Omakotitalon omistaja! Miten suhtaudut...
...jos nakkaan koirankakkapussin piharoskikseesi?
Usein teen niin, meidän lähiössä julkisia roskiksia on järjettömän harvassa, joten jätän pussin seuraavaan kadunvarressa olevaan roskasäiliöön, yleensä okt. Onko tuo sinusta häiritsevää?
Entä jos joku random-ohikulkija nakkaa roskikseesi vaikka jäätelöpaperin tai tyhjän karkkipussin? Banaaninkuoren?
Kysyn ihan aidosti, kun en tiedä. Minua asia ei häiritsisi.
Kommentit (120)
Ettekö te uskalla kertoa kuntaa, koska rakennussäänöstä näkyisi välittömästi, että niin ei tehdä.
Vasta kävi miehet mittaamassa tonttien rajoja, roska-astioista ei mitään huomautuksia, tontin rajoilla olleista jätekatoksista kylläkin.
jos tapahtuisi jossain sellaisessa paikassa, jossa roskikseen oikeasti saa laittaa mitä vaan, ja tapahtuisi about yhden kerran elämäni aikana niin ok. silloin ei häiritsisi.
MUTTA meillä roskikseen ei saa laittaa koirankakkapusseja, vaan on tarkasti määritelty että biojäte pitää laittaa tietyn väriseen pussiin. Toiseksi täälläpäin on mahdollista myös päästä pienemmällä jätemaksulla mikäli biojätettä ei tule laisinkaan -> heillä ei missään nimessä sitä saa roskiksessa olla. Mistä Sinä voisit tietää kenellä on näin, jos oletetaan sinun olevan satunnainen ohikulkija??
YKsi iso pointti on myös se, että se koirankakkapussi ei välttämättä heittämänäsi pysykään nätisti kiinni vaan saattaa jopa hajota ja liata roskista. Suoraan sanottuna v****ttaisi raskaasti pestä astiaa jonkun koirankakan vuoksi.
Mielestäni se on ihan hyvä idea, että on jotain tarroja joilla voi ilmaista olevan ok, että kakkapusseja voi jättää. Kun asia vaan on niin, että sinä sen koiran olet hankkinut, silloin sinä kannat sen pussin lähimpään sellaiseen roskikseen johon sen voi luvallisesti laittaa. Toki voit pyytää luvan jos näet jonkun talonsa pihassa, silloin varmaankin sen saatkin kun silloin tilanne on varmaan omistajankin mielestä sellainen, että ymmärtää tilanteen olevan (toivottavasti) poikkeuksellinen ja tietää, milloin sinne roskikseen on kakkapussi heitetty.
Se on myös KOHTELIASTA ja sellaista, mitä nyt ihan vähimmillään käyttäytymiseltä voi odottaa. Itse kyllä kanniskelisin pussin niin kauan kuin tarve vaatii. Kun ei kai se vaihtoehto ole sitten se roskaaminen kuten jotkut täällä olettavat.
kanniskelin äsken jätesäkillisen romua läheisen kerrostalon roskikseen. Siinäpä maksavat elektroniikka- ja muusta jätteestä, joka olisi pitänyt viedä jäteasemalle. Säästin ainakin 20 e tehdessäni noin!
viedä sen maksutta, ei siitä mitään peritä.
kanniskelin äsken jätesäkillisen romua läheisen kerrostalon roskikseen. Siinäpä maksavat elektroniikka- ja muusta jätteestä, joka olisi pitänyt viedä jäteasemalle. Säästin ainakin 20 e tehdessäni noin!
SER-jätteestä.
liuttomia jne. ei saa viedä ilmaiseksi. Lisäksi sinne jäteasemalle on matkaa, nyt lykkäsin sen takapaksista 200 m päässä toisten roskikseen. Siitä tulee sakot sille taloyhtiölle ja lisälaskua, mutta ei se mitään, eikös kaikki roskikset ole yhteisiä?
Aloitus on täysin järjetön kysymys. Jos omistaa koiran niin kyllä sen paskatkin on vietävä omaan roskikseen. Jos syö banaania ulkona niin se banaaninkuorikin kulkee sinne kotiroskikseen, jos matkalla ei ole YLEISTÄ roskalaatikkoa.
Mikä tässä voi olla niin vaikea tajuta, ihan maalaisjärjellä käsiteltävä asia!
Ettekö te uskalla kertoa kuntaa, koska rakennussäänöstä näkyisi välittömästi, että niin ei tehdä.
Vasta kävi miehet mittaamassa tonttien rajoja, roska-astioista ei mitään huomautuksia, tontin rajoilla olleista jätekatoksista kylläkin.
eli urbaanilegendaa heitätte. Roskakatos on tontilla, ei kunnan maalla. Jos se olisi kunnan maalla, tontinomistajan ei tarvitsisi maksaa sen tyhjennystä.
otetaan ilmaiseksi vastaan liuottimetkin. Käytännössä mikään lajiteltu jäte ei maksa mitään.
Eli jos naapurin roskikseen ei saa heittää paskaa ja muuta roskaa niin vaihtoehto on sitten nakata maahan, kun ei voi kantaa kotiin asti!
Ei kyllä eräillä järki paljon päätä pakota.
Aloitus on täysin järjetön kysymys. Jos omistaa koiran niin kyllä sen paskatkin on vietävä omaan roskikseen. Jos syö banaania ulkona niin se banaaninkuorikin kulkee sinne kotiroskikseen, jos matkalla ei ole YLEISTÄ roskalaatikkoa. Mikä tässä voi olla niin vaikea tajuta, ihan maalaisjärjellä käsiteltävä asia!
mä oon täällä jankata,mutta yksi jäärä väittää,että mun pitäs vaan hyväksya hänen roskasa mun roskiksee,muuten rakastan roskalaatikkoani! :o
Aloitus on täysin järjetön kysymys. Jos omistaa koiran niin kyllä sen paskatkin on vietävä omaan roskikseen. Jos syö banaania ulkona niin se banaaninkuorikin kulkee sinne kotiroskikseen, jos matkalla ei ole YLEISTÄ roskalaatikkoa.
Mikä tässä voi olla niin vaikea tajuta, ihan maalaisjärjellä käsiteltävä asia!
edes koskaan omistanut koiraa? Ettäkö minä kantelisin sen ulosteita kilometritolkulla?
BUHAHAHAHAHAHA!
Paskat jäävät pientareelle tai heitä roskapussin lähimpään roskikseen.
Jos se teitä ärsyttää niin sitten se ärsyttää.
eli urbaanilegendaa heitätte. Roskakatos on tontilla, ei kunnan maalla.
Vasta kirjoitin, että roskakatokset on tonteilla (pääosin, ne jotka ei ole sai siirtokehotuksen), katoksettomat roskikset useimmiten tontin ulkopuolella, mikä johtuu yleensä siitä että aidat nuolee tontin rajoja ja pöntöt pidetään roskakuskien pyynnöstä ja iloksi aidan ulkopuolella.
Jos se olisi kunnan maalla, tontinomistajan ei tarvitsisi maksaa sen tyhjennystä.
Vaikka tontilla ei olisi roskista lainkaan, tontin omistaja ei voi välttyä tyhjennysmaksuilta.
Aloitus on täysin järjetön kysymys. Jos omistaa koiran niin kyllä sen paskatkin on vietävä omaan roskikseen. Jos syö banaania ulkona niin se banaaninkuorikin kulkee sinne kotiroskikseen, jos matkalla ei ole YLEISTÄ roskalaatikkoa. Mikä tässä voi olla niin vaikea tajuta, ihan maalaisjärjellä käsiteltävä asia!
mä oon täällä jankata,mutta yksi jäärä väittää,että mun pitäs vaan hyväksya hänen roskasa mun roskiksee,muuten rakastan roskalaatikkoani! :o
mutta niinhän se on. Yksi pieni roska ei haittaa sinua yhtään.
Kaltaisiasi on hauska ärsyttää, niin täällä nettipalstalla kuin oikeassakin elämässä -se on sitten eri juttu.
En vaan lakkaa ihmettelemästä millaisia pikkusieluisia älykääpiöitä on olemassa!
Oletko muuten ihan varma ettei kukaan ole heittänyt mitään roskikseesi tänä aikana kun olet ollut netissä?
Minulla ei ole aavistustakaan josko joku olisi minun roskikseeni jotain heittänyt...
edes koskaan omistanut koiraa? Ettäkö minä kantelisin sen ulosteita kilometritolkulla? BUHAHAHAHAHAHA! Paskat jäävät pientareelle tai heitä roskapussin lähimpään roskikseen. Jos se teitä ärsyttää niin sitten se ärsyttää.
Minulla on järkevämpääkin tekemistä kuin poimia haisevia paskoja pientareelta. Heitä rakkisi paskat minne heität mutta jos meidän roskikseen osuu niin paskapussin saat selkääsi.
eli urbaanilegendaa heitätte. Roskakatos on tontilla, ei kunnan maalla.
Vasta kirjoitin, että roskakatokset on tonteilla (pääosin, ne jotka ei ole sai siirtokehotuksen), katoksettomat roskikset useimmiten tontin ulkopuolella, mikä johtuu yleensä siitä että aidat nuolee tontin rajoja ja pöntöt pidetään roskakuskien pyynnöstä ja iloksi aidan ulkopuolella.
Jos se olisi kunnan maalla, tontinomistajan ei tarvitsisi maksaa sen tyhjennystä.
Vaikka tontilla ei olisi roskista lainkaan, tontin omistaja ei voi välttyä tyhjennysmaksuilta.
Se on jätemaksu. Tyhjennyksestä maksetaan tyhjennyksestä huolehtivalle firmalle.
sinne ei kukaan toisi omia roskiaan.
Kun annat pirulle luvan pikku koirankakkapussiin, se viekin omansa ja koko naapuruston ongelmajätteet Juuri Sinun Roskikseesi.
Ei herranen aika, miten uskomatonta! Mutta niin suomalaista!
1) Meidän roskiksemme on ihan kokonaan omalla tontilla pihan puolella niin, että pihalla pitää kävellä monta metriä. En tykkää jos joku asiaton tulee pihallemme käppäilemään. Käytännössä roskiksella käynnistä syttyvät myös liiketunnistimella toimivat ulkovalot, joten todennäköisesti havaitsemme tunkeilijan myös itse ja joudumme menemään ikkunaan katsomaan, kuka pihallamme on.
2) Meillä on erikseen sekajäteastia ja kompostori. Koirankakat, banaaninkuoret ja muu maatuva kuuluvat kompostoriin, eivätkä roskikseen. Roskiksen tyhjennysväli on 4 viikkoa, joten biojäte alkaa taatusti haista säiliössä.
3) Laitamme jätteet aina suljettuihin pusseihin, jotta roskasäiliö pysyy puhtaana. Irrallaan säiliöön laitetut roskat sotkevat säiliön ja jätefirma perii roskasäiliön pesusta erillisen maksun.
4) Asumme varsin harvaan asutulla tiellä, mutta ohikulkijoita, kuntoilijoita, koiranulkoiluttajia ym. on paljon (siksi, että tämä on rauhallinen tie muuten suht vilkkaalla alueella). Roskiksia ei ole paljoa, joten jos ohikulkijat alkaisivat käyttää roskistamme, niin haitta oikeasti olisi merkittävä. Saamme kyllä roskasäiliömme täytettyä ihan itse.
Jos yleisiä roskiksia ei mielestänne ole riittävästi, niin olisiko syyttä ottaa yhteyttä esim. kunnan päättäjiin ja pyytää niitä lisää sen sijaan että hyväksikäyttää yksityisten ihmisten omaisuutta?
av:lla pystytään kehittämään mitä hauskimpia porttiteorioita: Jos sallii jonkun heittävän jäätelöpaperinsa omaa privaroskikseensa, kannetaan sinne seuraavaksi rekkalasteittain ongelmajätettä.
http://www.koirankakkaroskis.fi/
Kertoo varmaan paljon siitä saako meidän roskikseen nakata koirankakkapussin ;)