Ärsyttää Commu-sovelluksen ja Facebook-ryhmien jouluavun pyytäjät
Minulla ei ole ylimääräistä rahaa auttaa ja voi olla että luotolla joutuu vielä ennen joulua ostamaan ruokaa ja tammikuussa on ihan älytön määrä laskuja...
Mutta asiaan. Olen tarjonnut useammalle perheelle pakettiin todella siistejä käytettyjä leluja, olen hankkinut niitä lapsille kaverisynttäreille vietäväksi. Perheet on siis pyytäneet ruokaa ja lapsille edes jotkut paketit.
Niin ei kelpaa. Ja olisin siis laittanut heille kuvia että mitä olen tarjoamassa.
Tietty köyhänkään ei tarvitse ottaa kaikkea vastaan, mutta mietin että onko siellä vaan kovia satutätejä ja -setiä pyytämässä apua.
Joskus aikaisemmin olen Facebookissa roskalavaryhmien kautta laittanut lahjoja, on otettu vastaan ja kiitetty.
Osittain oma lehmäkin ojassa että asuinkunta saisi pisteitä kisassa :D
Kommentit (10)
Itsellä tänä vuonna tosi tiukkaa, mutta en oleta muiden mahdollistavan jouluani. Tuntuu, että noilla kerjääjillä kyllä olisi mistä tinkiä. Usein erilaiset päihteet.
Suomessa jokainen saa niin paljon tukea että tuommoinen pummiminen turhaa.
Miksi oot Commussa jos et kestä avunpyyntöjä? Oma valinta
Joo, siistit ja ehjät lastenvaatteet ei ainakaan kelpaa kenellekään, elleivät ole jotan merkkiä.
Iso osa noista on ammattimaisia avustuksien pyytäjiä. Suomessa voi elää leveästi jos osaa hakea kaikki tuet eikä häpeile kerjätä vielä niiden päälle. Todelliset vähäosaiset eivät edes ole facebookin ryhmissä.
Commun toivoisi olevan naapuriavun kanava, eikä niinkään ruoka-avun. Vaikka tarpeita on tietysti monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oot Commussa jos et kestä avunpyyntöjä? Oma valinta
Mielellään auttaisin, mutta kun siisti (kuin uusi) käytetty ei kelpaa nii pistää miettimään että onko oikeaa tarvetta...
(Luitko aloituksen?)
Vierailija kirjoitti:
Commun toivoisi olevan naapuriavun kanava, eikä niinkään ruoka-avun. Vaikka tarpeita on tietysti monenlaisia.
Mun mielestä ruoka-avun pyytäminen on ok, mutta tuntuu että koko sovellus on täynnä just ruoka-avun pyytämistä ja nyyhkytarinoita, miksi juuri heille pitäisi ostaa tai antaa lahjakortti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, siistit ja ehjät lastenvaatteet ei ainakaan kelpaa kenellekään, elleivät ole jotan merkkiä.
Mulle kelpasi 😊 pyysin roskalavaryhmässä varalle haalaria ja makuupussia ja vaatetta vauvalle ja olin tosi iloinen kun saatiin kasa. Oli paljon apua kun vauva syntyi vähän ennakkoon niin valmistelut oli kesken ja oli kova puklaamaan...
Meidän kaupungin roskalavaryhmässä sama ihminen on julkaissut kuukauden sisään useamman uuden julkaisun, että löytyykö siistejä leluja ja lautapelejä vähävaraisen kaverin lapselle lahjaksi.