Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini (lukion ope) aikoo viedä lapset hoitoon välipäivinä

Vierailija
09.12.2010 |

aikoo kuulemma tehdä töitä kotona ja vähän levätä (on koko ajan burn outin partaalla muka). Mitä mieltä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin hälisevässä tai hiljaisessa päiväkodissa kuin omassa kodissaan!?

[/quote]

Ja ajattele, jotkut lapset ihan viihtyy siellä hälisevässä kakaralaumassa. Voitko kuvitella..?

[/quote]

terv. lto vuodesta -92

Vierailija
22/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipäivinä hoitoon = ei ikinä lomaa?

jos lapset viedään vanhempien loma-aikoina hoitoon, milloin he pitävät lomaa?

kaikkina loma-aikoina lapset hoitoon? Ihan ite olet omassa päässäsi sen päätellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on nyt siis hiukan nyreissään sitä, että on välipäivät kotona. Meidän oma päiväkoti on kiinni välipäivät, enkä halua viedä häntä vieraaseen päiväkotiin.

Vierailija
24/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoimpia ja avuttomimpia kasvattajia.

Vierailija
25/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin hälisevässä tai hiljaisessa päiväkodissa kuin omassa kodissaan!?

Ja ajattele, jotkut lapset ihan viihtyy siellä hälisevässä kakaralaumassa. Voitko kuvitella..?

terv. lto vuodesta -92

Eihän tässä kukaan ole väittänytkään, että päiväkodissa paremmin viihdytään kuin kotona, mutta että ei viihdytä ollenkaan kavereiden kanssa leikkimässä? Mun lapset ei taida olla ainakaan sun työpaikalla töissä jos teillä niin ankea meininki on.

Vierailija
26/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas traumaattista. Mikset puhu kaverille asiasta, jos asia on noin sydämelläsi? Jotenkin ottaa päähän kaltaisesi ihmiset, jotka arvostelevat toisten ratkaisuja ja retostelevat niitä sitten täällä. Minusta se kertoo ihmisestä pahempaa kuin se, että vie lapset välipäivinä hoitoon.

katos aapee peiliin.

Vierailija
27/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipäivinä hoitoon = ei ikinä lomaa?

jos lapset viedään vanhempien loma-aikoina hoitoon, milloin he pitävät lomaa?

kaikkina loma-aikoina lapset hoitoon? Ihan ite olet omassa päässäsi sen päätellyt.

Vierailija
28/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kaikki täällä annetut vastaukset ovat pelkkiä selityksiä sille, että ei viitsitä olla lasten kanssa kotona edes niitä välipäiviä (eli äidin etu menee lasten edelle). Eikä kukaan sitäpaitsi ole vastannut kysymykseen, miksi äidin lomapäivät ovat tärkeämpiä kuin lasten?

Vierailija
29/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että hän tunnistaa oman uupumuksensa ja käyttää apuja kun niitä kerran on saatavilla. Aivan varmasti burn-outista oikeasti kärsivä äiti on huonompi vaihtoehto lapsille kuin muutaman päivän ylimääräinen päiväkotihoito.

Jos kerran tiedät että ystäväsi pyrkii täydellisyyteen ja ylisuorittamiseen, yrittäisit saada häntä unohtamaan välillä työtehtävät ja tukea häntä siinä että hiukan vähemmälläkin suorittamisella pärjää. Kannusta ystävääsi viettämään lomaa, joko lasten kanssa tai sitten vaikka yksi päivä vain ihan yksinään.

Minusta asiassa ei ole mitään tuomittavaa.

Vierailija
30/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt nyt 12-15 tunnin työpäiviä viimeiset 3 viikkoa ja vielä ainakin yksi viikko on edessä. Jos tähän tulisi päälle vielä jotain unettomuutta (kuten muuten alkaa tullakin, jos aloittaa työt klo 8.00 ja lopettaa klo 23, niin ei osaa rauhoittua heti nukkumaan). Itse olen kuitenkin VAIN yläasteella nyt töissä, joten ymmärrän hyvin, että lukion opettajalla voi olla vielä raskaampaa kuin minulla. En siis yhtään ihmettele, jos lukion opettaja on syyslukukauden lopussa ihan takki tyhjä ja vie sitten lapset välipäivinä hoitoon. Luultavasti opettajalla on kuitenkin lomaa vielä 10.1. asti, joten vaikka nyt välipäivinä olisikin ennen uuttavuotta äiti tekemässä töitä ja lepäämässä, niin siitä huolimatta lapset saanevat äidin kanssa ihan pitkän loman, luultavasti pidemmän loman kuin tavallisessa toimistotyössä olevan äidin lapset äidin kanssa.

Itse olen niin syntinen yläkoulun opettaja, että meinaan pistää lapsen hoitoon 7.1. ja olla sen päivän ihan ilman lasta. 1-2x kertaa vuodessa saatan tehdä näin ja syynä on ihan se, että vastaavasti joudun jossain vaiheessa vuotta ottamaan palkatonta vapaata töistäni, kun päiväkoti järjestää jonkun koulutuspäivän ja päiväkoti on suljettu ja en halua sinä päivänä vastaavasti kuitenkaan viedä lastani vieraaseen päiväkotiin ja vieraiden aikuisten hoidettavaksi. Jos joudun ottamaan pari palkatonta vapaapäivää omasta opettajan työstäni siksi ettei päiväkodit ole auki, niin vastaavasti voin viedä nassikkani kahtena vapaapäivänäni hoitoon vuoden aikana.

Fiksu tuo lukion opettaja, jos saa tuolla estettyä oikeasti burn outin ja/tai masennuksen.

Vierailija
31/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö pitäisi tehdä jotain itse ongelmalle? Eli kaverin ylisuorittamiselle ja tunnollisuudelle. Nyt äidin ongelmien vuoksi lapset ovat se jotka joustavat.

Kaveri ei ilmeisesti ole itse tunnistanut ongelmaansa tai pistää päänsä puskaan. Kaverin oman elämän hallinta ei siis toimi. Kaverilla siis olisi ihmisenä kasvun paikka ja häneltä puuttuu eväät selvittää elämänsä kuntoon.

Uskon että parin päivän hoitoon vienti ei ole se ongelma lapsilla, mutta äidin koko ajan burn outin partaalla olo ja ylisuorittaminen vaikuttavat lapsiin. Mutta sitä ei ratkaista lasten hoitoon laittamisella. Eli lapset varmasti kärsivät tuosta äitinsä tilanteesta.

Vierailija
32/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt nyt 12-15 tunnin työpäiviä viimeiset 3 viikkoa ja vielä ainakin yksi viikko on edessä. Jos tähän tulisi päälle vielä jotain unettomuutta (kuten muuten alkaa tullakin, jos aloittaa työt klo 8.00 ja lopettaa klo 23, niin ei osaa rauhoittua heti nukkumaan). Itse olen kuitenkin VAIN yläasteella nyt töissä, joten ymmärrän hyvin, että lukion opettajalla voi olla vielä raskaampaa kuin minulla. En siis yhtään ihmettele, jos lukion opettaja on syyslukukauden lopussa ihan takki tyhjä ja vie sitten lapset välipäivinä hoitoon. Luultavasti opettajalla on kuitenkin lomaa vielä 10.1. asti, joten vaikka nyt välipäivinä olisikin ennen uuttavuotta äiti tekemässä töitä ja lepäämässä, niin siitä huolimatta lapset saanevat äidin kanssa ihan pitkän loman, luultavasti pidemmän loman kuin tavallisessa toimistotyössä olevan äidin lapset äidin kanssa. Itse olen niin syntinen yläkoulun opettaja, että meinaan pistää lapsen hoitoon 7.1. ja olla sen päivän ihan ilman lasta. 1-2x kertaa vuodessa saatan tehdä näin ja syynä on ihan se, että vastaavasti joudun jossain vaiheessa vuotta ottamaan palkatonta vapaata töistäni, kun päiväkoti järjestää jonkun koulutuspäivän ja päiväkoti on suljettu ja en halua sinä päivänä vastaavasti kuitenkaan viedä lastani vieraaseen päiväkotiin ja vieraiden aikuisten hoidettavaksi. Jos joudun ottamaan pari palkatonta vapaapäivää omasta opettajan työstäni siksi ettei päiväkodit ole auki, niin vastaavasti voin viedä nassikkani kahtena vapaapäivänäni hoitoon vuoden aikana. Fiksu tuo lukion opettaja, jos saa tuolla estettyä oikeasti burn outin ja/tai masennuksen.

Jotain varmaan kannattaisi tehdä, ei nuo työpäivät ole enää terveen mittaisia.

Hauska sinällään jos ajattelet että tuo lukion opettaja saa burn outtinsa ja/tai masennuksensa parilla lasten hoitopäivällä.

Et taida ottaa tälläistä ylitekemistä kovin vakavasti? Toivottavasti et vaadi oppilailta vastaavaa.

Vierailija
33/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

burn outin partaalla ei se välttämättä tarkoita sitä, että olisi täydellinen ylisuorittaja tai olisi koko ajan sitä.

Itsekin olen tässä oppituntien ohessa nyt korjannut 17 kokeet, projektit ja testit. Siinä ei tarvitse olla edes hidas ja tunnollinen, että menee joka päivä kellon ympäri töissä.

Ei taida olla ainakaan lukion opettajia tässä ketjussa olevat moralisoijat, jotka eivät ymmärrä opettajan työn syklisyytä.

Vierailija
34/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ihan kauhea paikka, naiset toistensa kimpussa haukkumassa! Täällä monet keskustelijat sanovat että väsymys = huono äiti. Mikä teitä vaivaa, ap ja kaltaisesi? Eikö teillä ole mitään muuta pätemistä elämässä kuin se, että ette laita lapsia välipäivinä hoitoon? Kuka tahansa väsyy välillä, ja omia voimia pitää kerätä, onnellinen ja virkistynyt äiti on hyvä äiti lapislleen.

Vierailija
35/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää sitä, vaikka mieheltäni ja vielä vähemmän noista syistä.

Se on ihan tosi, että jos jaksaa hoitaa omat lapsensa, niin ei hoitoon, koska lapsetkin ovat väsyneitä.

Nyt meilläkin lapset lomailee, mutta kyllä esikoiseni aikoinaan oli paljon hoidossa ja itse makasin kotona. Pojalla kehitysvamma ja en vain jaksanut. Nyt poika on kehittynyt ja 9v. niin nyt jaksan hänet hoitoo ja poika saa pitkät lomat.

Vierailija
36/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koulun ajanhallinta. Koulussa missä olen nyt töissä on kaikille luokille yhtä aikaa kokeet ja minä en voi niiden ajankohtaa valita. Jos saisin itse valita kokeiden ja projektien ajankohdat en todellakaan laittaisi kaikkia kokeita tähän marras-joulukuun taitteeseen!

Ja taatusti otan opettajan uupumuksen vakavasti. Olen joskus joutunut tekemään opettajana 70-tuntisia työpäiviä (olin silloin normaalikoulussa, jossa oli opetusta sekä yläasteella että lukiossa ja vielä opetusharjoittelijoiden ohjausta) ja olin täysin tietoinen, että jos olisin tuollaista elämää jatkanut yli sen 2 vuotta mitä sitä tein, niin en olisi ollut enää tältä planeetalta.

Oppilailtakin valitettavasti vaaditaan aika paljon samaa monessa koulussa. Koulussa missä minä olen nyt töissä on oppilailla onneksi sen yhteissuunnitelun myötä vain 2 koetta per viikko, mutta aikaisemmassa koulussani taas kokeita saattoi olla yhdeksänkin kahdessa viikossa ennen joulua!

Empatiani on kyllä kaikkien opettajien ja koululaisten puolella tähän aikaan vuodesta.

PS. Kävin taas tässä välissä lukemassa 5 projektia ja nyt taas takaisin. Älkää nyt kuitenkaan tulko hakemaan lastani huostaan vaikka häntä nyt vahtiikin sub juniori, kun äiti vaan korjaa kokeita ja projekteja. Joululomalla sitten köllitään yhdessä ja nautitaan toisistamme lapsen kanssa, samoin kuin sitten useimpina aikoina viikonloppuisinkin. Nyt olen kyllä tehnyt viikonloppuisinkin töitä, mutta yllätys yllätys lapsellani on toinenkin vanhempi, joka häntä voi hoitaa.

Vierailija
37/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, mitähän mahtaisi rehtori tuumia, jos opettaja ilmoittaisi pitävänsä eri ryhmien koeviikot eri aikoina? Tai että koko lukukauden portfolioiden pitääkin olla valmiina jo syyskuun lopussa? Ylituntien määrään voi ehkä itsekin vaikuttaa, vaikka painostus olisikin kova, mutta siihen ei välttämättä, että yhdessä jaksossa saattaa olla melkoinen määrä viikkotunteja, mistä seuraa melkoinen määrä työtä jakson lopussa.

Huonolta kuulostaa sinulla tuo ajanhallinta töiden vuoksi

Jotain varmaan kannattaisi tehdä, ei nuo työpäivät ole enää terveen mittaisia.

Hauska sinällään jos ajattelet että tuo lukion opettaja saa burn outtinsa ja/tai masennuksensa parilla lasten hoitopäivällä.

Et taida ottaa tälläistä ylitekemistä kovin vakavasti? Toivottavasti et vaadi oppilailta vastaavaa.

Vierailija
38/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jompikumpi vanhemmista ei ole töissä niin lapset ei saa olla hoidossa.

Kuntasi toimii laittomasti. Ja tiedoksi, että useimmat kunnat eivät sitten loppujen lopuksi pidä kiinni tästä uhkauksestaan. Jos osaa vaatia ja uhkaa raastuvalla, saa pitää lapsensa hoidossa.

Vierailija
39/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opella on lomien aikanakin paljon töitä; esim. kokeiden, esseiden, raporttien jne. korjausta. Lisäksi suunnitellaan tulevia tunteja, kirjataan oppilaiden suorituksia jne jne jne.

Jos sinä voit viettää lomasi kokonaan vapaalla, ole onnellinen. Kaikki eivät voi.

t. ope

Vierailija
40/54 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin mieltä vieraiden ihmisten pitäisi olla toisten asioista! Ap, hanki oma elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi