Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi kiva, äitin piti tulla vauvanvahdiksi.

Vierailija
04.12.2010 |

Ystävän synttärit/pikkujoulut olisivat tänään ja lupasin tulla alkuillasta kahville (siis ihan siistit juhlat, ei mitkään ryyppäjäiset, lähinnä vaihdetaan kuulumisia ja nauretaan). Kahden tunnin päästä pitäisi olla jo menossa, mutta äitiä ei näy, ei kuulu. Vauva on 5-kuinen ja sillä on muutama oma jipponsa, joten sovittiin että äitini tulee jo iltapäivästä ottamaan tuntumaa. Lapsenhoitokokemusta sillä on paljon, mutta en tosiaankaan anna vauvaa hänelle ovensuusta ja nosta itse kytkintä. Paskaaks tässä, tais jäädä ystävien näkeminen väliin, kun mulla on vielä pukluverkkaritkin päällä ja vauva sylissä. :/



Ottaa ihan kevyesti pattiin, kun en ole MISSÄÄN käynyt ilman vauvaa viiteen kuukauteen. Tai no taisin pari kertaa hakea pizzat nurkkapizzeriasta, mutta muuten olen ollut ihan tasan tarkkaan vauvassa kiinni. Eihän tähän nyt kuole ja vauva on vauva vain hetken, mutta silti meinaa nyt tulla itku, kun olin odottanut edes tunnin keikkaa aikuisten ystävien seuraan.



Mun äiti on just tuommoinen, lupaa yhtä, touhottaa toista, eikä ymmärrä miksei kaikkea voi tehdä yhtä aikaa. Ajeli siis tänne yli 3 h ja yhdisti samaan päivään kaikki mahdolliset jutut omien tuttavien, kummilasten, kummitädin ja kissan koiran kaiman viihdyttämisestä lähtien. Ilmeisesti me ollaan viimeisinä listalla ja kaikkialla muualla on venähtänyt. :/

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, kyllä minullakin on lapsia. Ja esikoinen huusi arviolta noin kolme ensimmäistä elinvuottaan. Siitä huolimatta, tai oikeastaan juuri siksi, että se vauva huusi koko ajan, minä annoin sen välillä vanhemmilleni hoitoon, jotta oma pää kestäisi paremmin.



Minä ymmärrän hyvin, että lapsia on erilaisia ja heillä on erilaisia tarpeita. Ei yksikään vauva varmasi huvikseen itke, tarve on vain erilainen kuin hiljaisella vauvalla, mutta miten muka vain ja ainoastaan äiti voi olla kyvykäs vastaamaan siihen tarpeeseen? Aikamoista isovanhempien aliarviointia ja itsensä korostamista, ettei muka mummi pärjäisi kuin vain kiltin ja hiljaisen lapsen kanssa! Omasta isästä nyt puhumattakaan.



Anteeksi nyt vaan, mutta jos 5kk ikäisen lapsen äiti samaan hengenvetoon toteaa, että ahdistaa, kun ei ole saanut yhtään hetkeä olla erossa vauvasta ja että mies kyllä pärjäisi lapsen kanssa ja isoäitikin on tulossa/tullut lasta vahtimaan, niin jokuhan siinä yhtälössä mättää.



-40

Vierailija
42/45 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista isovanhempien aliarviointia ja itsensä korostamista, ettei muka mummi pärjäisi kuin vain kiltin ja hiljaisen lapsen kanssa! Omasta isästä nyt puhumattakaan.

Anteeksi nyt vaan, mutta jos 5kk ikäisen lapsen äiti samaan hengenvetoon toteaa, että ahdistaa, kun ei ole saanut yhtään hetkeä olla erossa vauvasta ja että mies kyllä pärjäisi lapsen kanssa ja isoäitikin on tulossa/tullut lasta

On se kumma, kun jokaista avausta pitää perustella niin maan tarkasti. No, tässä vielä taustaa niille, joita asia kaiveli:

- raskauteni oli vaikea ja toivuin siitä melkein 3 kk, eli olin pitkälti kotilevossa ja hoitelin vauvaa

- mies joutui kuntoni vuoksi joustamaan töissä ja toivuttuani koitti kiriä hommia kohdilleen (hänellä on vuosityöaika)

- isä on kyvykäs hoitamaan vauvaa, mutta meillä on myös nuo isommat hoidettavina

- isommat lapset ovat sairastelleet _paljon_ tänä syksynä

- ei olla miehen kanssa päästy juurikaan viettämään kainaloiltoja, kun aina jollain lapsella on ollut Tarve

- en ole hirveästi ehtinyt edes miettiä kodin ulkopuolisia, omia aktiviteetteja ennen kuin nyt

- äitini oli eilen joka tapauksessa tulossa tänne kotikaupunkiimme aamumenonsa takia, ei siis ollut tulossa varta vasten lapsenvahdiksi, vaan sovittiin että yhdistää nämä kaksi asiaa

Jos nyt jotakuta kiinnostaa, niin illalla näytin äiteelle miten juuri tätä vauvaa hoidetaan, miten jääkaappirasvojen ja maitojauheiden kanssa puljataan ja miten vauvalla tällä hetkellä menee. Äiti hoiti vauvaa ja minä kävin pitkässä kylvyssä ja pääsin nukkumaan aiempaa aikaisemmin. Aamulla äiti sanoi itsekin, että oli tullut liian myöhään, eikä olisi ehtinyt saada näistä rutiineista kiinni ajoissa. Nyt kun sai rauhassa illalla hoitaa, niin sanoi olevansa paremmin jyvällä ja varma vauvan hoidon suhteen. Nyt voisin vaikka heti kävellä ovesta ulos ja antaa vauvan olla mummon kanssa, mutta mummolla on jo kiire seuraavaan menoon ja juna lähtee tunnin päästä. Mutta jouluna sitten otetaan ilo irti. :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman aamupäivämenonsa takia, olisi ollut itsekästä olettaa hänen pitävän sitä läpihuutojuttuna..Harmi että teidän menot sattui samalle päivälle.

Vierailija
44/45 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudon vuoksi.

Jos 5kk ikäinen huutaa koko päivän niin kyllähän asia on tutkittava.

Vierailija
45/45 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudon vuoksi.

Jos 5kk ikäinen huutaa koko päivän niin kyllähän asia on tutkittava.

Kirjoittelin jo aiemmin että on allergiavauva ja siksi syö sitä apteekin allergiakorvikejauhetta. Ei siis ole vauvana sieltä kätevimmistä päästä. ap