Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun ilmeisesti vaihtamaan työpaikkaa kollegan allergian takia

Vierailija
10.12.2010 |

Minulla on kiva työpaikka, jossa viihdyn ja tykkään työstäni. Olen ollut samassa paikassa reilut 8 vuotta. En haluaisi vaihtaa paikkaa, mutta kollegan allergia on ajautunut nyt siihen pisteeseen, että mulla alkaa olla mitta täynnä.

Istun kollegani kanssa samassa huoneessa. Noin pari vuotta sitten hän alkoi saada hengitysvaikeuksia aina kun huomasi minun tai jonkun muun käyttävän hajuvettä. Sitten tuli tuoksuvat hiuslakat ja muut.

Nykyään ollaan siinä pisteessä, että en saisi käyttää mitään kauneudenhoitotuotteita dödöt mukaan lukien. Ja käytän siis ihan kaupan tavisreksonaa, Lorealin markettihiuslakkaa yms. jotka ei todellakaan juurikaan tuoksu. Mä oon niin kypsä koko asiaan.

En todellakaan aio ruveta metsästelemään / maksamaan jostain erikoistuotteista, joissa ei ole tuoksua ollenkaan. Enkä myöskään halua käydä töissä hieltä haisevana röllipeikkona, joten ainoa vaihtoehto näköjään on vaihtaa työpaikkaa, vaikka en haluaisi. Ja kaikkein eniten tässä kismittää se, että kollegan alleria on suurimmalta osin vahvasti liioteltua ellei peräti kokonaan teeskenneltyä. Argh!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt jokainen hengenahdistuksesta enemmän kärsivä tietää, että vaakatasossa makaaminen pahentaa ahdistusta. Selvästi kerää vain huomiota. Olisi kiva tietää, miten tilanteenne eteni.

Vierailija
62/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajusteeton pyykinpesuaine niinkuin lakka helppo ostaa marketista.

Huuhteluainetta käyttävät ihmiset haisevat kilometrin päähän.

Hajuvettä ei tarvi arkena,deodorantti riittää.

Siinä ratkaisu,helppoa.Kun asiasta ei  tiedä mitään eikä viitsi edes vaivautua selvittämään.Mietitään vaan se oma napa eikä oteta muita huomioon.

Sulla ei varmaankaan ole lapsia,jos joskus tuleekin ja onkin oikein allerginen tapaus niin sitten ehkä pakko miettiä muutakin kuin sitä omaa napaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:37"]

hajusteeton pyykinpesuaine niinkuin lakka helppo ostaa marketista.

Huuhteluainetta käyttävät ihmiset haisevat kilometrin päähän.

Hajuvettä ei tarvi arkena,deodorantti riittää.

Siinä ratkaisu,helppoa.Kun asiasta ei  tiedä mitään eikä viitsi edes vaivautua selvittämään.Mietitään vaan se oma napa eikä oteta muita huomioon.

Sulla ei varmaankaan ole lapsia,jos joskus tuleekin ja onkin oikein allerginen tapaus niin sitten ehkä pakko miettiä muutakin kuin sitä omaa napaa.

[/quote]

no mites ku ap:n työkamu, tämä allerginen parka uhri itse käyttää kaikkea hajullista, huuhteluaineesta kynsilakkaan... on se jännä.

Vierailija
64/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut pyykinpesuaineet ovat kaukana puhtaan pyykin tuoksusta. Lapsuudessa pakkasilmassa kuivattu pyykki tuoksui siinä määrin puhtaalle, että sillä kehtasi kehuskella. Nykyisin etikalla pääsee kuivaushuoneessa hajustamattoman (ja riittävän niukasti annostellun!) pesuaineen kanssa puhtaaseen, mutta se raikkaus siitäkin puuttuu. Harmi, ettei ulkonaruja tai oikeastaan aikaakaan niiden käyttöön ole.

Mitä työkaveriisi tulee, niin saattaa teeskennellä tai olla teeskentelemättä. Jos tuoksuu itse pyykinpesuaineelle, luultavasti teeskentelee tai vaihtoehtoisesti ei ole tajunnut aiheuttavansa ongelmiaan itse. Minä suosittelisin silti tätä: Ole se viikko hajusteetta. Ei oo mahdotonta eikä edes kamalan vaikeaa. Jos silti valittaa, kerro (älä heti ekana päivänä, vaan vasta kolmantena) olleesi ainakin itse hajusteeton, ja kerro vaikka ne tuotteet, joita olet käyttänyt.

Ps. Markettuotteissa on kyllä kosolti hajustamatonta kamaa alkaen Erittäin Hienosta Suomalaisesta tai LV:stä. Erityisesti LV on hyvä hiuksille, silikoniton ja molemmat mainitus vieläpä KOTIMAISIA. Tukemalla kotimaista tuotantoa tuet sitä, että niitä työpaikkoja riittää täällä jatkossakin vaihdettavaksi. Pyykinpesuaineissakin on valikoimaa, ja yleensä nämä hajustamattomat ovat samanhintaisia kuin hajustetutkin, tosin monesti minun makuuni jopa laadukkaampia tuotteita kuin jotkut todella voimakkaasti hajustetut Arielit ja Omot. Niissäkin LV on hyvä tuotemerkki, mutta muitakin on. Erisan esimerkiksi.

Loppuun vielä pieni anekdootti sattumuksesta ruokakaupan kassajonossa. Havahduin jonottaessani, että jostakin lemahti nenään todella voimakas pyykinpesuaineen haju. En käytä mitään tuoksuja itse, koska tulen huonovointiseksi niistä, joten en ole turtunut. Olen ehkä siksi vähän herkkänenäisempi kuin muut. Kuitenkin myös mukanani ollut ystäväni huomasi hajun, ja hän ei ole yhtä herkkä tuoksuille. Luulin, että jossakin on rikkoontunut nestemäinen pyykinpesuainepakkaus, ja aloin katsella ympärilleni, mutta en nähnyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Hajun syy selvisi vasta, kun olin jo pakkaamassa ostoksiani. Jäljessäni asioinut nainen tuli viereen pakkaamaan omia ostoksiaan, ja hänen ihan siistin näköiset (hajusta päätellen vastapestyt) vaatteensa HAISIVAT todella voimakkaasti pyykinpesuaineen ja huuhteluaineen sekoitukselle. Ilmeisesti annostelussa oli vikaa tai pesukoneen huuhtelu ei toiminut. Itse hän oli kai niin tottunut, ettei huomannut mitään kummallista.

Vierailija
65/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran pahoinvointikohtauksen kun joku junassa lakkasi kynsiään. Eikä mulla ole mitään vaivaa, paitsi että voimakkaista hajusteista tulee paha olo, kun en niitä käytä.  Erisan-tuotteilla lähtee muuten hienhaju hyvin sekä pyykit puhtaakai ja Linnashampoo ei tuoksi juuri millekään, mutta pesee hyvin, jos joku oikeasti haluaa asiaa miettiä. Sen sijaan LV on mielestäni tehotonta. 

Vierailija
66/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:46"]

Olen aina ihmetellyt näitä kilometrin päähän voimakkaalle hajusteille haisevia ihmisiä, eivätkö he käy suihkussa päivittäin ja yrittävät peittää hajujaan erilaisialla suihkeilla. Meidän työpaikan sihteeri kuuluu tähän kategoriaan... yöks.

[/quote]

Eivät, kun väittävät haisevansa pahalle jos eivät käytä. Ei kukaan normaali hajusteettomilla pesuaineilla psevä ja päivittäin suihkussa käyvä, jos ei hikoile, eikä ole sairauksia, haise millekään.

Vierailija
67/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työperäisten sairauksien lääkärintodistuksia ei saa tavalliselta lääkäriltä, vaan Työterveyslaitoksen ammattitautien klinikalta, jonne pääsemiseen tarvitaan työtapaturmavakuutusyhtiön maksusitoumus.

Vierailija
68/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun työkaveris kuullostaa paranoidilta

Vierailija
69/86 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella noin moni sitä mieltä, että tavallisen hajusteita käyttävän ihmisen pitäisi hyppiä hajusteyliherkän ihmisen pillin mukaan? Ymmärrän sen, että hajuvedellä lotraaminen on ahdistavaa ihan tavallisenkin tallaajan nokkaan, mutta suihkaus tai kaksi on täysin normaali määrä ja jos/kun se jonkun henkeä ahdistaa, niin voin vain pahoitella. Jos olen ostanut omaksi ilokseni kalliita parfyymejä useamman kappaleen, en todellakaan lopettaisi niiden käyttöä täysin. Sama pätee hajusteettomiin hiustenhoito tai - muotoilutuotteisiin tai rasvoihin jne. Miksi ihmeessä uusisin kaikki putelit ja käyttäisin jotain mahdollisesti itselleni huonommin sopivaa tuotetta vain siksi, että YKSI ihminen on yliherkkä? Kuulostan itsekkäältä, mutta niin hajusteyliherkkäkin on oman mukavuutensa ja työkykynsä vuoksi itsekäs vaatiessaan kaikkea tätä työkaveriltaan... 

Vierailija
70/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:39"]

Kyseessähän ei ole tuoksuallergia vaan yliherkkyys, jossa on mukana iso psyykkinen komponentti, mm. yleistä ahdistuneisuutta ja paniikkioireilua. Liiallinen välttely johtaa yleensä vain ympäristöyliherkkyyksien laajentumiseen eli seuraavaksi ollaan ääniyliherkkiä ja sitten sähköyliherkkiä, sitten asutaankin jo teltassa metsässä ja valitetaan, kun ei makseta eläkettä eikä mitään muutakaan. Siedätys, psyykkinen supportio ja terapia parempia hoitoja kuin jatkuva ympäristön kontrollointi. Astma ja migreeni erittäin pitkälle psyykkispohjaisia sairauksia tai ainakin psyykkinen komponentti niissä kohtauksen laukaisijana todella vahva, mistä mm. tuo edellä kerrottu muoviruusuesimerkki hyvänä osoituksena.

[/quote]

Mitä ihmettä höpötät? Minun astmani ainakin todettiin ihan lääketieteellisillä testeillä eikä millään kohtausteni seuraamisella (minulla ei ole mitään kohtauksia). Astmalääkkeiden annostustakin seurattiin testeillä eli tarkistettiin, että tehoavat.

Siskollani on migreeni. Tavallisista päänsäryistä, joita taas minulla on, siskoni migreenin erottaa ihan tavallinenkin tallaaja siitä, että hän alkaa oksentaa ja saattaa oksentaa päiviä, jos ei löydy lääkkeitä. Ei tarvitse miettiä, onko psykologista, kun joutuu jättämään monia mukavia juttuja väliin migreenin takia (vaikka kun lääkitys on kohdillaan, pärjää hyvin).

On helppo todeta, että migreenit, astmat, allergiat, päänsäryt, vatsakivut, kutisevat ihottumat, kurkkukivut, yskät, vuotava nenä ja esim. selkäsärky ovat psykosomaattisia oireita. Sellaista on mukava heittää mutulla, jotta pääsee vähättelemään muiden ihmisten kokemuksia. Samaan tapaanhan voidaan heittää, että esim. joku suree väärällä tavalla, kokee kiusaamista, vaikka sellaista ei ole jne. Yksilön vika. Muissa ei ole vikaa, ympäristössä ei ole vikaa, ja näin ajattelvat nimenomaan ovat niitä, joilla ei kyseisiä vaivoja löydy.

Tottahan porukasta aina löytyy joku jolla on liioiteltuja oireita ja joka käyttää hyväkseen sairauksia. Ei se silti tee mitättömäksi muiden vastaavia sairauksia.

Vierailija
71/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2010 klo 23:57"]

siksi epäilen hänen liiottevan tai teeskentelevän, koska kollega itse esim. lakkaa kyntensä vähintään parin päivän välein. Hänellä on kauniit ja pitkät kynnet, jotka on aina tiptop -kunnossa. Itse en ole ainakaan tavannut koskaan kynsilakkaa, joka ei tuoksuisi tai peräti haisisi todella vahvalle. Poistoaineet on vähän sama juttu.

Sitten olen huomannut hänen käyttävän ihan tavallsia pyykinpesuaineita ja välillä niin voimastuoksuista huuhteluainetta (tai sitten tooodella paljon sitä pesuainetta), että niiden tuoksu käy minunkin nokkaan toiselle puolelle huonetta. Joskus muutkin on huomauttaneet huoneeseen tullessaan, että onpas voimakasta hajuvettä jollain (ongelma on kaikkien tiedossa ja riesana :)). Häntä itseään ei tunnu kuitenkaan häiritsevän millään lailla! Tuoksu on moninkertainen verrattuna johonkin reksonaan. Niin siis ei häiritse ennen kuin joku heittää tuon hajuvesi-kommentin, sitten taas ahdistaa, kun Ella on laittanut hajuvettä! Enkä siis ole.

Toi draama vaan vetää niin överiks välillä, että ei jaksa kattoa ja kuunnella.

ap

[/quote]  Jos näin on, niin tuo allergia taitaa olla teeskenneltyä. Itse olen tosi vahvasti hajuallergikko ja mm juuri pyykinpesu/huuhteluaineet on ihan pahimmasta päästä. Sen sijaan pystyn käyttämään kynsilakanpoistoainetta ihan hyvin , mutta lakkojen kanssa kyllä on ongelmaa. Mites oliko teillä nyt joulunaikaan esim glögiä työpaikalla? Itse en siedä glögin hajua yhtään, tulee heti pää todella kipeäksi. 

Tulee mieleen työkaveri joka viimein sai minut raivon partaalle työpaikkakiusaamisellaan, hänen mielestään mm nahkatakkini haisi liikaa nahalle ja hällä tuli pää kipeäksi. Kävi oikein pomole valitamassa asiasta. 

Eli hajuallergia voi oikeasti olla todella vaikeaa mutta nyt kuulostaa pahasti siltä että tää työntekijä ei vaan tykkää sinusta.

Vierailija
72/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vastaan silti.

Olen itse hajusteyliherkkä. Pesuaineet ovat pahimpia ja erityisesti huuhteluaineet. Asumme kerrostalossa ja pesemme pyykkimme talon yhteisellä pesutuvalla. Eräs naapureistani käyttää hyvin voimakkaasti tuoksuvaa pesuainetta ja silloin kun hän on vienyt pyykkinsä kuivumaan kun omani ovat vielä siellä, joudun pesemään omani uudelleen. Ei ole tullut mieleenikään valittaa asiasta kenellekään, tämä on oma ongelmani.

Ongelmia tulee myös silloin kun joku samassa tilassa kanssani oleva on lotrannut liikaa parfyymeillä. Saan päänsäryn alle minuutin oleskelussa samassa tilassa tällaisen henkilön kanssa. Jos kyseessä on henkilö jonka kanssa joutuisin olemaan pitkiä aikoja tekemisissä, saattaisin pyytää häntä vähentämään parfyymia, muutoin nappaisin särkylääkettä ja poistuisin tilasta. Olen tästä syystä joutunut mm poistumaan bussista odottamaan seuraavaa (talvipakkasella oli kiva odotella kolme varttia).

Itse käytän pääasiassa hajusteettomia tuotteita, mutta myös jonkin verran parfyymia. En saa oireita kaikista parfyymeista, joten uuden osto on aina isompi prosessi. En voi mennä vain Sokoksen hajuvesiosastolle haistelemaan, koska saan päänsäryn osastoa lähestyessänikin. Yleensä pyydän jotain ystävääni tai miestäni tuomaan hajustenäytteitä. Ihan vaan niihin liuskoihin ruiskutettu parfyymia. Haistelen pari kerrallaan kotona ja jos en saa päänsärkyä ja pidän tuoksusta, pyydän myyjää tuomaan näytepullon jollekin toiselle osastolle minun testattavaksi.

Shampooni on hajustettu luonnon yrtillä, joten vaikka se ei sisällä parfyymiä se kyllä tuoksuu hiukan.

Jos allergiani olisi noin paha kuin AP:n työkaverilla, niin pyytäisin työnantajalta allergiaan vedoten omaa työhuonetta.

Vierailija
73/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2010 klo 23:40"]

että on todellakin hyvin tuoksuallergisia ihmisiä, jotka eivät voi olla voimakkaiden tuoksujen lähellä - eikä edes kovin mietojenkaan. Tuloksena voi olla oireita vähän laidasta laitaan, mutta yleensä päänsärkyä ja joillakin hengitysvaikeuksia. Olo on joka tapauksessa kehno.

Sitten itse asiaan. Lapsemme kävi allergiapäiväkotia, joten meidän piti olla täysin tuoksuttomia, kun kävimme siellä. Suurimman osan tuotteista löytää ihan marketeista tuoksuttomina. Suurin ongelmani oli shampoo ja hoitoaine, mutta riitti, kun en pessyt tukkaani aamulla vaan illalla, jolloin se tuoksu oli laimentunut (ystäväni siis, jolla on tämä tuoksuallergia, testasi tämän).

Ei siis ole iso vaiva olla tuoksuton, jos kollegasi ihan todella asiasta kärsii. Mutta turha sinun on ruveta aivan kaikkea pesuaineista alkaen muuttamaan (ne ovat pahimmat), jos kollegasi ei voi tuoda lääkärin diagnoosia asiasta. Sitä paitsi voisit pienillä asioilla urkkia, miten pahaa tämä hänen tuoksuallergiansa on esim. tuo pesuaine- ja huuhteluainetilanne on tärkeä oikealle tuoksuallergikolle. Ihmettelenkin, miksi hän ei ole maininnut jo sitä sinulle. ;)

Vielä kuitenkin varoitan, että ihan oikeana diagnoosina tuoksuallergia on vaikea sairaus ja rajoittaa aika tavalla elämää esim. julkisilla paikoilla, teatterissa, konserteissa jne. Jos kollegasi on oikeasti sairas, voisit vaihtaa ainakin sen hiuslakan ja deodorantin tuoksuttomaan ja jättää hajuveden muihin tilaisuuksiin. Toisaalta ongelma on myös työnantajan eli periaatteessa työnantajan pitäisi ratkaista tämä ongelma esim. antamalla kollegallesi oman huoneen.

[/quote]

Apteekista saa hajuttomia shampoita. Testaa!

Vierailija
74/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän ei ole tuoksuallergia vaan yliherkkyys, jossa on mukana iso psyykkinen komponentti, mm. yleistä ahdistuneisuutta ja paniikkioireilua. Liiallinen välttely johtaa yleensä vain ympäristöyliherkkyyksien laajentumiseen eli seuraavaksi ollaan ääniyliherkkiä ja sitten sähköyliherkkiä, sitten asutaankin jo teltassa metsässä ja valitetaan, kun ei makseta eläkettä eikä mitään muutakaan. Siedätys, psyykkinen supportio ja terapia parempia hoitoja kuin jatkuva ympäristön kontrollointi. Astma ja migreeni erittäin pitkälle psyykkispohjaisia sairauksia tai ainakin psyykkinen komponentti niissä kohtauksen laukaisijana todella vahva, mistä mm. tuo edellä kerrottu muoviruusuesimerkki hyvänä osoituksena.

Vierailija
75/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryrhh

Vierailija
76/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen PÖYRISTYNYT kuinka kauheita ihmiset ovat!!!!!!!!!! Ette ymmärrä edes hävetä? Eikä teille ole kasvatettu minkäänlaista empatia kykyä ja kykyä ottaa muita ihmisiä huomioon.

Hajusteyliherkkyys on vittumaisempia ja kauheimpia sairauksia mitä ihminen voi nykyyhteiskunnassa saada!!! : invalidisoi ihmisen pahimmillaan kokonaan ja eristää koko ulkomaailmasta Katsoo lyhyt video aiheesta: http://www.iltalehti.fi/iltv-doc/201412080175647_dc.shtml

Jos sairas ihmienn ei altistu hajuille hän voi hyvin. Jos altistuu, hän voi huonosti: jotkut sekunneissa jotkuvat vasta tuntien päästä. Mekanimia ei tunneta, mutta se on tutkimuksen alla. Esim. tampereen yliopiston keuhkosairauksien osaston ylilääkäri uskoo että se on oikea fyysinen sairaus. Mutta siihen asti kunnes tutkimukset eivät ole tehneet läpimurtoaan, te alhaiset ihmiset syljette näiden sairaiden ihmisten päälle! Halvennatte heitä. Viette heiltä ihmisarvon ja ja mahdollisuuden tehdä työtä tai mahdollisuuden elää elämää kun vaihtoehtona on joutua loppuelämäkseensä vankilaan omaan kotiinsa... aivan pahimmat tapaukset jopa johonkin ulos telttoihin. Emme tunne vielä sairauden laukaisijaa, aiheuttaa, mekanismia ja näin ollen emme myös parannus keinoa. Jos näillä sairailla olisi joku lääke MINÄ LUPAAN HENKENI KAUTTA että he todellakin ottaisivat sen lääkkeen sellaisella ilolla vastaan ettei sellaista iloa ole, jotta heidän ei tarvitsisi kärsiä eikä tarvitsisi pyydettä omaa olemassa oloaan anteeksi ja JOUTUA pyytämään kavereilta tai työkavereilta hajuttomuutta, koska heidän ELÄMÄNSÄ on kiinni siitä mitä valintoja se vierellä istuva ihminen tekee.

On itsekkäintä mitä voin ikinä kuulla, että et voi muuttaa pesuaineitanne hajusteettomiksi jne, siitä huolimatta vaikka se mahdollistaisi jollekin ihmiselle jotenkin edes elämisen arvoisen elämän. Ja sinä itsekäs ihminen väität että se on sinulta liikaa pois? Onko todella?  Kaltaisesi ihmiset eivät ole tainneet kokea tarpeeksi vaikeuksia itse, koska ei ole kehittynyt sellaista ajattelua, että voi nähdä muutakin kuin oman napansa. Asetelma on tosiaan se, että tämä sairas ihminen on sinun varassasi. Kauhea ajatus. Sääliksi käy sellaisia työtovereita kerrassaan jotka joutuvat kohtaamaan tällaista ymmärtämättömyyttä ja tuomitsevaisuutta.

Se on eri asia tosin jos koet että hän itsekin käyttää hajusteita. Oletko kysynyt, mitä tuotteita hän itse käyttää? Oletko osoittanut kiinnostusta tai myötätuntoa ja kysynyt vinkkejä mitä tuotteita voisit kokeilla mitkä hänelle sopisi? Voit kertoa hänelle aistineesi että hän itsekin käyttää hajusteellisia tuotteita. Tämä on tosiaan jutussasi se epäkohta joka tekee asiasta epävarman. Lääkärintodistusta aiheesti ei perusterkkarilääkäreiltä saa, koska tosiaan Suomessa diagnoosi tuli käyttöön vasta tämän vuoden alusta ja sekin vain diagnosointia varten. Mutta niinkuin sanottu: asiat etenee. Ja vaikka jokin lääkärin lausunto olisi, sehän kuuluu korkeintaan esimiehelle - ei sinulle. Se on hänen oma asiansa.

Ja viimeiseksi tulee mieleen kysymys: MITÄ SITTEN? Mitä sitten jos työkaverisi onkin luulosairas? Eikö sinussa ole tippaakaan sydäntä sisimmässäsi? Ei kukaan juokse lääkärissä huvin vuoksi johtui oireet sitten fyysisestä sairaudesta tai henkisestä paineesta. Oikeastaan en ihmettele vaikka henkisiä paineita olisi jos joutuu noin itsekkään ja ymmärtämättömän työkaverin kanssa työskentelemään. Työkaverisi tarvitsee apua ja tukea. Mutta sinä olet täällä itkemässä kun et saa käyttää rexonaa? Oletko tosissasi?

Tämä on luultavasti täysin turhaa minun kirjoittaa. Sinun laiseesi tuskin mikään sana tehoaa.. et ole valmis joustamaan...sen olet tehnyt selväksi. Syrjisitkö käytökselläsi sellaista ihmistä jolla olisi vaikka syöpä tai syöpähoidoista johtuva herkkyys hajuille? Olisitko silloinkin yhtä ilkeä? Hajusteyliherkkyys ja monikemikaaliherkkyys ovat helvetinmoisia sairauksia kantajilleen, ne ovat oikeita ja olemassa, ja se tullaan vuosien kuluessa todistamaan. Sitä ennen ja senkin jälkeen, he kaikki sairaat ovat meidän muiden ihmisten varassa sen suhteen voivatko he osallistua tähän elämään vai mennä kotiin yksin neljän seinän sisälle. Toki voit kokeilla ehdottaa työtoverillesi että menee sinne hajuttomaan kotiinsa ärsyttämästä ja vaatimasta sinulta apua hajusteettomuudella - siinähän maksatte heidän sairaiden elättämisen kun he eivät voi käydä töissä. Kalliiksi tulee sekin lasku sinulle ja yhteiskunnalle.

Vierailija
77/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep- teidän hajustepommien maksettavaksi ne verot tulee kun ajatte hajusteyliherkät ja allergikot työpaikoilta työttömäksi, saikulle tai eläkkeelle. Siinähän makselette! Kyllä kannattaa!! Mitenkäs se menee...kapsahtaa se kuuluisa pilkka omaan nilkkaan..

Vierailija
78/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta se työkaveri voisi tosissaan hakea lääkkeet vaivoihinsa. Hengenahdistuksiin on toimivat lääkkeet olemassa. Jos ei lääkkeillä tokene, niin sitten pitää miettiä, josko olisi eläkejärjestelyillä mahdollisuutta vaikuttaa asioihin. Olettaen siis, että vaivat ovat todellisia. Astmaatikkona hain kyllä aikanani kiltisti lääkkeet vaivoihini, en pelleillyt vuosikausia kiusaamassa muita makoilemassa lattioilla. Kyllä se ahdistus oikeasti panee liikkeelle, jos sellaista on.

Siihen peliin ei voi muu yhteiskunta lähteä, että yksi yliherkkä määrittää miten muut pesevät itsensä tai vaatteensa tai kotinsa. Lähipiirissäni tällaisiakin ihmisiä on. Olen miettinyt, että skitsofreniassahan on noita hajuharjoja myöskin.

Vierailija
79/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2010 klo 00:37"]

olisi ainakin apteekin absolut tor, yhdeksi yöksi kainaloon ja peset aamulla pois. Sen jälkeen, et tarvi viikkoon deodoranttia ollenkaan, etkä haise hielle.

[/quote]

Hajuton ehkä, mutta voin vain kuvitella, millaisilla myrkyillä tuollainen viikon hikoilemattomuus saadaan aikaan. Ja olen itse asiassa käyttänyt Absolut Torria nuorempana, ja se kirvely ja kutina oli sietämätöntä, vaikkei olisi sheivannut kainaloita päiväkausiin. Vasta nyt on alettu kiinnittämään huomiota esim. alumiinin vaarallisuuteen, ja sillähän tuo hikoilun esto saadaan aikaiseksi. Mieluummin käytän hajustettua dödöä kuin hajutonta, jonka teho perustuu myrkkyihin.

Vierailija
80/86 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkkyyteen ei ole toimivaa lääkettä. Oireiden mukaan. Jotkut yrittää antihistamiinia, kortisonia, astmalääkkeitä.. Mutta ne eivät auta neurologisiin oireisiin ja siihen aistimiseen joka on niin voimakas ettei sitä voi sietää. Tähän sairastunut ei aisti tuoksuja samalla tavalla kuin terve. Hän aistii ne myrkkynä. Kukaan tervejärkinen ihminen ei pysty jäämään "myrkylliseen kaasupilveen".  Joten selvyydeksi: kyseiseen sairauteen ei ole parantavaa lääkitystä! (vielä...toivottavasti tulee)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi