Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sylvanian families sarja, mielipiteitä?

Vierailija
01.12.2010 |

oon tässä nettailut lahjaideoita lapselle ja hurahdin itse täysin tohon sylvanian families sarjaan.

Kertokaas te jotka enemmän tiedätte minkälaista laatua on?

Minkä ikäiset lapset leikkii noilla? jne jne.

Mun tyttö on vasta 1,5v ja ajattelin ensin muumitaloa hänelle, mutta sitten löysin nuo ja näyttää mun mielestä siltä että voisi kiinnostaa pidempään kun saa lisää osa.

Tyttö tykkää nyt kaikista isoveljen figuureista ja niitä jo kävelyttää jne.

Ajattelin siis ostaa jouluksi nyt jonkun simppelin talon pari huonekalua ja yhden perheen. Ja ottaa kaiken pikkusälän pois, sitten isompana saa nekin mukaan leikkeihinsä.

Onko ihan huono idea? Itseasiassa tekisi mieli hommata isoveljellekin, mutta en ole varma jaksaisiko kuitenkaan innostua pitkäksi aikaa (3,5v). Mummolassa joskus leikkii nukkekodilla, mutta yleensä legoleikit vie voiton.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvanian families pakkauksissa lukee suositus 4+. Uskoisin kuitenkin, että puolitoista vuotiaalle voi antaa jo vaikkapa perheen lahjaksi.

Vierailija
2/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset talot on kyllä lapsista meillä ainakin kivoja ja musta tuntuu, että pienemmät tykkäävät niistä eniten ja leikkivät eniten. Meidän kolmonen 2-vuotiaana, en muista leikkikö jo aiemmin. Muumijuttu on sitten, jos kiinnostaa lapsia muumiaihe. Meillä hurahti 3v. tänä vuonna, mutta jos ei se niinkovasti kiinnosta, ei ehkä talokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei ole samanlainen täystuho kuin meidän 2v. niin mikseipä niitä voisi ostaakin. Meillä niihin ihastui nyt 9-vuotias tyttö, viime jouluksi toivoi niitä. En kuitenkaan ostanut hänellekään mitään taloa tms, vain yhden perheen ja tänä vuonna toisen. Siksi näin, koska LPS huuma meni niin nopeaan ohi ja kalliit LPS-härpäkkeet on pakattu laatikkoon jo aikaa sitten, niillä jaksettiin pari viikkoa leikkiä.

Vierailija
4/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei ole samanlainen täystuho kuin meidän 2v. niin mikseipä niitä voisi ostaakin. Meillä niihin ihastui nyt 9-vuotias tyttö, viime jouluksi toivoi niitä. En kuitenkaan ostanut hänellekään mitään taloa tms, vain yhden perheen ja tänä vuonna toisen. Siksi näin, koska LPS huuma meni niin nopeaan ohi ja kalliit LPS-härpäkkeet on pakattu laatikkoon jo aikaa sitten, niillä jaksettiin pari viikkoa leikkiä.

aah, olen siis aikaisessa :D Onkohan noi talot kuinka kestäviä? muumihommelit ois toinen vaihtoehto, mutta jotenkin mä oon itte kyllästynyt muumeihin kun niitä tulee joka tuutista.

Minkä ikäisenä tytöt alkaa kiinnostua nukkekodeista?

eikö tuo aja vähän saman asian?

Vierailija
5/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä leikin niillä itse pienenä ja ne oli nimellä Pikkaraiset. Luulen, että 1,5-vuotias on aivan liian pieni leikkimään niillä sillä hän vain nykertää sen nukkapinnan, turkin, rikki ja sitten lelut ovat rumia.

Itse leikin niillä noin 5-10 vuotiaana.

Minulla 3 ja 5-vuotiailla on niitä mutta eivät he vielä paljon niillä leiki.

Vierailija
6/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä ymmärrä niistä mitään. Ne sopii kuulemma n. 7 v ylöspäin parhaiten.

Vierailija
7/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukka hävisi.

Mutta siis meillä mun 15v keräilee noita :)

Vierailija
8/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noiin pienille.meidän 1v pureskeli selaista ja nukka hävisi.

Mutta siis meillä mun 15v keräilee noita :)

Kääk, pitääköhän mun sitten hommata niitä itteleni pukinkonttiin.... herää kysymys onkohan mulla ollut liian vähän leluja lapsena.

Toi nukan huonoksi meno huomio on hyvä. Muutenhan ne tyypit ei varmaan oo sen huonompia taaperolle kun muutkaan figuurit.

Mulla on joku fiksaatio että lelut ois kiva olla jotain sarjaa ettei päädy siihen että on talo täynnä sekalaista silppua. Siksi noi ois kivoja että vois tosiaan jatkaa sitä keräilyä kun muksu kasvaa. Ja ottaa niitä pikkujuttuja mukaan myöhemmin.

Hmm. jos kuitenkin hommaisin vaan jonkun perheen ja kattoisin mitä käy. kaipa ne vois alkuun asustella vaikka dublotalossa. :)

Sellasta ihan pikkumuksu kamaa (palikoita, dubloja, leikkiastioita, nuppipalapelejä jne) meillä on jo paljon esikoisen jäljiltä, joten niitä en viittis lisää haalata.

Onko mielipiteitä muumitalosta?

Vierailija
9/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Playmobil-nukketalo. Niitä on myös olemassa 1-2-3-versiona eli pienemmille, mutta isommat käy myös jos ottaa pikkukaman pois/lapsi ei syö niitä (ei minusta kovinkaan helposti) irtoavia hiuksia tms.

Meillä on myös puinen nukketalo, jossa asuu puisia ukkeleita, joilla puisia huonekaluja.

Tyttäreni on jo 8v joten nukketalossa asustaa nykyään enemmän Polly Pocketeja, Petshopseja tai Playmobil-ukkeleita, mutta talo on siis koko ajan käytössä, eikä asukkaiden tarvitse olla niitä perinteisiä puisia hahmoja.

:-)

Vierailija
10/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sen pois, tilaa kun on vähän ja sillä ei tosiaan kovinkaan usein leikitty.

Sekä Playmobil- että tuolla puisella nukketalolla taasen on leikitty paljon, ja juurikin eri hahmoilla, eli tuntuvat "monikäyttöisiltä":-)

t.8

PS: mutta lapsilla on kyllä niin omat makunsa, millä tykkäävät leikkiä, itse leikin esim. nukeilla mutta tyttäreni ei ole niillä leikkinyt koskaan.

Vierailija
11/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tytöt että pojat. Hahmot ovat vaan niin rakastettavia..

t:2

Vierailija
12/12 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Pet Shop -talo seisoo tyhjän panttina. Kaikki nuket ja otukset asuu Lundbyn nukkekodissa ja siellä niillä leikitään lattian, pöytien ja itse rakennettujen lego- ja pahvilaatikkotalojen lisäksi.

Nuo liian valmiiksi rakennetut talojutut yms. eivät vain ole viehättäneet meidän lapsia.

Parin viikon jälkeen ei lelua kannata pakata pois. Meillä lapset leikkivät hyvin jaksoittain. Joskus legot saa olla monta kuukautta laatikoissaan ja sitten taas pitkään leikeissä. Samoin on käynyt pet shop eläimille, tavallisille muovieläimille, junaradoille ja muille. Lapsi voi kysellä jotain lelua kuukausien, jopa vuoden päästä kun se on ollut jo varaston hyllyllä (joskus ehditty myydäkin).