Minkä ikäisen voi jättää yksin kotiin,
Kommentit (29)
jos viet roskat ulos tai pisutat koiran alle 10 minsassa ni taatusti kukaan ei mene herättämään nukkuvaa vastasyntynyttänsä..siis edes 1 viikkoistansa. sitä vaan käydään tosi nopeesti..ei kai koiran kuulu antaa sisääle pissata ku sille tulee hätä...ärsyttää ku toisilla on hirvee rinki pään päällä ku neuvoo..en mä ikinä jätä..just joo..sit kökötetään siellä facebookissa ku muksu konttaa huoneistoo ympäri valvomatta.30minsaa.., just samaa porukkaa joka kertoo sulle ettei heidän suhteessaan oo ollu mitään ongelmia ja sit ne eroo viikonpäästä ku aina on ollu riitaa...tulkaa ulos kaapeistanne!. mun mielestä jos reissus pituus on max 7 minsaa ja sun täytyisi mennä ja esim ulkona on kaamee keli ni kuka ny herattää lastansa joka rupee itkeen ja rytmit menee sekasin ja ryynää loskassa hakeen sitä 2 litraa maitoo tai koiraa pissattaakseen, tosi kätsyä mennä hissillä vaunujen ja koiran kaa yksin...en siis kehota jättään lastasi yksin mutta jos pitää mennä ni me nopeesti kuhan ei kestä kauaa ja ainoastaan jos vauva nukkuu, muista kuitenkin että vastasyntynyt esim juo vähän välia ja herää ja on mahakipuja yms jolloin yksikin minuutti pois on liikaa...jätä toinen puhelin auki sängylle itkuvahdiksi 5 minsan reissuilla, tai mielummin odota kunnes vauva heraa, ja oma järki muutenkin on se paras tapa.älä siis ikinä! lähde jos esim vastasyntyneen maidonantoaika on lähellä tai jos vauvallasi on paha koliikki ongelma...näistä kandee mielummin jutella omien vanhempien kaa ku tekopyhien netti-äitien kaa x_x t-iskä
ettei vaa ny ois liian aikaisin, tollai meinaat heitteelle jättää...ei alle kuuskymppistä saa jättää yksin, tulee sosiaaliviranomaiset ja vie pois! kaikilta epileptikoiltakin vauvat vaan heti sylistä riistäen viranomaisten kasiin...kyllä vieras aina oman äidin voittaa joka jättää heitteelle kohtausten ajaksi...suomalainen IDIOOTTI valvontayhteiskunta jossa kaikki saa pelätä että hei katsoin nyt muualle 10 sekkaa..täytyykin heti kattoo muksua ettei tää oo heitteillejättöö.. kaikki lastenvalvojat jotka ottaa lapset pois äideiltään pitäis määrätä elinkautiseen pakkotyöhön esim yksinhuoltajia auttamaan!
jos viet roskat ulos tai pisutat koiran alle 10 minsassa ni taatusti kukaan ei mene herättämään nukkuvaa vastasyntynyttänsä..siis edes 1 viikkoistansa. sitä vaan käydään tosi nopeesti..ei kai koiran kuulu antaa sisääle pissata ku sille tulee hätä...ärsyttää ku toisilla on hirvee rinki pään päällä ku neuvoo..en mä ikinä jätä..just joo..sit kökötetään siellä facebookissa ku muksu konttaa huoneistoo ympäri valvomatta.30minsaa.., just samaa porukkaa joka kertoo sulle ettei heidän suhteessaan oo ollu mitään ongelmia ja sit ne eroo viikonpäästä ku aina on ollu riitaa...tulkaa ulos kaapeistanne!. mun mielestä jos reissus pituus on max 7 minsaa ja sun täytyisi mennä ja esim ulkona on kaamee keli ni kuka ny herattää lastansa joka rupee itkeen ja rytmit menee sekasin ja ryynää loskassa hakeen sitä 2 litraa maitoo tai koiraa pissattaakseen, tosi kätsyä mennä hissillä vaunujen ja koiran kaa yksin...en siis kehota jättään lastasi yksin mutta jos pitää mennä ni me nopeesti kuhan ei kestä kauaa ja ainoastaan jos vauva nukkuu, muista kuitenkin että vastasyntynyt esim juo vähän välia ja herää ja on mahakipuja yms jolloin yksikin minuutti pois on liikaa...jätä toinen puhelin auki sängylle itkuvahdiksi 5 minsan reissuilla, tai mielummin odota kunnes vauva heraa, ja oma järki muutenkin on se paras tapa.älä siis ikinä! lähde jos esim vastasyntyneen maidonantoaika on lähellä tai jos vauvallasi on paha koliikki ongelma...näistä kandee mielummin jutella omien vanhempien kaa ku tekopyhien netti-äitien kaa x_x t-iskä
No ompa reaktio! Itse asiassa nuo edelliset vastaukset ovat mielestäni täysin asiallisia. Jokaisella oikeus ilmaista mielipiteensä, eikö se juuri ole keskustelupalstan idea, että täällä voi olla eri mieltä. Turha nimitellä ketään tekopyhäksi kun et edes tunne ihmisiä, ja spekuloida heidän avioeroista. Jos mielestäsi on OK jättää viikon ikäinen 7 minuutiksi yksin kotiin, niin se on sinun mielipiteesi ja päätöksesi, ja kannat päätöksestäsi vastuun. Itse uskallan olla eri mieltä, ja hoidan lastani eri tavalla, mutta myönnän, että minulla ei ole koiraa, jota täytyy ulkoiluttaa räntäsateessa, ja roskatkin noutaa talonyhtiön siivojatäti.
Meillä on viisi ja puolivuotias yksin kotona lähes joka arkiaamu noin 15 minuuttia kun vien vauvan kanssa isosiskon koulubussille. Välillä hän haluaa lähteä mukaan, mutta useimpina aamuina jää sohvannurkkaan katsomaan lastenohjelmia. Hänen kanssaan on puhuttu mitä tehdä jos esim. tv syttyy palamaan tai tulee joku muu hätä. Bussipysäkille on matkaa ehkä 350metriä, hiljaista maalaishiekkatietä. Poika osaa tulla perään, tai jos joku hätä iskee, mennä tien toiselle puolelle tuttuun naapuritaloon.
Ekaluokkalainen on juuri pyytänyt että tahtoisi olla kotona kauppareissun ajan, se onkin suunnitteilla. Meillä kauppaan 10 minuutin ajomatka, joten noin puoli tuntia menee pikaiseen reissuun.
Niin ja kenen mielestä tuo 5.5v on liian pieni, niin ajattelin itsekin. Kunnes kokeiltiin, todettiin toimivaksi ja neuvolastakin antoivat "siunauksen" kun asiasta kysyin :)
ja olen tosissani. Tämä on minun mielipiteeni ja minulla on hyvin käyttäytyvät fiksut lapset.
eli meillä eskarilaisena olivat ekan kerran yksin kauppareissun ajan.
Mulla kestää lähikauppaan kävely jo 4-5min suuntaansa, ja musta se on tosi lähellä, suunnilleen tien toisella puolella. Ja yksin kaupan kiertämiseen nyt menee ainakin se 5min, ellei nyt sitten juokse ihan vaan maitopurkkia hakemassa. Plus kassalle jonottaminen, eli kyllä mä vähintään 20min varaisin kauppareissuun...
No, toi oli täysin ot :D Ehkä neljä-viisvuotiaan voisin vartiksi jättää. Kolmivuotiaani on ollut yksin dvd:n ääressä muutaman minuutin, kun vien vaikka roskat tai pissatan pikaisesti koiran.
lapsesta, mutta minusta ekaluokkalaisesta eteenpäin.
Itse tosin voisin jättää 5v. lapseni, koska kauppa ihan tien toisella puolella. Poika osaa myös avata ovet ja mennä kaupalle (onhan hän käynyt yksin ostamassa esim. karkkia) eikä tiekään ole mikään vilkasliikeinteinen (ehkä kolme autoa per tunti menee tuossa =D).
Siis sellaisia, jotka ihan selkeästi erottavat teidän lapset esim ystävien/sukulaisten lapsista?