Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oksettavia kokemuksia kyläreissuilla

Vierailija
10.12.2010 |

-hammasharjat keittiössä ruokailuvälineitten kuivaustelineessä

-perheen äiti pyyhki pojan nenäverenvuotoa, ei pessyt käsiään ja viipaloi vaniljajäätelöä kulhoon. Jäätelössä oli veriset sormenjäljet

-nuo eri perheissä nähtyä

Kommentit (319)

Vierailija
161/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjotaan lasista juomaa lapselle, mistä oli pala lohennut. Itse en uskaltaisi edes käyttää.

Vierailija
162/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin keittiön roskikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta hius kermakakun päällä.

Inhottaa itseänikin kun mun hiukset on aina joka paikassa. Ei kehtaa vieraita kylään kutsua enää. Ja on mulla aina hiukset kiinni kun teen ruokaa ym. keittiössä.

Vierailija
164/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkutytöille mehua niistä. Mätti ne katsomatta kattilaan ja olivat siis ihan metsästä niitä matosia vadelmia. Valkoisia matoja alkoi kellua kiehuvan keittoveden pinnalla. Hän sitten siivilöi ne siitä päältä pois ja vielä näytti meille ylpeänä, kuinka madot lähtee. En muista, mahdoinko juosta ovesta karkuun, vai joinko mehulasillisen järkyttyneenä.

Vierailija
165/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi sen verran rahaa ettei tarvitse homeisia edameita syödä.

miten te oikein elätte jos tavallaisesta juustosta pitää kaapia hometta pois ja ysödä sitä? Kuinka kauan säilötte kaapissa jne? Itse heitän kykllä homeisen menemään. Kuivan palan saatan raastaa uunileivän päälle. t. Se rikas

Vierailija
166/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama päivä sitten ja verinen peitto oli lattialla.

Vierailija
167/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. ne madot ovat täynnä mehukasta mehua ja ei niitä saa pois perkaamalla.

pikkutytöille mehua niistä. Mätti ne katsomatta kattilaan ja olivat siis ihan metsästä niitä matosia vadelmia. Valkoisia matoja alkoi kellua kiehuvan keittoveden pinnalla. Hän sitten siivilöi ne siitä päältä pois ja vielä näytti meille ylpeänä, kuinka madot lähtee. En muista, mahdoinko juosta ovesta karkuun, vai joinko mehulasillisen järkyttyneenä.

jos ne pois otetaan kuitenkin. Sama kai missä vaiheessa poisotto tapahtuu...

Vierailija
168/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te oikein elätte jos tavallaisesta juustosta pitää kaapia hometta pois ja ysödä sitä? Kuinka kauan säilötte kaapissa jne? Itse heitän kykllä homeisen menemään. Kuivan palan saatan raastaa uunileivän päälle. t. Se rikas

Mutta totuus on että juusto paranee vanhetessaan.

Opitpahan jotain uuttakin tänään!

Vierailija
169/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään aika kauas kylään ja ihan kutsuttunakin, eikä tarjolla ole juuri mitään. kiva olla nälkäisenä lasten kanssa. Itse kyllä tarjotaan vieraille jotain tuhdimpaa, kun tiedetään että tulee vieraita, jotka ei 3 tunnin sisään ole kotona. (kauas ei tarkoita edes satoja kilometrejä, vaan vaikka tunnin/1,5h matkaa edestakaisin. kun ei viitti mennä puoleksi tunniksi tai tunniksi kylään, jos ensin pitää ajaa puoli tuntia tai 45 minuuttia kyläilemään.)

Tästä syystä en koskaa lähde syömättä kylään. Olen joskus kärsinyt kauheasta nälästä ja ruokaa ei tule tuntikausiin, siis jos olen pitkästä matkasta tullut.Koskaan ei voi luottaa siihen että ruokaa olis tarjolla, jos ei erikseen ole sanottu.

kyllähän mekin aina syödään ennen kylään menoa, mutta monesti se nälkä tulee jos on ollut sitten useamman tunnin syömättä ja tarjolla on jotain vohvelikeksiä tai sentin siivu omenapiirakkaa tms.

kyllä mulla on ainakin kunnon tarjottavat. esim. pullaa, kuivakakkua ja voileipiä tms. jos tulee kauempaa vieraita. en ikinä kehtais tarjota vain keksiä harvinaisille vieraille. no ei me sitten käydä, jos pitää nälässä olla tai mennä ravintolaan. (oli meillä kerran eväät, jotka syötiin kotimatkalla)

On paitsi kohteliasta, myös kätevä tapa varmistaa ettei lasten tartte olla kylässä nälissään.

Vierailija
170/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä ajatus tässä oli?

Vierailija
171/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totuus on että juusto paranee vanhetessaan. Opitpahan jotain uuttakin tänään!

sinihome/valkohomejuustot. Eli antaa sen vain homehtua niin siinäpä halvalla kiva lisuke piparkakun päälle.

Vierailija
172/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoi siinä samassa tilassa vaipankin...hyh.

Vierailija
173/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juusto onkin esim. reissussaoloaikana päässyt pinnasta hiukan homeen. Ei siinä hässäkässä ehdi enää kauppaan, kun lapset nälkäisenä odottaa iltapalaa. Veitsellä reilu siivu pintaa pois ja taas on käyttökelpoinen juusto!

Toistaiseksi sen verran rahaa ettei tarvitse homeisia edameita syödä.

Vierailija
174/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä ajatus tässä oli?

ja siksi vessassa on roskikset, mutta ei mua kuvota jos joku omaan keittiöroskikseen vie ne kakkavaipat, siteet ja tamponit.

Vierailija
175/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinihome/valkohomejuustot. Eli antaa sen vain homehtua niin siinäpä halvalla kiva lisuke piparkakun päälle.

Vierailija
176/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi vessassa on roskikset, mutta ei mua kuvota jos joku omaan keittiöroskikseen vie ne kakkavaipat, siteet ja tamponit.

Vessan roskis joskus ja jouluna. Kokemuksesta tiedän että erilliset vaipparoskikset ne vasta haiseekin.

Vierailija
177/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kun otetaan hillosta päältä home pois, tai leikataan leivästä homeinen kohta pois.

Heitätkö juustonkin pois jos on homeessa?

Muuten hyvä, mutta a) eri home b) lue asioista ja 'päde' sitten, niin et tee itseäsi naurunalaiseksi :)

Katsos kun homejuuston home ei pysty tuottamaan toksinejaan ko juustossa, mutta jos se leviää muualle, se pystyy, ja seuraukset voivat olla pahimmillaan tappavat.

Vierailija
178/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan roskis joskus ja jouluna. Kokemuksesta tiedän että erilliset vaipparoskikset ne vasta haiseekin.

Tosin aina ei jaksa... Mutta kyllä se vaipparoskiskin täyttyy päivässä-parissa, jos perheessä on parikin vaippaikäistä... Keittiön roskis meillä viedään ehkä joka toinen päivä. Sillon ku ei kierrätetty paljon mitään, niin saattoi täyttyä kaksikin pussia päivässä, mutta nyt ku taloyhtiössä mm. kartonkikierrätys (esim. maitopurkit), niin energiajätettä eli keittiöroskaa tulee isossakin perheessä paljon vähemmän.

Vierailija
179/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] On paitsi kohteliasta, myös kätevä tapa varmistaa ettei lasten tartte olla kylässä nälissään.

[/quote]

Kyl me ollaan viety tuliaisia ja aina yleensä kun käydään on jotkut juhlat joko silloin tai tuloillaan, niin viedään esim joulupaketteja tms. Eipä ne meille tullessa tuo syötävää mukanaan, tuskin lahjojakaan.

Kaikki järkevät kai ymmärtää että viedään tuliaisia ja riippuen kyläpaikasta myös syötävää, mutta en todellakaan kanna joka paikkaan kaakkuja, kun mielestäni on sen perheen saatava nauttia vieraanvaraisuudesta, joka menee kylään, eikä toisin päin.

Vierailija
180/319 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meilläkään mene maitopurkit roskiin.