Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sopivaa imettää hääjuhlissa ruokapöydässä?

Vierailija
29.11.2010 |

Tai hautajaisissa?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäävätkö he kykkimään neljän seinän sisälle. Loppuu nimittäin kutsut äkkiä kesken sellaiselta mammalta, joka naama punaisena huutaa, että minulla on oikeus kun imetys on luonnollinen asia. Itse olemme jättäneet tällaisen pariskunnan pois kutsuiltamme. Pari kokemusta riitti ja sen jälkeen ystävämme pyysivät, että heitä ei kutsuttaisi. Nyt tämä kyseinen ihminen ihmettelee, että häntä ei kutsuta mihinkään kahville tai kenenkään luokse illanviettoon tai häihin tms. Kyseessä nykyään jo taaperoimettäjä ja tissi ei todellakaan pysy piilossa kun iso lapsi kaivaa sen esiin paidan alta ja venyttelee sitä ja leikkii sillä ja äiti vain istuu tyynenä muiden yrittäessä ruokailla.

Ei lähtisi kutsua meiltäkään tuommoisille...

ei kyllä multakaa!

Tuollainen minä, mun taapero ja mun tissi -käytös on ihan tyypillistä heillä. Näkyhän on karmea..iso lapsi roikkuu tississä kun samanikäiset syövät ja juovat normaalien lasten tapaan.

Vierailija
122/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat häät olemme sinä aikana käyneet. Aina ole imettänyt muussa huoneessa kuin ruokapöydässä.

Yksissä häissä imetin wc:n eteisessä, jossa oli nojatuoleja, kukka-asetelmia, peilit jne. Ei mikään haiseva paikka, vaan oikein miellyttävä. Yksissä häissä imetin lastenleikkihuoneessa, toisessa syrjäisemmässä eteisnurkkauksessa.

Muualla, esim. tavallisessa ruokaravintolassa, olen imettänyt julkisesti. Usein kuitenkin olen suosinut esim. kauppakeskusten lastenhoitopaikkoja. Imetys ei ole minulle ongelma.

Syitä siihen, miksi en häissä ole imettänyt:

- mielestäni imetys ei kuulu arvokkaisiin tilaisuuksiin, joihin esim. luen häät illallisjuhlana kuuluvan

- haluan rauhoittua vauvan kanssa hetkiseksi kahden kesken. lapsi on ollut tottunut ääniin ja vieraisiin ihmisiin, mutta silti noin 30 min rauhallinen hetki äidin kanssa on ollut hyväksi. Lisäksi lapsi on usein nukahtanut rinnalle ja olen voinut nostaa hänet suoraan nukkumaan sivuhuoneeseen tai turvakaukaloon

- hääasuni eivät ole olleet imetysvaatteita, vaan juhlavaatteita. Imetyksestä huolimatta olen halunnut pukeutua juhlaan sen vaatimalla arvokkuudella, ja siihen ei mielestäni trikootopit tai luukkupaidat sovi. Silkkisen 1-osaisen iltapuvun riisuminen ruokapöydässä ei onnistu, joten ole tehnyt sen sivummalla ja pukenut lisävaatetta yläosaan imetyksen välille

- olen ollut häissä 3 kk ikäisen vauvan kanssa, ja silti olen voinut aikatauluttaa imetykset niin, etten ole jäänyt paitsi lämpimästä ruoasta. Osa ohjelmasta on mennyt ohi, mutta siihen on varautuminen lapsen kanssa joka tapauksessa.

- mielestäni huomioimalla muita pysyy yleinen ilmapiiri mukavana; juhlissa nyt on muutakin tärkeää kuin se oma vauva. Eräissä häissä istuimme "vauvojen vanhempien pöydässä" ja juhlat olivat osaltamme varsin tylsät. Osa vieraista tuli myöhässä päiväunien takia, osa lähti aikaisemmin päiväunien takia ja jutut käsittelivät vain vauvoja. Jos tähän vielä lisäisi julki-imettämisen, niin mielestäni se olisi arvokkaaseen tilaisuuteen liikaa.

Imettäminen julkisesti on ok, mutta onko se pakollista? Voisiko käyttää tilannetajua ja harkintaa? Tuskin syrjemmässä imettämisestä mitään haittaakaan kenellekään on. Lisäksi juhlapaikkojen wc:t tai lastenhoitohuoneet ovat aina olleet asiallisia - ei kukaan siellä wc-kopissa pöntön päällä imettämistä ole tarkoittanut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin yleisellä tasolla sanoisin: Kyllä ja Kyllä. Minusta on kohtuutonta eristää imettäjä muusta seurueesta muiden rajoittuneisuuden (eläköön pullot ja korvikkeet!) takia. Eri asia on, jos imettäjä itse haluaa siirtyä muualle.

Eli ne 200 muuta viesrasta kärsikööt, että joku itsekäs ja sivistymätön mamma saa imettää. Minusta on kohtuutonta vaatia niitä muita hyväksymään tuo!!!

Voi helevata teitä törppöjä. Opetelkaa oikeesti edes vähän käytöstapoja. Hävettää ihan hirveesti teidän "minäminä"-ihmisten vuoksi. :(

Vierailija
124/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla olin eräässä äiti-vauva-tapaamisessa, jossa eräs äiti imetti keskustelun lomassa 10 kk ikäistä lastaan. Lapsi käänsi välillä päänsä pois, päästi otteen irti ja katseli ympärilleen suhteellisen pitkiäkin aikoja kunnes taas jatkoi imemistä. Kyllä tämän äidin tissi paistoi täysin paljaana kaikelle kansalle tämän ajan. Olen ollut lukemattomia kertoja tällaisessa tilanteessa ja kyllä se tissi on koko komeudessaan näkynyt joka kerta kun joku julki-imettää. Äiti-vauva-tapaamisessa tuo on mielestäni ok, mutta ei todellakaan muissa tilanteissa, varsinkaan juhlissa.

Eli eiköhän kyseinen äitikin imetä vähän eri tyylillä jossain muussa tilanteessa.

Minä ainakin olin erittäin huoleton sellaisissa tilanteissa, jossa läsnä oli vain muita (imettäviä) äitejä ja vauvoja. Eli tilanteessa, jossa ei tarvinnut miettiä, näkyikö rintaa vai ei.

Sitä vastoin muissa tilanteissa olin sitten huomattavasti diskreetimpi.

Ja kas: olen imettänyt häissä. En tosin muistaakseni ruokapöydässä, mutta kirkon penkissä kylläkin. Tarkoituksella päälläni oli kantoliina, jonka poikkisidonnan alla vauva pystyi imemään huomaamatta.

Ei häirinnyt ketään :), morsian peräti laittoi meille kiitoskortiksi kuvan meistä kirkonpenkissä (häiden "virallisen" valokuvaajan ottama) - kyseisessä kuvassa on siten perheemme, eli mies, neljä isompaa lasta ja pienin siellä kantoliinan alla rinnalla :).

Kaikki on suhteellista, jotakuta häiritsee ajatuskin siitä, että jossain on iiik rinta. Toisille taas imetys on normaali asia. Tosin kun tiedän paikalla olevan vaan "iiik rinta" tyyppejä, en ihan oman mukavuuteni vuoksi imetä heidän nähtensä ;-). Heitä ei onneksi kovin montaa ole omassa tuttavapiirissäni.

Vierailija
125/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraita on se 200, miten yhden ihmisen (+vauvan) huomaamaton toiminta voi viedä kaikkien jakamattoman huomion ihan tuosta vaan. Vai asetetaanko imettäjä jollekin korokkeelle tekemään imetystää ja erikseen ilmoitetaan, että "nysse alkaa" ja lopussa raportoidaan, että "homma ohi"?

Luulisi, että 200 ihmistä jakautuu useampaan eri pöytään ja juhlasalikin on varsin iso. Luulisi myös, että edes joku ihminen tuosta porukasta juttelee, liikahtelee tuolissaan tai muuten aiheuttaa ääntä.

Ihan pienten vauvojen kanssa on oikeasti vaikeaa saada ruokailuja ajoitettua, eikä ne ruokailut välttämättä kestä pientä hetkeä. Meidän esikoinen söi alussa kerralla tunnin. Kolmen kuukauden kohdalla imetyskerta oli lyhentynyt jo kolmeen varttiin. Toinen lapsi on ollut ihan vastakohta näissä asioissa. Vastasyntyneenä 20 min oli pitkä imetys.

Ensimmäisen kohdalla imettäminen toisessa tilassa olisi ollut eristämistä, toisen kanssa ei olisi ollut.

noin yleisellä tasolla sanoisin: Kyllä ja Kyllä. Minusta on kohtuutonta eristää imettäjä muusta seurueesta muiden rajoittuneisuuden (eläköön pullot ja korvikkeet!) takia. Eri asia on, jos imettäjä itse haluaa siirtyä muualle.

Eli ne 200 muuta viesrasta kärsikööt, että joku itsekäs ja sivistymätön mamma saa imettää. Minusta on kohtuutonta vaatia niitä muita hyväksymään tuo!!!

Voi helevata teitä törppöjä. Opetelkaa oikeesti edes vähän käytöstapoja. Hävettää ihan hirveesti teidän "minäminä"-ihmisten vuoksi. :(

Vierailija
126/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne 200 muuta viesrasta kärsikööt, että joku itsekäs ja sivistymätön mamma saa imettää. Minusta on kohtuutonta vaatia niitä muita hyväksymään tuo!!! Voi helevata teitä törppöjä. Opetelkaa oikeesti edes vähän käytöstapoja. Hävettää ihan hirveesti teidän "minäminä"-ihmisten vuoksi. :(

No mun häissäni ei ollut sellaisia ihmisiä, joita imetys häiritsee. Tuttavapiiriini ei moisia ihmisiä liiemmin kuulu.

Meillä saa imettää kahvipöydässä. Meillä saa imettää myös ruokapöydässä. Meillä saa imettää, piste. Ja on meillä sitten imetettykin ;-), keskellä olkkaria, ruokapöydän ääressä iltaa istuessa, pihalla juhannuksena kahvipöydän ääressä, lakkiaisissa, rippijuhlissa (rippijuhlissa oli peräti - kauheeta - kolme tissivauvaa viereaiden joukossa). Mutta minun kotini, kuten useimpien kavereiden ja sukulaisten koti, onkin imetysmyönteistä aluetta. Ja tulee sellaisena pysymäänkin.

Vierailija
127/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne 200 muuta viesrasta kärsikööt, että joku itsekäs ja sivistymätön mamma saa imettää. Minusta on kohtuutonta vaatia niitä muita hyväksymään tuo!!! Voi helevata teitä törppöjä. Opetelkaa oikeesti edes vähän käytöstapoja. Hävettää ihan hirveesti teidän "minäminä"-ihmisten vuoksi. :(

No mun häissäni ei ollut sellaisia ihmisiä, joita imetys häiritsee. Tuttavapiiriini ei moisia ihmisiä liiemmin kuulu. Meillä saa imettää kahvipöydässä. Meillä saa imettää myös ruokapöydässä. Meillä saa imettää, piste. Ja on meillä sitten imetettykin ;-), keskellä olkkaria, ruokapöydän ääressä iltaa istuessa, pihalla juhannuksena kahvipöydän ääressä, lakkiaisissa, rippijuhlissa (rippijuhlissa oli peräti - kauheeta - kolme tissivauvaa viereaiden joukossa). Mutta minun kotini, kuten useimpien kavereiden ja sukulaisten koti, onkin imetysmyönteistä aluetta. Ja tulee sellaisena pysymäänkin.

Meillä siis ovat imettäneet _muut kuin minä_. Ystäväni, sisareni, kälyni jne. Kuka milloinkin on ollut imeväisikäisen äiti.

Vierailija
128/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienten vauvojen kanssa on oikeasti vaikeaa saada ruokailuja ajoitettua, eikä ne ruokailut välttämättä kestä pientä hetkeä. Meidän esikoinen söi alussa kerralla tunnin. Kolmen kuukauden kohdalla imetyskerta oli lyhentynyt jo kolmeen varttiin. Toinen lapsi on ollut ihan vastakohta näissä asioissa. Vastasyntyneenä 20 min oli pitkä imetys.

Tuskin kukaan vastasyntyneen kanssa häihin edes menee? Johan siinä pitää jälkivuodon takia istua siellä vessassa koko ajan...

Vierailija
129/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun häissäni ei ollut sellaisia ihmisiä, joita imetys häiritsee. Tuttavapiiriini ei moisia ihmisiä liiemmin kuulu.

Meillä saa imettää kahvipöydässä. Meillä saa imettää myös ruokapöydässä. Meillä saa imettää, piste. Ja on meillä sitten imetettykin ;-), keskellä olkkaria, ruokapöydän ääressä iltaa istuessa, pihalla juhannuksena kahvipöydän ääressä, lakkiaisissa, rippijuhlissa (rippijuhlissa oli peräti - kauheeta - kolme tissivauvaa viereaiden joukossa). Mutta minun kotini, kuten useimpien kavereiden ja sukulaisten koti, onkin imetysmyönteistä aluetta. Ja tulee sellaisena pysymäänkin.

kotonasi. Kaikki kun eivät edelleenkään halua, että omissa juhlissa imetetään julkisesti. Mikä siinäkin on vaikea ymmärtää?

Vierailija
130/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan vastasyntyneen kanssa häihin edes menee? Johan siinä pitää jälkivuodon takia istua siellä vessassa koko ajan...

ja sitten koko hääjuhla onkin saanut pyöriä sen ipanan ympärillä. Pakkohan se mussukka on näytille tuoda, vaikka selvästi olisi kutsussa mainittu, että pikkulapset ei ole tervetulleita.

Vierailija
131/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tosiaan ihan joka paikassa? Jos esim. toisitte vauvan päiväksi työpaikalle, niin imettäisitte huoletta vaikka kokouksessa tai työpaikkaruokalassa? Tai jos saisitte kutsun prinssi Williamin häihin niin sielläkin olisi ihan ok imettää ruokailun yhteydessä? Onko mitään paikkaa jossa ETTE imetä kaikkien nähden?

Vierailija
132/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun häissäni ei ollut sellaisia ihmisiä, joita imetys häiritsee. Tuttavapiiriini ei moisia ihmisiä liiemmin kuulu. Meillä saa imettää kahvipöydässä. Meillä saa imettää myös ruokapöydässä. Meillä saa imettää, piste. Ja on meillä sitten imetettykin ;-), keskellä olkkaria, ruokapöydän ääressä iltaa istuessa, pihalla juhannuksena kahvipöydän ääressä, lakkiaisissa, rippijuhlissa (rippijuhlissa oli peräti - kauheeta - kolme tissivauvaa viereaiden joukossa). Mutta minun kotini, kuten useimpien kavereiden ja sukulaisten koti, onkin imetysmyönteistä aluetta. Ja tulee sellaisena pysymäänkin.

kotonasi. Kaikki kun eivät edelleenkään halua, että omissa juhlissa imetetään julkisesti. Mikä siinäkin on vaikea ymmärtää?

Mielestäni kerroin, että meillä saa imettää. Myös tutuillani imetys sopii. Kerroin mielestäni myös, ettei tuttavapiiriin kuulu "ei saa imettää julkisesti" ihmisiä. Varmasti on heitäkin, joiden mielestä julkinen imetys on ihan kauhea no-no - sehän käy jo tästäkin ketjusta ilmi - mutta heitä ei onneksi kuulu omaan tuttavapiiriini.

t. 139

Vierailija
133/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tosiaan ihan joka paikassa? Jos esim. toisitte vauvan päiväksi työpaikalle, niin imettäisitte huoletta vaikka kokouksessa tai työpaikkaruokalassa? Tai jos saisitte kutsun prinssi Williamin häihin niin sielläkin olisi ihan ok imettää ruokailun yhteydessä? Onko mitään paikkaa jossa ETTE imetä kaikkien nähden?

Kuka vie vauvan päiväksi työpaikalle? (Sivuhuomautuksena: olen imettänyt työpaikalla kahvipöydässä vauvaa työpaikalla käydessäni. Olimme siellä huiman vajaa tunnin)

Jos saisin kutsun prinssi Williamin häihin, en ottaisi vauvaa mukaan. Jos olisi sen ikäinen vauva, etten raaskisi häntä jättää kotiin, jättäisin menemättä kys. häihin. Olettaisin noiden häiden olevan muutenkin melko lapsi- ja vauvavapaata aluetta, joten eipä sinne tarvitse vauvaa ottaa mukaan. (Sivuhuom: vaikka imetänkin melkein missä vaan, en siltikään ota lapsia mukaan esim. häihin, jos hääpari esittää toivomuksen, ettei häihinsä lapsia oteta. Kyseessä kun ovat hääparin häät, eivät minun.)

Voisin imettää työpaikalla kokouksessa, jos ilmapiiri olisi sellainen, että se tuntuisi luontevalta. Tosin omalla työpaikallani ei tulisi mieleenkään ottaa vauvaa kokoukseen mukaan. Tosin omalla työpaikallani myös onnistuisi täysin kivuttomasti vauvan kanssa puhelimitse kokoukseen (telekonffaan) osallistuminen, eli voisin imettää vauvaa samalla kun puhuisin puhelimessa. Onpa meillä (mies) työkaveri sujuvasti pitänyt (kansainvälisen) webinaariin kanniskellen (alle puolivuotiasta) vauvaa sylissään kotona, mikilliset luurit korvillaan. (Vaimollaan oli välttämätön meno, herra hoisi oman pakollisen kuvionsa vauvan kanssa. Tosin ei varmastikaan imettänyt vauvaa...)

Olen imettänyt vauvaa luennolla yliopistolla. Olen imettänyt vauvaa kahvihuoneessa yliopistolla. Olen imettänyt vauvaa häissä. Sekä julkisesti että syrjään vetäytyen. Olen imettänyt vauvaa bussissa. Olen imettänyt vauvaa koulun joulu- ja kevätjuhlissa. Olen imettänyt vauvaa vanhempainillassa. Olen imettänyt vauvaa kirkossa. Olen imettänyt vauvaa leikkipuistossa. Olen imettänyt vauvaa leikkipuistossa samalla kun olen kävellyt alle parivuotiaan perässä. Olen imettänyt vauvaa kahvilassa. Olen imettänyt vauvaa ravintolassa. Olen imettänyt vauvaa puistonpenkillä. Olen imettänyt vauvaa ulkoilmakonsertissa. Olen imettänyt vauvaa rannalla. Olen imettänyt vauvaa junassa. Olen imettänyt vauvaa lentokoneessa. Olen imettänyt yhteensä viittä eri vauvaa hyvinkin erilaisissa paikoissa. Hautajaisissa en ole imettänyt. Mutta en ole myöskään kertaakaan ollut vauvaikäisen kanssa hautajaisissa. Häissä olen imettänyt. Olen imettänyt myös tanssiopiston kevät- ja joulujuhlissa katsomossa.

En varmaankaan imettäisi vauvaa häissä, joissa tietäisin morsiusparin vetävän hirveät herneet nenään imetyksestä. Mutta en nyt ihan heti keksi syytä, miksi olisin läsnä kys. häissä.

Suurin osa paikoista, joihin vauvan voi ottaa mukaan, on sellaisia, joissa voi sitten myös imettää. Enkä mene vauvan kanssa sellaisiin paikkoihin, jotka eivät mielestäni ole vauvan kanssa toimivia. Esim. jättäisin aivan varmasti väliin "ei-lapsiystävälliset" häät, jos minulla olisi ihan pieni vauva. Isomman lapsen taas jättäisin sujuvasti kotiin, jos menisin häihin. Ellei olisi erikseen selkeästi tehty selväksi, että lapset ovat erittäin tervetulleita häihin. Näinkin on välillä.

Vierailija
134/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku intiimi nurkkapöytä.. Itse imetin isoakin vauvaa ravintolassa huomaamattomasti. Eihän siinä nyt paitaa päältä vedetä pois. Oma vauvani tarvitsi ainakin äkkiä maitonsa.

Vierailija
135/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäkohteliasta.

Vierailija
136/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin imetin 50-vuotisjuhlilla ja ylppäreillä. Mutta en jeesus sentään siinä kaikkien juhlapukuisten ympärillä. Menimme vauvan kanssa rauhassa toiseen huoneeseen. Ei siinä ole mitään imetysmyönteistä tai ei-imetysmyönteistä.

Annoin vauvalleni rauhallisen ruokahetken, enkä halunnut pilata muiden ruokahetkeä. Kysyn kuten joku tämän ketjun loppupäässä, että imetättekö te todella joka paikassa ihan tuosta vain.

Eikö missään tule raja vastaan? Williamin häissä? Kuten joku täällä hyvin sanoi.

Vierailija
137/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritsevää, julkista imetystä?!

Ihmettelen vain, sillä olen itse käynyt varmaan kymmenissä häissä, enkä moista ole koskaan nähnyt. Saati että itse olisin imettänyt juhlapöydässä kaiken kansan edessä.

Tämän palstan jutut ovat aina niin kaukana todellisuudessa, sillä täällä kirjoittelevat kaiken maailman fanaatikot.. tajutkaa nyt se.

t. äiti itsekin )* 3)

Hirveästi asiasta vouhkataan, mutta ainoat esimerkit liittyy ihan muuhun kuin hää/hautajaisjuhlaan.

Vierailija
138/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen vauvan kanssa voi hyvin olla pyödässä lue alle 6 viikkoa.

isomman kanssa siiryisin sivuun

yli puolivuotiaan imettäisin niin ettei ajottudu pöydässä oloaikaan (ruokailuun)

onko yli puolivuotiaan imettäminen jotenkin perverssiä?

Ja mieheni kysyy, että mistä p*:stä olet repinyt nämä aikarajat? :D

Vierailija
139/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin imetin 50-vuotisjuhlilla ja ylppäreillä. Mutta en jeesus sentään siinä kaikkien juhlapukuisten ympärillä. Menimme vauvan kanssa rauhassa toiseen huoneeseen. Ei siinä ole mitään imetysmyönteistä tai ei-imetysmyönteistä. Annoin vauvalleni rauhallisen ruokahetken, enkä halunnut pilata muiden ruokahetkeä. Kysyn kuten joku tämän ketjun loppupäässä, että imetättekö te todella joka paikassa ihan tuosta vain. Eikö missään tule raja vastaan? Williamin häissä? Kuten joku täällä hyvin sanoi.

Meillä ei juhlapukuistenkaan ruokailuhetki mene pilalle, jos vauvakin saa maitoa.

Miksi ihmeessä heillä, jotka "antavat vauvalle rauhallisen ruokahetken" ja jotka "eivät pilaa muiden ruokahetkeä" on oletusarvona, että koko muu maailma kokee ruokahetkensä menevän pilalle, jos lähistöllä syö myös vauva?

Jos tietää olevansa 50-vuotisjuhlissa tai ylppäreissä, joissa ketään ei imetys häiritse eikä vauvakaan ole sellaisessa iässä, että tarvitsisi täydellisen rauhan malttaakseen syödä, niin miksi pitäisi vetäytyä toiseen huoneeseen? Siksi, että sinä teet niin?

Prinssi Williamin häät on melko kaukaa haettu esimerkki, harva meistä sinne oikeasti kutsutaan.

Kerroin jo jossain tuolla edempänä, etten imettäisi häissä, joissa olettaisin hääparin imetyksestäni häiriintyvän. Tosin kerroin myös, etten aivan varmasti olisi kyseisissä häissä vauvan kanssa :). Minä en lähde vauvan kanssa häihin, ellei vauva ole häihin tervetullut. Jätän myös isommat lapset kotiin, jos häät ovat enemmänkin "aikuisten juhlat". Ja on mielestäni täysin hääparin valinta, minkä tyyppiset häät he haluavat.

Minun tuttavapiiriini on osunut ihmisiä, jotka suhtautuvat luontevasti imetykseen. Niiden hyvin harvojen ihmisten, joiden tiedän imetyksestä häiriintyvän, nähden en imetä. En tosin ole heidän kanssaan kovinkaan suuresti tekemisissäkään. Suoralta kädeltä ei tule tuttavapiiristä mieleen ketään, joka häkeltyisi imetyksestä. Niin minun imetyksestäni kuin kenenkään muunkaan imetyksestä.

Jokainen tyylillään :) - mutta hei: en minäkään pakota ketään imettämään julkisesti. Miksi ihmeessä julki-imetystä omalta osaltaan kammoksuvien on oikeus pakottaa muut imettämään piilossa?

Vierailija
140/154 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoista, kuinka lastaan imettävä äiti on se minäminäminä ihminen, eikä se, joka kovaan ääneen valittaa kun MINÄ häiriinnyn ja kyllä MINUN tunteitani pitäisi ajatella ja kuinka MINUA ällöttää tuo tuollainen imetys. Sellaisen ihmisen, jota ahdistaa nainen, joka huvin alla piilossa katseilta imettää pientä vauvaa huomaamattomasti, kannattaisi mennä puhumaan ongelmistaan jollekin, joka ammattinsa puolesta osaisi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan