Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen maailma on sitten raaka - lastani kiusataan rinnattomuudesta!

Vierailija
09.12.2010 |

Voi huokaus... Suvussani naiset ovat olleet lapsena laihoja kirppuja ja puberteetti tullut vasta 15-16-vuotiaana. Rinnat kasvoivat ja kuukautiset alkoivat minullekin vasta 15-vuotiaana ja senkin jälkeen olen ollut A-kuppikoon nainen. Mikä minusta on täysin luonnollista ja ok, meitä on moneksi ja siroillekin naisille oma tilauksensa...

Mutta mutta... muiden samanikäisten suhtautuminen oli ja on yhä yllättävän julma! Ei edes niinkään poikien (vaikka sitä laudaksi haukkumista jouduin kuulemaan koko yläasteiän), vaan TOISTEN TYTTÖJEN. Koska olin lapsen näköinen, minua pidettiin myös lapsellisena, kiusattiin ja seuraani kartettiin.

Nyt ikäväkseni huomaan, että 12-vuotias tyttäreni on liukumassa samaan jamaan. Hän on perinyt äitinsä geenit eikä murrosikä ole vielä hänellä alkanut. Osa luokan tytöistä on jo saanut kuukautiset ja kurvit ovat kasvaneet/kasvamassa. He ovat jo nimitelleet lastani kakaraksi - ihan riippumatta hänen tekemisistään, jutuistaan, luonteestaan...

Mikä ihmeen kiire on muuttua teiniksi ja miksi pelkkä ulkonäkö on edes mikään ratkaiseva tekijä?

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin juuri niista rinnoista

Vierailija
102/166 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksumpaa selitellä, kuinka isot tissit on rumia, ja miehet tykkää siroista jne. jne.

Eiköhän pointti ole se, että jokaisella on oikeus olla just sellasia kun ovat, eikä koko ajan vertailla missä joku on ruma ja joku tyhmä ja jostain ei tykätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin ap:n saamista vastauksista 90 % on ihan scheissea. Ja loppujen lopuksi ap on kusipää.

Hohhoijaa, itsekin aloitin itselleni tärkeästä uusioperheasiasta ketjun pari vkoa sitten ja kyllä palaute oli karua: "hyväksyt vain vastaukset, jotka miellyttävät itseäsi", "katso peiliin", "kyllä alakouluikäiseltä lapselta voi kysyä haluaako hän tulla isän luo" etcetc. Vastailin viesteihin jonkin verran kunnes tunsin itseni ihan idiootiksi taistelemassa tuulimyllyjä vastaan. Onneksi ketjuun "eksyi" muutama asiallinen kirjoittaja, jotka tajusivat pointtini.

Tsemppiä ap:lle ja tyttärelle! Tyttöjen maailma voi olla tosi karua nykyään. Olen itse kolmen teinitytön äiti.

Vierailija
104/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap tänne syliini niin pannaan menemään... T:mies

Vierailija
105/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap vetää tuntuu tietvävän aika paljon kiusaajien motiiveista? eli ne on lapsellisuus ja rinnat? mistä hän tietää? Lisäksi listasi syitä mistä ei voi kiusaaminen johtua, mistä ap tietää?

Vierailija
106/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap vetää tuntuu tietvävän aika paljon kiusaajien motiiveista? eli ne on lapsellisuus ja rinnat? mistä hän tietää? Lisäksi listasi syitä mistä ei voi kiusaaminen johtua, mistä ap tietää?

Nyt on taas aikaa hetkisen istua päätteen ääressä.

Vastaan nyt ainakin tähän: tiedän, koska juuri siitä lastani on kiusattu ja sen "lapsellisuuden" vuoksi suljettu tekemisistä ulos. Kuitenkaan lapseni ei ole harrastustensa tai mieltymystensä puolesta sen lapsellisempi kuin muutkaan, ei myöskään juttujensa puolesta, sen verran olen niiden "isojen" juttuja kuullut silloin, kun vielä meillä oleilivat eli muutama kk sitten.

En tiedä, kuka heistä jossain vaiheessa sai päähänsä, että XX on LAPSELLINEN, ei oteta sitä mukaan nutalle tai muuallekaan. Kun se on niiiiiiin lapsellinen....

Koska itsekin olen tuon nuorena kokenut, tiedän, ettei siihen oikeasti tarvita mitään henkistä kypsymättömyyttä (mitä tietysti haha ei se tissien koon tärkeänä pitäminen muka ole...). Riittää, ettei näytä vielä teiniltä, vaan lapselta.

Kyllähän minä niitä "teinejäkin" ymmärrän, sillä heille on tärkeää olla isompia kuin ovat ja siihen liittyy olennaisesti ulkonäkö. En silti hyväksy, vaikka ymmärränkin.

Mitä tulee siihen kommentoijaan, jonka mielestä minä siirrän ongelman lapselleni tekemällä asiasta NIIN ISON numeron, niin mitä h...tiä? Mistä ihmeestä hän tietää, minkä numeron olen asiasta tehnyt? Jos teen aloituksen aiheesta - joka sivumennen sanoen on osoittautunut tämänkin ketjun monen kirjoittajan taholta aivan oikeaksi ja suht yleiseksikin ongelmaksi - niin ei se tarkoita, että olisin LAPSELLENI asiasta meuhkannut. Olen tukenut ja lohduttanut, mutta en ole tietenkään hänelle toitottanut, että rinnoista se johtuu vaan... Olen toki sanonut, että voi olla, että kiusaaminen osin johtuu siitä, että hänellä ei ole vielä puberteetti alkanut ja se on hölmöä tuijottamista kropan malliin, kun olennaisempaa olisi se, mitä on korvien välissä. Olenko muka siinä väärässä?

Edelleen on erittäin ikävää, miten vaikea tällaista on monen tajuta. Onko laajemminkin niin, että jos ette ole jotain itse omakohtaisesti kokeneet, ette voi sitä uskoa ja ymmärtää?

Huolestuttavaa empatiakyvyn puutetta.

ap

Vierailija
107/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neiti on tokalla luokalla ja meno on sielläkin jo kauheeta. :( ei enää leikitä ku se on niin lapsellista jne. ja toi poika tykkää musta eikä susta.. se kattoo mua kokoajan noin..

raaka maailma. meillä neiti olis ihan mielellään vielä lapsi ja leikkisi. mut osa sitten taas ei.

tsemppiä teille.

minäkin ollut lauta ja rinnat alko kasvaa 15v. ja nyt olis yllin kyllin muille antaa.. ei kiva.

Vierailija
108/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neiti on tokalla luokalla ja meno on sielläkin jo kauheeta. :( ei enää leikitä ku se on niin lapsellista jne. ja toi poika tykkää musta eikä susta.. se kattoo mua kokoajan noin.. raaka maailma. meillä neiti olis ihan mielellään vielä lapsi ja leikkisi. mut osa sitten taas ei. tsemppiä teille. minäkin ollut lauta ja rinnat alko kasvaa 15v. ja nyt olis yllin kyllin muille antaa.. ei kiva.

jossain vaiheessa rauhoittuu meno ja tytöt järkiintyvät, mutta nyt se on täälläkin aika uskomatonta.

Ja äidit menevät mukaan siihen! Meikkaaminen on yleistä, samoin sellainen täysin järjetön pissispukeutuminen, jossa tytöt keikkuu kovilla pakkasillakin ilman pipoa ja pelkissä farkuissa (siis alapäässä, takki toki on...)

Tästä ei muuten kenenkään kannata lukea, että olisin erityisen tyrannina vahtinut lapseni pukeutumista ja meikkaamista, kyllä hänkin 8siis kuudesluokkalainen) huulikiiltoa ja puuteria käyttää ja bileissä muutakin meikkiä. Mutta kauheimpia ylilyöntejä olen karsinut.

ap

Vierailija
109/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aina meidän kimpussa. Ikinä me oltu tarpeeksi hyviä hänen tytölleen, mutta silti olis tytön kanssa pitänyt olla. Kaikenlisäksi se tyttö oli todella vaikea luonne, suuttu ihan olemattomista asioista, lähinnä siitä että ei suostuttu tekemään niinkuin hän haluaa.

Kun tyttö veti ekat kännit, itse en ollut silloin vielä edes maistanut, niin se äiti tuli meidän oven taaksi sättimään mua ja mun vanhempia, oli käynyt parissa muussakin paikassa. Mun vanhemmat sanoi sille ihan suoraan että "ei meidän tyttö sun tyttös kurkusta ole kaljaa alas kaatunut, eiköhän se ole ne ihan omasta halusta juonut"?

Mä kyllä meikkasin aikaisemmin mutta ei se musta pahaa tehnyt kenenkään muun silmissä kuin ton yhden äidin.

Ei sen tytön kanssa huvittanut olla senkään takia kun sen äiti oli niin pimee!

Vierailija
110/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan, että 12-13 v. ollessani luokkani isorintaisinta haukuttiin lehmätissiksi ja pienirintaisinta laudaksi. Itse kehityin aika varhain, kuten äitinikin, silti olin henkisesti pitkään lapsi, niinkuin kuuluukin, yläasteella vasta meikkaukset ja muut. Ystäviini kuului sekä tuo isorintaisin, että pienirintaisin. En kiusannut ketään. Ja nuo kiusaajat olivat poikia.

Täällä av:lla haukutaan sekä pienirintaisia, että isorintaisia. Pienirintaiset ovat säälittäviä lautoja ja isorintaiset oksettavia läskitissejä. Että kyllä naisetkin osaavat olla ilkeitä toisilleen.

Vierailija
111/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla haukutaan sekä pienirintaisia, että isorintaisia. Pienirintaiset ovat säälittäviä lautoja ja isorintaiset oksettavia läskitissejä. Että kyllä naisetkin osaavat olla ilkeitä toisilleen.

ikävä kyllä useimmat lapset oppivat sellaisen ikävän haukkumistavan kotoaan. Paha siinä on lapselle sanoa sormi ojossa, että älä hauku ketään läskiksi, jos itse miehensä kanssa repostelee lähiympäristön naisia...

ap

Vierailija
112/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taatusti jotain muutakin syytä kuin rinnattomuus, yleensä. Lapsellasi on ollut vääränlaiset kaverit tähän asti, toivottavasti jatkossa tulee parempia kavereita.

Kyllä siihen nyt vaan on nimenomaan syynä se, että tietyt luokan tytöt haluavat olla kovin teinejä, ja siihen ei lapsen näköinen mahdu mukaan.

ap

en jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta siis jos lapsellasi ja näillä muilla 12-vuotiailla on eri intressit niin on aika normaalia että eivät enää viihdy yhdessä.

Vaikka fyysinen kehitys ei olisi alkanut, niin onhan se aika rasittavaa olla sellaisen kanssa jolla on hurjan lapselliset jutut.

Vierailija
113/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi tietysti kiva, että lukisit edes osan viesteistä, vaikka tämän sivun pitkän viestini, jossa juurikin vastasin tuohon. Ettei se pidä paikkansa.

ap

Vierailija
114/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, niin myös ne kehittyneemmät tytöt saattaa olla vähän hukassa ja ihmeissään kroppansa kanssa.

Tossa vaiheessa yleensä rupeaa lantio kasvamaan, rinnat jne. Eihän sille mitään voi, jokainen kehittyy aikanaan, hyväksy sinäkin ne joille rupeaa tulemaan niitä muotoja äläkä vaan huutele sen perään että pitäis näyttää lapselta.

Vierailija
115/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, niin myös ne kehittyneemmät tytöt saattaa olla vähän hukassa ja ihmeissään kroppansa kanssa. Tossa vaiheessa yleensä rupeaa lantio kasvamaan, rinnat jne. Eihän sille mitään voi, jokainen kehittyy aikanaan, hyväksy sinäkin ne joille rupeaa tulemaan niitä muotoja äläkä vaan huutele sen perään että pitäis näyttää lapselta.

Missään nimessä en ole kieltänyt keneltäkään oikeutta kasvaa siten kuten kasvaa ja olla kiinnostunut meikkaamisesta.

Minähän vain kerroin, että joskut siitä myös kiusataan. Ja esitin mielestäni ihan aiheellisen pyynnön, että te äidit puuttuisitte asiaan, jos huomaatte moista. Koska ketään ei pitäisi eristää sosiaalisesti vain ulkonäön vuoksi.

Enkä edes ole tässä ketjussa likipitäenkään ainoa, jolla on omakohtaisia kokemuksia tästä. Luepa vaikka ketju kokonaan, niin ymmärrät.

ap

Vierailija
116/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, niin myös ne kehittyneemmät tytöt saattaa olla vähän hukassa ja ihmeissään kroppansa kanssa. Tossa vaiheessa yleensä rupeaa lantio kasvamaan, rinnat jne. Eihän sille mitään voi, jokainen kehittyy aikanaan, hyväksy sinäkin ne joille rupeaa tulemaan niitä muotoja äläkä vaan huutele sen perään että pitäis näyttää lapselta.

Missään nimessä en ole kieltänyt keneltäkään oikeutta kasvaa siten kuten kasvaa ja olla kiinnostunut meikkaamisesta.

Minähän vain kerroin, että joskut siitä myös kiusataan. Ja esitin mielestäni ihan aiheellisen pyynnön, että te äidit puuttuisitte asiaan, jos huomaatte moista. Koska ketään ei pitäisi eristää sosiaalisesti vain ulkonäön vuoksi.

Enkä edes ole tässä ketjussa likipitäenkään ainoa, jolla on omakohtaisia kokemuksia tästä. Luepa vaikka ketju kokonaan, niin ymmärrät.

ap[/i

Vierailija
117/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailet toisille ihan älyttömän kärkkäästi heti jos toisen näkemys yhtään poikkeaa omastasi. Sinähän TIEDÄT asiat 100% varmasti paitsi oman tyttösi, niin myös jokaisen hänen tuttunsa suhteen. Tiedät, mistä mikäkin teko johtuu. Ja se vika on tietystikin niissä muissa! Joko tytöissä itsessään tai heidän vanhemmissaan.

Teinityttöjä alkaa kiinnostaa enemmän pojat ja meikit ja ehkä erilainen musiikki ja jos omasi vielä on enemmän kiinnostunut leikeistä niin anna asian olla niin! Kuten moni on jo sanonutkin, niin ohjaa tyttösi sellaisten kavereiden pariin, joita kiinnostaa samat jutut. Kaveripiiri ehkä vaihtuu entiseen verrattuna, mutta sellaista se on kun elämäntilanteet ja kehitystasot ei kulje samaa tahtia. Kaverisuhteet elää.

Aika harvalla ne alaluokkien parhaat kaverit on olleet parhaita kavereita koko kouluiän läpi ja vielä aikuisenakin...

Vierailija
118/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä en ole kieltänyt keneltäkään oikeutta kasvaa siten kuten kasvaa ja olla kiinnostunut meikkaamisesta. Minähän vain kerroin, että joskut siitä myös kiusataan. Ja esitin mielestäni ihan aiheellisen pyynnön, että te äidit puuttuisitte asiaan, jos huomaatte moista. Koska ketään ei pitäisi eristää sosiaalisesti vain ulkonäön vuoksi. Enkä edes ole tässä ketjussa likipitäenkään ainoa, jolla on omakohtaisia kokemuksia tästä. Luepa vaikka ketju kokonaan, niin ymmärrät. ap[/i

edelleenkään en ole missään, yhtään missään "huudellut", että kenenkään pitäisi näyttää lapselta.

Kukin saa näyttää just siltä, miltä näyttää. Kuinka selvästi tämä pitää sinulle vielä selittää?

Vaan olen huudellut, ettei ketään saisi syrjiä ja kiusata sen takia, miltä hän näyttää. On se sitten lapsenomainen ulkonäkö - tai kuten jotkut ovat kertoneet omasta lapsuudestaan - varhainen puberteetti.

ap

Vierailija
119/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailet toisille ihan älyttömän kärkkäästi heti jos toisen näkemys yhtään poikkeaa omastasi. Sinähän TIEDÄT asiat 100% varmasti paitsi oman tyttösi, niin myös jokaisen hänen tuttunsa suhteen. Tiedät, mistä mikäkin teko johtuu. Ja se vika on tietystikin niissä muissa! Joko tytöissä itsessään tai heidän vanhemmissaan. Teinityttöjä alkaa kiinnostaa enemmän pojat ja meikit ja ehkä erilainen musiikki ja jos omasi vielä on enemmän kiinnostunut leikeistä niin anna asian olla niin! Kuten moni on jo sanonutkin, niin ohjaa tyttösi sellaisten kavereiden pariin, joita kiinnostaa samat jutut. Kaveripiiri ehkä vaihtuu entiseen verrattuna, mutta sellaista se on kun elämäntilanteet ja kehitystasot ei kulje samaa tahtia. Kaverisuhteet elää. Aika harvalla ne alaluokkien parhaat kaverit on olleet parhaita kavereita koko kouluiän läpi ja vielä aikuisenakin...

sinäkään et ymmärrä - tahallaan tai hmmm.... tyhmyyttäsi - ettei tässä ole kyse siitä, että kaveripiiri vaihtuu. Ei tietenkään ole siitä kyse, etteikö kaverit voisi vaihtua. Sellaista tapahtuu, harvemmin kuitenkaan monta kerralla.

Nyt oli kyse kiusaamisesta. Haukkumisesta, yhtäkkiä alkaneesta isomman tyttösakin aloittamasta sosiaalisesta eristämisestä. Lue tämä ketju, täällä oli monta muutakin, joilla on samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
120/166 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olis, niin ne ei kyllä todellakaan välitä tissien koosta! Tai sitten... joku idiootti on siitä huomauttanut, ja tyttösi on päätellyt, että KAIKKI on samaa mieltä!

mutta kas kun tuon ikäisillä tytöillä on kova hinku olla "iso" ja siksi he mieluummin hengailevat toisten "isojen" kanssa.

Tavallaan siis ei kyse ole tissien koosta, mutta siitä, onko puberteetti jo alkanut.

ap

Lisäksi kerrot että sun lapsella on kavereita. Ei ketään saa kiusata, mutta yritä nyt hyväksyä sinäkin se että joillain se murrosikä tulee aikaisemmin kuin toisilla.

Susta saa hyvin ristiriitaisen kuvan. Ja se että mä kirjoitan noin ei tarkoita sitä että hyväksyisin kiusaaminen, lähinnä sun omaa ajattelutapaa kummaksun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä