Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi ettei halua ketään meille vauvaa katsomaan ekaan viikkoon

Vierailija
02.12.2010 |

Meille on siis esikoinen syntymässä tässä ihan kohta. Puhuin oman äitini kanssa, joka sanoi että tulee sitten mahdollisemman pian katsomaan vauvaa ja kerroin tästä miehelle, joka esitti toivomuksen että ainakaan ekaan viikkoon ei tulisi vieraita, ei siis edes kummankaan vanhemmat. Mies perusteli asiaa niin, että haluaa ensin itse oppia hoitamaan vauvaa ja tutustua uuteen perheenjäseneen. Pelkää mm. että hänen äitinsä haluaa tehdä kaiken eli vaihtaa vaipat, pitää sylissä jne. eikä anna meidän hoitaa vauvaa.

Olen samaa mieltä siitä, että en halua ketään tänne neuvomaan, mutta tuntuu jotenkin julmalta kieltää omalta äidiltä että pitää odottaa jonkin aikaa että saa tulla katsomaan ensimmäistä lapsenlastaan. Tosin mun äiti saattaa olla ihan samanlainen, että haluaa hirveästi sitten hoitaa vauvaa. Tosin omalle äidille tietty uskaltaisin asiasta sanoa.

Ja meillä on siis sellainen tilanne, että molemman puolen isovanhemmat asuu niin kaukana, että kun tänne tulevat, on todennäköistä että jäävät myös yöksi.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään heti johtopäätöksiä, että jos mummo ei näe vauvaa ekalla viikolla, minkäänlaista toivoakaan ei enää ole kunnolliseen kiintymyssuhteseen vauvan ja mummon välille. Peli on menetetty siltä osin.

Synnytyksen jälkeen tuore äiti tarvitsee apua ja sitähän ei voi kukaan muu antaa kuin yökyläilevä mummo. Isyyslomalla oleva isä vissiin sitten kaivelee muniaan ja juhlii monta viikkoa varpajaisia eikä tee mitään perheensä eteen. Vain mummo voi auttaa.

AP lykkää heti ekasta koliikkihuudosta vauvansa äidilleen hoitoon. Totta kai se niin tekee, koska onhan se niin itsekäs kun ei kerta halua äitiään yökylään ekalla viikolla.

HALOO, kyse on yhdestä viikosta!! Ei yhdestä kuukaudesta tai vuodesta. On se kumma jos ei tuoreen perheen, synnytyksestä väsyneen äidin ja pihalla olevan isän anneta sitä yhtä viikkoa olla rauhassa, varsinkin jos he niin haluavat. Siihen yhteen viikkoon ei kenenkään mummous kaadu.

Meillä esikkoa sai sairaalassa käydä katsomassa vain appivanhemmat ja käly. Omat vanhemmat asuvat monen sadan kilometrin päässä ja näkivät esikoisen vasta ristiäisissä. Pidimme myös kahden viikon karenssin kotona vierailuille. Vain appivanhemmat ja käly saivat käydä silloin. Hekin kun ovat sosiaalisesti älykkäitä ihmisiä, ymmärsivät olla viipymättä tuntitolkulla eivätkä joka päivä tuppautuneet. Ensimmäinen lapsenlapsi se oli heillekin, ja erittäin innostuneita asiasta, mutta ymmärsivät myös kuinka herkässä tilanteessa tuore perhe on.

Vierailija
122/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän "keskustelukiistaan" otan kantaa se verran että vauvan syntymän jälkeisinä päivinä/viikkoina tärkeintä on vauva ja äiti, mies tulee tärkeänä kolmosena. Muut läheiset toki haluavat nähdä vauvan, mutta vauvan vanhempien ehdoilla!

Äiti saattaa olla monesti erittäin kipeä, vuotava ja maidon ja imetyksen kanssa saatta olla ongelmia. Näin ainakin mulla oli. Halusin imettää rauhassa keskellä olohuonetta ilman että siinä pyörii vieraita ympärillä.

Omaa äitiäni rakastan ja meilä on hyvät välit, mutta koin että hänestä olisi enemmän häiriötä kuin apua yökyläilemään meillä heti kun vauva tuli kotiin.

Ihmiset on erilaisia, jollekin juuri se oman äidin apu on korvaamaton.

Anoppi ja aapiukko olivat myös ihania ja ymmärtäväisiä, sairaalavisiitin jälkeen meni 3 vkoa ennenkuin tulivat, ja toivat ruokaameille pakastimeen ja kahvileivätkin tullessaan...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helvetin vaikeeta... mä sain esikoiseni kun olin 20v. raskausmyrkytys ja hb 68 synnytyksen jälkeen.. kävelin itse valittamatta pitkän matkan toiseen kerrokseen osastolle vauvan kanssa. sitten seuraavana päivän sairaalaan tuli PALJON sukua ja ystäviä kattomaan vauvaa. 4 päivää oltiin sairaalassa ja kun lähdettiin sieltä niin mentiin ITSE suoraan miehen mummon luoksen näyttämään vauvaa. Nyt tuo pieni tissin imijä on 7v koululainen, jolla 2 pikkusiskoo... Meille toi lastenhoito kun ei ole ollut mitään TÄHTITIEDETTÄ.... mua niin huvittaa nää tyypit et linnottaudutaan sisätiloihin viikoiksi vauvan kaa ja opetellaan hoitamista hahahahhaha

Vierailija
124/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillisen vauvapalstamainen. Kaikenlainen minäminäminä ja itsekkyys ajattelu kukoistavat.

Vierailija
125/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helvetin vaikeeta... mä sain esikoiseni kun olin 20v. raskausmyrkytys ja hb 68 synnytyksen jälkeen.. kävelin itse valittamatta pitkän matkan toiseen kerrokseen osastolle vauvan kanssa. sitten seuraavana päivän sairaalaan tuli PALJON sukua ja ystäviä kattomaan vauvaa. 4 päivää oltiin sairaalassa ja kun lähdettiin sieltä niin mentiin ITSE suoraan miehen mummon luoksen näyttämään vauvaa. Nyt tuo pieni tissin imijä on 7v koululainen, jolla 2 pikkusiskoo... Meille toi lastenhoito kun ei ole ollut mitään TÄHTITIEDETTÄ.... mua niin huvittaa nää tyypit et linnottaudutaan sisätiloihin viikoiksi vauvan kaa ja opetellaan hoitamista hahahahhaha

Vierailija
126/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään heti johtopäätöksiä, että jos mummo ei näe vauvaa ekalla viikolla, minkäänlaista toivoakaan ei enää ole kunnolliseen kiintymyssuhteseen vauvan ja mummon välille. Peli on menetetty siltä osin. Synnytyksen jälkeen tuore äiti tarvitsee apua ja sitähän ei voi kukaan muu antaa kuin yökyläilevä mummo. Isyyslomalla oleva isä vissiin sitten kaivelee muniaan ja juhlii monta viikkoa varpajaisia eikä tee mitään perheensä eteen. Vain mummo voi auttaa. AP lykkää heti ekasta koliikkihuudosta vauvansa äidilleen hoitoon. Totta kai se niin tekee, koska onhan se niin itsekäs kun ei kerta halua äitiään yökylään ekalla viikolla. HALOO, kyse on yhdestä viikosta!! Ei yhdestä kuukaudesta tai vuodesta. On se kumma jos ei tuoreen perheen, synnytyksestä väsyneen äidin ja pihalla olevan isän anneta sitä yhtä viikkoa olla rauhassa, varsinkin jos he niin haluavat. Siihen yhteen viikkoon ei kenenkään mummous kaadu. Meillä esikkoa sai sairaalassa käydä katsomassa vain appivanhemmat ja käly. Omat vanhemmat asuvat monen sadan kilometrin päässä ja näkivät esikoisen vasta ristiäisissä. Pidimme myös kahden viikon karenssin kotona vierailuille. Vain appivanhemmat ja käly saivat käydä silloin. Hekin kun ovat sosiaalisesti älykkäitä ihmisiä, ymmärsivät olla viipymättä tuntitolkulla eivätkä joka päivä tuppautuneet. Ensimmäinen lapsenlapsi se oli heillekin, ja erittäin innostuneita asiasta, mutta ymmärsivät myös kuinka herkässä tilanteessa tuore perhe on.

niin luulisi, että se tuore perhe ei vedä hernettä nenään siksi, että joku tulee käymään. Ihmeesti se tuore perhe saa olla tasan niin itsekäs kuin haluaa

Vierailija
127/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään heti johtopäätöksiä, että jos mummo ei näe vauvaa ekalla viikolla, minkäänlaista toivoakaan ei enää ole kunnolliseen kiintymyssuhteseen vauvan ja mummon välille. Peli on menetetty siltä osin. Synnytyksen jälkeen tuore äiti tarvitsee apua ja sitähän ei voi kukaan muu antaa kuin yökyläilevä mummo. Isyyslomalla oleva isä vissiin sitten kaivelee muniaan ja juhlii monta viikkoa varpajaisia eikä tee mitään perheensä eteen. Vain mummo voi auttaa. AP lykkää heti ekasta koliikkihuudosta vauvansa äidilleen hoitoon. Totta kai se niin tekee, koska onhan se niin itsekäs kun ei kerta halua äitiään yökylään ekalla viikolla. HALOO, kyse on yhdestä viikosta!! Ei yhdestä kuukaudesta tai vuodesta. On se kumma jos ei tuoreen perheen, synnytyksestä väsyneen äidin ja pihalla olevan isän anneta sitä yhtä viikkoa olla rauhassa, varsinkin jos he niin haluavat. Siihen yhteen viikkoon ei kenenkään mummous kaadu. Meillä esikkoa sai sairaalassa käydä katsomassa vain appivanhemmat ja käly. Omat vanhemmat asuvat monen sadan kilometrin päässä ja näkivät esikoisen vasta ristiäisissä. Pidimme myös kahden viikon karenssin kotona vierailuille. Vain appivanhemmat ja käly saivat käydä silloin. Hekin kun ovat sosiaalisesti älykkäitä ihmisiä, ymmärsivät olla viipymättä tuntitolkulla eivätkä joka päivä tuppautuneet. Ensimmäinen lapsenlapsi se oli heillekin, ja erittäin innostuneita asiasta, mutta ymmärsivät myös kuinka herkässä tilanteessa tuore perhe on.

niin luulisi, että se tuore perhe ei vedä hernettä nenään siksi, että joku tulee käymään. Ihmeesti se tuore perhe saa olla tasan niin itsekäs kuin haluaa

Tuorella perheellä on tässä tilanteessa paljon suurempi oikeus olla itsekäs. Se nyt on onneksi aika monenkin mielestä sanomattakin selvää.

Vierailija
128/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kotona ei ketään useampaan viikkoon. En todellakaan halua ketään heti vauvan synnyttyä. Tuossa tilanteessa en haluaisi omaa äitiänikään, jos yöksikin jäävät. Itsekin saatat olla sellaisessa tilassa, että vieraat varsinkin useita tunteja olevat vieraat eivät tunnukaan kivalta. Mä olen sellainen, että haluan olla rauhassa vauvan kanssa, levätä synnytyksen jälkeen enkä ainakaan passata vieraita. Ihan hyvin voisi sanoa, milloin saa tulla, kyllä sen vauvan ehtii nähdä parinkin viikon päästä, jos kerran kaukaa täytyy tulla.

Vierailija
129/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen tuore äiti tarvitsee apua ja sitähän ei voi kukaan muu antaa kuin yökyläilevä mummo. Isyyslomalla oleva isä vissiin sitten kaivelee muniaan ja juhlii monta viikkoa varpajaisia eikä tee mitään perheensä eteen. Vain mummo voi auttaa.

Viittaat ilmeisesti mun kommenttiin. Aivan, tuoreesta isästä ei ole välttämättä niin paljon apua kuin kokeneesta naishenkilöstä. Ei tarvitse olla mikään juhlija tai nahjus, että tilanne on tämä.

Ihme arvostelua, jos joku sanoo oman kokemuksensa perusteella, että voi olla niinkin päin, että tuore perhe toivoo apua ja haluaa että joku tulee.

Vierailija
130/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaat ilmeisesti mun kommenttiin. Aivan, tuoreesta isästä ei ole välttämättä niin paljon apua kuin kokeneesta naishenkilöstä. Ei tarvitse olla mikään juhlija tai nahjus, että tilanne on tämä.

Ihme arvostelua, jos joku sanoo oman kokemuksensa perusteella, että voi olla niinkin päin, että tuore perhe toivoo apua ja haluaa että joku tulee.

No ei mun mies ainakaan ole ollut ikinä niin käsi etteikö osaisi ruokaa tehdä, vauvan vaippoja vaihtaa tai siivota.

Vierailija
131/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy, niin tehkää kompromissi; voivat tulla käymään, mutta yövieraita ette ota. Tämän voi kai kumpikin omille vanhemmilleen sanoa?

Meillä kävi kyllä anoppi aika pian sen jälkeen, kun tulimme sairaalasta kotiin, mieluiten olisin ollut ihan oman perheen kesken itsekin edes muutaman päivän.

Vierailija
132/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan, että yrittäisi päästä helpolla. Oma äiti ja anoppi vaan heti kylään, niin ei edes tarvitse opetella vaipanvaihtoa! Eiköhän ole vaan hyvä, että ap:n mies käyttää alkuinnostuksensa siihen, että oikeasti opettelee hoitamaan vauvaa.

Vierailija
133/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ekat päivät kotona ovat se hetki, kun hän saa olla vauvan kanssa ensimmäisiä kertoja. Meidän sairaalassa ei siis ole mitään perhehuonevaihtoehtoa ja ilmeisen levottomalta vaikuttaa muutenkin, joten voi olla että mies ei siellä kovinkaan paljon tule olemaan. Mies tuossa muutama viikko sitten kateellisena kuunteli, kun ystäväperhe oli saanut olla heti synnytyksen jälkeen perhehuoneessa ja kuinka tämän perheen mies oli saanut heti alusta alkaen olla tasavertainen vauvan hoitaja, jos imetystä ei lasketa. Enpä ollut kauheasti ajatellutkaan tätä, että minä tietenkin saan olla vauvan kanssa, mutta että vasta kotona mies pääsee kunnolla tutustumaan uuteen perheenjäseneen. Kyllä minun mielestä miehellä on kuitenkin etuoikeus tutustua omaan lapseensa verrattuna isovanhempiin.

ap

Vierailija
134/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ekat päivät kotona ovat se hetki, kun hän saa olla vauvan kanssa ensimmäisiä kertoja. Meidän sairaalassa ei siis ole mitään perhehuonevaihtoehtoa ja ilmeisen levottomalta vaikuttaa muutenkin, joten voi olla että mies ei siellä kovinkaan paljon tule olemaan. Mies tuossa muutama viikko sitten kateellisena kuunteli, kun ystäväperhe oli saanut olla heti synnytyksen jälkeen perhehuoneessa ja kuinka tämän perheen mies oli saanut heti alusta alkaen olla tasavertainen vauvan hoitaja, jos imetystä ei lasketa. Enpä ollut kauheasti ajatellutkaan tätä, että minä tietenkin saan olla vauvan kanssa, mutta että vasta kotona mies pääsee kunnolla tutustumaan uuteen perheenjäseneen. Kyllä minun mielestä miehellä on kuitenkin etuoikeus tutustua omaan lapseensa verrattuna isovanhempiin.

ap

Minusta on todella hienoa, että mieskin haluaa panostaa vauvan kanssa olemiseen. Itse olimme esikoisen kanssa perhehuoneessa ja mies tosiaan pääsi pyllyn pesuun heti alkumetreiltä. Toinen syntyy piakkoin ja nyt ei esikoisen takia voida ottaa perhehuonetta. Mies sitä jo etukäteen surikin ettei pääse samallalailla heti kiinni vauvan hoitamiseen kun ekan kanssa.

Vierailija
135/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin 19v silloin. Mutta siltikään en ihmettele jos joku haluaa viikon rauhassa tutustua vauvaan.

Ai niin, tunnissa olin synnytyksen jälkeen jo suihkuun menossa yms yms.

Että ei kuule ollut kovin ihmeellinen tuo sinun kertomuksesi...

Vierailija
136/136 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin 19v silloin. Mutta siltikään en ihmettele jos joku haluaa viikon rauhassa tutustua vauvaan.

Ai niin, tunnissa olin synnytyksen jälkeen jo suihkuun menossa yms yms.

Että ei kuule ollut kovin ihmeellinen tuo sinun kertomuksesi...

Pakkastakin oli -30 astetta. Että joo, nyt 23v, kolmas lapsi tulossa ja voi kauhea, kuopuksen jälkeenkin olin kolmas päivä synnytyksestä jo navetassa yms.

Eiköhän anneta jokaisen tehdä miten haluavat.

Ymmärrän jos ap ja miehensä haluavat rauhassa olla synnytyksen jälkeen. Ikävää kun jotkut ovat vielä noinkin lapsellisia etteivät ymmärrä ihmisten olevan erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi