Aamupala + lounas yhteensä n.370kcal. Päivälliselle jäi noin 1000kcal
Pystyy syömään pienen jälkkärinkin jos menen tänään tunnin lenkille. -3kg kesäkuun alusta lähtenyt😂😭
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoinen elämäsi...
Näköjään kun jaksoit klikata ja vielä kommentoidakin😘
aika pienillä kaloreilla menet, syömättömyys harvoin pitkälle kantaa. Oikein syömällä + liikkumalla saa takuu varmat tulokset pysyvämmin.
aika pienillä kaloreilla menet, syömättömyys harvoin pitkälle kantaa. Oikein syömällä + liikkumalla saa takuu varmat tulokset pysyvämmin.
1370kcal saa syödä kuin pieni eläin!
Itse syön 1200kcal päivässä kun pudotan painoani ja syön 3 hyvää ja herkullista ateriaa joka päivä. Ei tarvitse kuin jättää turhat välipalat pois
Vierailija kirjoitti:
Syön kyllä. Iltapainotteisesti tosin.
Edes laihduttaessa ei kalorimäärä saisi olla alle ns. koomakulutuksen, eli perusaineenvaihdunnan vaatiman kalorimäärän. Sen verran kroppa kuluttaa peruselintoimintoihin ja ruumiinlämmön ylläpitämiseen, vaikka makaisit koomassa liikauttamatta lihastakaan.
Tässä yksi laskuri, jolla voit tarkistaa omasi:
#1 Perusaineenvaihdunta Laskuri | Tsemppi
Perusaineenvaihdunnan kalorien päälle pitäisi vielä laihduttaessakin syödä muutama sata kaloria lisää. Jos laihduttaessa mennään alle sen, toki voi laihtua ainakin aluksi, mutta ennen pitkää kroppa laittaa säästöliekin päälle. Se taas tarkoittaa sitä, että kun kalorivaje loppuu, tulevat kilot takaisin entistä nopeammin.
Minun koomakulutukseni on 1600 kaloria päivässä. Olen nainen, 75 kg, 176 cm ja lihasmassaa naiseksi paljon. Aika pikkuruinen saat siis aloittaja olla, jos tuo kalorimäärä on yli koomakulutuksesi.
Nyt ehkä laihtuu, mutta hinta siitä tulee maksuun sitten kun lopetat kalorivajeen.
Vierailija kirjoitti:
Edes laihduttaessa ei kalorimäärä saisi olla alle ns. koomakulutuksen, eli perusaineenvaihdunnan vaatiman kalorimäärän. Sen verran kroppa kuluttaa peruselintoimintoihin ja ruumiinlämmön ylläpitämiseen, vaikka makaisit koomassa liikauttamatta lihastakaan.
Perusaineenvaihdunnan kalorien päälle pitäisi vielä laihduttaessakin syödä muutama sata kaloria lisää. Jos laihduttaessa mennään alle sen, toki voi laihtua ainakin aluksi, mutta ennen pitkää kroppa laittaa säästöliekin päälle. Se taas tarkoittaa sitä, että kun kalorivaje loppuu, tulevat kilot takaisin entistä nopeammin.
Minun koomakulutukseni on 1600 kaloria päivässä. Olen nainen, 75 kg, 176 cm ja lihasmassaa naiseksi paljon. Aika pikkuruinen saat siis aloittaja olla, jos tuo kalorimäärä on yli koomakulutuksesi.
Nyt ehkä laihtuu, mutta hinta siitä tulee maksuun sitten kun lopetat kalorivajeen.
Tuo antoi tulokseksi 1318kcal
Dr. No neuvoo todella lihaville ihmisille 1200 kcal/päivä. Jos on paljon pudotettavaa on pakko mennä alle perusaineenvaihd
Eli sen päälle pitää vielä syödä edes muutama sata kaloria, vaikka haluaisit laihtua! Olen kuullut jopa arvion, että 500 kaloria, mutta jos nyt edes 300? Kokeile miten laihtuminen sujuisi 1600 kalorilla päivässä, noin esimerkiksi vaikka. Tulokset saattavat olla hitaampia, mutta pysyvämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön 1200kcal päivässä kun pudotan painoani ja syön 3 hyvää ja herkullista ateriaa joka päivä. Ei tarvitse kuin jättää turhat välipalat pois
Hyvä ateria voi jollekin olla 1 dl ruokaa, toiselle litra. Riippuu ihmisen koosta ja kulutuksesta. Eli mitä on sinun lautasella?
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, ettei kaikkien keho toimi samoin kuin oma. Minä esimerkiksi en laihdu yhtään 1600 kcal/vrk vaan kestän omassa (yli)painossani ja sinun mielipiteesi ei muuta sitä asiaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, ettei kaikkien keho toimi samoin kuin oma. Minä esimerkiksi en laihdu yhtään 1600 kcal/vrk vaan kestän omassa (yli)painossani ja sinun mielipiteesi ei muuta sitä asiaa mihinkään.
Minkä kokoinen olet, kumpaa sukupuolta, paljonko liikut päivässä ja miten uskottavasti olet nuo 1600 kcal/vrk laskenut?
Vierailija kirjoitti:
Olen 155 cm ja 50 kg. Laskepa huviksesi siitä kaloritarve.
Minä aikoinaan laihdutin mukautetulla 5:2-dieetillä. Söin viitenä päivänä viikossa viisi kertaa päivässä 250kcal eli päivän aikana yhteensä 1000kcal, teen myös fyysistä työtä raksalla. Viikonloppuna ei ollut rajoituksia ja söin milloin ja mitä halusin. Paino tippui puolessa vuodessa 67kg - > 59kg.
Sain sen jälkeen pidettyä painon niin kauan kurissa, kun pidin kalorimäärän max 1500kcal päivässä, mutta kun siitä alkoi parin vuoden jälkeen lipsua, niin paino nousi taas vanhoihin lukemiin.
N38
Olen syönyt RUOKAA silloin kun nälkä eikä ole ongelmia ollut painon tai muunkaan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 155 cm ja 50 kg. Laskepa huviksesi siitä kaloritarve.
Olet normaalipainoinen. Sinun ei ole syytä laihduttaa.
-eri
Upeaa syödä omaa lihasmassaa pois noilla 1000 kcal dieteillä. Tekee todella hyvää elimistölle.
Hyvä ateria voi jollekin olla 1 dl ruokaa, toiselle litra. Riippuu ihmisen koosta ja kulutuksesta. Eli mitä on sinun lautasella?
Syön toki AV mittarilla pieniä annoksia mutta ihan normi-annoskokoja oikeasti.
Esim eilen
- aamulla 1 (1cm) siivu hapanjuurileipää, robiola tuorejuustoa ja itsetehtyä hilloa, 1 paistettu kananmuna, vesimelonia, kahvi 300kcal
- minestronekeittoa lautasellinen, pieni pala focacciaa, jäätelöä 100g 540kcal
- kanaa 150g (ei broileria) , tabboulehia 200g, tzazikia 100g 550kcal
Yhtensä 1390kcal, vähän normaalia enemmän näin lomalla. Paino kuitenkin pysyy kohdillaan
mielenkiintoinen elämäsi...