Gimmel-yhtye! Muistatteko?
Jotenkin aivan ihana tyttöbändi oli. Roviolla oli lempparibiisi. Taisi olla cover-biisi, mutta alkuperäistä versiota en ole ikinä kuullutkaan.
Sitten oli myös toinen se Jane. Mutta se ei ollut ihan niin hyvä. Vaikka se Perhonen olikin ihana hömppäbiisi :D
Kommentit (97)
Olin yksitoista, kun Gimmelin tähdenlento alkoi ja se oli aivan lemppari silloin. Ihana nostalgia.
Gimmelin Harmaata lunta on loistobiisi myös. Just yks päivä kuuntelin. Miksi tälläisiä yhtyeitä ja musaa ei ole enää. Kaikki on vaan sitä samaa sanni-eveliina-jvg-tuure-borelius hömppää
Just tänään pyörittelin käsissäni Gimmelin levyä, mun 8-v poika oli armoton Gimmel-fani vuonna 2003. Oltiin ihan keikalla katsomassa kyseistä bändiä. Poika on nyt 23-v ja asuu omillaan, levy löytyi täältä lapsuudenkodista..
Ette taida ymmärtää että inohamanne ja halveksimanne Jenni Vartiainen oli mukana Gimmelissä? Joten lopettakaa tuo kehuskelu täällä.
Lyödäänkö vetoa, että Gimmel-yhtye tekee vielä joskus paluun, ainakin pienen, kun nythän on aika moni kotimainen ja ulkomaalainen yhtye tehnyt paluun 🤔
https://www.seiska.fi/kotimaa/tekeeko-gimmel-paluun-jenni-vartiaiselta-…
Tuo uutinen marraskuulta.
Joo, muistan Gimmelin. Olin myöhemmin Ushman kanssa samassa työpaikassa.
"Yhtyeen nimi tulee Renessanssiajan hääsormuksesta, joka koostuu kolmesta toisiinsa liittyvästä sormuksesta. Gimmel on myös heprean aakkosten kolmas kirjain."
Vierailija kirjoitti:
"Yhtyeen nimi tulee Renessanssiajan hääsormuksesta, joka koostuu kolmesta toisiinsa liittyvästä sormuksesta. Gimmel on myös heprean aakkosten kolmas kirjain."
Heprean aakkosten kolmas kirjain on giml, ei gimmel.
Ei voi unohtaa. Harmi kyllä.