Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

soijarouheapua!!!!

Vierailija
10.12.2010 |

ostin elämäni ensimmäistä kertaa soijarouhepaketin ja tarkoitus olisi tehdä "bolognesekastiketta" eli huitasta sekaan valmis tomaattikastike...

paistanko soijan jauhelihan tapaan vai mitä sille teen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten paistat ja maustat.

Vierailija
2/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko väliä kuinka paljon vettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä pitäisi olla sen verran, että rouhe turpoaa "jauhelihamaiseksi" ja imee veden itseensä.

En muista ulkoa paljonko se sit on... Ei varmaan ole kauhean tarkkaa, mutta ei siis mitään valtaisaa määrää.

Vierailija
4/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesi kannattaa olla kuumaa, niin tapahtuu nopeammin.

Vierailija
5/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. 2 dl rouhetta ja 1,5 dl vettä.

Muista, että soijarouhe ei maistu itsessään miltään. Se täytyy maustaa hyvin (esim. yrttisuolaa, valkosipulia, paprikajauhetta, pippuria). Minä myös paistan sen sipulin kanssa öljyssä ennen kastikkeeseen laittamista, tulee lisää makua. Mutta se ei ole välttämätöntä.

Öljyllä voi lotrata hyvällä omallatunnolla, koska soijarouhe on lähes rasvatonta. Onhan jauhelihassakin rasvaa vähintään se 7 %, yleensä enemmänkin.

Vierailija
6/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, se soijarouhe on joka tapauksessa menossa kosteaan tomaattikastikkeeseen, eli siinä liottamisessa ei ole mitään järkeä! :) Liottaa tarvitsee jos meinaa paistaa rouhetta pannulla esim. sipulin kanssa ja laittaa sellaisenaan syötävään ruokaan.

En ole parin ekan haksahduksen jälkeen liotellut pastakastikkeeseen tulevaa soijarouhetta. Ei muuta kuin valmis tomaattikastike tai tomaattimurska kattilaan, lämmöt alle ja mausteita sekaan plus soijarouheet päälle. Sekoitellaan kauhalla ja lisätään tilkka vettä (esim. tomaattimurskapurkin huuhtaisuvesi) sekaan, jos meinaa näyttää paksulta. 5-10 min pienellä lämmöllä riittää ja soijarouhe imee kunnolla makua siitä tomaattikastikkeesta.

Vierailija
7/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha sekaisin! Itse kun vedin ekaa kertaa soijarouhekastiketta koko annoksen, niin...

Ilmeisesti kannattaa "totutella" vähän kerrallaan, jos ei ole aiemmin syönyt.

Vierailija
8/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, se soijarouhe on joka tapauksessa menossa kosteaan tomaattikastikkeeseen, eli siinä liottamisessa ei ole mitään järkeä! :) Liottaa tarvitsee jos meinaa paistaa rouhetta pannulla esim. sipulin kanssa ja laittaa sellaisenaan syötävään ruokaan.

En ole parin ekan haksahduksen jälkeen liotellut pastakastikkeeseen tulevaa soijarouhetta. Ei muuta kuin valmis tomaattikastike tai tomaattimurska kattilaan, lämmöt alle ja mausteita sekaan plus soijarouheet päälle. Sekoitellaan kauhalla ja lisätään tilkka vettä (esim. tomaattimurskapurkin huuhtaisuvesi) sekaan, jos meinaa näyttää paksulta. 5-10 min pienellä lämmöllä riittää ja soijarouhe imee kunnolla makua siitä tomaattikastikkeesta.

Ok. Maustatko jollain tätä sitten? itse olen aina liotellut ja paistellutkin usein, että saa maustettua kunnolla.

Vierailija
9/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liotin ensin 7 minsaa suhteessa 1:2 kylmässä vedessä...

sit roiskasin valmiin tomaattikastikkeen (tomaatti-valkosipuli) pannuun ja soijan perään vähän lisäsin suolaa, hyvin maistui kaikille eikä lapset ees huomanneet et se ei oo jauhelihaa =)

t. ap

ps. pussi maksoi jotain 2,5e ja sitä meni kastikkeeseen ehkä 10%

Vierailija
10/10 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Maustatko jollain tätä sitten? itse olen aina liotellut ja paistellutkin usein, että saa maustettua kunnolla.

Jos siis vain "ruokaistaa" valmiskastiketta soijarouheella, niin ei siihen tarvitse sen enempää mausteita lisätä. Soijarouhe saa hyvin makua, jos lämmittelee sen kymmenisen minuuttia kattilassa.

Mutta jos tekee itse tomaateista tai tomaattimurskasta, niin tietysti kannattaa pistää mausteet sekaan. Itse kuullotan reilusti oreganoa, basilikaa, mustapippuria, paprikajauhetta jne. öljyssä, sitten tomaattimurskat päälle, reilu ropaus sokeria ja loraus soijakastiketta. Annan hetken maustua ja sitten kaadan soijarouheet sekaan ja lisään nestettä, jos tuntuu paksulta. Sitten kansi päälle ja muhimaan vähintään puoleksi tunniksi. Itse alan sen puolen tunnin kohdalla viritellä pastavettä kiehumaan. Lopuksi kastikkeeseen voi pistää tilkan kermaa tai jonkun tuorejuuston tms. jämät sekaan. Tulee kyllä mahdottoman hyvää. :) Se sokeri on tärkeä, ilman sitä kastike jää valjuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi