Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette edellisen asukkaan posteille?

Vierailija
07.12.2010 |

Olen niitä kiikuttanut kiltisti takaisin postiin, mutta tulee kohta mitta täyteen. Onko mulla joku velvollisuus niistä huolehtia, vai eikö ole edellisen asukkaan velvollisuus huolehtia osoitteenmuutoksista? Heitänkö paperikierrätykseen!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palauttanut postiin kaikki tärkeän näköiset jutut, mutta joulukortit ja mainokset laittanut suoraan roskiin.

Yhdessä kämpässä sain joka joulu samalta lähettäjältä edelliselle asukkaalle tarkoitetun joulukortin. Tuli vähän surullinen olo, että ihmiset pitävät velvollisuutena lähettää jouluna kortin vaikka kortin vastaanottaja ei osoita sen vertaa kiinnostusta että viitsisi edes ilmoittaa osoitteensa muuttumisesta.

Vierailija
22/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2010 klo 13:02"]

entisenä postilaisena kertoisin, että postilla ei ole oikeutta toppailla posteja niin vain, jos edellinen ei ole hoitanut osoitetietojaan kuntoon, vaan posti kantaa ne siihen osoitteeseen, joka kuoressa on. Voit viedä kuoret postiin ja kertoa, että ei asu enää, selvittäkää uusi osoite.

Voit myös vetää osoitteen kuoresta yli, ja kirjoittaa siihen: Palautetaan lähettäjälle, ei asu tässä osoitteessa enää/soita lähettäjälle, jos saat numeron selville. Silloin lähettäjä saa muutosta edes tiedon! Muuten postitulva vain jatkuu.

Jotkut lähettäjät tosin ovat sitkeitä/asiakaspalaute ei kiinnosta. Lähettäjälle soitosta huolimatta minulle tulee edellisen nimellä vuosittain yhden lehden tilausmainos, muuttanut pois 10 vuotta sitten....

[/quote]Omat kirjeet menee isälle (sama ensimmäinen nimi ja sukunimi) kun posti ei osaa kattoa koko nimeä ja osoitetta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa talossa asui samanniminen henkilö, totta kai vein hänen luukkuunsa. Vahingossa tuli minulle.

Ei tulisi mieleenkään heittää roskiin tärkeää postia.  ajatelkaa jos saisitte itse laskun ja ette pystyisi hoitamaan siksi - turhia huomautuslaskuja.

Vierailija
24/30 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureiden postit olen vienyt heidän postiluukkuunsa, mutta niitä ei ole tullutkaan kuin muutaman kerran.

Asunnon vanhan asukkaan kirjekuoriin kirjoitin, ettei asu enää asunnossa, ja vein lähellä olevaan postinkeräyslaatikkoon. Eipä tulleet kirjeet uudestaan.

Vierailija
25/30 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli edellisen asiakkaan postia taas, tällä kertaa ulosottovirastosta. Tyyppi asuu nykyisin ulkomailla, joten roskiin meni jälkeen.

Vierailija
26/30 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ruksin osoitteen yli ja kirjoitin, että henkilö ei asu enää tässä osoitteessa. Sitten kiikutin postilaatikkoon eikä tullut enää.

Vierailija
27/30 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

postilootaan kaupan edessä. Ainakin kaikki kirjeet ja laskut, tosin tulee enää harvoin. Joulukortit ja mainospostit heitän roskiin

Mutta kun sama kirje on parin päivän jälkeen uudelleen postilaatikossasi. Minä kääntelin kolmisen vuotta entisen asukkaan postia puhelinluettelosta löytämääni uuteen osoitteeseen, mutta nykyisin menevät roskiin. Eri asia, jos tulisi viranomaispostia tai jotakin muuta tärkeän näköistä, mutta jos edellinen asukas ei ole viitsinyt korjata osoitettaan järjestön jäsenrekisteriin reilussa neljässä vuodessa, niin tuskin jäsenposti on hänelle tärkeätä.

Vierailija
28/30 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu tässä yli puoli vuotta, ja edelleen tulee parhaimmillaan neljän eri henkilön posteja tänne, ei mitään käryä ovatko tässä asuneet aiemmin. Tuli myös veroehdotukset, heitettiin roskiin. Jos edelliset asukkaat ei ole sen vertaa nähneet vaivaa että ilmoittaisivat maistraattiin osoitteenmuutoksensa muutamalla klikkauksella, niin en tasan lähde postittelemaan mihinkään heidän lippulappusiaan. Vituttaa suoraan sanottuna.

Vierailija
29/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on jo vuosia (!) tullut perintäkirjeitä ja laskuja jollekin ennen asunnossa asuneelle. Yritin tehdä kaikki keinot että tämä loppuisi, ottaa yhteyttä paikkoihin, postiin, viedä kirjeitä postiin, mutta kirjeiden tulo ei lopu. On tosi kiusallista kun perintä+karhukirjeitä sataa luukusta. Ilmeisesti edellinen asukas on merkinnyt osoitteeksi minun osoitteeni, ja se on vain fine eikä asiaa voi muuttaa. Älytöntä hommaa. Kirjeiden tuloa ei voi katkaista. Ei vissiin kiinnosta enää edellisellä asukkaalla. Kummallisinta asiassa on se, että mihinkään ei voi asukkaana korjata sitä että kyseinen henkilö ei asu täällä ja kieltää tämän asukkaan postin tulon osoitteeseeni.

Vierailija
30/30 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa talossa asui samanniminen henkilö, totta kai vein hänen luukkuunsa. Vahingossa tuli minulle.

Ei tulisi mieleenkään heittää roskiin tärkeää postia.  ajatelkaa jos saisitte itse laskun ja ette pystyisi hoitamaan siksi - turhia huomautuslaskuja.

No jos niitä laskuja tulee vuosia, niin eipä sillä edellisellä vaikuta kovin asiat kiinnostavan, kun ei ole edes viitsinyt osoiteasioitaan hoitaa kunnolla. Eri asia on pari kirjettä. Mutta jos niitä tulee vuosien ajan, ei viitsisi itse alkaa postinkantajaksi.