Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi-asiaa: onko mulla oikeus loukkaantua?

Vierailija
02.12.2010 |

Jälleen sain pahan mielen anopin vuoksi. Tiedä sitten olenko vain liian herkkänahkainen ja helposti loukkaantuva, mutta minusta hän jälleen kerran mitätöi olemassaoloni täydellisesti. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä jo reilusti yli 10 vuotta, josta asuneetkin yhdessä yli 8 vuotta.

Kyse on niinkin olemattomasta asiasta kuin syntymäpäiväkortista. Mieheni lähisukulainen, jonka kanssa myös itse olen paljon tekemisissä, täytti pyöreitä vuosia. Menimme juhliin koko porukka (minä, mies, vanhempansa ja miehen sisarukset) yhtenä perheenä. Anoppi oli appeni kanssa hommannut jonkinlaisen lahjan ja juhlavan kortin, johon oli kirjannut kaikkien muiden nimet, paitsi minun. Onnittelijoiksi oli siis etunimillä merkitty anoppi, appi ja heidän kaikki aikuiset lapsensa (mieheni on sisaruksistaan ainoa, joka tällä hetkellä on parisuhteessa). Ainoastaan siis minä puutuin joukosta, vaikka kuitenkin samassa porukassa tulin juhlapaikkaan. Tuntui samanaikaisesti tosi nololta ja pahalta, mulle tuli uskomattoman ulkopuolinen olo, varmaan täytyy nyt hankkia tälle päivänsankarille oma lahja ja kortti jälkikäteen, ettei hän vain ihmettele, miksei nimeni ollut kortissa ja miksen ole lahjoin onnitellut häntä. :( Ihan kuin mieheni olisi äitinsä mielestä yhtä sinkku ja yksinäinen kuin sisaruksensakin ovat, eli mua ei edes olisi olemassa vaikka jo yli 10 vuotta olen kuulunut kuvioon.

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa huomasit jutun? Itse olisin tehnyt asiasta ison numeron anopin kuullen, tyyliin XXX on näköjään unohtanut nimeni kortista, ja sitten olisin kirjoittanut sen siihen. Törkeä teko anopilta, jos oli tahallinen. Avo- tai avioliitolla ei ole eroa nykyään, jos on oltu kauan yhdessä. Vain joku maalta kotoisin oleva yli 70-vuotias voi nähdä siinä jotain eroa. Jos anoppisi kuuluu tähän kategoriaan, hän on ei ole tapoineen enää tästä maailmasta. Siksi anoppia pitäisi näpäyttää, ja toivottaa hänet tervetulleeksi 2010-luvulle.

lahjaan?

Ap ei mainninnut osallistumistaan.

Vierailija
62/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kertoo kyllä se

jos on kymmenen vuotta asunut yhdessä ilman että siitä on tullut mitään sen kummempaa...

24 vuotta kimpassa, kaksi yhteistä lasta, talo, autot, mökit jne. Eikä olla naimisiin menossa edelleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin, että ap on kuullut etukäteen, että tiedossa on yhteislahja, johon ko. ihmiset osallistuvat. Miten tuon muuten voi tulkita? Ei kai kukaan tule isommille synttäreille ilman lahjaa tai korttia ja tsekkaa vasta paikan päällä voisiko osallistua jonkun toisen lahjaan? Tottakai siitä oli päätetty etukäteen, vai kuinka, ap?

Tarkoitin tuolla "Missä vaiheessa huomasit jutun?" sitä, että missä vaiheessa ap huomasi että hänen nimensä puuttui kortista.

Missä vaiheessa huomasit jutun? Itse olisin tehnyt asiasta ison numeron anopin kuullen, tyyliin XXX on näköjään unohtanut nimeni kortista, ja sitten olisin kirjoittanut sen siihen. Törkeä teko anopilta, jos oli tahallinen. Avo- tai avioliitolla ei ole eroa nykyään, jos on oltu kauan yhdessä. Vain joku maalta kotoisin oleva yli 70-vuotias voi nähdä siinä jotain eroa. Jos anoppisi kuuluu tähän kategoriaan, hän on ei ole tapoineen enää tästä maailmasta. Siksi anoppia pitäisi näpäyttää, ja toivottaa hänet tervetulleeksi 2010-luvulle.

lahjaan? Ap ei mainninnut osallistumistaan.

Vierailija
64/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kaveri on yleensä vain kaveri. Anoppi saattoi samaan pötköön puhua mieheni "Matin kaverista Eskosta" ja minusta kanssa kaverina. Miestä sitten kiusasinkin välillä, että me kun ollaan vain kavereita.

En siis loukkaantunut tuosta. Lapsia loukkasi, ettei anoppi pitänyt meitä perheenä ennen kuin naimisiin mentyä. Ja vielä, anoppi on oikeasti ihan kiva ja lasten mielestä oikea huippumummi.

Vierailija
65/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avo- tai avioliitolla ei ole eroa nykyään, jos on oltu kauan yhdessä.Vain joku maalta kotoisin oleva yli 70-vuotias voi nähdä siinä jotain eroa. Jos anoppisi kuuluu tähän kategoriaan, hän on ei ole tapoineen enää tästä maailmasta. Siksi anoppia pitäisi näpäyttää, ja toivottaa hänet tervetulleeksi 2010-luvulle.

Ja kyllä se edelleen on lupaus pysyä yhdessä ainiaan, on sitten ihmisistä kiinni eroavatko vaiko eikö. Ja juu minä kyllä ihmettelisin suuresti jos poikani/tyttäreni ei 10v aikana olis tehnyt mitään näyttääkseen sitoutumuksensa kumppaniinsa.

T: 42v Syntyperänen Helsingin Lauttasaaresta.

Vierailija
66/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea sitä on ymmärtää?

Eihän sillä teille itsellenne mitään väliä välttämättä ole, mutta virallistettuja parisuhteita kyllä edelleenkin ovat vain avioliitot ja rekisteröidyt parisuhteet.

Vierailija
67/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se "miehesikään" kovin mieheltä kuulosta.

Jos kerran hankitte yhteislahjan jne. teidän kuuluu maksaa se osuutenne ja huolehtia nimenne yhteiseen korttiin hyvissä ajoin ennen sinne juhlapaikalle menoa.

Vierailija
68/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi anoppia pitäisi näpäyttää, ja toivottaa hänet tervetulleeksi 2010-luvulle.

...kun tämän palstan viestejä lukee, niin näpäyttäminen tuntuu todella olevan tätä päivää. Näpäytetään kummeja, mummeja, naapurin tätiä, päiväkodin ihmisiä, opettajia, neuvolan terkkaa ja erityisesti anoppia. MINÄ elän tässä ajassa, MINÄ olen oikeassa, MINÄ määrään.

Toisten "näpäyttäminen" on aina epäkohteliasta.

Vierailija
69/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette miehesi kanssa ostaneet omaa lahjaa ja korttia?, tällätavoin olisitte viestittäneet KAIKILLE kuinka olette vakipari eikä anoppisi olisi pystynyt "syrjäyttämään" sinua.

Vierailija
70/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkikn loukaantunut.

Mutta ole fiksumpi kuin anoppisi tai anoppikokelaasi äläkä anan hänen vaikuttaa teidän omaan elämään!

Onneksi mun anoppi ei ole tuollainen vaan maailman lämpimin ja ihanin ihminen! Hän ei koskaan mollaa tai dissaa lapsiensa puolisoja, avopuolisoja tai "kavereita".

Vierailija
71/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmiset jaksaa puuttua tuohon yhteislahjaan ja siihen, ettei ap ollut siihen "osallistunut".

Miksi ihmeessä siinä sitten oli MIEHENSÄ nimi? Silloin olisi senkin pitänyt puuttua, tai sitten molempien (kun perhe ovat). Nämä "anopinpuolustelijat" ovat taatusti nyt jo tai tulevaisuusessa näitä painajaisanoppeja.

Vierailija
72/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelevat onnittelukortteihinsa kyselemättä itsensä, apen, lapsensa, lasten koko perheet lemmikkejä myöten. Jotkut taas on tarkempia siitä, ketkä kuuluvat "omaan perheeseen". Tästä on aika turha ap:n miehen äitiä haukkua.

Ap:n olisi miehineen kannattanut hankkia oma lahja päivänsankarille. Tai jos osallistutaan kimppalahjaan, nimet voi raapustaa korttiin viimeistään juhlapaikassa. Näin meillä on usein tehty.

miten ihmiset jaksaa puuttua tuohon yhteislahjaan ja siihen, ettei ap ollut siihen "osallistunut".

Miksi ihmeessä siinä sitten oli MIEHENSÄ nimi? Silloin olisi senkin pitänyt puuttua, tai sitten molempien (kun perhe ovat). Nämä "anopinpuolustelijat" ovat taatusti nyt jo tai tulevaisuusessa näitä painajaisanoppeja.

Vierailija
73/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi anoppia pitäisi näpäyttää, ja toivottaa hänet tervetulleeksi 2010-luvulle.

...kun tämän palstan viestejä lukee, niin näpäyttäminen tuntuu todella olevan tätä päivää. Näpäytetään kummeja, mummeja, naapurin tätiä, päiväkodin ihmisiä, opettajia, neuvolan terkkaa ja erityisesti anoppia. MINÄ elän tässä ajassa, MINÄ olen oikeassa, MINÄ määrään. Toisten "näpäyttäminen" on aina epäkohteliasta.

Vierailija
74/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun tämän palstan viestejä lukee, niin näpäyttäminen tuntuu todella olevan tätä päivää. Näpäytetään kummeja, mummeja, naapurin tätiä, päiväkodin ihmisiä, opettajia, neuvolan terkkaa ja erityisesti anoppia. MINÄ elän tässä ajassa, MINÄ olen oikeassa, MINÄ määrään.

Toisten "näpäyttäminen" on aina epäkohteliasta.

Vierailija
75/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ota tuollaisia asioita kovin vakavasti. Jos anoppi on hommannut lahjan, et ole itsekään siinä vaiheessa suhtautunut asiaan kovin vakavasti. Eli kyse ei varsinaisesti ole lahjasta ja kortista vaan sinun ja anopin pitempiaikaisesta suhteesta.

Vierailija
76/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on anopin teko törkeä - riippumatta siitä, seurustellaanko, asutaanko yhdessä vai ollaanko naimisissa.

Mutta eihän tässä ap:n tarvitse olla loukkaantunut vaan hänen miehensä. Anoppi on tehnyt selväksi, että ei miehen valintaa arvosta eikä pidä miestä itsenäisenä, äidistä irrottautuneena osana. Jos mies pitää anopin käytöstä normaalina, niin ongelmissa ollaan... Mieshän on se, jonka pitäisi pitää perheensä puolia ja osata pitää tiukasti äitinsä kurissa.

Vierailija
77/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukorttiin tulisi vain miehen nimi ja kylään kun tulisivat, niin en olisi paikalla. Kun ei ole olemassa, niin ei sitten kanssa ole!

Vierailija
78/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitosta sitä mieltä

Miehen isoäidin kuollessa olimme asuneet yhdessä vasta 2 kuukautta

kauniisti ap:sta, niin kuinkahan syvällä herne silloin olisi hengityselimissä? No, kyllä minustakin tuntuisi aika pahalta, jos miehen suku sanoo ääneen pitävänsä minua pelkkänä veenä. Ehkäpä alla kirjoittaneenkin tapauksessa sitä kunnioitusta suvulta olisi tullut hiukan enemmän, jos naimisiinmenoa ei olisi pantattu noinkin pitkään lastenteon jälkeen.

Itsekkin asuin melkein 10v mieheni kanssa ennen ekaa lasta. Meidät vihittiin toisen lapsen ristiäisissä.Kihlasormuksia ei ostettu koskaan. Perhe meistä tuli lapsen myötä. Mieheni isoäidin sanoin,"ei se vittu vihkimällä parane" Itselleni ei avioliitolla ole kummempaa merkitystä, mutta mies halusi sitä kovasti jo vuosia ennen esikoisen syntymää.

Vierailija
79/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos MINUN äitini tekisi noin minun miehelleni, loukkaantuisin miehenikin puolesta kovasti. Ihan yhtälailla jos oma anoppini tekisi minulle niin.

Jos sovussa on päätetty, että yhteinen lahja ostetaan, niin täällä on turha huudella, että mitäs menit toisen siivellä. Tietenkin sitten jos ap ja hänen miehensä on väkisin ängenyt lahjaan mukaan, niin olisi voinut nimen pois jättää. Mutta silloin olisi pois jätettävien listalla olisi myös ap:n mies.

Sillä ei ole väliä onko ap naimisissa vai ei. Jos yhteistä taloutta on asuttu 10 vuotta, niin kyllä se samaa perhettä silloin on.

Vierailija
80/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukorttiin tulisi vain miehen nimi ja kylään kun tulisivat, niin en olisi paikalla. Kun ei ole olemassa, niin ei sitten kanssa ole!

mies ihan itse väkertäisi kortin jos haluaisi lähettää.