Diabeteksen ruokavalio, valistakaa tyhmää....
Siis, jouduin tälle ruokavaliolle ja homma ei ole oikein hanskassa. Vääntäkää ratakiskosta mitä saa ja mitä ei saa syödä.
Kiitos!
Kommentit (16)
hiilihydraattien määrä?
Ihan normaaleja aterioita voit syödä mutta ne hiilarit täytyy laskea ja se on helppoa.
Paljonko siis esim. lounaalla saat syödä hiilareita?
Hedelmissä on paljon niitä, ne täytyy myös laskea.
paljon kuitua, marjoja, täysjyvää. kokonaan pois sokerilliset juomat.
Kuitua sisältävät, sisältävät myös paljon hiilihydraatteja!
Sanottiin vain et tällästä ruokavaliota pitäis noudattaa loppu raskaus.
Ap
paljon kuitua, marjoja, täysjyvää. kokonaan pois sokerilliset juomat.
Kuitua sisältävät, sisältävät myös paljon hiilihydraatteja!
pitää sokeritason parempana kuin saman verran hiilihydraattia sisältävä vähäkuituisempi tuote. Esim. jos leipää täytyy syödä, niin valitsee tumman vaalean sijasta. Oli ehkä vähän huonosti sanottu, että paljon kuituja, tarkoitin enemmänkin että kuitupitoista. Diabeetikkohan ei saa syödä mitään paljon :)
edes diabeteshoitajalle tai ravitsemusterapeutille? Vaadi pääsyä sellaiseen neuvontaan. Oikein syömällä voit välttää diabeteksen ja siitä on etua sinulle myös raskauden jälkeen.
No, tässä sulle kuitenkin diabeetikon ruokavalio-opas, ole hyvä:
http://www.diabetes.fi/files/362/Diabeetikon_ruokavaliosuositus_2008.pdf
Mä menin ja siltä sai selkeät ohjeet, ei tarttenut itse pähkäillä. Esimerkki ruokalistoja ja eri vaihtoehtojen ravinto yms sisällöt. tosi helppoa sen jälkeen ja arvot pysyi loistavina.
Minä sain ainakin tarkan opastuksen suullisesti, ja ohjevihkosia joissa oli ateria-esimerkkejä koko päivälle, sekä hiilihydraatti-taulukko hiilareiden laskemiseksi.
hiilarit alas. Hyväkarpin ruokavalio on aivan sopiva
rasvat ja hiilarit alas. Hyväkarpin ruokavalio on aivan sopiva
Alä sekoile, rasvat alas ei ole mitään arppia vaan vt.
Kumpaan tarvitset ravintoneuvoja??
Maito, viljat, riisi, pasta/makarooni, peruna ja hedelmät sisältävät eniten hiilareita.
Noita sopivasti ja me kaikki voimme hyvin!
tai käy huonosti... selvitä hydraattien määrän laskeminen niin asia selkenee, t: diabeetikon vaimo
Siis, jouduin sokerirasitustestiin ja viimenen verikokeen tulos oli rajalla. Mulle määrättin sitten ruokavalio mutta en päässyt neuvojalle. Ohjeistusta annettiin hyvin vähän....
ruokavalion läpi. Googlella löytää myös paljon tietoa.
eli käytännössä voit syödä vihanneksia niin paljon kuin haluat, kaikkea muuta pitää säännöstellä. paljon kuitua, marjoja, täysjyvää. kokonaan pois sokerilliset juomat.