Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kellään kokemuksia kotiin tarkoitetuista lattianpesulaitteista?

Vierailija
21.06.2021 |

Olisi tarkoitus ostaa sellainen, mutta onko ihan turhake? Meillä vuokrakämppä, jossa
pinttyneet muovimatot lattiassa ja mietin, jos tuolla saisi ne edes vähän helpomalla puhtaaksi kuin mopilla.
Ja kumpi kannattaisi ostaa, ladattava vai sähköllä toimiva? Asunto 85m2 kooltaan.

Kommentit (232)

Vierailija
1/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinku Sinipiika?

Vierailija
2/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrakämppään ei missään nimessä ilman vuokranantajan lupaa. Jos tapahtuu jotain (esim. lattiapesurin höyry voi vaikka irrottaa liimaukset lattiasta ja altistaa kosteusvauriolle), niin saat ison korjauslaskun. Siksi ehdottomasti vuokranantajaan yhteys ja kysyt mitä materiaalia tarkalleen se muovimatto on ja saako sitä pestä lattiapesurilla.

kaverini pesi lattipesurilla vuokrakämppänsä laminaattilattian ja tuoksena sitten kupruileva laminaatti. Sai maksaa itse uuden laminaatin asentamisen ja muut selvitykset. hänellä oli vakuutus, joten se korvasi, mutta kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas asun omistusasunnossa ja on laminaatit. Olen kiinnostunut samasta asiasta kuin ap.

Olisko tähän tilanteeseen suosituksia?

Vierailija
4/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras on mikrokuituinen levymoppi

(etenkin laminaatille ja parketille) . Jos on tahroja, voi suihkuttaa sumutepullosta levymopille kosteutta ja sitten lähtee lika helpommin

Vierailija
5/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla höyrymoppi ja sillä olen parkettia pessyt. Vähän kyllä mietityttää aina kestäkö lattia. Vielä on kestänyt mutta kiinnostunut olen kuulemaan miten muilla?

Vierailija
6/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Kärcherin lattiapesuri mikä kiinnostaa, on tarkoitettu myös muovilattioille. Siinä ei siis mitään höyrytysominaisuutta ole, ap.

Vierailija
7/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kärcherin lattiapesuri ollut pari vuotta ja ilman en kyllä enää halua olla. Siinä ei ole mitään höyryä ja pesujälki on nihkeää, eli lattiat eivät ui pesun jälkeen. Edellinen asunto oli vuokra-asunto ja lattiapesurilla sai pinttyneet muovimatot oikeasti puhtaiksi. Paljain jaloin kun käveli pesun jälkeen, huomasi eron moppaamiseen.

Vierailija
8/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla höyrymoppi ja sillä olen parkettia pessyt. Vähän kyllä mietityttää aina kestäkö lattia. Vielä on kestänyt mutta kiinnostunut olen kuulemaan miten muilla?

parketti ei kyllä kestä höyrymoppia.  ei vaikka miten lupailisivat sitä kaupassa

Vierailija
9/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

parkettiahan ei saa puhdistaa muulla kuin nihkeällä mopilla tai rätillä (Esim. jos pitää tahroja puhdistaa)

Vierailija
10/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuo Kärcherin lattiapesuri mikä kiinnostaa, on tarkoitettu myös muovilattioille. Siinä ei siis mitään höyrytysominaisuutta ole, ap.

sitten voi sopia muovimatolle

Vierailija
11/232 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa yksinkertailesta jos kutsuu moppia laitteeksi. N43

Vierailija
12/232 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhakkeita ovat, pelkkää kaappien täytettä.

Kenellä on oikeasti niin likaista, että mikrokuitumoppi ei riitä?

Vierailija
13/232 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kerran likainen muovimatto jollain sopivalla pesusienellä ja hyvällä aineella, niin sen jälkeen pärjäät mikrokuitumopilla ja vaikka pelkällä vedelläkin.

Vierailija
14/232 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAIMO-65 on toiminut loistavasti jo vuosikymmeniä. En vaihda.

Vierailija
15/232 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta Kärcher FC 7 lattiapesurista? Tarkoituksena olis ostaa omaan koiratalouteen ja sitten myös jälleenvuokrata sitä torissa

Vierailija
16/232 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Kärcher FC 7 lattiapesurista? Tarkoituksena olis ostaa omaan koiratalouteen ja sitten myös jälleenvuokrata sitä torissa

Ei ole itellä kokemusta mutta testeissä pärjännyt hyvin https://yleiskone.com/paras-lattiapesuri/ Itsekin olen omaa höyrypesuria jälleenvuokrannut torissa pariksi tunniksi/päiväksi lainaan maksua vastaan ja on jo maksanut itsensä takaisin.

Vierailija
17/232 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokrakämppään ei missään nimessä ilman vuokranantajan lupaa. Jos tapahtuu jotain (esim. lattiapesurin höyry voi vaikka irrottaa liimaukset lattiasta ja altistaa kosteusvauriolle), niin saat ison korjauslaskun. Siksi ehdottomasti vuokranantajaan yhteys ja kysyt mitä materiaalia tarkalleen se muovimatto on ja saako sitä pestä lattiapesurilla.

kaverini pesi lattipesurilla vuokrakämppänsä laminaattilattian ja tuoksena sitten kupruileva laminaatti. Sai maksaa itse uuden laminaatin asentamisen ja muut selvitykset. hänellä oli vakuutus, joten se korvasi, mutta kuitenkin.

Joo no laminaattia ei kestä kosteutta. Omaa tyhmyyttä sun kaverilla. 

Vierailija
18/232 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kärcherin lattiapesuri ollut pari vuotta ja ilman en kyllä enää halua olla. Siinä ei ole mitään höyryä ja pesujälki on nihkeää, eli lattiat eivät ui pesun jälkeen. Edellinen asunto oli vuokra-asunto ja lattiapesurilla sai pinttyneet muovimatot oikeasti puhtaiksi. Paljain jaloin kun käveli pesun jälkeen, huomasi eron moppaamiseen.

Mulla on myös laminaatti lattia ja lattiapesuri on ollut paljon parempi ratkaisu perinteiseen moppiin verrattuna. Ei jää märäksi lattia ja mene piloille. Toinen mitä kannattaa välttää on pyykin kuivaaminen laminaatin päällä koska lattia menee ihan hajalle.

Vierailija
19/232 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella saat kovat korvauslaskut? Maksimissaan menetät vuokravakuuden mutta ethän sinä nyt ala mitään remonttia maksamaan

Vierailija
20/232 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WAIMO-65 on toiminut loistavasti jo vuosikymmeniä. En vaihda.

Meilläkin vaimo luuttuaa lattiat t. seppo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi