Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psyk. sh paikalla hetken. Tahdotko kysyä jotain?

Vierailija
01.12.2010 |

.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin tehdä kun peräpukamia kutittaa?

Vierailija
2/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

somatiikan puolelle, mutta kokeilepa esim. Hädensaa.

Vierailija
4/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuus olla merkki uusiutuvasta masennuksesta? Sairastin keskivaikeaamasennusta 4 vuotta ja nyt ollut terveenä 2 vuotta ilman lääkkeitä. Nyt on kuitenkin pari kuukautta ollut vaikeita nukahtamisongelmia sekä olen heräillyt yöllä. Masentuneena nukahtamisongelmia oli myös. En vain millään haluaisi saada taas masentuneen diagnoosia kja lääkkeitä, kun olen pienen lapsen kotiäitinä.

Vierailija
5/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavasta sairaudesta toipumisen jälkeistä kriisiä? Eli hoitojen päätyttyä ja kaiken pitäisi olla hyvin, niin tuntuukin kuin tippuisi tyhjän päälle ja masentaa?

Vierailija
7/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuus olla merkki uusiutuvasta masennuksesta? Sairastin keskivaikeaamasennusta 4 vuotta ja nyt ollut terveenä 2 vuotta ilman lääkkeitä. Nyt on kuitenkin pari kuukautta ollut vaikeita nukahtamisongelmia sekä olen heräillyt yöllä. Masentuneena nukahtamisongelmia oli myös. En vain millään haluaisi saada taas masentuneen diagnoosia kja lääkkeitä, kun olen pienen lapsen kotiäitinä.

Yöheräily ja nukahtamisvaikeudet saattavat olla oire masennuksesta. Hyvä, kun tunnistat tämän. Jos olet muuten kunnossa eli elämänmyönteinen, ruoka maistuu ja uskot tulevaisuuteen, voi olla kyseessä joku tilapäinen vaivakin. Kuuntele itseäsi, tarvittaessa hakeudu mt-polille juttelemaan. Lääkitys ei ole aina välttämätön, vaan se on yksi osa hoitoa.

Vierailija
8/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hankkii lapsia? ja kieltäytyy tasaavasta lääkityksestä raskauden aikana?

Vierailija
9/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavasta sairaudesta toipumisen jälkeistä kriisiä? Eli hoitojen päätyttyä ja kaiken pitäisi olla hyvin, niin tuntuukin kuin tippuisi tyhjän päälle ja masentaa?

vastauksesi oli minulle niin hoitoa jatketiin terapian muodossa ja lääkityksellä vaikka olin jo saanut terveen paperit vuoden verran. Ei niinkään huoleta että olen joutunut tyhjän päälle. Tiedän kyllä mistä apua hakea, jos tarvitsen, mutta kun en haluaisi taas masentua. Olin niin huonossa jamassa silloin etten edes sängystä ylös päässyt.

Nyt pienen lapsen kanssa se olisi mahdotonta. Pelkään myös että jos saisin diagnoosin joutuisin sossun kyylättäväksi. :(

t.5

Vierailija
10/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku vertaisryhmä tai keskusteluapu?

Varmasti joudut rakentamaan elämää uusista palasista. Voimia sinulle!

Vierailija
11/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hankkii lapsia? ja kieltäytyy tasaavasta lääkityksestä raskauden aikana?

En tunne ihmistä, joten vaikea sanoa, miten tauti oireilee jne. Lääkitys voi olla paikallaan, jos maaninen ja masennuskausi kovin voimakkaita. Hoitava lääkäri tiennee. Toki tiedettävä myös lääkkeitten turvallinen käyttö raskausaikana.

Vierailija
12/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on erilliset hotopalaverit.

Mekin olemme taukomme ansainneet :)

Vierailija
13/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asikkaina hankalimmat?

Vierailija
14/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit (jos sellaiset joskus hoitoon asti tulee). Pahemmalta näyttää narsistien puolisoitten ahdinko, narsistit kun syyttävät näitä kaikesta ja yrittävät esittää viatonta / uhria.

Vierailija
15/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajatilasta parantua? Tai narsismista todella?

Vierailija
16/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti ei, mutta rajatilaoireitten kanssa moni pärjää (omaiset paremmin tai huonommin)

Narsisti pystyy parantumaan silloin, kun terapian kautta myöntää tilansa, usein murtuu tässä vaiheessa ja sairastuu masennukseen. Tosin moni narsisti on masentunut pohjimmiltaan. Ongelma on siinä, ettei narsisti yleensä näe mitään vikaa itsessään, vaan ne löytyy toisista. Pääkaupunkiseudulla on muutama terapeutti, joka on erikoistunut narsujen hoitoon. En osaa sanoa, kuinka moni hoidettavista paranee edes jonkin verran, mutta joka tapauksessa toipuminen vie aikaa. (ja vaatii kärsivällisyyttä esim. puolisolta)

Vierailija
17/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teeskentelevät masennusta ja pääsevät eläkkeelle. Meneekö tuollainen "masennuksen teeskenteleminen" läpi, ja onko yritys itsessään jo hieman sairasta?

Vierailija
18/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule hetkessä. Tavoite on, että terapian ja mahdollisen lääkityksen myötä ihmiset kuntoutuvat. Kuka sitten työelämään tai muuten kuntoon.

Jos joku onnistuu huijaamaan masennuksen avulla itsensä eläkkeelle, onko se elämä sitten kovinkaan mieluisaa.

Vaikea sanoa.

Vierailija
19/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki ovat tavallisia sairaanhoitajia, ja se on musta vähän tylsää. Olen itse valmistunut mielenterveyshoitotyön koulutusohjelmasta, mutta ammattinimike on pelkkä sairaanhoitaja.

Vierailija
20/27 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt vanhamuotoisen koulutuksen ja erikoistunut, joten perusopinnoista jo 20v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän