Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaaditteko te kotona olevat äidit

Vierailija
25.11.2010 |

ihan oikeasti työssä olevien miestenne osallistuvan vauvan yöruokintaan ja hyssyttelyyn? Aika karua. Siksihän te just kotona olette, että hoidatte lapset. Mies parat.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun hyssyttelyä on tuntikausia joka ikinen yö, niin siinä ei sitten enää olekaan väliä kenellä on minkälaiset tissit.

Vierailija
42/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole ex-ukko heräilly syöttämään muksua kun oli pieni vaikka oli työtön. Itekkin nukuin päivällä unet jos oli tarvis, onneksi olen nukahtanut melkein samantien vaipanvaihdon syönnin jälkeen niin ei ole sitten ollut niin väsynyt päivällä. onneksi nuo ajat on jo ohitse kun lapsi on 2 vee ja nukkuu suhteellisen hyvin, itsekkin nukun noin 8 tunnin yöunet että jaksaa muksun kanssa päivällä touhuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallista....

t. Se jonka mielestä yöllä vauvan syöttäminen ei ole raskasta, koska nukun samalla kun se imee

ollut, kaksi lasta on nukkuen yöimetetty. Ehkä sitten tavallista taitavammat vauvat, kun ovat osanneet päänsä kääntää, jos henki ei kulje. Sitä paitsi imettävä ei nuku syvää unta, joten herää kyllä vauvan hamuamiseen.

niin ei tarvitse lukea, kuinka on vauva kuollut rinnalle....

Vierailija
44/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaadi. Siis mieheni nukkuu eri huoneessa ja hoidan miestänikin yöllä. Saattaa pyytää esim vettä tai jopa lämmintä ruokaa yöllä. Mutta hän onkin rakas mieheni ja minun pitää palvella häntä. Joskus itkee yöllä kun on kylmä ja menen viemään lisää peittoa hänelle. Ja sitten kun hän tulee töistä, riennän vastaanottamaan hänet; otan kengät häneltä pois ja takin ja talutan hänet ruokapöytään. Joskus hän haluaa että syötän hänet. Yleensä ruoan jälkeen hän haluaa mennä sohvalle katsomaan telkkaria ja yleensä tulen hänen vierelleen ja annan pyydettäessä viinirypäleitä, karkkia ja sen semmoista. Ja siinä sivussa tietenkin itse hoidan kaikki lapset, sehän on työtäni, koska mieheni käy kodin ulkopuolella töissä. Välillä on haastavaa siivota ja paapoa lapsia ja miestäni. Mutta kaikkeen oppii. Ja iltapalan annan tietenkin itse lapsille, olenhan kotiäiti, ja samalla katan miehelleni iltapalan ja tarjoilen hänellekin pöytään. Sitten luen iltasadun lapsille ja peittelen heidät. Sen jälkeen luen miehellenikin iltasadun ja peittelen hänetkin. Äänieristin muutekseen mieheni huoneen tässä yksi päivä, ettei vaan kuulu mitään ääniä sinne. Ajattelin, että on iha astetta aataminaikasia ihmisiä täällä. Mun ei tartte hoitaa jokaikistä lasta yöllä. Ja miksi se on kotiäidin työtä hoitaa kaikki yöhoitamiset?? Kukas sen on niin päättänyt. Ja en tarkoita imetettäviä vauvoja. Älkää sanoko että kun mun miehellä ei oo tissejä, se on niin kulunu läppä.

Mun täytyy nyt tehdä kaikki apua-saamattomat-mun-mies-tekee-niiiiiin-pitkää-päivää-mammat todella katkeriksi!

Kuvitelkaa, mun mies on niin ihana, että jopa imettäessäni hän nousi hakemaan vauvan ja vaihtoi vaipan ja röyhtyytti, mun ei tarvinnut edes silloinkaan nousta, ottaako päähän? ;)

t.se jolla mies on hoitanut kolmen lapsen yösyötöt n.90%

Vierailija
45/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut mieleenkään.

Vierailija
46/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "pirteänä" herätä työhön. Mutta wiikendinä VAADIN häntä ottamaan vastuun lastenhoidosta aina toisen yön, itse saa valkata kumman haluaa. :) Ja tietty lomalla sitten saa valita useampiakin öitä, he, he.

Mielestäni ei ole mikään hyvän äitiyden mitta, että silmät ristissä hoitelee vauvaa ja taaperoa yms.

Vierailija
47/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lauantaisin oli aina mun vuoro nukkua pitkään ja sillon mies herää lasten kanssa aikaisemmin.

Vierailija
48/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa yöllä ihan yksin, mutta huom! Mies nukkuu kahden vanheman lapsen kanssa, jotka heräävät öisin silloin tällöin.

Vierailija
49/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alusta asti osallistunut vauvan hoitoon (nyt 1v9kk) mielellään. Tekee yötöitä, joten päivällä mielellään hoiti lasta, teki kotihommia yms. Järjetöntä, että on olemassa sellaisiakin miehiä, jotka eivät edes vaippaa suostu vaihtamaan.

Vierailija
50/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viikonloppuna tietenkin, onhan äidinkin joskus saatava unta.......paitsi tietty täydellisten av-marttyyriäitien.

Vierailija
51/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miljoona kertaa raskaampaa kuin vain kotona olo lasten kanssa. Työssäkäyvän ja elättäjän ei kuulu joutua heräämään yöllä.

Vierailija
52/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kaikkia olen imettänyt, niin mies aina ensin käy vaihtamassa vauvan vaipan. Ja imettämisen jälkeen hoitaa röyhtäyttelyt sun muut.

Hänellä on oma yritys ja tekee 8-10 tuntista päivää.

Tämän tekee ihan oma-aloitteisesti. Hän on itse sanonut, että haluaa hoitaa omia lapsiaan, myös yöllä.

Mieheni ei ole kyllä suomalainen.

Vierailija
53/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöt kun oli hoitovapaalla ja minä töissä.

Mutta minulla onkin ihana mies.

Vierailija
54/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo syöttäminen yöllä nyt on vaivoista pienin. Meillä tyttö vauvan söi 1-2 kertaa yössä. Ekan syöttö oli joskus 5 maissa. Tuo ei ollut ongelma.

Mutta sitten alkoi kaikki muu yöhulinointi noin 3-4 kk:n iässä ja se kesti tuonne 11 kk:n asti. Eli vauva vaati monta kertaa yössä tutittamista, hyssyttelyä jne. Nämä hommat hoiti mies siinä missä minäkin. Eikä tosiaan tarvinut vaatia.

Nyt taapero 2-v nukkuu pääsääntöisesti yöt hyvin mutta 90% taaperon yöheräämisistä hoitaa mies. Ja taas ilman vaatimuksia.

Vierailija
55/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö heidän kuulu mielestäsi herätä vapaallakaan öisin?

Ja question number two: Siis miten te ihmiset järjestätte asiat käytännössä niin, ettei sen työssä käyvän puoliskon tarvitse herätä vauvan tai lasten ääniin? Meillä ainakin nukumme miehen kanssa samassa huoneessa ja vauva nukkuu myös huoneessamme. Miehen pitäisi siis nukkua aina toisessa huoneessa, jotta se ei heräisi vauvan ääntelyihin..

on miljoona kertaa raskaampaa kuin vain kotona olo lasten kanssa. Työssäkäyvän ja elättäjän ei kuulu joutua heräämään yöllä.

Vierailija
56/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis olemme hoitaneet paljon heräilevää 2-vuotiasta lasta vuoroöin jo n. 1,5 vuotta. Se tieto, että saa nukkua seuraavan yön varmasti kokonaan on mielenterveyden ylläpitäjä nr 1.

Meillä on pieni asunto. Lapsen "yöhoitaja" nukkuu patjalla lapsen huoneen oven edessä, nukkumisvuorossa olija makuuhuoneessa korvatulpat korvissaan (itse en tosin edes tarvitse tulppia, en herää minkäänlaiseen huutoon kun ei ole minun "vahtivuoroni"). Toimii.

Minä ja mieheni teemme muuten molemmat "vaativaa ajattelutyötä", joka on kyllä kärsinyt valvomisesta, mutta ei kummallekaan ole tullut mieleenkään, että työ olisi tärkeämpi kuin lapsi ja puolison mielenterveys. (myönnän kyllä auliisti, että työkseen ajavilla, kirurgeilla ym. ihmishengistä vastuussa olevilla tilanne on eri ja valvomisen jakaminen ei varmaan onnistuisi).

Eikö heidän kuulu mielestäsi herätä vapaallakaan öisin?

Ja question number two: Siis miten te ihmiset järjestätte asiat käytännössä niin, ettei sen työssä käyvän puoliskon tarvitse herätä vauvan tai lasten ääniin? Meillä ainakin nukumme miehen kanssa samassa huoneessa ja vauva nukkuu myös huoneessamme. Miehen pitäisi siis nukkua aina toisessa huoneessa, jotta se ei heräisi vauvan ääntelyihin..

Vierailija
57/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kenen mielestä heräämiset kuuluu jakaa arkenakin puoliksi: Oletteko itse käyneet töissä niin, että olette joutuneet heräämään/hoitamaan lasta öisin jatkuvasti?

Kotona oloa ei lasketa..

Vierailija
58/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 22/57

teille kenen mielestä heräämiset kuuluu jakaa arkenakin puoliksi: Oletteko itse käyneet töissä niin, että olette joutuneet heräämään/hoitamaan lasta öisin jatkuvasti?

Kotona oloa ei lasketa..

Vierailija
59/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset vauvana heräsivät muutaman kerran yössä syömään mutta koskaan eivät huutaneet, saatika edes itkeneet. Alkoi vaan pikkuinen tuhina voimistumaan ja siitä tiestin syöttää.

Syömisen jälkeen vauva laskettiin takaisin omaan sänkyyn ja nukahti heti takaisin, yleensä ei edes herännyt siihen syömiseen.

Ja vaipan vaihdoin varmaan kerran yöllä vauva-aikana toiselle, eivät koskaan kakanneet yöllä.

Mun mies on sellainen että jos sen herättää keskellä yötä, sillä kestää monta minuuttia tajuta missä mennään, joten turha mun olis sitä yrittää edes herättää kun kerran itse olisin jo herännyt, syöttänyt ja lapsi nukkuu uudestaan.

Mutta. Jos meidän lapset olis valvottaneet, niin olis varmaan kesusteltu asiasta ja mietitty mitä tehdään.

Vierailija
60/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten isompina nyt esim. kun 3v saattaa herätä yöllä pissahätään niin mieskin voi viedä jos tökin miehen ensin hereille...Meillä lapset ovat olleet sellaisia rinnalle nukutettavia joten minä olen hoitanut yöheräilyt. Luultavasti sama järjestely olisi kyllä vaikka olisivat syöneet pullostakin. Viikonloppuisin minä saan nukkua pidempään. Olen kyllä väsynyt jatkuvasti mutta en mitenkään "menetän mielenterveyteni" -väsynyt. Olen vaan ärtyisä ja pinna kireällä. Meidän taapero heräilee edelleenkin taajaan öisin.