Nyt teki ukko vihon viimesen ehdotuksen!!!!
Miehen paras ystävä eros loppu kesästä ja mies on tietty ollu paljon hänen tukena, mikä on toki hyvä juttu. Ero oli kova pala miehen ystävälle, koska vaimo löysi toisen, ja kaikki tuli ihan täytenä yllätyksena. Mun mies on ollu usein kaverinsa kanssa esim. iltaa isumassa ja ovat käyneet pari kertaa viikonloppureissussa mökillä. Tuo kaikki on ollu mulle ihan ok, koska itsekin tiedän miten elämä voi romahtaa, kun tulee ero yllättäen.
Meillä on kolme alle kouluikästä lasta ja onhan tuo miehen kaverin tukena olo jonkun verran vaikuttanu myös meidän eloon, kun ei mies oo ollut niin paljoa paikalla. Ja selvästi hänen ajatuksensa asiassa pyörii ja varmaan se on myös henkisesti miestäni väsyttänyt.
Nyt mies sit eilen kertoi, et kaverinsa viettää joulun yksin, kun ex-vaimo vie lapset uuden miehensä kanssa jonnekin reissuun. Ovat kaksi viikkoa poissa ja miehen kaveri oli ihan maassa, kun ei saa lapsiaan nähdä jouluna ollenkaan. Mies sitö varovaisesti kyseli, et oisko mahdollista, et hän viettäis joulun tän kaverin kans Rukalla. Olin ihan, et MITÄ!? Kaverilla on siellä kuulemma joku tuttavan mökki, jonka saisi vuokrata halvalla. Ovat molemmat tosi kovia laskettelijoita. Ehdotin, et jos kutsuis kaverinsa meille jouluks, mut ei se kuulemma halua, kun sit vaan tulis surulliseks meidän perhejoulun keskellä. Meille on vielä tulossa miehen vanhemmat joulun viettoon.
Siis ihan uskomaton ehdotus mieheltäni! Joulu on meille aina tosi tärkeä perheen yhteinen juhla ja rentouttavaa aikaa syksyn kiirieden jälkeen. Mies vähän suutti, kun olin niin ehdottoman jyrkästi asiaa vastaan. Sanoi, et oon kylmä ja tunteeton. Mä en enää osannu sanoo siihen mitään, vaan painuin nukkumaan. Aamulla mies lähti töihin sanomatta sanaakaan. Oon ollut ihan maassa koko aamun. Meneekö meillä joulu nyt kokonaan pilalle? Joko niin, et mies mököttää joulun, kun ei saanut lähteä, tai sit jos lähtee, niin meidän joulusta puuttuu isä? Miten lapsellikin sen selittäis?
Ja mies ei oo mikään parikymppinen, vaan vähän päälle 40-vuotias.
Kommentit (46)
en ole yleensä kyyninen ja mietin moneen kertaan, kirjoitanko tätä, mutta kyllä mä nyt kirjoitan. Sama tuli mieleen kun kutosella, valitettavasti.
On nykyajan juttu, että miestä ei päästetä jonnekin. Luuletteko, että isoäidin aikaan ukko kysyi saako mennä jonnekin? Ei todellakaan.
mä en katseli ollenkaan äijää joka vaihtaa perheensä ja vanhempansa jouluksi kaverin lohduttamiseen. Jokin on nyt aika todella pahasti pielessä.
Mä en myöskään leiki äitiä miehelleni. Jos jonnekin haluaa mennä niin menee mutta ottaa sitten myös seuraukset.
että jos hänen ystävänsä on sinkku ja vapaa tekemään mitä haluaa, niin valitettavasti nuo samat "etuudet" eivät koske häntä, niin kauan kun hänellä on avioliitto ja yhdessä oleva perhe.
Ja ota esille, että miltäköhän lapsista tuntuu, jos isä lähtee kaverinsa kanssa jouluksi mökille.
Itse sanoisin miehelle, että jos on "pakko" päästä lähtemään, niin menkööt, mutta on turha ihmetellä jos pesää ei tule tai tunnelma on muutenkin kireä.
Minulla tuollainen vaikuttaisi ennen kaikkea parisuhteen sisällä olevaan lämpöön ja tunteeseen, jos jokin niin joulu on sitä aikaa. Enkä alkaisi pihtaamaan kostaakseni, vain ainoastaan sen vuoksi, että olisin loukkaantunut ja kokisin, että mies olisi ollut välinpitämätön ja kylmä perhettänsä kohtaan joulun aikana.
Kerro miehellesi, mitä joulu sinulle merkitsee. Kysy häneltä, että mitä joulu hänelle merkitsee. Ja kumpi on tärkeämpi, teidän perheenne vai tämä hänen ystävänsä.
että kun mieheni ystävä eros niin häntä piti myös paljon lohdutella ja baari reissuja oli PALJON ja sieltä sitten löytys ihan kummallekkin uus nainen.. Nykyään siis on mun eksä ja tämä kaveri taas on varattujen listalla.. Nyt viimiset pari kolme kuukautta tämä mun eksä sitten itkeny mua takas...
MIEHET.. ei tähän muuta voi sanoa...
Jos tuo ystävä on tärkeämpi, kuin sinä ja teidän lapset. Ja teidän perheen yhteinen joulu. niin mene rukalle. Mutta herra ottaa kaiken omaisuutensa mukaan, koska takasin ei ole tulemista.
sitä mieltä, että voi viettää joulun ilman perhettään. Ja jos mies sittenkin päättäisi lähteä, ottaisin eron. Ratkaisu kertoisi niin paljon miehen prioriteeteista.
Lisään: Vaikka mies on puoliso ja perheenisä on hänellä oikeus tehdä elämällään mitä haluaa. Jos ei perhejoulu nappaa vaan sinkkujoulu on houkuttelevampi niin anna mennä. Se on hänen oma ratkaisunsa ja halunsa. Teidän liitto on muutenkin pahasti hiipunut ja elätte lopun alkua.
Ja KEHTAA vielä alkaa mököttämään!?
Mun mielestä on hienoa että sinä kuitenkin tarjouduit ottamaan miehen kaverin teille joulun viettoon; jos ei kelpaa niin voi voi.
Mä kyllä laittaisin kovan kovaa vastaan: joko joulu kotona perheen kanssa tai sitten kaverin kanssa Rukalla, josta seuraisi tod.näk. ero...
mieheni saattaisi tuollaista minulta varovasti kysyä, koska on hyvin kiltti ihminen kaikkia kohtaan, eikä haluaisi valehdella kaverilleen, että vaimo ei laske, jos ei ole oikeasti kysynyt. Mutta näkisi jo naamastani vastauksen, ja koska on kiltti ei tietenkään lähtisi. Perhe ensin, ystävät sitten.
Toisaalta taas itse ymmärrän miestäsi, koska minun paras ystäväni joutui aivan yllättäen eron eteen viime kesänä yli 10v suhteen jälkeen. Olen ollut hänen kanssaan paljon, istunut iltaa kotona ja ravintoloissa, käynyt elokuvissa ym. Mutta tämä alkoi vaikuttaa mieheeni, hän alkoi olla mustis ja katkera, kun itse oli lasten kanssa kotona. Meidän kotiimme ystäväni on tullut vain kerran, koska hänen on hyvin vaikea olla lasten ympäröimänä lapsettomana.
N.kk sitten juttelin ystäväni kanssa, että nyt tämä jatkuva "meneminen" rasittaa omaa suhdettani ja hän ymmärsi heti ja pahoitteli ja oli aivan paniikissa, että nyt minäkin eroan. Sovimme, että tapaamme noin viikottain, mutta ei juhlimista, vaan heti töiden jälkeen. Mitään miehenhaku reissuja meillä ei ole ollut, ystäväni on vaan ollut todella vaikea olla viikonloppuisin yksin. Minun onnekseni hänellä on paljon muita ystäviä, joiden kanssa voi myöskin viettää aikaa.
Ehkäpä sinäkin voisit vihjata miehellesi, että hänen ystävänsä olisi ehkä hyvä löytää sinkkuseuraa, muita ystäviä. Olisiko teidän paikkakunnalla mitään eronneiden tukiryhmää tai uusi harrastus, josta sitten löytyisi ystäviä? Kysy myös mieheltäsi, että kumpi hänestä nyt sitten on tärkeää, ystävä vai lapset ja sinä. Kyllä minusta lapset saavat pitää isänsä jouluna ja aikuisen miehen on selviydyttävä sitten vaikka yksin. Eikä siihen pulloon muutenkaan kannata suomalaisen miehen (tai naisen) liian usein lohduttautua, koska se on selvä, että viinaan ja sen tuomaan "helpotukseen" jää koukkuun.
kun noin paljon tarvitsee lohdutusta sun mieheltä!
Elleivät ole homoja, on heillä daamit Rukalla mukana.
Niinkuin yksi mieshenkilö asian ilmaisi. Mutta mutta...jopa on röyhkeää meininkiä. Kysyppä suoraan onko ero ollut mielessä vai haluaako elää sinkkuelämää kaverin ohessa, mutta samalla pitää perheen ja vaimon.
Molempia kun ei voi saada tai voi jos molemmilla on samat intressit.
Sinähän voit sanoa, että lähde vaan Rukalle. Minä jätän vanhemmille lapset ja lähden itse risteilylle sinkkukaverin kanssa joulua viettämään.
kun noin paljon tarvitsee lohdutusta sun mieheltä!
Elleivät ole homoja, on heillä daamit Rukalla mukana.
että Rukalla on aika hyvä meininki sinkuilla ja perheettömillä ihmisillä joulun aikaan, joten kyllä sieltä pesää löytyy.
nainenhan sillä on selkeesti kierrossa, käyttää ite ystävää vaan tekosyynä....
Mitä ihmeen luusereita ne oikein on? "Nyyh, nyyh akka otti ja lähti, hei voisitko sä vähän lohduttaa". Eikä niin vähääkään.... Rajansa kaikella. Kuinka ne edes kehtaa kumpikaan ehdottaa mitään tollast????
miehen kaveri on siis päässyt kunnolla sinkkuelämän makuun ja miehesi siinä samalla on tainnut saada esimakua omasta tulevaisuudestaan:)
Voit vaikka ehdottaa, että jos mies lähtee tänä jouluna niin sinä voit lähteä reissuun ensi jouluna. Mies saa sitten järkätä yksin joulun lapsille ja mummolle ja ukille.
Sinä puolestasi menet jouluna risteilylle, koska jouluna on kurja kenenkään olla yksin.
Jos mies ei suostu, voit aina kysyä, koska muuttaa pois kotoa.
käsket miehen hommata hoitajan ja sanot että lähdet itse tyttöjen kanssa viettämään joulua.. naisiinhan ne on menossa..
Rukalla tai sitten on menossa iskemäänmuita.
Mitäs kuvittelet, että tämä sinkkumies haluaa olla vain poikien kesken?? Juu ei, naisiin on menossa ja sun miehes ei taatusti jää ilman. Ja onhan Ruka hyvä paikka tuollaiseen, ei ole liian lähellä kotia eikä kiinnijäämisen mahdollisuus ole kovin suuri
Harmi vaan mutta tuntuu vaikka mies ei meniskään rukalle niin on jo tehnyt päätöksen siitä miten teidän suhteen käy, ei kai olis muuten valmis jättämään teitä Jouluksi...
niin sallivia miesten menoille. Asia on muuttunut kyllä päinvastaiseen suuntaan siinä mielessä. En sanonut, että asian ei pitäisi nykyään olla niin.