Kertokaa hyviä käytöstapoja mitä on hyvä tietää
Minä aloitan, aiheena illallinen
- monen ruokalajin illallisella aloitetaan aina uloimmista aterimista
- kun nainen poistuu pöydästä miehet nousevat seisomaan
- keittoa syödään lusikan pitkältä sivulta, kallistaen, eikä sitä laiteta kokonaan suuhun
Kommentit (45)
Samoin olen kätellyt hanskat kädessä, koska käsitykseni mukaan naisille tämä on sallittua.
muttei toista naista. Naista kätellessään nainenkin ottaa hanskat pois.
Musta on ollut niin kätevää kätellä hanskat kädessä. Opettelin sen viime syksynä kun sikaflunssa jylläsi. Ehkä luovun kättelystä kokonaan, onhan se aikas epähygieenistä.
myös se, kun kaupassa avautuu uusi kassa edellisten (jonoisten) rinnalle, viimeisimpinä jonossa olevat EIVÄT rynni uuden kassan ensimmäisiksi (=etuile aikaisemmin jonottamaan tulleiden eteen).
Itsestäänselvä juttu, mutta tuntuu olevan joillekin todella vaikea ymmärtää.
Mistä sitä kukaan voi mennä sanomaan kuka on kassalle pääsyä kauiten odottanut. Joskus kun itse odotan, saatan seistä hyllyjen välissäkin katsomassa tuotteita sillä aikaa kun odotan jonkun kassan vapautumista tai jonojen lyhentymistä.
Joten mä ainakin rynnin ihan iloisesti jatkossakin. = D
On tahditonta kysyä 1) palkkaa
Palkoista puhuminen on kaikkien etu. Palkkaa sopii kysyä, mutta toki tilanteen mukaan. Tahdikas ymmärtää miten, milloin ja miksi kysytään. Esimerkiksi työpaikalla on vain hyvä, että kaikki tietävät toistensa palkat. Samoin eri työpaikoilla työskentelevien kollegoiden kesken. Siitä hyötyvät kaikki.
näitä "miesten ja naisten" juttuja voitaisiin vähän nykyaikaistaa niin, että sukupuolet voisivat tehdä samalla lailla. Mikseivät molemmat voi nousta seisomaan kätellessä? Miksi miesten pitäisi nousta seisomaan, kun nainen poistuu pöydästä? Miksi nainen ei voisi avata miehelle ovea? Jne.
muttei toista naista. Naista kätellessään nainenkin ottaa hanskat pois.