Huhhuijaa mitä teiniäitejä...
http://mainiotyyppi.blogspot.com/
http://wakexme.blogspot.com/
Aika sanattomaks vetää...
Kommentit (55)
ihan totaalisesti.
Ei osata edes kirjoittaa oikein ja muutenkin...
Onneksi ei kuulu tuttavapiiriin moisia.
paskaa molemmat blogit. Ensimmäisestä blogista todellakin huomaa, mikä tälle teinille on tärkeintä: oma ulkonäkö ja bilettäminen. Ei mikään yllätys sinäänsä, penska vaan omille vanhemmille hoitoon ja joka perjantai baariin. Kun umppalumppanaamalla ei saa enää huomiota, tekeydytään kännissä raskaaksi ja hankitaan lisää sitä ah niin tärkeää huomiota. Ensimmäisen blogin kirjoittaja on kamalan näköinen teini, näyttää ihan 14-vuotiaalta. Todellakin huomaa, että lapsi on vain asuste.
Toisen blogin kirjoittaja on varmaan todellakin jättänyt koulut kesken. On se hienoa leikkiä aikuista, mutta odottelen sitä kun tämä teini herää todellisuuteen. Minä todellakin säälin näitä viattomia lapsia, todellakin.
Ovat nuoria ja tykkäätävät laittaa kynsiä, hiuksia ja meikata.
Mutta varmasti rakastavat lapsiaan.
Kirjoitusvirheitä, kappalejakoja etc. oli tietysti vähän niin ja näin. Mutta minä olenkin toimittaja ja katson aina kaikkea tekstiä vähän "sillä silmällä".
Mutta en minä tästä sanattomaksi jäänyt.
Meikkaava neljäfemma - 2-vuotiaan äiti.
Musta on ihanaa kun jotkut nuoret äidit uskaltavat olla just tuollaisia, nuoria! Mä olen itsekin nuori äiti, mutta en saisi mun kampaajakäynneistä (kerran kuussa) ja biletyksistä (vielä harvemmin) mitään jutunjuurta blogiin, niin mun blogi keskittyisi täysin mun lapseen, enkä koe että se antaisi kenellekään mitään. Ja kuka edes lukisi blogeja, mitä kiinnostavaa on blogissa, jossa herätään aamulla syödään puuro mennään puistoon lounas päikkärit jne.
Musta on ihan kiinnostavaa lukea blogia, jossa käsitellään äitiyden ja nuoren ihmisen elämän yhdistämistä. Vaikka minulla on eri elämäntyyli ja eri näkemyksiä, niin en todellakaan mitenkään järkyty siitä, että joku toinen toimii eritavalla.
Sitäpaitsi, näillä nuorilla äideillä tuntuu olevan homma erittäin tukevasti hanskassa verrattuna joihinkin muihin meidän kollegoihin, jotka lykkäävät vauvasta asti lapsen hoitoon vanhemmille ja antavat heidän kasvattaa lapsensa.
Anteeksi etten ole samaa mieltä ap:n kanssa :) Aika köyhä elämä taitaa olla...
20v teini? Enpä usko.
On tullut nähtyä ties minkälaista blogia ja mieluummin minä näitä luen, kuin jotakin lastenvaate blogia ja sisustus. Voiko tylsempiä olla!?
Ja hyvähän se on ettei oma elämä kulje pelkästään lasten kautta. Sellaisiakin on, kuten huomaa hää ketjustakin. Itketään kun joku ei rakasta heidän pikku räkänokkia yhtä paljon kuin vanhemmat itse.
Oma elämä tottakai muuttuu lasten tulon myötä, mutta ei itseään saa kokonaan unohtaa.
Hyvä vain että näillä naisilla on muutakin elämää kuin lapset, vaikkakin varmasti lapset jostakin sattuneesta syystä ovat pääasiassa :)
Hyvää Joulua blogin pitäjille ja heidän perheilleen :)
Toivottavasti ovat provoja! Ei kai kukaan aikuinen ja fiksu ihminen pidä toista huonona äitinä pelkän iän ja muutaman blogikirjoituksen perusteella? Miksi nykyään nuorena äidiksi tuleminen on niin kauhea asia?
T: nuori äiti, joka parhaan kykynsä mukaan huolehtii lapsestaan.
Kun on lukenut noita viestejä, missä on arvosteltu noi tyttöset aivan maanrakoon, niin pakko kyllä kysyä, että miten jonkun blogi-kirjoitelman lukeneena voi olla valmis tuomitsemaan noin pahasti? Mun mielestä se kertoo vaan niistä ihmisistä paljon ketkä niin sanoo. Voin oikeen kuvitella siellä ruudun toisella puolella olevan TEINIÄIDIN, joka raskauden ja synnytyksen jälkeen on vaipunut kestomasennukseen ja sitä myöten kadottanut ystävät, lopettanut itsestään huolehtimisen, lakannut iloitsemasta ja hymyilemästä, kadonnut vauva-sivustojen ihmeelliseen maailmaan, unohtanut muun elämän, parisuhteesta on hävinnyt lämpö ja läheisyys ja yleensäkkin elämän säihke on vähän hiipunut. Sitten bongataan vähän blogeja ja kun löydettiin nämä kaksi, jollaista elämää itsekkin oisi voinut elää, niin katkeroidutaan, linkitetään isommalle sivustolle ja toivotaan kanssaihmisiä, helvetti sentään! :D Ja mitä tälläkin saatiin aikaan? Ei kovinkaan paljoa kanssaihmisiä, epäilyt ja sääli ja naurunaihe! Ihanaa kerrassaan, missä näitä enemmän! Ja huvittavinta ehkä, että nämäkin asiat tultiin sanomaan nimettöminä vauva.fi-sivustolle, miksei vaikka sinne heidän omiin blogeihinsa nimimerkin kanssa?
Arvelen, että molemmat tytöt rakastaa lapsiaan niin paljon kuin maailmasta rakkautta löytyy, heidän ei tosiaan tarvi hankkia sitä ah niin ihanaa huomiota millään känniraskauksilla tai ulkonäköhömpötyksillä ja vauvoilla on varmasti kaikkea mitä ikinä tarvitsee ja hymy ja onni on näissä kodeissa rajatonta, tiedossa on isot säkit lahjoja pukilta!
Kannattaa kokeilla sitä, että eka hommaa itsensä kuntoon ja sen jälkee vielä koettaa olla hyvillään muiden puolesta, vaikka tuntemattomien teiniäitien, se tuntuu ihan hyvältä, vielä näin Joulun alla! :3
TERVEISIN SARTZA, RAUHOITTAVAA JOULUA JOKA KOTTIIN!
Kun on lukenut noita viestejä, missä on arvosteltu noi tyttöset aivan maanrakoon, niin pakko kyllä kysyä, että miten jonkun blogi-kirjoitelman lukeneena voi olla valmis tuomitsemaan noin pahasti? Mun mielestä se kertoo vaan niistä ihmisistä paljon ketkä niin sanoo. Voin oikeen kuvitella siellä ruudun toisella puolella olevan TEINIÄIDIN, joka raskauden ja synnytyksen jälkeen on vaipunut kestomasennukseen ja sitä myöten kadottanut ystävät, lopettanut itsestään huolehtimisen, lakannut iloitsemasta ja hymyilemästä, kadonnut vauva-sivustojen ihmeelliseen maailmaan, unohtanut muun elämän, parisuhteesta on hävinnyt lämpö ja läheisyys ja yleensäkkin elämän säihke on vähän hiipunut. Sitten bongataan vähän blogeja ja kun löydettiin nämä kaksi, jollaista elämää itsekkin oisi voinut elää, niin katkeroidutaan, linkitetään isommalle sivustolle ja toivotaan kanssaihmisiä, helvetti sentään! :D Ja mitä tälläkin saatiin aikaan? Ei kovinkaan paljoa kanssaihmisiä, epäilyt ja sääli ja naurunaihe! Ihanaa kerrassaan, missä näitä enemmän! Ja huvittavinta ehkä, että nämäkin asiat tultiin sanomaan nimettöminä vauva.fi-sivustolle, miksei vaikka sinne heidän omiin blogeihinsa nimimerkin kanssa? Arvelen, että molemmat tytöt rakastaa lapsiaan niin paljon kuin maailmasta rakkautta löytyy, heidän ei tosiaan tarvi hankkia sitä ah niin ihanaa huomiota millään känniraskauksilla tai ulkonäköhömpötyksillä ja vauvoilla on varmasti kaikkea mitä ikinä tarvitsee ja hymy ja onni on näissä kodeissa rajatonta, tiedossa on isot säkit lahjoja pukilta! Kannattaa kokeilla sitä, että eka hommaa itsensä kuntoon ja sen jälkee vielä koettaa olla hyvillään muiden puolesta, vaikka tuntemattomien teiniäitien, se tuntuu ihan hyvältä, vielä näin Joulun alla! :3 TERVEISIN SARTZA, RAUHOITTAVAA JOULUA JOKA KOTTIIN!
Mielestäni on aivan järkyttävää edes sanoa noin typerää mielipidettä julki toisen äitiydestä. Pitää muka lasta esineenä - huomiomagneettina. KAMALAA!
Se, että tahtoo kertoa ilonsa lapsestaan ja pukea lapsen tyylikkäästi ja lisätä kuvia blogiin ei varmasti ole mitään huomion hakemista. Kauheaa syyttää toista äitiä - oli sitten nuori tai vanha - siitä että esineellistää lastaan. Et ehkä tarkoittanut asiaa niin jyrkästi, kuin millaisen käsityksen saa.. Silti aivan tosissaan, ajattele jos vastaava osuisi sinulle. Joku alkaa haukkumaan sinua keskustelupalstoilla siitä, että esineellistät lastasi, haet sillä huomiota muilta.
Pitäisi kai miettiä pitempään, kuinka ajatuksensa muotoilee lauseeksi ja mitä voi lausua julki ja mitä ei !
Aivan kamalaa
paskaa molemmat blogit. Ensimmäisestä blogista todellakin huomaa, mikä tälle teinille on tärkeintä: oma ulkonäkö ja bilettäminen. Ei mikään yllätys sinäänsä, penska vaan omille vanhemmille hoitoon ja joka perjantai baariin. Kun umppalumppanaamalla ei saa enää huomiota, tekeydytään kännissä raskaaksi ja hankitaan lisää sitä ah niin tärkeää huomiota. Ensimmäisen blogin kirjoittaja on kamalan näköinen teini, näyttää ihan 14-vuotiaalta. Todellakin huomaa, että lapsi on vain asuste.
Toisen blogin kirjoittaja on varmaan todellakin jättänyt koulut kesken. On se hienoa leikkiä aikuista, mutta odottelen sitä kun tämä teini herää todellisuuteen. Minä todellakin säälin näitä viattomia lapsia, todellaki
Niin se on, kaikki mammat kaks,kolme ja nelikymppiset vanhat verkkarit jalkaan, suihku pannaan. puistoon leikkimään ja sieltä siivoomaan, kodinhengetärtä leikkimään.. ei sitä muuta elämää saa olla, ihminenhän tulee hulluks jos joutuu lähtee kotoa johonkin ilman lasta joo tai jos laittaa vähän itteään niin siinä sitä jo hulluksi tuleekin, varmaan naapuritkin katsoo silläsilmällä, että aika kutsuu pöpiläauto paikalle kun mamma on vähän meikkiä laittanu naamaan. ÄIDEILLÄ EI SAA OLLA ELÄMÄÄ, HÄVETKÄÄ TE JOTKA YRITÄTTE PITÄÄ ITSENNE LAPSENNE TAKIA KASASSA JA SILLOIN TÄLLÖIN HENGÄHTÄÄ JA HÄVETKÄÄ TE VIELÄ ENEMMÄN JOTKA LAITTAUDUTTE, MITÄ JÄRKEE TEILHÄN ON LAPSI NIIN, ÄIDIT EI SAA NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ, paitsi ku oot täyttäny 27 niin sit on ok taas meikata ja käydä sillointälläin ulkona, oothan kuitenki HYVÄ ÄITI KOSKA ET OOT TEINIÄITI!!
ihanvaan tiedoks 20v ei ole teini.. teinisana tulee tuolta ENKLANNIN kielestä, sixTEEN,sevenTEEN, nineTEEN ja sitten tuleekin jotain muuta, mitähän tulis?! TWENTY ILMAN TEEN SANAA?
jessus.
Mielestäni on aivan järkyttävää edes sanoa noin typerää mielipidettä julki toisen äitiydestä. Pitää muka lasta esineenä - huomiomagneettina. KAMALAA! Se, että tahtoo kertoa ilonsa lapsestaan ja pukea lapsen tyylikkäästi ja lisätä kuvia blogiin ei varmasti ole mitään huomion hakemista. Kauheaa syyttää toista äitiä - oli sitten nuori tai vanha - siitä että esineellistää lastaan. Et ehkä tarkoittanut asiaa niin jyrkästi, kuin millaisen käsityksen saa.. Silti aivan tosissaan, ajattele jos vastaava osuisi sinulle. Joku alkaa haukkumaan sinua keskustelupalstoilla siitä, että esineellistät lastasi, haet sillä huomiota muilta. Pitäisi kai miettiä pitempään, kuinka ajatuksensa muotoilee lauseeksi ja mitä voi lausua julki ja mitä ei !
Olen kirjoittajan kanssa osittain samaa mieltä. Olisi aivan kauheaa jos joku arvostelisi tapaani hoitaa lapsia tai ylipäätään tapaani elää. Mutta toisaalta, jos kirjoittaa omasta elämästään blogia, laittaa valokuvansa nettiin, kertoo jokaisen ajatuksensa, kuvailee arkipäiväiset päivittäiset tapahtumat netissä, niin juuri silloin asettaa itsensä julkisuuteen muiden arvioitavaksi. Täytyy olla todella naivi 20-vuotias, jos kuvittelee, että ihmiset eivät arvostele.
Tosi nätti äiti ja nätti lapsi ja vaikuttaa onnelliselta heidän elämä jne. En kuitenkaan oikeen ymmärrä että juostaan kokoajan salilla ja omissa menoissa kun lapsi on noin pieni. Myöskään minun mielestä pikkulapsen ei tarvitse olla yökylässä. Mä näen asian niin, että meidän perhe hoitaa omat lapset ja mummolaan voi mennä kylään ja sitten isompana yöksikin, kun lapsi sitä itse haluaa ja siitä nauttii. Mutta että ylipäätänsä ei musta ole järkeä tehdä lasta ja hoidattaa sitä omilla vanhemmilla paitsi tietysti erityistapauksissa jossa hoitoapua tarvitaan oikeasti!
Toisaalta olen vähän kateellinen blogistin elämäntyylille. Minustakin on ihanaa käydä joskus viihteellä (lapsi jää isin kanssa kotiin nukkumaan) ja viettää iltaa kavereiden kanssa! Haluaisin myös käyd salilla ja olla hyvässä kunnossa (tällä hetkellä olen vain nälkiintyneen näköinen ja löysä :D) ja käyttää aikaa ja rahaa ulkonäköön. Minulta tuollainen elämä ei vain luonnistu nyt pikkulapsiaikana. Kai olen sellainen tylsimys jonka elämässä ei ole muuta kuin lapsi.
En kuitenkaan ole katkera. Olen nuori, joten minulla on elämässäni vielä monia vuosia aikaa elää erilailla kuin nyt. Ja tämä ensimmäinen 1,5v on kulunut niin äkkiä, että olen vain tyytyväinen että olen ollut lapselleni 100% läsnä hänen elämänsä alkutaipaleen. Hän on pieni vain niin kovin lyhyen aikaa :)
Niin pistäkääpä vaikka Googleen tuo "wake me with a kiss", niin saatte pari vinkkiä mihin tuo lause (ilman sitä up-sanaa) voisi viitata.