Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaaditteko te kotona olevat äidit

Vierailija
25.11.2010 |

ihan oikeasti työssä olevien miestenne osallistuvan vauvan yöruokintaan ja hyssyttelyyn? Aika karua. Siksihän te just kotona olette, että hoidatte lapset. Mies parat.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei herännyt yhtenäkään yönä ensimmäisen vuoden aikana. Ei ollut tarvekaan, koska imetin ja vauva nukkui pitkät yöunet 6-kuisesta eteenpäin.

Mutta joo, ajattelen näin. Minä pystyn ottamaan nokosia vauvan nukkuessa - mies ei.

Tämä toimii kun lapsia on yksi tai vanhemmat lapset isompia.

Vierailija
22/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsemme heräili 4kk->2 v 2-8 kertaa JOKA YÖ, eikä nukahtanut mitenkään helposti. Joten imetyksen vähennyttyä aloimme hoitaa lasta vuoroöin vaikka mies kävi töissä. Sama järjestely jatkui kun menin itse töihin ja mies jäi kotiin. Töissä oli molemmilla vaikeaa mutta tämä järjestely oli kuitenkin se mikä parhaiten takasi molempien jaksamisen ja mielenterveyden säilymisen.

Eikä kumpikaan ole mitään vaatinut vaan tilanne on meidät tähän pakottanut ja yhteisymmärryksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi minullahan ne tissitkin ovat :-D

Sitten kun ihan pikkuvauvavaihe on ohi niin lapsemme ovatkin nukkuneet läpiyön, ellei ole sairastuneet, jolloin hoidamme molemmat vuoroin.

Vierailija
24/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin toinen yö ja joskus keskellä viikkoakin, kun oli rankkaa.

Kotona on kaksi isompaa sisarusta (5- ja 4-vuotiaat), jotka eivät nuku päiväunia, joten vauvan kanssa nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Ensimmäisten 3 kk:n aikana vauva nukkui 20 min. päiväunia kolme kertaa päivässä. Ei ehtinyt silmiään ummistaa, vaikka mies saattoi ollakin isompien kanssa ulkona. Öisin tietysti imetin 2 kk, joten mies sai silloin nukkua, mutta kun imetys epäonnistui sen jälkeen, niin mies ihan itsekin osallistui pari kertaa viikossa, koska nukkui yleensä pitkään, kun heräsin isompien lasten kanssa ja meni töihin vasta klo 10. Mitä siitä olisi tullut, jos olisin herännyt yöllä 5-6 kertaa ja noussut sitten klo 7 isompien kanssa, kun vauva nukkui klo 10:een asti? Aluksi mies kyllä yritti tätä systeemiä, nukkui itse pitkään ja koko yön, minä heräilin vauvan kanssa ja nousin aikaisin. Lopulta oli pakko äristä, että sain vakituisesti tuon pari kertaa viikossa paremmat unet.

Tottakai on sääli sitä miestä siellä töissä, jos on tosi väsynyt. Mutta kyllä se työpäivä on kotonakin, ja pakko on välillä saada yhtenäisempiä yöunia, jotta jaksaa pysyä käynnissä. Kun pari päivää vain makailin lattioilla, kun ei ollut energiaa nousta ja huimasi liikaa, niin mieskin tajusi, miten tärkeää on, että edes joskus saa nukkua kunnolla.

Vierailija
25/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee pitkää työpäivää alkaen noin klo 04.00 ja päättyen klo 18 maissa, joten sen hetken kun saa nukkua, niin todellakin sitten saa nukkua. No sen mitä vauvan itkulta ja muulta saa nukuttua, mutta siis ei tarvitse sängystä nousta. Raskastahan se on, varsinkin nyt kolmannen kohdalla, kun päiväunia en saa nukkua vaikka vauva niitä nukkuukin. Mutta se on se minun hommani, ja työssäkäynti on mieheni homma.

Vierailija
26/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää moiset ap:n kaltaiset katkerat akat, joiden mies ei luultavasti osallistu yhtään mihkään ja ihan vaan siksi kun käy töissä,voi voi.

Ihan omasta halustaan ja koska herää helposti öisin ja koska aidosti rakastaa minua ja välittää voinnistani ja jaksamisestani, on mieheni hoitanut yösyötöt 3:men lapsen kohdalla noin 90%, onko se jotenkin sinulta pois?

Ja osallistuu muutenkin, vie lapsia ulos töiden jälkeen, auttaa ruokapuuhissa ja nukkumaanlaitoissa.. Ehkäpä olen sen arvoinen vaimo, jonka vuoksi voi vähän joustaa ;)

Vierailija
27/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Se jonka mielestä yöllä vauvan syöttäminen ei ole raskasta, koska nukun samalla kun se imee

Vierailija
28/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ap ei vain tajua yhtään mitä yövalvominen voi tarkoittaa.

Meillä vuoden kestänyt ympärivuorokautinen vauvan huuto oli niin rankkaa, etten vielä vuosia myöhemminkään pysty nauramaan asialle. Se oli todella kamalaa aikaa niin minulle kuin miehellenikin.

Vierailija
29/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tajuaa, että minäkin teen täyden työpäivän enkä saa päivällä levätä yhtään enempää kuin hän.

Vierailija
30/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) saa jopa nukkua eri kerroksessa kuin minä vauvan kanssa. hän tekee kahta työtä ja samalla mahdollistaa minun kotona olemisen. En odota hänen tekevän edes kotitöitä

Vierailija
31/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaikki voivat paremmin.

Vierailija
32/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme mieheni kanssa aina ajatelleet, että yhtälailla minä olen "töissä" kotona, en saa edes nukuttua päiväunia. Miten siis pelkästään minä hoitaisin kaikki lapset yöllä. Minä itse en ainakaan jaksa kunnolla hoitaa lapsia jos yöllä joutuu itse hoitamaan kaikki lapsen uudelleen nukuttamiset sun muut. Tämä on tietysti perhekohtainen, mutta näin meillä. Vaikka mieheni on töissä noin 12h päivässä ja ulkotöissä. Mutta hyvin olemme molemmat jaksaneet. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
33/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon yöunia? Eikös se äitiyslomalainen tee sen työpäivänsä jo sinä aikana, kun mies on töissä ja hän kotona hoitamassa lasta ja huushollia?

Vierailija
34/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallista....

t. Se jonka mielestä yöllä vauvan syöttäminen ei ole raskasta, koska nukun samalla kun se imee

ollut, kaksi lasta on nukkuen yöimetetty. Ehkä sitten tavallista taitavammat vauvat, kun ovat osanneet päänsä kääntää, jos henki ei kulje. Sitä paitsi imettävä ei nuku syvää unta, joten herää kyllä vauvan hamuamiseen.

Vierailija
35/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa yö piparina jos lapsi laattaa ja saa kokoajan siivota ja vaihtaa lakanaa tai muuta.

Sama se on jos mies on työttömänä kotona niin minä autan kotihommissa jos olen kotona enkä töissä!

Itselläni on vuorotyö, eli saattaa olla niinkin hauska tilanne että mies valvoo sairaan lapsen kanssa ja tulen kotiin niin mies lähtee töihin ja minä koitan torkkua kun lapsi sallii ja toivottavasti nukkuu paljon. ;)

Päivätyö ei syö paljoa. Me harrastetaan joskus öisin seksiäkin ja ihan hyvin mies jaksaa mennä töihin!! Valivali. Parisuhteessa asiat kuuluu tehdä yksin. Mut hei: töynnä sormet moniin ja huuda uusi olut sinne sohvalle! :D

Vierailija
36/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on konttorirotta tietokonetta näpyttelemässä ja puhelimessa puhuen tai kaupan tiskillä klo 8-16, niin helpostihan sitä yön vauvaa hyssyttää äidin puolesta. Oma mieheni on rekkakuski, työpäivä 12-15 tuntia/vrk, ajoa, lastausta, purkua, rypemistä metsissä, tappelua jäätyneiden osien kanssa ym. Takuulla pääsen helpommalla kolmen lapsen kanssa (vauva ja kaksi leikki-ikäistä) kotona, vaikka onkin ison omakotitalon työt lastenhoidon päälle! En tosiaan kehtaa sälyttää hänelle "tasapuolisuuden" nimissä töitä, jotka ihan yksiselitteisesti kuuluvat minulle.

Mikään osallistumaton hän ei muuten todellakaan ole. Leikkii lasten kanssa varmaan enemmän kuin minä, lukee ja kuljettaa harrastuksiin mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
37/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaadi, ihan itse tykkää hoitaa omaa lastaan, olkoon karua, mutta en kiellä!

Ja kyllä, juuri siksi olen kotona, että hoidan lasta, en ole valittanut miehelle tilanteesta tai pienistä tuloista tai mistään muustakaan lapsen kanssa kotona oloon liittyvästä. Meillä tämä nyt vain toimii ilman sen suurempia draamoja, harmi jos teillä on ongelmia.

Vierailija
38/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain viikonloppuöisin tai isäkuukauden aikana.

Vierailija
39/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallista meilläkin. En ole koskaan kuullut, että vauva olisi kuollut imettämiseen. Eri asia jos nukkuu vauvan kanssa humalassa tms.

Turvallista....

ollut, kaksi lasta on nukkuen yöimetetty. Ehkä sitten tavallista taitavammat vauvat, kun ovat osanneet päänsä kääntää, jos henki ei kulje. Sitä paitsi imettävä ei nuku syvää unta, joten herää kyllä vauvan hamuamiseen.

Vierailija
40/61 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaadi. Siis mieheni nukkuu eri huoneessa ja hoidan miestänikin yöllä. Saattaa pyytää esim vettä tai jopa lämmintä ruokaa yöllä. Mutta hän onkin rakas mieheni ja minun pitää palvella häntä. Joskus itkee yöllä kun on kylmä ja menen viemään lisää peittoa hänelle. Ja sitten kun hän tulee töistä, riennän vastaanottamaan hänet; otan kengät häneltä pois ja takin ja talutan hänet ruokapöytään. Joskus hän haluaa että syötän hänet. Yleensä ruoan jälkeen hän haluaa mennä sohvalle katsomaan telkkaria ja yleensä tulen hänen vierelleen ja annan pyydettäessä viinirypäleitä, karkkia ja sen semmoista. Ja siinä sivussa tietenkin itse hoidan kaikki lapset, sehän on työtäni, koska mieheni käy kodin ulkopuolella töissä. Välillä on haastavaa siivota ja paapoa lapsia ja miestäni. Mutta kaikkeen oppii. Ja iltapalan annan tietenkin itse lapsille, olenhan kotiäiti, ja samalla katan miehelleni iltapalan ja tarjoilen hänellekin pöytään. Sitten luen iltasadun lapsille ja peittelen heidät. Sen jälkeen luen miehellenikin iltasadun ja peittelen hänetkin. Äänieristin muutekseen mieheni huoneen tässä yksi päivä, ettei vaan kuulu mitään ääniä sinne.

Ajattelin, että on iha astetta aataminaikasia ihmisiä täällä. Mun ei tartte hoitaa jokaikistä lasta yöllä. Ja miksi se on kotiäidin työtä hoitaa kaikki yöhoitamiset?? Kukas sen on niin päättänyt. Ja en tarkoita imetettäviä vauvoja. Älkää sanoko että kun mun miehellä ei oo tissejä, se on niin kulunu läppä.