Mitä teette edellisen asukkaan posteille?
Olen niitä kiikuttanut kiltisti takaisin postiin, mutta tulee kohta mitta täyteen. Onko mulla joku velvollisuus niistä huolehtia, vai eikö ole edellisen asukkaan velvollisuus huolehtia osoitteenmuutoksista? Heitänkö paperikierrätykseen!!
Kommentit (30)
tulee naapureiden postia, on tullut iät ja ajat. aikani vein joko oikeaan osoitteeseen, takaisin postiin, tein jopa postille kirjallisen huomautuksen kun sanominen ei auttanut. Nykyään pistän suoraan roskiin. Ei oo mun homma kannella niitä mihinkään.
Itse olen aina ruksinut osoitteen kirjeestä yli ja työntänyt takaisin postilaatikkoon.
Ja sano ettei kyseisen henkilön postia saa tuoda teidän laatikkoon. Auttoi itselläni kun tuli edellisten asukkaiden postia ja kyllästyin niitä kuskaamaan mihinkään.
Itse olen ruksannut väärän nimen yli ja kirjoittanut kuoreen, että tullut väärällä osoitteella. Sen jälkeen pudottanut postilaatikkoon. Ei ole kovin suuri vaiva. En kyllä lähtis toisten posteja roskikseen laittamaan...
postilootaan kaupan edessä. Ainakin kaikki kirjeet ja laskut, tosin tulee enää harvoin. Joulukortit ja mainospostit heitän roskiin
Olen niitä kiikuttanut kiltisti takaisin postiin, mutta tulee kohta mitta täyteen. Onko mulla joku velvollisuus niistä huolehtia, vai eikö ole edellisen asukkaan velvollisuus huolehtia osoitteenmuutoksista? Heitänkö paperikierrätykseen!!
Meillä on aina tehty asianmukaiset osoitteenmuutosilmoitukset postiin ja muihin paikkoihin, mutta siitä huolimatta posti on kantanut vaikka kuinka paljon postiamme vanhoihin osoitteisiin vuosien varrella. Eli mielestäni on väärin rangaista postin virheistä edellistä asukasta, joka on tehnyt kaiken oikein eikä voi vaikuttaa asiaan. Meillä on todella tärkeitä, henkilökohtaisiakin posteja jaettu väärään osoitteeseen eikä niitä ole koskaan saatu takaisin. Mitäpä ap pidät vaikka siitä, että veroehdotuksesi jaetaan jollekin muulle?
hoitaneet osoitemuutosta kuntoon.Myös kuolleiden postia voi tipahdella,taivaaseen et voi soittaa,heh heh.
Olemme postiin tehneet kolme ilmoitusta jo asiasta. Aikani jaksoimme myös kiikuttaa niitä takaisin postilaatikkoon.
Mutta kun vielä neljänkin vuoden jälkeen tulee vanhojen asukkaiden postia, niin roskiin menee...
Meillä on aina tehty asianmukaiset osoitteenmuutosilmoitukset postiin ja muihin paikkoihin, mutta siitä huolimatta posti on kantanut vaikka kuinka paljon postiamme vanhoihin osoitteisiin vuosien varrella. Eli mielestäni on väärin rangaista postin virheistä edellistä asukasta, joka on tehnyt kaiken oikein eikä voi vaikuttaa asiaan. Meillä on todella tärkeitä, henkilökohtaisiakin posteja jaettu väärään osoitteeseen eikä niitä ole koskaan saatu takaisin. Mitäpä ap pidät vaikka siitä, että veroehdotuksesi jaetaan jollekin muulle?
siis esim verotoimistoon. Eikös väetörekisteristä tms mene tieto kyseisiin paikkoihin. Pelkään postiin ei kannata luottaa.
että viivaan osoitteen yli ja kirjoitan isolla, väärä osoite. Pari kuukautta tälleen. Soitin myös edelliselle asukkaalle ja ilmoitin, että heidän postiaan tulee jatkuvasti meille, että varmistakaa onko kaikkialle ilmoitettu osoitteen muutos. Sitten laitoin kuoreen 'Edelleen väärä osoite, jatkossa heitän väärään osoitteeseen tulevat kirjeenne suoraan roskiin.' Sitten kun niitä edelleen tuli mm. perintätoimistoilta ja käräjäoikeudesta yms. niin soitin ko. paikkoihin ja sanoin, ettei täältä osoitteesta kannata karhuta mitään. Pelkäsin nimittäin että kohta on ulosottomiehet meidän kämppää tyhjäämässä.
juu minäkin alkuun kiikutin uskollisesti kaikki väärät postit postiin ...mutta kun on tässä jo yli kolme vuotta asuttu ja se asukas kenen postia tänne välillä vielä tuovat ei asunut tässä edes ennen meitä...niin tänään kun tuli joku pankin mainosposti hänen nimellään niin roskiin heitin. Jos ei tuossa ajassa saa osoitetietojaan edes pankkiin muutettua niin ei liene minun ongelmani enää.
Mutta jos roskiin heität niin rikot lakia!
Jos asut omakotitalossa: Viskaa posti laatikkoosi ja teippaa latikkoon teksit: Rakas postiljooni, laatikko sisältää väärin jauettua postia!
Posti on hövinnyt laatikosta päiväjakelun jälkeen....
Jos asut kerrostalossa, teippaa se väärin jaettu kirje ovesi ulkopuolelle ja laita siihen tussilla iso teksti: Rakas postiljooni, tämä ei kuulu tänne!
As simple as that!
entisenä postilaisena kertoisin, että postilla ei ole oikeutta toppailla posteja niin vain, jos edellinen ei ole hoitanut osoitetietojaan kuntoon, vaan posti kantaa ne siihen osoitteeseen, joka kuoressa on. Voit viedä kuoret postiin ja kertoa, että ei asu enää, selvittäkää uusi osoite.
Voit myös vetää osoitteen kuoresta yli, ja kirjoittaa siihen: Palautetaan lähettäjälle, ei asu tässä osoitteessa enää/soita lähettäjälle, jos saat numeron selville. Silloin lähettäjä saa muutosta edes tiedon! Muuten postitulva vain jatkuu.
Jotkut lähettäjät tosin ovat sitkeitä/asiakaspalaute ei kiinnosta. Lähettäjälle soitosta huolimatta minulle tulee edellisen nimellä vuosittain yhden lehden tilausmainos, muuttanut pois 10 vuotta sitten....
Se tarkoittaa mainosta, ja sen saa heittää roskiin. NÄin minulle sanottiin postitoimistossa, kun vein sellaisen sinne. Muut postit pitää laittaa edelläkin mainituin merkinnöin postilaatikkoon tai -toimistoon.
1-2 vuotta lähetin suoraan edellisille asukkaille niiden uuteen osoitteeseen, mutta jos joku lehti tms. tulee tänne aina vaan, vaikka pari kertaa on lähetetty heille, niin olen laittanut roskiin vaan.
Meidän edelliset asukkaat olivat vielä vaihtaneet nimiä jossain vaiheessa, ja ne postit, joissa oli se vanhentunut nimi, tulivat meille. Vain voimassa olleella tulleet postit posti käänsi uuteen osoitteeseen, kun sillä nimellä olivat postinsa kääntäneet. Siis toisella eri etunimi, toisella sukunimi vaihtunut.
eli olen mennyt kirjeiden kanssa postiin ja ilmoittanut, että postinjakajan tulee saada varoitus postilain rikkomisesta. Jos ko. osoitteessa ei asu henkilöä, jonka postit hän sinne tuo, on kyseessä rikos.
Jos ko. osoitteessa ei asu henkilöä, jonka postit hän sinne tuo, on kyseessä rikos.
vaikka ko.henkilö asuisikin osoitteessa (olen soittanut). Viime viikolla palautui kirje, johon posti oli rastittanut " muuttanut". Soitin hlölle, joka oli hämmästynyt: ei hän mihinkään ole muuttanut. Oli asunut samassa osoitteessa vuodesta 85. Näin metka on posti.
Nimeenomaan ei ole. Postin on jaettava sen mukaan, mitä osoitteena lukee.
eli olen mennyt kirjeiden kanssa postiin ja ilmoittanut, että postinjakajan tulee saada varoitus postilain rikkomisesta. Jos ko. osoitteessa ei asu henkilöä, jonka postit hän sinne tuo, on kyseessä rikos.
21 vastauksena tähän.
Viivaa vain osoitteen yli ja laittaa lähimpään postilaatikkoon (siis sellaiseen oranssiin).
Jos on tullut jotain selkeästi mainospostia, tyyliin kuvastoja tms. niin ne olen nakannut roskiin.