Kerrottiinko omassa synnytysvalmennuksessasi mielestäsi totuus imetyksestä?
Kommentit (44)
esikoisen valmennuksissa. ja totta niinkun moni sanoi että ei se oikeen sillon edes "kiinnostanut" kun synnytys ym vaan pyöri mielessä.
Olisin kyllä ollut kiitollinen kun joku olis mulle kertonut nämä:
*Kannattaa vaan imettää ja imettää alussa se pari-kolme viikkoa,mulla maito nousi hitaasti ja ekalla kerralla aloin antaa iltaisin korviketta kun ajattelin että maito ei riitä. Nyt olin ottanut selvää asioista kun toisen lapsen sain ja sen kun kestää että pari viikkoa vauva roikkuu tissillä ja paino nousee hitaasti niin sitten sitä maitoa kyllä käy tulemaan! Nyt vauva reilut 6vkoa ja en yhtään epäile ettenkö häntä pystyisi täysimettämään 6kk. Ekaa lasta osittaisimetin 9kk..
Olen myös kavereitani (jotka ovat kysyneet) neuvonut kun ekat lapsensa saivat ja uskoisin että tästä ollut heille apua kun imetys on sitten onnistunut hankaluuksista huolimatta.
Niin ja toien juttu mitä ei kukaan kertonut kun ekaa odotin,oli tiheän imun kaudet. Eli on normaalia että vauva välillä roikkuu pari päivää ja yötä kokoajan tissillä ja tämä ei tarkoita että maito olis loppumassa vaan sitä että vauva tilaa iselleen enemmän maitoa..
Näitä en siis tiennyt ekaa odottaessa ja sen takia en täysimetyksessä onnistunut..
Mielestäni kätilöillä ja neuvolan terkoilla pitäisi olla enemmän tietoa imetyksestä,jotain pakollisia koulutuksia tms..
samoin lääkärillä jotka ovat tekemisissä imettävien äitienb kanssa.
Hyvä esimerkki tietämättömästä lääkäristä oli synnärillä meitä kotiuttamassa:
Vauvan paino oli laskenut 7.5% ja hän käski sitten kotona AINA imetyksen jälkeen antamaan korviketta!! Siis neuvovat suoraan sanottuna pilaamaan imetyksen jo alussa :/ en antanut tippaakaan korviketta vaan imein ja imetin ja nyt pojan paino jo +1.2 käyrällä.
Näin :)
(ja kyllä,olen vähän fanaatikko tän imetyksen kanssa :))
Harva kai siitä imetyksestä tekemällä tekee vaikeaa ihan vain siitä ilosta, että saisi aikaan jonkun taitolajin. Hienoa, että teillä on sujunut hyvin, mutta sitten on myös meitä joita ei luonto ja järki ohjaile niin täydellisesti. Kyllä mulla olisi ilman hyviä neuvoja imetys tyssännyt esikoisen kanssa hyvin lyhyeen.
43 (myös äiti kahdesti ja pitkät imetykset ;-))
Enpä ole kummallakaan kerralla ollut valmennuksissa
Miksi imetyksestä pitää edes tehdä jonkinsortin "ongelma" tai taitolaji?? naiset tehneet sitä aikojen alusta saakka.
Anna maalaisjärjen ja luonnon ohjata itseäsi, kuuntele kroppaasi ja lastasi.
Juo paljon, väh 3l/vrk.
-Äitix2 ja pitkät imetykset-
minä en ois kroppaani kuuntelemalla saanu lapsilleni mitään maitoa. Päinvastoin olisin lopettanu imetyksen. Nännit ruvella hirmuisia kipuja tuntien imetin esikoista. Onneksi se kipu loppui viiden (!) VIIIKON jälkeen. Ja onneksi oli imetystukilista.
toinen äitix2 ja pitkät imetykset
Imetys voi alussa sattua parin viikon ajan, mutta sitten kun se lakkaa sattumasta, on se maailman luonnollisin ja helpoin asia. Mikäpä uusi taito tässä maailmassa opitaan päivässä tai kahdessa? Alku aina hankalaa!
Kun imettää, ei tarvitse kuljetella mukana korvikkeita, tiskailla pulloja jne. Tuoreet eväät aina mukana oikean lämpöisinä!
t. 2 x äiti, pitkään imettänyt