Omakotitalon omistaja! Miten suhtaudut...
...jos nakkaan koirankakkapussin piharoskikseesi?
Usein teen niin, meidän lähiössä julkisia roskiksia on järjettömän harvassa, joten jätän pussin seuraavaan kadunvarressa olevaan roskasäiliöön, yleensä okt. Onko tuo sinusta häiritsevää?
Entä jos joku random-ohikulkija nakkaa roskikseesi vaikka jäätelöpaperin tai tyhjän karkkipussin? Banaaninkuoren?
Kysyn ihan aidosti, kun en tiedä. Minua asia ei häiritsisi.
Kommentit (120)
Aloitus on täysin järjetön kysymys. Jos omistaa koiran niin kyllä sen paskatkin on vietävä omaan roskikseen. Jos syö banaania ulkona niin se banaaninkuorikin kulkee sinne kotiroskikseen, jos matkalla ei ole YLEISTÄ roskalaatikkoa. Mikä tässä voi olla niin vaikea tajuta, ihan maalaisjärjellä käsiteltävä asia!
edes koskaan omistanut koiraa? Ettäkö minä kantelisin sen ulosteita kilometritolkulla? BUHAHAHAHAHAHA! Paskat jäävät pientareelle tai heitä roskapussin lähimpään roskikseen. Jos se teitä ärsyttää niin sitten se ärsyttää.
Minulla on järkevämpääkin tekemistä kuin poimia haisevia paskoja pientareelta. Heitä rakkisi paskat minne heität mutta jos meidän roskikseen osuu niin paskapussin saat selkääsi.
sinä taidat syödä sen seuraavaksi :)
kuten joku yllä olevista numeroilla sen niin selvästi ilmaisi, että banaaninkuoret ymv. + koirankakat sinne kuuluisi.
Eli sekajätteisiin ehdottomasti!
roskan yksikkökustannus mahtaa olla ? Olisko ehkä joitakin senttejä...
Minä sen tyhjentämisen maksan
tolla periaatteella mä voin hakea teilta jotain itselleni,ku eihän se paljoa maksa.tai käydä teillä vaikka vessassa.
et tietenkään voi. Vaikka roskikseen voit roskan laittaakin on aivan eri asia astua tontin rajojen sisäpuolelle. Saati että laskisin sinut ovesta sisään. Järkeä saa käyttää, yritä edes!
mutta koita sinä ymmärtää,ettei kaikki riemastu siitä,että muutkin käyttää omaa roskista!
et edes huomaa jos joku laittaa roskan roskikseesi!!! Moisestahan nimenomaan pitäisi olla tyytyväinen ettei luontoon heitetä mitään.
viiti tästä jankata enempää kanssasi,jos et halua edes ymmärtää meitä,jotka eivät halua toisten jätteitä roskikseesa.
Aloitus on täysin järjetön kysymys. Jos omistaa koiran niin kyllä sen paskatkin on vietävä omaan roskikseen. Jos syö banaania ulkona niin se banaaninkuorikin kulkee sinne kotiroskikseen, jos matkalla ei ole YLEISTÄ roskalaatikkoa. Mikä tässä voi olla niin vaikea tajuta, ihan maalaisjärjellä käsiteltävä asia!
edes koskaan omistanut koiraa? Ettäkö minä kantelisin sen ulosteita kilometritolkulla? BUHAHAHAHAHAHA! Paskat jäävät pientareelle tai heitä roskapussin lähimpään roskikseen. Jos se teitä ärsyttää niin sitten se ärsyttää.
Minulla on järkevämpääkin tekemistä kuin poimia haisevia paskoja pientareelta. Heitä rakkisi paskat minne heität mutta jos meidän roskikseen osuu niin paskapussin saat selkääsi.
sinä taidat syödä sen seuraavaksi :)
Niin niin kirpoisi paskapussi kyllä kädestäsi, jos osuisit sähkötainnuttimen vaikutusalueelle - rakkisikin saattaisi hieman uikahtaa :) Joten kannattaa pysyä kaukana meidän pihalta ja roskiksista.
Se on jätemaksu. Tyhjennyksestä maksetaan tyhjennyksestä huolehtivalle firmalle.
lakisääteinen vähintään kerran kuussa. Siinä ei kysytä onko astia tyhjennetty vai ei.
mä oon täällä jankata,mutta yksi jäärä väittää,että mun pitäs vaan hyväksya hänen roskasa mun roskiksee,muuten rakastan roskalaatikkoani! :o
mutta niinhän se on. Yksi pieni roska ei haittaa sinua yhtään. Kaltaisiasi on hauska ärsyttää, niin täällä nettipalstalla kuin oikeassakin elämässä -se on sitten eri juttu. En vaan lakkaa ihmettelemästä millaisia pikkusieluisia älykääpiöitä on olemassa! Oletko muuten ihan varma ettei kukaan ole heittänyt mitään roskikseesi tänä aikana kun olet ollut netissä? Minulla ei ole aavistustakaan josko joku olisi minun roskikseeni jotain heittänyt...
olla jo ylensyönyt trolli.
Tyhjennys on
Vierailija - 11.12.10 10:19 (ID 11663066)
Se on jätemaksu. Tyhjennyksestä maksetaan tyhjennyksestä huolehtivalle firmalle.
lakisääteinen vähintään kerran kuussa. Siinä ei kysytä onko astia tyhjennetty vai ei.
Lakisääteinen tyhjennysmaksu ei löydy ainakaan jätelaista eli missä se on?
mitenkään mahdollista saada järkeviä syitä siihen miksi ei haluta ohikulkijan heittävän karkkipaperia tai koirankakkapussia yksityiseen roskikseen? Ainoa hyvä selitys on täällä toistaiseksi ollut kesähelteillä roskiksen haiseminen. Muut vastauset ovatkin sitten pikkusielumaisen idioottimaisia. Yleisesti roskikset ovat sijoitettuina heti julkisen tien varteen, joten kenenkään piha-alueelle ei olisi kukaan itseään tunkemassa. Toiseksi kenenkään roskis ei niistä jätteistä täyttyisi. Näyttää siltä että kyse on taas MINÄ, MINUN -asenteesta, eikä nähdä sitä mikä yhteinen hyöty tämän pienen asian sallimisesta olisi.
kyllä meillä päin ainakin roskikset ovat talojen nurkilla eikä tien vieressä eli saa tulla kyllä aika pitkälle pihaan ennen kuin roskikselle pääsee. Ja sellaiset roskakatoksetkin ovat pihan puolella, ei tien vieressä.
Minua ei haittaisi pätkääkään pelkkä roskan astiaan laittaminen, mutta se pihalla hipsiminen kyllä.
ole laissa niin kunnallisissa jätehuoltomääräyksissä. Ja niissähän on eroja läpi Suomen.
ole laissa niin kunnallisissa jätehuoltomääräyksissä. Ja niissähän on eroja läpi Suomen.
Jätehuoltomääräys ei koskaan voi kumota lakia. Ai niin, sinun salaperäisessä asuinkunnassasi kaikki on toisin.
mitenkään mahdollista saada järkeviä syitä siihen miksi ei haluta ohikulkijan heittävän karkkipaperia tai koirankakkapussia yksityiseen roskikseen? Ainoa hyvä selitys on täällä toistaiseksi ollut kesähelteillä roskiksen haiseminen. Muut vastauset ovatkin sitten pikkusielumaisen idioottimaisia. Yleisesti roskikset ovat sijoitettuina heti julkisen tien varteen, joten kenenkään piha-alueelle ei olisi kukaan itseään tunkemassa. Toiseksi kenenkään roskis ei niistä jätteistä täyttyisi. Näyttää siltä että kyse on taas MINÄ, MINUN -asenteesta, eikä nähdä sitä mikä yhteinen hyöty tämän pienen asian sallimisesta olisi.
kyllä meillä päin ainakin roskikset ovat talojen nurkilla eikä tien vieressä eli saa tulla kyllä aika pitkälle pihaan ennen kuin roskikselle pääsee. Ja sellaiset roskakatoksetkin ovat pihan puolella, ei tien vieressä. Minua ei haittaisi pätkääkään pelkkä roskan astiaan laittaminen, mutta se pihalla hipsiminen kyllä.
on sellainen paikka jossa roska-autot ajavat pihaan tai roskakuskit raahavat pihalta roska-astiat tielle auton luo?
Jätehuoltomääräys ei koskaan voi kumota lakia. Ai niin, sinun salaperäisessä asuinkunnassasi kaikki on toisin.
missä kohtaa lakia pakolliset tyhjennyskerrat per kuukausi on kielletty? Sillä niitä ei siellä ole kielletty.
on sellainen paikka jossa roska-autot ajavat pihaan tai roskakuskit raahavat pihalta roska-astiat tielle auton luo?
samoissa paikoissa joissa jäteastiaa ei saa pitää tontin ulkopuolella.
Muuten roskat pitäisi sädettää kyytiin.
missä kohtaa lakia pakolliset tyhjennyskerrat per kuukausi on kielletty? Sillä niitä ei siellä ole kielletty.
Kerro nyt ensin, missä on se tyhjennysmaksu. Sen piti olla lainsäädännössä.
että jos se ei ole laissa (kuten asiantuntevasti tokaisit) se on kunnallisessa jätehuoltomääräyksessä.
Miksi juutuit siihen lainsäädäntöön?
kyllä meillä päin ainakin roskikset ovat talojen nurkilla eikä tien vieressä eli saa tulla kyllä aika pitkälle pihaan ennen kuin roskikselle pääsee. Ja sellaiset roskakatoksetkin ovat pihan puolella, ei tien vieressä. Minua ei haittaisi pätkääkään pelkkä roskan astiaan laittaminen, mutta se pihalla hipsiminen kyllä.
etelä-pohjanmaalla kyllä roskakuskit jättävät auton tuohon tien reunaan ja kiltisti marssivat hakemaan nuo roska-astiat autolle.
että jos se ei ole laissa (kuten asiantuntevasti tokaisit) se on kunnallisessa jätehuoltomääräyksessä. Miksi juutuit siihen lainsäädäntöön?
Eikä kunnassa ole tyhjennysmaksua tyhjästä, tarkistapa se termi! Osaatko lukea sitä jätehuollosta tullutta ohjetta, sitä kunnallista, joka siis teillä menee lainsäädännön edelle?
olen ihan ihmeissäni tästä ketjusta! Siis miten ihmiset vetää herneitään nenään jostain satunnaisesta kakkapussista tai jätskipaperista! Kyllä mä ne mielummin roskikseen otan kun siihen portinpieleen, luulin että muut ovat samaa mieltä!
joku kerta voi olla vaihtolavallinen jätettä siinä ympärillä ;)