Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni on ollut viikottain yökylässä 2 kk ikäisestä lähtien.

Vierailija
18.10.2005 |

Täällä kun on nyt paljon moralisoitu vanhempia jotka vievät pieniä lapsiaan yöksi hoitoon, niin kauhistelkaapa nyt vuorostanne meidän perhettä: Lapsemme on ollut 2 kk ikäisestä alkaen kerran viikossa mummon luona yökylässä. Mummo on jo eläkkeellä ja elää yksin, voi sitä riemua kun saa hössöttää lapsen kanssa, varmasti hoitaa paremmin kuin kukaan muu. Itse olen kärsinyt synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja viikonloppuvapaa lapsesta on tehnyt senkin vuoksi hyvää. Lisäksi meillä on tehty asunnossamme remonttia jonka aikana lapsi on ollut jopa 5 yötäkin mummon hoivissa. Lapsi on nyt 1v 2 kk vanha ja henkisesti täysin terve.

Moralisoikaa ihan rauhassa. =D

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli nimenomaan siitä, että lapsi on joka viikonloppu hoidossa.

Vierailija
42/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisenpa nyt kuitenkin muutaman väärinkäsityksen:

- En ole kärsinyt masennuksesta ennen lapsen syntymää tai odotusaikana. En siis ole tietoisesti halunnut olla huono äiti.

- Imetin 3 kk. Sen jälkeen jouduin aloittamaan masennuslääkityksen enkä tahtonut lapselle siirtää omia lääkkeitäni äidinmaidon kautta vaan siirryin korvikkeeseen.

- Minulla on mies joka teke pitkiä päiviä töissä elättääkseen perheensä, käy kotona suunnilleen vain nukkumassa.

- Lapsen ollessa mummolassa en todellakaan ryyppää tai lähde baariin. En ole käynyt baarissa kertaakaan lapsen syntymän jälkeen ja lääkitykseni takia en edes voi alkoholia juoda.

- Lapsen ollessa pidemmän aikaa hoidossa meillä purettiin homevaurioinen pesuhuone josta löytyi mm. asbestia. Olisiko lapsen ollut parempi olla paikan päällä?

Tiedän kyllä olevani maailman huonoin äiti, ja arvasin että täällä olette samaa mieltä. Siltikin mietin kumpi on parempi lapselle: se, että saan ladata patterit kerran viikossa ja jaksan taas hoitaa häntä vai se, että hyvän äitiyden mittana olen 24/7 lapsen kanssa kunnes pahimmassa tapauksessa päädyn lataamoon pakkolepoon? Synnytysmasennus kun ei ole minulle mikään trendivaiva vaan läsnä yötä päivää.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUST JOO, JA MASENNUSLÄÄKITYS...TÄMÄN VARMAAN SAIT SIKSI KUN VALITIT TK-LÄÄKÄRILLE OLEVASI KYLLÄSTYNYT LAPSESI HOITOON? TIEDÄN KYLLÄ MILLÄ PERUSTEELLA NIITÄ LÄÄKITYKSIÄ MÄÄRÄTÄÄN...

SINÄKÖ SEN ASBESTIREMONTIN TEIT? VAI MIKSI ET VOINUT OLLA LAPSESI KANSSA REMONTTIAIKAA?

JA JOS LAPSESI HOIDON TAKIA JOUDUT LATAAMOON NIIN VARMAAN SINNE PSYVÄSTI KUULUISITKIN.

HOHHOIJAA

Vierailija
44/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan olla rauhassa ... kaikkea paskaa sitä kuuleekin. Voi lapsi parkaa, on varmasti todella toivottu.

Vierailija
45/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin masentunut kuin täysin sisältä kylmennyt tunnevammainen ääliö.

PS. Resepti ei ole terveyskeskuksesta vaan neuvolapsykologin kautta minut on ohjattu paikalliseen mielenterveysyksikköön jossa on tehty kaikenmaailman psykoanalyysit minulle ennen kuin sain lääkityksen. Useammalla kallonkutistajalla olen käynyt ja käyn edelleen.

Mutta hyvä että sinä tiedät tilani paremmin, go for it..

Remontin muuten teki mieheni ja urakkaan varta vasten palkattu firma, ja olin apuna minkä pystyin, miten hoidat 7 kk ikäisen lapsen pyllypesut ym. kun puoli asuntoa on purettu ja sähköt ja vesi pois? Parempi tytön oli varmasti mummon luona olla.

Lataamoon kuuluva AP

Vierailija:

JUST JOO, JA MASENNUSLÄÄKITYS...TÄMÄN VARMAAN SAIT SIKSI KUN VALITIT TK-LÄÄKÄRILLE OLEVASI KYLLÄSTYNYT LAPSESI HOITOON? TIEDÄN KYLLÄ MILLÄ PERUSTEELLA NIITÄ LÄÄKITYKSIÄ MÄÄRÄTÄÄN...

SINÄKÖ SEN ASBESTIREMONTIN TEIT? VAI MIKSI ET VOINUT OLLA LAPSESI KANSSA REMONTTIAIKAA?

JA JOS LAPSESI HOIDON TAKIA JOUDUT LATAAMOON NIIN VARMAAN SINNE PSYVÄSTI KUULUISITKIN.

HOHHOIJAA

Vierailija
46/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulle tullut mieleenkään että olisin huono äiti tai vastaavaa, ennekuin ensimmäisen kerran tänne palstalle eksyin. meillä tosiaan lapsi hoidossa myös 3-4 yötä kuukaudessa mummulassa. eikä mielestäni kuulu kenellekkään mitä tuolloin teen:)

Vierailija
47/47 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoitoon vieminen on mielestäni hyvä juttu kunhan vanhemmat ei tee sitä pelkästään päästäkseen käyttämään päihteitä. Meilläkin lapsi (1v2kk)viettää väh.kerran viikossa päivän mummulassa koska häntä sinne vartavasten halutaan,isovanhempien riemuksi kuten näemmä teilläkin.

Jaksamista masennuksen voittamiseen =)