Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttuuko mies vauvan tullessa taloon?

Vierailija
03.12.2010 |

Jos mies on tähän asti ollut ns. kuin pikku poika ilman mitään vastuuta ja eipä ole kummemmin ottanut muita huomioon. Elää sellaista poikamieselämää vaikka yhdessä ollaankin, niin kun vauva tulee taloon muuttaako se miestä. Sulattaako pieni vauva miehen sydämen ja ottaa oikeasti osaa tämän pienen elämään. Puheiden mukaan siis mies on innoissaan tulevasti ja enää alle kuukausi, niin pikkuinen syntyy. Mietin vain että onko teillä tapahtunut jotain muutoksia miehessä kun pieni on tullut?? Vai jatkuuko sama meno kuin ennen vauvan tuloa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä jotenkin minusta hänelle oli vaikeaa tulla isäksi, vaikka oli sentään jo 25v. Yhdessä ollaan ja lapsia on jo enemmänkin.

on kyllä keskivertomiehelle nuori ikä tulla isäksi eikä mikään "jo". Ei ne ole tuossa iässä mitään virassa olevia puutarhaa hoitavia ja kotona Kauppalehtiä lukevia setiä vaan polttelevat pilveä ja heräävät mistä milloinkin viikonloppuisin.

Vierailija
22/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että saan katsoa samaa menoa siis pitkään. Olen toki jutellut miehen kanssa millaista perhe-elämää toivon ja hän sanoo että tulee olemaan ennemmän perheen kanssa kuin muualla (toiveajattelua).. En kuitenkaan haluaisi erota miehestä koska hänessä paljon hyvääkin ja siis saahan hänellä muutakin elämää olla mutta tosiaan koska lapsi on toivottu niin ehkä vaan kuvittelin että lapsi voisi muuttaa miestä. Kaipa häntä sitten vanhempana harmittaa kun olisi voinut muutenkin aikansa käyttää kuin baareissa juosten. Ja tuossa joku kirjoitti että kun kaverit perheellistyvät niin mieskin rauhoittuisi. Tällä hetkellä hänen suurin osa ystävistään onkin parisuhteessa ja siksi hänkään ei NIIN paljon juokse baareissa. Mutta odotan vaan kun heistäkin joku eroaa niin se on menoa sitten. Olen ymmärtänyt että kaikki miehet eivät vaan ikinä aikuistu, niin käy varmaan tämän minunkun mieheni kanssa. Sama meno jatkuu vaikka ikääkin tulisi. Nyt tosiaan vielä melko nuori 24-vuotias...

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei muuta. Mutta aika muuttaa ehkä ajankäyttöä. Jos ei muuten kyllästy baareihin, niin viimeistään sitten kun kaikki kaverit ovat perheellistyneet, eikä ole baarikaveria.

Jos parisude ei ole muuttanut miestä, niin ei vauvakaan tule muuttamaan.

Se on vanha tosi asia että toista et voi muuttaa.

Vierailija
24/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tiedän monia miehiä, jotka on ajan kanssa kasvaneet isäksi, vaikka vielä raskausaikana elivät itsekeskeistä elämää. Hyvin paljon riippuu siitä, mitä mies esimerkiksi baarsita hakee, ja onko miehellä riippuvuutta alkoholiin yms. Riippuvuttaa ei vauvankaan tulo taloon kovin helpolla muuta, mut muuten ap:lla voi olla edessä iloinen yllätys. :)

Oma mieheni eli ihan viime metreille poikamieselämää, mut on ollut loistava isä lapselle. Alku oli vähän hankalaa, mut alkukitkan yli kun päästiin, niin kaikki on mennyt hienosti. Mun mies siis hankki lapsen syntymän jälkeen vakituisen työpaikan ja opiskelupaikan ja on nyt vastuullinen, tasapainoinen puoliso ja isä.

Neuvolassa on tehty tutkimus isien tunteista raskausaikana ja kypsymisestä isyyteen. Se on lohdullista luettavaa, koska niin moni mies näyttää ennen lapsen syntymää olevan ihan tumpelo isän hommiin, ja kuitenkin he kasvavat nopeasti iloitsemaan ja kantamaan vastuun lapsesta. Mä koetan löytää sen sulle ap jostain ja linkitän tänne jos löydän.

Vierailija
25/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

innoissaan raskaudesta, mutta tuntui olevan enemmän innoissaan siitä, että muut tietää että hän on isä.. Siis kuukauden kesti sitä intoa sen jälkeen palautui ennalleen poikamieselämään. Ja viitti vielä sanoa että MINUN olisi pitänyt kiitellä häntä että oli apuna ekan kuukauden.. ja tosiaan jätti minut sitten kun lapsi oli 2kk.

näkee lasta kerran viikossa jos sitäkään, mutta varmasti muistaa kaikille ilmoittaa facebookissa kuinka on mahtava isä ja ihanaa nähdä lasta..

Vierailija
26/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tiedän monia miehiä, jotka on ajan kanssa kasvaneet isäksi, vaikka vielä raskausaikana elivät itsekeskeistä elämää. Hyvin paljon riippuu siitä, mitä mies esimerkiksi baarsita hakee, ja onko miehellä riippuvuutta alkoholiin yms. Riippuvuttaa ei vauvankaan tulo taloon kovin helpolla muuta, mut muuten ap:lla voi olla edessä iloinen yllätys. :)

Oma mieheni eli ihan viime metreille poikamieselämää, mut on ollut loistava isä lapselle. Alku oli vähän hankalaa, mut alkukitkan yli kun päästiin, niin kaikki on mennyt hienosti. Mun mies siis hankki lapsen syntymän jälkeen vakituisen työpaikan ja opiskelupaikan ja on nyt vastuullinen, tasapainoinen puoliso ja isä.

Neuvolassa on tehty tutkimus isien tunteista raskausaikana ja kypsymisestä isyyteen. Se on lohdullista luettavaa, koska niin moni mies näyttää ennen lapsen syntymää olevan ihan tumpelo isän hommiin, ja kuitenkin he kasvavat nopeasti iloitsemaan ja kantamaan vastuun lapsesta. Mä koetan löytää sen sulle ap jostain ja linkitän tänne jos löydän.

Eli siis pieni toivon jyvä voi olla :) .. no en nyt nosta vielä lippua salkoon. Tosiaan toikin on niin pieni osa kun muuttuu ja tottakai toivon että osuisi juuri omalle kohdalle. Luulen kyllä että sitä isä intoa jaksaa muutaman kuukauden ja sen jälkeen huomaa että ompas tämä arki tylsää ja palautuu ennalleen.

Olis joo kiva saada tuo linkki jos vain jostan löytyy!

AP

Vierailija
27/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin kohdistuva väkivalta selitetään perheeseen ja sen rakenteeseen selittyvillä tekijöillä. Väkivaltaa voivat aiheuttaa erilaiset stressitilanteet kuten avioero, pienet tulot, työttömyys, suhteen katkeaminen tai perherakenteessa tapahtuneet muutokset kuten lapsen syntyminen

Vierailija
28/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei muuttaisi tapojaan jo raskausaikana.

Ite en olis katsellut miehen baareissa juoksentelua edes raskaana. Toki silloin tällöin voi käydä ja käydään yhdessäkin jos siltä tuntuu vaikka olin/olen raskaana:)

Vierailija
29/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis pieni toivon jyvä voi olla :) .. no en nyt nosta vielä lippua salkoon. Tosiaan toikin on niin pieni osa kun muuttuu ja tottakai toivon että osuisi juuri omalle kohdalle. Luulen kyllä että sitä isä intoa jaksaa muutaman kuukauden ja sen jälkeen huomaa että ompas tämä arki tylsää ja palautuu ennalleen.

Olis joo kiva saada tuo linkki jos vain jostan löytyy!

AP

Aluksi oli innoissaan kuukauden, sitten iski isäkriisi baareineen ja jurotuksineen. Hellitti lopullisesti kun lapsi noin puolivuotiaana alkoi enemmän leikkimään ja näyttämään isille miten sitä rakastaa (aurinkoisella hymyllä aina kun kuuli tai näki isin). Isät ei kuitenkaan yleensä ihan samalla tavalla saa valmistauduttua henkisesti raskausaikana kuin äidit.

Vierailija
30/30 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso, mitä vauva tuo tullessaan. Ihmiset (niin miehet kuin naisetkin) on erilaisia.

Musta parhaiten voi valmistautua tulevaan ottamalla isän mukaan alusta asti, tekemällä kaikille selväksi, että isä on tärkeä (vauvalle ja äidille).

Sulla voi käydä kummin vaan, joko isä aikuistuu tai jatkaa pojan elämää.

Lyhyesti: isä mukaan alkumetreiltä asti.

Ja anna isälle myös omaa aikaa kavereiden kanssa ja vaadi sitä itsekin itsellesi. Alussa vaikka vartin kävelylenkki yksin. Kyllä moni mies kasvaa vastuuseen.

ja pitäkää puhevälit kunnossa väsymyksestä huolimatta. Valittaakin voi, kunhan muistaa sanoa myös positiivisia asioita välillä.

Onnea teille!