Pojan nimeksi tuli Launo, isovanhemmat ei oikein tykänneet. :)
Ei se mitään haittaa tietenkään, mutta eivät olleet isovanhemmat innoissaan meidän toisen lapsemme nimestä. Oli älyttömän vaikea keksiä nimi, mutta tuli se sitten lopulta synnytyslaitoksella esille. Ihana saada antaa nimi, josta me molemmat sitten oikeasti tykätään kovasti, kun kaikki muut ehdotukset olisi olleet toisesta tai molemmista vaan "ihan kiva"-luokkaa.
Arvaan, että täälläkin moni kauhistelee, mutta ei se haittaa. :) Launo Veikko Albert se on, eikä muuksi muutu. Ja vilkutuksia tutuille!
Kommentit (53)
r-vikaisuuden.
Ovatko esim. Seija ja Teija vain muunnoksia R-vikaisesta Reijasta?
Miitta on r-vikainen Riitta?
Isto onkin oikeasti Risto, joka ei kehtaa sanoa r-kirjainta?
Laila on r-vikainen Raila?
Lapsellista, sanoisin.
Tunnen erään miehen, jonka sukunimi on Launo.
Lähiaikoina pitäisi siis ilmestyä yksi...?
r-vikaisuuden. Ovatko esim. Seija ja Teija vain muunnoksia R-vikaisesta Reijasta?
tuollaista käsitystä pääse tulemaan.
"LAUhkea kuin lammas"... ;-)
Koska niissa on se "R". Ja ihan henkilokohtaisiahan nuo assosiaatiot ovat, ei niissa ole mitaan "tolkkua". Ja sukunimea taas ei yleensa voi valita, eli sikali niita ajattelen ainakin mina hiukan eri tavalla. Etunimeen suhtaudun enemman tyyliin "nomen est omen" ja mietin assosiaatioita (kun siis olen antanut nimia lapsilleni).
Ja muuten: ap:han itse avasi taman keskustelun tietaen, etta ihmiset kertovat mielipiteita lapsen _nimesta_... Eli sikali tata keskustelua tuskin voi pitaa merkkina siita, etta kaikki siihen vastanneet ovat jotenkin lahtokohtaisesti kiusaajia tai heidan vanhempiaan.
Juumi kukaan ässävikainen ei kotvaa puheessaa ämmää ässällä eikä ättällä.
r-vikaisuuden.
En näe enkä kuule siinä yhtään mitään vikaa. Kyllä mä ainakin mieluummin olisin Launo kuin Nico tai Pirkko tai tavis niin kuin Laura tai Mikko.
meidän poika syntyi Launon päivänä,ja häntä kutsuttiin Launoksi,kunnes sai oikeen nimen.oisin tahtonut tuon Launon nimeksi,mutta mies ei suostunut.
Nimistä on paljon mielipiteitä varmasti aina. Itse en ikinä antaisi nimiä kuten Nico, Niko, Jemina, Jasmiina.. noin esimerkiksi. Varmasti ne ovat jonkun mielestä juuri niitä maailman parhaita ja kauneimpia nimiä silti. Eli saatte ihan rauhassa olla tykkäämättä Launo-nimestä. :)
Yksi hauska sattuma nimessä myös on, kun myöhemmin huomattiin sen nimipäivän olevan myös meidän kihlapäivä. :) Joka on sitten myös Albert-isoisoisän syntymäpäivä.
Olen tänään niin iloisella tuulella, ettei minkään maailman launohaukut kaada sitä. Minulla on maailman ihanimmat lapset joilla juuri ne parhaat nimet - miten sattuivatkaan nuo parhaat lapset juuri meille!
ja varmaan moni sanoo kuitenkin Raunoksi.
En kyllä itse tykkää yhtään. Jotenkin tullee laiskuus, passiivisuus ja taustailija nimestä mieleen. Ei kyllä jää mieleen vaikka harvinainen nimi onkin.
Jotenkin tullee laiskuus, passiivisuus ja taustailija nimestä mieleen.
Ei haitanne, jos Launo ei osoittaudu tällaiseksi.
että "varmasti kiusataan koulussa", koska nykyään annetaan paljon erikoisia nimiä. Siellä on luokalla sitten puolella muksuista erikoinen nimi, joten ei välttis kiusata. Tai kiusataan sukunimen mukaan. Tai ulkonäön. Kyllä se voi olla sitten vaikka Läski-Antti, vaikka kuinka on normi nimi...
on Launo. Terävä-älyinen ja sana hallussa, ei mikään lammas vaan oman tiensä kulkija ja vielä tosi sydämellinen ihminen. Minusta nimi on hieno nimi ja etenkin kun tämän yhden ihailemani Launon tunnen.
Ja se on kyllä sitten ihan kiusaajan omaa tyhmyyttä ja vika jos nimen takia pitää kiusata. Launo on oikein hieno nimi, onnea Launolle ja perheelle! :)
Mä en kyllä tunne ketää m- tai t-vikaista. Etenkin jos lapsi sanoo nimekseen Launo niin kysyn että Raunoko. Toivottavasti lapselle ei tul R-vikaa, voi olla vaikea aikuisenakaan saada nimeään oikein vaikka puhelimessa "Launo tässä telve" "Ai siis Rauno" "Eikun Launo, pelkele." Niin, siis Rauno?"
Niin ja mulle tuli jostain syystä mieleen lautumat, ne joita ruumiissa on.
Mutta nämä asiat olette tietenkin jo miettineen ennen nimen antoa. Ja muutenkin veikkaan että aloitus oli provo. Ei kukaan olisi niin hölmö että kuuluttaisi lapsen nimeä täällä, etenkään jos se olisi Launo.
Isto onkin oikeasti Risto, joka ei kehtaa sanoa r-kirjainta?
Laila on r-vikainen Raila?Lapsellista, sanoisin.
Jos kuulee kavion kopsetta niin kyllä sitä odottaa että sieltä tulee hevonen eikä seepra. Joten jos joku ilmoittaa nimeksi vaikka Jusanna, kyllä mä kuitenkin kohteliaasti kysyisin nimen uudestaan jos epäilen että nyt kyllä sanoi Susanna-nimen jotenkin omituisesti.
Itsellä on erikoinen sukunimi ja olen kyllästynyt sitä toistelemaan ja puhelimessa ääntämään E-RI-TYI-SEN SEL-VÄS-TI ja silti se kuullaan väärin.
käyttävän R:n tilalla L:llää??
En mä ainakaan ole, kyllä se R jotenkin lausutaan vaikkakin hieman "huonosti", ei kyllä yleensä käytetä L kirjainta tilalla.
Esimerkkinä R-vikaisista nyt vaikka presidenttimme Halonen, jos olette sattuneet kuuntelemaan.
Ihan jees nimi, ei herätä mussa suuria tunteita.
mistähän mahtavat nimien nimittely kummuta. . . ? Etteivät vain äitein suusta!