Käsi sydämelle, te 40+ ikäiset naiset. Voitko ihan rehellisesti sanoa, ettei
ulkonäön rapistuminen harmita, että ottaa päähän, kun ei ole enää miesten suosissa samalal tavalla kuin nuorempana jne? Juu, ja itsekin olen 41-vuotias ja mua ainakin tää ikä ottaa jotenkin päähän. Jonkinlainen ikäkriisi siis..
Kommentit (84)
mies tahtoisi jonkun 20v matkaan lähteä, eihän sille mitään voisi. Onneksi hänen itsetuntonsa on kohdallaan, ettei sen pönkittämiseksi tarvitse mitään tyttären ikäistä kumppania rinnalleen.
se itsetuntoon liittyy? Mitä jos mies vaan tykkää enemmän nuoresta kuin vanhasta? Onhan siihen syy, että tekin menitte aikoinaan yhteen kun sinä olit parikymppinen, eikä kun olit yli nelikymppinen.
ikäkriisi? Jos on muuten onnellinen, ei mikään ikäkausi kriisiytä.
mies tahtoisi jonkun 20v matkaan lähteä, eihän sille mitään voisi. Onneksi hänen itsetuntonsa on kohdallaan, ettei sen pönkittämiseksi tarvitse mitään tyttären ikäistä kumppania rinnalleen.
se itsetuntoon liittyy? Mitä jos mies vaan tykkää enemmän nuoresta kuin vanhasta? Onhan siihen syy, että tekin menitte aikoinaan yhteen kun sinä olit parikymppinen, eikä kun olit yli nelikymppinen.
Voihan nainenkin ihastua nuorempaan..
Omalle miehelle kelpaan. Muista ei ole väliäkään.
sitten jos tulee ero.
täydelliseksi monen elämä on muuttunut. Minua taasen harmittaa kovin paljon.
rauhassa. Elämä on hyvää näinkin.
edennyt normaalisti. Ihminen kun vanhemmiten ns. kypsyy ja alkaa nauttia el'm'st''n ihan uudella tavalla.
täydelliseksi monen elämä on muuttunut. Minua taasen harmittaa kovin paljon.
oma suhtautuminen ulkonäköön on muuttunut. Nuorempanan en ollut ulkonäköihmisiä, en kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota itsessäni tai muissa.
Nykyisin minua pideään paremman näköisenä (siis suhteessa ikäisini) kuin nuorempana. Ostan parempilaatuisia ja kauniimpia vaateita kuin nuorena, nykyisin minulla on htvä luottokampaaja ja lisäksi ammattilainen seuraa liikuntaohjelmani toteutumista (ja tekee siitä suunnitelman) ja tämän takia näytän paremmalta kuin nuorempana.
Miehet ovat myös huomanneet kohentuneen ulkonäköin, sekä oma mies että muut. Tavallaan olen itsekin alkanut ymmärtämään miehiä ja visuaalisuuden voimakasta vaikutusta heihin paremmin iän mukana. Enää en missään tapauksessa väheksy ulkonäön merkitystä miehille.
Siis aika erilainen tarina ja ajatukset kuin valtaosalla vastaajista, paitsi että aika moni muukin oli vanhemmiten paremmassa kunnossa kuin nuorempana.
kyllä se on pitkälti omasta asenteesta kiinni. Hyvinvointikin on asenne, silloin kun terveyttä riittä eikä ole mitään suurempia huolia ja murheita elämässä ratkottavana. Elämä kuluu kulkea eteenpäin. Jos jää kiinni sellaisiin asioihin, kuten biologia ja fysiikan lait, joille ei voi mitään pitkällä tähtäimellä kuitenkaan, on elämän fokus hieman väärässä kohdassa. Minun mielestäni. Ja jotenkin tuntuu hassulta, että 20-30:t luulevat neli-tai viisikymppisten olevan rapistuneita ikäloppuja. Omassa ystäväpiirissä on monta upeaa donnaa, joiden tyylikkyys ja naisellisuus vetää varmasti vertoja 15-20 vuotta nuoremmille lajitovereille. Ja ainahan tämän voi kääntää myös niin päin, että miksi joku kaksikymppinen nuori kaunotar haluaisi viisikymppisen "rupsahtaneen" puolisoni leikkikaverikseen, jollei kyse ole vain paksun lompakon puutteesta...? Onko se kovin imartelevaa kun käsipuolessa kulkee oman isän ikäinen seuralainen. ;)
ja taistelen ahkerasti ikääntymistä vastaan.
Kyllähän ne vanhemmat miehet katselevat. Nuoret miehet eivät, eikä se harmita. Siinä vaiheessa kun 40 + miehet eivät katsele, niin sitten alkaa harmittaa.
Einä ulkonäk*okysymykset ota päähän ollenkaan. Osaan vanheta arvokkaasti ja onneksi aika hitaasti.
Ja miten niin emme olisi miesten suosioissa enää? Kysynnän vähentymistä en ole pannut merkille.
ja baareissa 20v miehet tulevat iskemään..Turhaan.
kauniilla ihmisellä suosio säilyy oli minkä ikänen tahansa ,ihailijoiden ikä vaan muuttuu niinkuin kuuluukin.
kauniilla ihmisellä suosio säilyy oli minkä ikänen tahansa ,ihailijoiden ikä vaan muuttuu niinkuin kuuluukin.
samanikäiset alkaa katsella parikymppisiä ja parikymppiset miehet metsästää kokenutta naista.
Elämä on niin rikasta ja kiinnostavaa.
siis meinaan näitä, jotka hokee, että mitäs sitten jos mies vaihtaa nuorempaan ja miehet ei enää katso perään yms.
Ehkä he ovat epätoivoisesti yrittäneet metsästää miehiä ja miesten huomiota ja eivät ole sitä saaneet. Ei oikeaa rakkauttakaan. Ja tämä on jäänyt sitten päälle.
Itse olen aina ollut hyvännäköinen, mutta en ole koskaan välittänyt miesten huomiosta. Se nyt on ollut vain sellainen päivänselvä asia, että miehet on ihastuneet minuun. Ei ole hetkauttanut minun elämääni. Olen elänyt oman elämäni ja löytänyt oman rakkaani ja ei ole tarvinnut tyrkyttää itseään miehille, eikä tehdä itseään viehättäväksi miesten silmissä.
Itsetunto on kasvanut terveeksi ja edelleen näin keski-iässä en mieti, olenko viehättävä jonkun silmissä vai ei. Sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Muut asiat on mielenkiintoisempia minun elämälleni.
Ja kiitos vain. En todellakaan kuole vanhanapiikana tai impenä:)
harmita, vaikkei miehet perään katsokaan. Elämäni ei ole heidän varassaan.
kenenkään elämä ole sikäli miesten varassa, että kuolisi jos ei saa huomiota, mutta onhan se nyt tylsää olla koko ikänsä impenä ja vanhanapiikana.
ainoa mikä harmittaa on kipeä lonkka.
On todella vapauttavaa kun miehet ei katsele sillä silmällä, minusta se oli nuorena tosi ahdistavaa, olin 12v 165m pitkä 45kg, C-kupin rinnat ja kauniin pyöreä pylly, miehet luuli ainakin 18v ja kuitenkin olin ihan lapsi, kuljin viattomana puoli alasti ja leikin nukeilla. Onneksi naapurin sedät pitivät lapsena mutta vieraat kuolasivat, kamalaa.
Onneksi olen sen verran vuosien saatossa rapistunut että enää ei kukaan kuolaa perään, ei edes oma mies kun se löysi sen nuoremman.
Ja totta on ihana elää omaa elämää, lapset on isoja ystävien kanssa voi matkustaa ja harrastuksia riittää.