Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi kiva, äitin piti tulla vauvanvahdiksi.

Vierailija
04.12.2010 |

Ystävän synttärit/pikkujoulut olisivat tänään ja lupasin tulla alkuillasta kahville (siis ihan siistit juhlat, ei mitkään ryyppäjäiset, lähinnä vaihdetaan kuulumisia ja nauretaan). Kahden tunnin päästä pitäisi olla jo menossa, mutta äitiä ei näy, ei kuulu. Vauva on 5-kuinen ja sillä on muutama oma jipponsa, joten sovittiin että äitini tulee jo iltapäivästä ottamaan tuntumaa. Lapsenhoitokokemusta sillä on paljon, mutta en tosiaankaan anna vauvaa hänelle ovensuusta ja nosta itse kytkintä. Paskaaks tässä, tais jäädä ystävien näkeminen väliin, kun mulla on vielä pukluverkkaritkin päällä ja vauva sylissä. :/



Ottaa ihan kevyesti pattiin, kun en ole MISSÄÄN käynyt ilman vauvaa viiteen kuukauteen. Tai no taisin pari kertaa hakea pizzat nurkkapizzeriasta, mutta muuten olen ollut ihan tasan tarkkaan vauvassa kiinni. Eihän tähän nyt kuole ja vauva on vauva vain hetken, mutta silti meinaa nyt tulla itku, kun olin odottanut edes tunnin keikkaa aikuisten ystävien seuraan.



Mun äiti on just tuommoinen, lupaa yhtä, touhottaa toista, eikä ymmärrä miksei kaikkea voi tehdä yhtä aikaa. Ajeli siis tänne yli 3 h ja yhdisti samaan päivään kaikki mahdolliset jutut omien tuttavien, kummilasten, kummitädin ja kissan koiran kaiman viihdyttämisestä lähtien. Ilmeisesti me ollaan viimeisinä listalla ja kaikkialla muualla on venähtänyt. :/

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ihminen ja laita itsesi valmiiksi. Kyllä se äitisi vauvan kanssa pärjää ja puhelimet on keksitty jos jotain kysyttävää tulee. Odottelet äitiäsi nyt rauhassa ja menet sitten vaikka vähän myöhässä. Hauskaa iltaa!

Vierailija
2/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilttaan ysin pintaan vaikka olisi miten kivaa tekemistä. :) Olen nii-iin rättiväsynyt, että olisin vain halunnut käydä alkuillasta kahvilla ja juttelemassa aikuisten juttuja. Eikä mun kannata vielä vaatteita vaihtaa, kun tämä kullanmuru on puklukone, samoin tukka on tiukalla aamuponnarilla edelleen. Että kyllä se meno jäänee väliin tällä menolla. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain osaisin sääliä itseäni enemmän ja muuttaa elämäni vaikeammaksi. Terv. 4 lapsen äiti... eli ja ongelma oli???

Vierailija
4/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis se vauva ei voi tulla mukaan? Tai miksi ette voi "vaihtaa lennosta"? Äitisi on hoitanut sinua kun olit vauva, mikä on muuttunut niistä ajoista? Relaa vähän!

Vierailija
5/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain osaisin sääliä itseäni enemmän ja muuttaa elämäni vaikeammaksi. Terv. 4 lapsen äiti... eli ja ongelma oli???

isommat lapseni ovat toisessa mummolassa isänsä kanssa ja tämä pahnanpohjimmainen on (taas) minulla ja olisi pitkästä aikaa halunnut päästä edes hetkeksi pois kotoa a) ilman vauvaa b) aikuisseuraan c)juhlavampaa hetkeä viettämään. En mie täällä itsesäälissä kiereskele, kunhan nyt vain on patti otsassa, kun kolme lasta veti korvatulehdukset sarjassa ja mulla on kaatuneet seinät niskaan ihan urakalla. :D ap

Vierailija
6/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ota lapsi mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis se vauva ei voi tulla mukaan? Tai miksi ette voi "vaihtaa lennosta"? Äitisi on hoitanut sinua kun olit vauva, mikä on muuttunut niistä ajoista? Relaa vähän!

Vauvaa en haluaisi mukaan, sillä haluaisin Ihan Itse lähteä edes hetkeksi pois kotoa ilman vauvan mukana raahaamista. Vauva on allerginen ja huutoherkkä, eli ei ole ihan perusnikseillä toimiva normivauva. Äitille oli tarkoitus näyttää mm. vauvan ruokien virittely (maito jauheesta, missä pullot, miten tehdään jne.) ja käydä rytmiä sun muuta läpi. Esikoinen oli niin helppo vauva, että sen olisi voinut tuupata vaikka naapurin ovesta sisään hoidettavaksi, mutta tämä on oikeasti ihan eri maata, eikä huudolle tule loppua, jos ei tiedä miten vauva toimii. ap

Vierailija
8/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksei se isä ottanut nuorinta mukaan vaan että sun äidin pitää tulla sitä hoitamaan jotta mamma pääsee tuulettumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikis se vauva ei voi tulla mukaan? Tai miksi ette voi "vaihtaa lennosta"? Äitisi on hoitanut sinua kun olit vauva, mikä on muuttunut niistä ajoista? Relaa vähän!

Vauvaa en haluaisi mukaan, sillä haluaisin Ihan Itse lähteä edes hetkeksi pois kotoa ilman vauvan mukana raahaamista. Vauva on allerginen ja huutoherkkä, eli ei ole ihan perusnikseillä toimiva normivauva. Äitille oli tarkoitus näyttää mm. vauvan ruokien virittely (maito jauheesta, missä pullot, miten tehdään jne.) ja käydä rytmiä sun muuta läpi. Esikoinen oli niin helppo vauva, että sen olisi voinut tuupata vaikka naapurin ovesta sisään hoidettavaksi, mutta tämä on oikeasti ihan eri maata, eikä huudolle tule loppua, jos ei tiedä miten vauva toimii. ap

No, jospa se äitisi tulee sen verran ennen, että ehdit nuo jipot pikaisesti neuvoa, kun eivät kuitenkaan ole mitään avaruusfysiikkaa.

Vierailija
10/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos se on huutoherkkä niin ei siinä pysty mitään aikuistenjuttuja keskustelemaan sitten kukaan muukaan ystävistäsi. Jos äitisi tulee niin mene ihmeessä! Vaikka sitten myöhässä. Ei kannata olla marttyyri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä monen lapsen äitejä pätemään :D



No mutta, ap, toivottavasti se äitisi tulee hyvissä ajoin :) Onneksi kello ei ole tuon enempää!

Vierailija
12/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksei se isä ottanut nuorinta mukaan vaan että sun äidin pitää tulla sitä hoitamaan jotta mamma pääsee tuulettumaan?

ja mummolassa oli aktiviteettia niille isommille. Ne ovat oikeasti isompia, kouluikäisiä-eskarilaisia, ja sitten olisi minut tarvittu mukaan vauvan kanssa puljaamaan. Mutta kun halusin käydä tuolla ystävien luona ja äitini oli tänne tulossa, niin sovittiin näin.

Ihan oikeasti, ei tässä kuviossa ole nyt muuta pöhköä ja toimimatonta kuin tuo töhö äitini, joka ei vaan osaa. :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos se on huutoherkkä niin ei siinä pysty mitään aikuistenjuttuja keskustelemaan sitten kukaan muukaan ystävistäsi. Jos äitisi tulee niin mene ihmeessä! Vaikka sitten myöhässä. Ei kannata olla marttyyri.

Sitä en ole koskaan ollut, enkä halua olla. Mua vaan rehellisesti jo vituttaa tämä touhu, enkä siis vello itsesäälissä ja voivottele, vaan just nyt puren alahuulta ja kiroilen hiljaa. Ei hirveästi nappaa jättää vauvaa tuosta vaan äidilleni, sillä vauva luultavasti huutaa pää punaisena koko reissuni ajan, kun meillä vanhemmillakin on välillä täysi työ rauhoittelussa. Meillä on tietyt kikat ja niksit jotka auttavat ja olisin ne demonstroinut äidilleni iltapäivän aikana + äiti olisi saanut harjoitella sitä ruokapuolta.

Niin ja myöhässä en oikeasti jaksa, kun olen noita korvatulehduksia valvonut yökaudet. Ei turnauskestävyys riitä, vaikka normaalisti olen yökukkuja ja viihdyn iltaa istumassa, mutta nyt ei vaan fysiikka veny, tiedän kokemuksesta. Viitti siellä kaverilla istua liian myöhään leukaa repimässä, kun voisi jo olla kotona iltapesulla.

Mutta kiva kun ootte täällä ja sain purkaa! :) ap

Vierailija
14/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua vallan hyvin!!!

oisinpa sun naapuri,ni auttaisin sua kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluut varman päälle pelata, niin otat ja kirjoitat rytmit paperille, ei äitisi niitä kuitenkaan muista jos suullisesti kerrot. Maitojen näytössä ei mene kuin muutama minuutti. Ihan oikeasti stressaat nyt ihan turhaan!

Vierailija
16/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän on vieläkin iltapäivä... Äitisi ei varmasti ole ymmärtänyt aikaa mitä tarkoitat.

Vierailija
17/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän on vieläkin iltapäivä... Äitisi ei varmasti ole ymmärtänyt aikaa mitä tarkoitat.

Tiesi ihan hyvin moneltako minulla on meno ja itse sanoi, että menee kymmeneksi tuttavalleen, käy syömässä ja tulee sitten tänne. Aika pitkä ruokailu. Se nyt vain on tuollainen töhö, tuskin on ehtinyt tänään edes käydä kaikkia niitä paikkoja joissa on luvannut käydä. ap

Vierailija
18/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillesi. Kyllä sä maitoasiat opetat ja kerrot rytmin (jos oot pari tuntia poissa niin ei siinä varmaan kauheesti ole kerrottavaa), käyt suihkussa aika nopeesti. ÄLÄ jätä iltaa väliin. Ja ymmärrän sua täysin, mutta älä jätä väliin, olet illalla tyytyväinen että kävin tuulettumassa ;)



Kyllä äitisi ja vauva pärjää muutaman tunnin vähemmälläkin perehdytyksellä.

Vierailija
19/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ihan oikein ettet ota vauvaa mukaan. Mulla on ollut näitä allergisia ja itkuisia lapsia ja jotenkin ymmärrän tunteesi ja väsymyksesi....



T. yks äiti joka just vietti melkein tunnin ruokakaupassa -yksin, olipa ihanaa!!!

Vierailija
20/45 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla mahdollista, ettei isä pärjää 5 kk lapsen kanssa kahdestaan? Siis jos vanhemmat lapset ovat jo eskari-kouluikäisiä, mikä on syy siihen, että sinut olisi tarvittu mukaan "vauvan kanssa puljaamaan"?



Meillä on vain kaksi lasta, mutta kyllä isä on niiden kanssa pärjännyt ihan ensimmäisistä viikoista asti (miksi ei olisi, olenhan minäkin pärjännyt, ja isä on ihan yhtä vanhempi vauvalle kuin minä)...Toki imetys on asia erikseen, mutta useammankin tunnin voi ottaa omaa aikaa, jos ottaa rintapumpun mukaan ja syöttää vauvalle kotona pumpattua pullosta. (Ja vaikka vauva ei sitten millään suostuisi syömään pulloa, voihan yhden imetysvälin olla pois vaikka 5 viikon, saati sitten 5 kuukauden ikäisen luota.)



Ihmettelen tosi paljon, miksi ap:n mies ei ottanut vauvaa mukaan, jos kerran ap:lla oli sovittu meno ja isoäiti tiedetään epäluotettavaksi.