Te, jotka haukuitte lapsettomat häämme...
Tein jokin aika sitten aloituksen yhdestä pariskunnasta joka todellakin suuttui kun ei ollut vieraitten lapsia kutsuttu, ainoastaan omamme...
Silloin serrku ilmoitti etteivät todellakaan tule paikalle kun ei ole heidän lapset tervetulleita (ei ollut vahdista ongelmaa) eivätkä ota osaa muihinkaan juhliin vastaisuudessa.
Noh, eivät tosiaan meinaa tulla vanhempieni luokse joulupäivänä syömään, koska meidän perhe on siellä myös. Ja tämä siis ihan suoraan sanottiin meille.
Olemme kokoontuneet joka joulu isolla suvulla jonkun luokse ja nyt he jättävät väliin vain siksi, että vietimme lapsettomat häät.
Eipä mahda mitään.
Nyt itse aloituksen syy: Moni täällä sanoi, ettei usko kovinkaan monen saapuvan paikalle kerta lapsia emme häihin halunneet... Kaikki tulivat paitsi tämä kyseinen pari.
Eikä kukaan ihmetellyt miksi minun lapsi ja miehen kaksi lasta oli itse vihkimisessä paikalla sekä ruokailun ajan.
Tämän jälkeen lapset lähtivät hoitajan kanssa kotiin meidän aikuisten jatkaessa iltaa.
Tasan jokainen ymmärsi, miksi meidän lapset olivat hetken mukana, tässähän yhdistyi nyt kaksi perhettä yhdeksi ja lapsien oli tärkeää olla paikalla.
Ajattelin vain tulla kertomaan, että meni suurimman osan veikkaukset pieleen
Kommentit (72)
pääosin metsään.
Ja kurjaa tuon yhden perheen boikotti silloin ja tulevaisuudessa, mutta sehän on heidän ratkaisunsa, ja olkoon niin.
yhtä naista lukuunottamatta, veti myös herneen nenään kun ei hänen lapsia kutsuttu.
Juhlat olivat ihanat ja kaikki pitivät.
vaihtelu, enkä itse ainakaan loukkaantuisi jos hääpari haluaa juhlia ilman KENENKÄÄN vieraiden lapsia. Mitä siitä loukkaantua että pari ei halua juuri minun lapsiani, koska tekevät häistään sellaiset kuin haluavat. Eihän hääpari tarkoita ettei tykkää lapsista vaan häät ovat ehkä erilaiset eivätkä paikan /ajan /ohjelman vuoksi ole lapsille sopivat.
Musta olisi ihana päästä juhlimaan häitä ilman lapsia, monesti harmittaa kun pitää aikaisin lähteä pois lasten vuoksi (nukkumaan), juuri kun meno alkaa olla mahtavaa :)
eräs joka sanoi kaikki lapset tai ei ketään.
Kyllä eroa on huimasti onko pienessä sekä melko vaarallisessa tilassa minun yksi 4v ja miehen 7 ja 8v lapset vai lapsia yhteensä 30kpl...
Ei sillä, että tähän ketjuun enää kuuluisi kunhan mainitsin :)
Häät menivät täydellisesti, vihdoin olen rouva, nyt enää odotellaan ensi vuoden häämatkaa lasten kanssa :)
ap
Minä olen yksi joka puolusti siinä ap:n alkuperäisessä ketjussa lapsettomia häitä. Ekaa kertaa silloin vasta tajusin, että joillekin tosiaan on maailman kaikkeuden kauhein juttu jos heidän mussukoitaan ei kutsutakaan joka paikkaan.
Aikoinaan siis itsekin pidimme osaksi lapsettomat häät ja moniin lapsettomiin häihin olen sen jälkeen myös itse osallistunut. Ikinä en ole kuullut mutinaa ja kitinää siitä, että miksi meidän mussut eivät päässet. Pikemminkin monet ottavat vastaan ilolla tilaisuuden päästä juhlimaan välillä ilman lapsiakin. Aina näköjään oppii uutta, ainakin täällä av-palstalla :)
jos tuosta ottaa nokkiinsa. Ilmeisesti ajattelee aina vain minä ja minun lapset -tyyliin. On täysin normaalia, että lapsettomissa häissä on parin omat lapset hetken paikalla. Joskus vain vihkimisen, joskus myös aterian ajan. Itse olin häissä, jossa kutsuttuina olivat morsiamen ja sulhasen kummilapset (5 kpl) mutta ei esim. näiden kummilasten sisaruksia paitsi jos olivat lähisukua eli yhteensä lapsia oli kutsuttu 7 (siskon/veljen lapsia ja samalla kummilasten sisaruksia nuo kaksi). Kukaan meistä muista pareista ei loukkaantunut, vaikka lapsiamme ei kutsuttukaan, koska häihin oli kutsuttu 80 henkilöä, ja tilat olivat rajalliset.
