Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on niin tätä..eilen pk:ssa kävi vanhemmat tutustumassa

Vierailija
18.10.2005 |

ryhmäämme 9kk ikäisen kanssa.Vaikuttivat tosi mukavilta,kunnes kysyivät:" kun meillä on lomaa,voiko lapsen silti tuoda hoitoon?" AAAARH!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lastani kotona aina kun mahdollista ihan itsekkäistä syistä. Minusta on mukvaa olla heidän seurassaan ja ikävöin jos ovat muualla. Rauhoitun vasta kun kaikki ovat silmieni alla.

Vierailija
22/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistä saa jotenkin sen vaikutelman, että lapsesi on lähes aina parempi olla hoidossa kuin olla SINUN kanssasi!! Häh???

Tää on just tätä nykyaikaa: eihän lasta tietenkään voida ottaa mukaan suursiivoukseen, eikä shoppailemaan. Ei tuu mieleenkään, että ehkä lapsenkin on hyvä oppia elämään sitä normaalia arkea. Ei päiväkoti mitään " normaalia" ole siinä mielessä. Ei se ole koti, eikä se voi korvata vanhemman aikaa!

Laatuaikakaan ei ole kaikki kaikessa, vaan se että vanhempi nyt vaan on siinä läsnä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaipaan lapsiani jopa silloin kun olen töissä. Usein haluaisin heidät hakea jo aikaisemminkin pois hoidosta. Minusta on mukava viettää vapaapäiviä heidän kanssaan, lähteä kaupungille jne. Ihmetellä maailmaa heidän silmistä nähden!

Toki helpommalla pääsee jos lykkää lapset hoitoon aina kun siihen on mahdollisuus, mutta nousee kysymys miksi niitä lapsia sitten on hankkinutkaan? Ei elämä aina olekaan helppoa eikä tarkoitus olekaan olla.

Vierailija
24/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tulee just niitä lapsia jotka koulussakin " neuvottelevat" opettajan kanssa tehdäkö läksyt vai ei ja millä ehdoilla jne.! Lapsen tulee oppia sietämään IHAN tavallista arkea, myös sinun arvon 25 oppia sietämään arkea lapsesi kanssa, olet hänet tehnyt tähän maailmaan, opeta hänelle elämään siinä!

Sulla on oikeuksia joo, mutta tiedätkö ennen kuin yhdelläkään meistä on oikeuksia pitää suoriutua velvollisuuksistaan! Voi kuinka mua suututtaa tuollaiset jotka menee siitä mistä aita on matalin!

Vierailija
25/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitäisi opettaa sille lapsellesi myös vähän normaalia arkea. Ei se lapsi siitä rikki mene vaikka sen lapsen joskus ottaisitkin mukaan kauppaan. Hyvä vaan lapsellekin oppia vähän miten arki pelaa. Saisi lapsikin tuntea itsensä vähän hyödylliseksi, anna vaikka auttaa tavaroiden hakemisessa hyllyistä tms.

Meillä jo 3v poikakin siivoaa oman huoneensa ja luuttuaa lattiat! Heittää matot pihalle ja imuroi. Toivon, että säilyttäisi intonsa. Turha sitä on sitten millekään teini-ikäiselle nurista, että mikset siivoa? Jos oppivat tekemään pienenä, niin ehkä tekevät sitten isompinakin.

Haluatko ylipäätään 25 OLLA lapsesi kanssa????

Vierailija
26/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat tuovat 9 kk:n eka kerran hoitoon, niin varmasti ei KUKAAN aluksi hyvillä mielin jätä. ja suunnittele siellä vielä lomallakin lapsen pitävänsä. tuollainen voi tulla sitten kuvioihin kun lapsi on tottunut päiväkotiin..

meilläkin lapset aloittavat taas kohta päiväkodin ja olemme järjestelleet työajat niin että hoitoajasta tulee mahdollisimman lyhyt ja arkivapaita on usein kun toinen vanhemmista tekee viikonloppuna töitä. se on kyllä sitten pois vanhempien yhteisestä ajasta.

jos ihan pieni lapsi (9kk ->)on hoidossa joka arkipäivä ja viisi päivää viikossa niin on se kyllä silloin jonkun muun/muiden kasvattama kuin vanhempien..

Vierailija
27/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minustakin on ok, että lapset on hoidossa jos on TOSI iso remontti menossa, siis sellainen että se pitää saada mahdollisimman nopeaa pois alta, että normaali elämä voi alkaa (siis tyyliin täydellinen kylppäriremontti). Mutta jos kyse on suursiivouksesta/ostoksilla käymisestä, niin voi hyvää päivää!

Kyllä meilläkin ostoksilla tai ruokakaupassa käyminen kävisi nopeampaa ilman 2v. taaperoa. Tai siivous hoituisi kätevästi yksin ja sen päälle saisi vielä löhötä sohvalla rauhassa. Tai olisi se rentouttavaa viettää päivä miehen kanssa ja lapsi hoitoon.

Mutta entä se lapsi? Eikö lapsella ole oikeutta nauttia vanhempien seurasta? Eikö lapsella ole oikeutta tavalliseen elämään, mihin kuuluu ruokakaupassa käynti ja kodin siivous? Onko nykyään niin, että lapselle tarjotaan 2h/päivässä " täydellistä elämää" , siis aikaa jossa lapsi on keskipiste ja kuningas/kuningatar? Ja loppu ajan vanhemmat käyttää joko itsensä tai toistensa palvomiseen? Missä on se normaali perhe-elämä? Eikö se nyt ole jo tullut useista läheteistä selville, että lapsi kaipaa AIKAA, ei " laatu-aikaa" . Lapsi kaipaa sitä tavallista olemista, sitä, mihin kuuluu kaikkea! Välillä arkea, välillä juhlaa. Yhdessäoloa! Elämää!

Lapsi pitää ottaa siihen omaan elämään mukaan, eikä rakentaa mitään ihme lokeroa, johon lapsi laiteaan ja otetaan aina tarpeen vaatiessa pois! Milloin lapsi on päiväkodissa, vaikka vahemmilla vapaata, milloin viikonloput mummolassa, kun tokihan vanhemmat tarvii viikonloput itselleen, kun on niin rankkaa käydä töissä ja hoitaa lasta. Milloin on sitä perheaikaa?

Minä en ikinä malttaisi pitää lasta hoidossa ja olla itse kotona. En ikinä. Haen lapsen heti hoidosta kun pääsen töistä. Yhdessä menemme kotiin, laitamme ruuan ja sitten kauppaan tai muuta tekemistä. Jos on siivouspäivä, niin siivotaan. Jos tekee mieli ostoksille, niin sitten sinne. Jos tarvitsen omaa aikaa, niin lapsi on kotona ISÄNSÄ kanssa.

Todella harvoin maltan päästää taaperoa viikonloppuisin esim. mummolaan hoitoon. Pari kertaa vuodessa on hyvä yökyläilymäärä meille, sillä totta tosiaan rakastamme lastamme ja haluamme hänen lkanssaan elää sitä tavallista elämää! Joka ilta saamme olla miehen kanssa kaksin, kun taapero on mennyt nukkumaan, joten kahdekeskisestä ajasta ei ole puutetta. Ja Luojan kiitos mieheni on asiasta samaa mieltä! Hän on ehkä vielä jyrkempi, eikä päästäisi edes sen vertaa yökylään kuin minä.

Vierailija
28/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kaveriperheistämme ja sukulaisistamme ei pidä lapsia pvk:ssa aikuisten lomalla. Ja mekin ollaan ihan tavallisia perheitä.

Tuo on liioittelua.

Ongelmana on enemmänkin se, miten vakuuttaa oma työnantaja, että kyllä vain, lasten pitää saada olla koko perheen (molemmat vanhemmat+lapset) kesken lomalla ainakin 3 viikkoa.

Vierailija
29/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenhoidosta alkaa keskustelemaan ihan kolmevitosten tuttavaperheiden miesten kanssa (ja kyllä omakin mies vastaavaa yrittää argumentoida), niin hyvin nopeasti selviää, että monien MIESTEN mielestä on ok, että:

-lapsi on aamusta iltaan pvk:ssa

-miesten on saatavaa OMAA lomaa ja sehän onnistuu, kun lapsi on pvk:ssa

-jos äidin ja isän lomat ovat limittäin, niin isän loman aikana harva mies jaksaa hoitaa omia lapsiaan eli pvk:iin vaan, siellähän on niillä niin hyvä olla

Isät ne ovat oikeita nykyajan palveluiden käyttäjiä ja ajattelevat ensisijassa monissa asioissa itseään. Naisilla kun tulee aika nopeasti ensin mieleen, mikä on lapsille se parempi vaihtoehto.

Vierailija
30/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lapseni kanssa olen ja kun olen, niin todellakin olen hänen kanssaan. Kaikki mahdolliset illat olemme mieheni kanssa kotona ja annamme lapsellemme lähes kaiken vapaa-aikamme. Käymme leikkipuistossa, kävelyllä, erilaisissa lastentapahtumissa. Leikimme ja pelaamme. Työpäiväni on niin hektinen, etten ehdi ikävöidä lastani. Töiden jälkeen kaipaan pientä vapaahetkeä, jolloin irrottaudun työstä, sitten voin taas olla täysipainoisesti äiti. Kuinka moni teistä tosiaan ottaa alle 3-vuotiaan mukaan shoppailemaan, koko päiväksi? Jaksaako lapsenne kierrellä vaatekauppoja, odottaa kiltisti, kun äiti ja hänen ystävättärensä sovittelevat vaatteita? Onko lapsenne mukana myös harrastuksissanne? Kysyy nro 25

Vierailija
31/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tee superäitiä se, että haluan olla lasteni kanssa! Typerää tulla palstalle heti haukkumaan niitä, jotka todellakin haluvat viettää aikaansa myös lasten kanssa. Ei, en shoppaile KOKO päivää pienten lasten kanssa, yleensä jaan shoppailut lyhyimmiksi jaksoiksi.

Jos sinulla on noin hektistä töissä, miten ehdit täällä muka surffailla? Käytä mieluummin se aika tehokkaasti sitten, että voit vaikka hakea lapsesi aikaisemmin hoidosta!

Vierailija
32/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille. Samaisessa ohjeistuksessa mainitaan myös, että vanhempien vapaapäivä on myös lasten vapaapäivä. Eli ei lapsia hoitoon vapaapäivinä.

Vierailija
33/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi vietät vapaapäivän mielummin ystävän kanssa shoppaillen kun lapsesi kanssa, ei ole totta! Et sitten ole ihmetellyt kun lapsesi niin tykkää päiväkodista, et tietenkään sehän on ollut sinun perimmäinen tarkoituskin! Voin sanoa sinulle, että ei ole normaalia jos lapsi " rakastaa" päiväkotia, silloin se kertoo siitä, että sinä et häntä rakasta. Ainoastaan äidinmurto-osa olet!

Vierailija
34/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä ja mieheni rakastamme lastamme enemmän kuin MITÄÄN MUUTA koko maailmassa ja näin ollen siis tykätään TODELLA meidän lapsesta. Sitä tykkäämistä ei vaan tarvitse toteuttaa samalla tavalla kun sinä ja sun miehesi! Ja olen kyllä 25:n kanssa täysin samaa mieltä siitä, että joskus on kiva käydä kaupassa ilman lasta saatikka shoppailemassa! Useimmiten kuitenkin käymme ihan lapsen kanssa kaupoissa ja siivoamista ym. näkee kyllä jokainen lapsi! Varsinkin meidän kun on vielä perhepäivähoidossa niin näkee arkiaskareita sielläkin. Ei tässä mitään lokeroita ole eikä mitään laatuaikoja vaan ihan yksinkertasesti niin, että me viemme lapsemme hoitoon vaikka meillä olisi vapaa- aikaa koska haluamme tehdä niin. Sillä nyt ei ole mitään tekemistä minkään tykkäämisen kanssa vaan sen, että meidän mielestämme se on hyvä ratkaisu. Tehkää te miehenne kanssa noin älkääkä menkö ikinä kahdestaan minnekään, me tehdään näin. T. en muista numeroa

Vierailija
35/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIHDA TYÖPAIKKAA!!!

Vierailija
36/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta isi ja äiti saa olla omissa asioissaan, 9 kk ikäinen voi olla hoidossa. Eihän se tarvitse omia vanhempiaan. Tämä asia unohtuu varsin usein itsekkäiltä vanhemmilta: Lapsi tarvitsee vanhempiaan vaikka vanhemmat eivät tarvitsisi häntä (olemaan esteenä rempoille, omille lomille, siivouksille, kaupassakäynneille........)

Päivähoidon tehtävänä on huolehtia lapsesta silloin kun vanhemmat ovat töissä. PALKKAtyössä tai opiskelemassa. Piste.

Vierailija
37/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisiä päivänaikan ja siihen sitten puretaan kiukkua.

Itse olen usein vain kotona ja lapsi hoidossa. Joku voi hyvinkin luulla, että siellä vain huilaile, vaikka teen töitä.

Näistä töistäni en todellakaan koe tarvetta raportoida lasten hoidossa.

Vierailija
38/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä tätä erossa vanhemmistaan aina kun se on mahdollista? Nauttimalla omasta ajasta ilman lasta?

Omalaatuinen tapa. Meillä tykkääminen ja lapsen kanssa viihtyminen ilmenevät siten, että vietämme vapaa-ajan perheenä. Tietenkin. Ja kuten sanoin, meillä on myös kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ihan tarpeeksi ja silloin tällöin lapsi menee myös yöhoitoon.

Mutta ei kävisi mielessäkään pitää lasta päivähoidossa kuin pakollisen ajan! Eli sen ajan, kun itse on asiotyössä. Muu vapaa-aika järjestetään muulla tavoin. Jos minulla on menoa/harrastuksia/ystäviä, niin isä on lapsen kanssa. Ja isän menojen aikana minä olen lapsen kanssa. Näinhän tämä oma aika normaalisti järjestetään, eikä siten että lapsi pidetään päivähoidossa ja vanhemmat rentoutuu sillä aikaa... Päivähoito on sitä varten, että vanhemmat voi olla töissä.

Te olette miehesi kanssa todella typeriä, jos luulette toimivanne oikein lapsen kannalta.

Vierailija
39/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani on jo kolmasluokkalainen, ja surettaa kuinka paljon hän on viettänyt pikkulapsiajoistaan hoidossa. Vaikka en koskaan pitänyt poikaa pk:ssa omina vapaapäivinäni, vain silloin kun olin töissä.

N

Vierailija
40/57 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt niitä ympärilläni, paljonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi