellainen on näkyvillä ollut. Aina olen luvan saanut. Aika v-mäistä sitä pussia on kyllä kanniskella parikin kilometriä, joten en ihmettele, että kiusaus jättää paskat kadunvarteen on suuri, kun ympäristön asenne on näinkin "salliva". Jatkokysymys: Jos lapsesi kaveri syö karkkipussin tyhjäksi pihallasi, niin käsketkö hänenkin viedä pussin kotiroskikseensa, ettei sun tarvitse maksaa ylimääräisiä jätemaksuja? t. ap
En halua, että kukaan tuo muualta omia roskiaan roskikseeni, olipa se sitten koiranpaska tai pizzalaatikko.
mitenkään mahdollista saada järkeviä syitä siihen miksi ei haluta ohikulkijan heittävän karkkipaperia tai koirankakkapussia yksityiseen roskikseen? Ainoa hyvä selitys on täällä toistaiseksi ollut kesähelteillä roskiksen haiseminen. Muut vastauset ovatkin sitten pikkusielumaisen idioottimaisia. Yleisesti roskikset ovat sijoitettuina heti julkisen tien varteen, joten kenenkään piha-alueelle ei olisi kukaan itseään tunkemassa. Toiseksi kenenkään roskis ei niistä jätteistä täyttyisi. Näyttää siltä että kyse on taas MINÄ, MINUN -asenteesta, eikä nähdä sitä mikä yhteinen hyöty tämän pienen asian sallimisesta olisi.
Mitä itse tuumisit, kun ohiajava remppaporukka jättäisi roskiksesi viereen maalia, lakkaa jne. ongelmajätteitä vain siksi, että siinä sattuu olemaan roskis sopivasti? Tai että joku toisi joka päivä roskikseesi jätesäkillisen roinaa ja sinä joutuisit maksamaan ylimääräistä, koska roskiksesi täyttyisi nopeammin kuin oletit?
Taidankin tästä eteenpäin viedä roskapussin jonkun työmatkan varressa olevan rivitalon roskikseen. Katsotaan, miten pitkään antavat niin tehdä.
Missä on sellainen rakennussääntö, että kunnan maalla saa olla yksityisen omaisuutta säilytyksessä? Kuten se teidän jäteastia.
Kunta ei anna omaa maataan yksityisille ilmaiseksi roskiksenalustaksi.
näin VALON ja heitän tästedes roskat luontoon! Kunnioitan toisen omaa ja lopetan iljettävän hyväksikäyttöni. Roskisten omistajat koko Suomenmaassa: olette vapaita pelostanne! Minä en enää hiivi väärydellä ja viekkaudella Teidän Ikiomien Rakkaiden Roskapönntöjenne luo ja täytä niitä jätskipaperilla. Halleluja! Yksityisomaisuuttanne ei enää loukata. Miltä nyt tuntuu, kertokaa ihan omin sanoin. Vaikka ääni liikutuksesta väristen...
täytyykö isolle ihmiselle vielä opettaa,että viet roskasi OMAAN roskikseen! uskomatonta!
Olen ymmärtänyt että joidenkin mieli voi ihan oikeasti järkkyä siitä että heidän oma rakas pikku roskisposkin raiskataan heittämällä sinne roska. Sehän voi mennä vaikka rikki siitä!!!
Ja ennen kaikkea: omistajahan maksaa suuret summat jätteiden kuljetuksesta -ei se kerta kaikkiaan KÄY että toisen ikioma jäteastiä täytetään 10 x 15 cm paperinpalalla.
Eivät isovanhempamme sitä varten talvisosodassa verta vuodattaneet. Ei!
Roskiksenne ovat itsenäisiä ja minä kunnioitan sitä!
Luonto on roskikseni tästä lähin -aamen!
Missä yksityiset roskikset on kunnan maalla?
Ihan tiedoksi: missään ei ole noin!
Kunta ei anna omaa maataan yksityisille ilmaiseksi roskiksenalustaksi.
valtaosa roska-asioista on tontin ulkopuolella. Poikkeuksen muodostaa lähinnä roskakatokset, jokta on luonnollisesti rakennettu tontille.
mäpä vastaan tähän kans. mua ärsyttäisi jos meidän roskis olisi jotenkin "yleisessä" käytössä. koska siis se on MEIDÄN roskis ja me maksetaan sen tyhjennyksestä.
ok, moni puolustelee tätä että eihän se yks koiran kakka pussi vie edes paljoo tilaa... ei vie ei, mutta kun koiraa pitää ulkoiluttaa ainakin 2-3 kertaa päivässä, ja seuraavana päivänä ja seuraavana päivänä... ja jos joka kerran sen pussin nakkaa niin........
paljonkohan tulee viikossa ?kuukaudessa???? ei oo enää huomaamaton homma.
ja jos tulis jokin "yleinen käytäntö" että ohikulkijat saa nakata koiran kakka pussin ihmisten yksityiseen piha roskikseen, niin montakohan koiraa lähi maastoissa asuu...
siinä sitten omakoti talon asujat makselee koko naapuruston koiran kakkojen pois keräyksen.. ei oo oikeen reilua mielestäni, onko muiden mielestä??
ja ei mun mielestä tästä kannata hernettä nokkaan vetää sen takia että joku ei halua koiran kakka pusseja tontillensa..
saisinko vauvan kakka vaippoja nakella ihmisten roskiksiin????
valtaosa roska-asioista on tontin ulkopuolella. Poikkeuksen muodostaa lähinnä roskakatokset, jokta on luonnollisesti rakennettu tontille.
Ettekö te uskalla kertoa kuntaa, koska rakennussäänöstä näkyisi välittömästi, että niin ei tehdä.
kanniskelin äsken jätesäkillisen romua läheisen kerrostalon roskikseen. Siinäpä maksavat elektroniikka- ja muusta jätteestä, joka olisi pitänyt viedä jäteasemalle. Säästin ainakin 20 e tehdessäni noin!