Onnea teille! Jättäkää tosiaan serkku yksin mököttämään. Ei taida löytyä hänelle kovin montaa ymmärtäjää. Itsepä kärsii mökötyksestään - ja myös ne lapset, kun ei edes joulua voi viettää normaalisti.
Onhan tuossa kuitenkin selkeä linjaus että kenenkään muun lapsia ei ole kutsuttu. Toisaalta olisin ehkä miettinyt että piti ne omat kullanmurut saada paikalle mutta muiden kakarat jätettiin kutsumatta. Sitä en kyllä ymmärrä lainkaan että joiltakin perheiltä lapset kutsutaan ja toisilta ei, mikäli perheinä ollaan tekemisissä. Esimerkiksi työkavereiden kohdalla minusta tuokin on ok. Yhdissä työkavereiden häissä olimme ilman lapsia kun heitä ei oltu kutsuttu, ainoat häät missä näin on ollut. Minulla oli suoraan sanottuna aika tylsää ja lähdettiinkin miehen kanssa ajoissa muualle jatkoille :) Hääparille lähtiessä silti kehuttiin ihania häitä ja vedottiin lapsen vahdin lähtemiseen kun näin ajoissa häivymme. Lapset oli kyllä hoidossa seuraavaan päivään. Eiköhän sitä muutenkin hääparille kehuta kaikkea, niin pukua, ruokaa, paikaa kuin muutakin vaikka mielessään miettisi ihan muuta.
En voi mitään mutta aina kun tulee puhetta näistä lapsettomista häistä niin minulle tulee kuva jotenkin ahneesta pariskunnasta. Enemmän aikuisia = enemmän lahjoja. Muutenkin kuva tulee aluksi turhan tärkeä jäykistä juhlista jotka loppuu täyskännissä rypemiseen. Itse taas kutsuisin mielummin enmmän lapsia, jotka iloitsevat aidosti ja jättäisin aika monta aiuista kutsumatta. Mutta kukin tavallaan!
tuli päin naamaa sanomaan. Selän takana saattavat ihmetellä.
Yleensä on tapana jokaiselle hääparille kehua, että olivat parhaat juhlat, missä on oltu.
Onhan tuossa kuitenkin selkeä linjaus että kenenkään muun lapsia ei ole kutsuttu. Toisaalta olisin ehkä miettinyt että piti ne omat kullanmurut saada paikalle mutta muiden kakarat jätettiin kutsumatta. Sitä en kyllä ymmärrä lainkaan että joiltakin perheiltä lapset kutsutaan ja toisilta ei, mikäli perheinä ollaan tekemisissä. Esimerkiksi työkavereiden kohdalla minusta tuokin on ok. Yhdissä työkavereiden häissä olimme ilman lapsia kun heitä ei oltu kutsuttu, ainoat häät missä näin on ollut. Minulla oli suoraan sanottuna aika tylsää ja lähdettiinkin miehen kanssa ajoissa muualle jatkoille :) Hääparille lähtiessä silti kehuttiin ihania häitä ja vedottiin lapsen vahdin lähtemiseen kun näin ajoissa häivymme. Lapset oli kyllä hoidossa seuraavaan päivään. Eiköhän sitä muutenkin hääparille kehuta kaikkea, niin pukua, ruokaa, paikaa kuin muutakin vaikka mielessään miettisi ihan muuta.
On kai siinä nyt pienoinen ero, onko kyseessä omat vai vieraat lapset!
Ymmärrän ap:n ratkaisun täysin. Ei häiden järjestäminen ole todellakaan ilmaista puuhaa ja jos joku tampio loukkaantuu siksi, niin siinähän loukkaantuu.
paikalla on pariskunnan omat lapset vs. kaikkien vieraiden lapset?
Miksiköhän pariskunnan omat lapset olivat vanhempiensa häissä... Kummallista!! xD
Toisaalta olisin ehkä miettinyt että piti ne omat kullanmurut saada paikalle mutta muiden kakarat jätettiin kutsumatta.
paikalla on pariskunnan omat lapset vs. kaikkien vieraiden lapset?
Miksiköhän pariskunnan omat lapset olivat vanhempiensa häissä... Kummallista!! xDToisaalta olisin ehkä miettinyt että piti ne omat kullanmurut saada paikalle mutta muiden kakarat jätettiin kutsumatta.
Minusta on törkeää pitää LAPSETTOMAT juhlat ja tuoda paikalle OMAT LAPSET!
Ajattele nyt itse. Kyllä sinustakin tuntuisi pahalta jos sanotaan ettei sun ipanat tule juhliin ja sitten sielä on muitten muksut.
Olin semmosissa hautajaisissakin, jossa saatteeksi tuli että ei isoja kukkakimppuja vaan yksi ruusu per henkilö ja lapset jäisi kotiin: paikalla oli kaikilla muilla lapsia.
Siitä tulee vieraalle olo että miksi minun lapseni ei ole tervetulleita mutta muitten on?
Minusta on OK jos juhlistaa jotain ilman lapsia, mutta silloin ne samat säännöt koskee KAIKKIA, myös niitä omia.
Jos juhlat vietetään "vaarallisessa paikassa" niin ei yhtään ipanoita (omiakaan) tai luotetaan vanhempien vahtiin tai juhlat pidetään toisaalla.
Minä en koskaan voisi vaatia esim. veljeäni jättämään lapsiaan pois juhlistani jos sinne vien omani. Mutta ihmisillä ei tunnu olevan häpyä; on vaan MINÄ, MINÄ ja MINÄ.
Koska jos kaikkia yrittää miellyttää, niin siitähän ei tule yhtikäs mitään.
Ja kyllä mä ymmärrän, jos häissä on parin omat lapset mutta ei muita lapsia.
Eri asia olisi, jos vain yhden vieraan lapset olisi jätetty kutsumatta.
Mutta joskus on toki haasteellista näidenkin asioiden ero...
paikalla on pariskunnan omat lapset vs. kaikkien vieraiden lapset? Miksiköhän pariskunnan omat lapset olivat vanhempiensa häissä... Kummallista!! xD
Toisaalta olisin ehkä miettinyt että piti ne omat kullanmurut saada paikalle mutta muiden kakarat jätettiin kutsumatta.
Onhan se nyt päivänselvä juttu, että omat lapset ovat vanhempiensa häissä. En kyllä tajua ihmisten ajatuksenjuoksua..:O
näe mitään eroa jos paikalla on parin aiemmasta suhteesta olevat lapset ja näin lapset myös konkreettisesti ymmärtävät, että isä ja äiti ovat nyt naimisissa ja tavallaan hitsaudutaan perheeksi?
Noh, se on teidän mielipide :)
Ahneeksi meitä ei voi kyllä mitenkään päin sanoa, sillä kutsuun oli runon muodossa muotoiltu ettemme toivo lahjoja emmekä rahaa, ainoastaan haluamme tärkeät ihmiset juhlimaan kanssamme.
Moni vielä kysyi tästä ilmottautuessa juhlaan.
Paljon saimme kortteja, mutta emme lahjoja omasta toiveestamme.
Niin ahneita olemme :)
ap
näe mitään eroa jos paikalla on parin aiemmasta suhteesta olevat lapset ja näin lapset myös konkreettisesti ymmärtävät, että isä ja äiti ovat nyt naimisissa ja tavallaan hitsaudutaan perheeksi?
Noh, se on teidän mielipide :)
Ahneeksi meitä ei voi kyllä mitenkään päin sanoa, sillä kutsuun oli runon muodossa muotoiltu ettemme toivo lahjoja emmekä rahaa, ainoastaan haluamme tärkeät ihmiset juhlimaan kanssamme.
Moni vielä kysyi tästä ilmottautuessa juhlaan.Paljon saimme kortteja, mutta emme lahjoja omasta toiveestamme.
Niin ahneita olemme :)
ap
tosin en hääparille kuitenkaan. Minusta kaikki lapset tai ei ollenkaan. Vieraiden lapsetkin voi pyytää poistumaan ruoklailun jälkeen, kuten tässä kesällä yksissä häissäkin oli.
Noh, jokainen tavallaan, se suotakoon. Olisin kuitenkin itsekkin taivastellut mutta et kai kuvitellut että kukaan täysijärkinen tulisi sanomaan suoraan?
Jokatapauksessa moukkamainen pariskunta kun noin tarvii nokkiinsa ottaa toisten häistä.