Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Thaimaa niin kamala kuin mitä sanotaan?

Vierailija
24.11.2010 |

Me ei olla siellä koskaan käyty, vaikka paljon on muuten kaukomatkoillakin (mm. Hawaii, Mauritius, Malediivit, Karibian saarilla) matkusteltu. Mutta aina Thaimaasta kuulee, että miten siellä on niin likaista ja se prostituutio jne, onko se oikeasti ihan kamala paikka? Siis ihan oikeasti, tähän nyt kaipaisin mielipiteitä sellaisilta, jotka on muuallakin matkustellut eli on vertailukohteita! Jotenkin haluaisin siellä käydä ja katsoa omin silmin millainen paikka se on, mutta toisaalta en viitisi rahoja tuhlaan heittää, jos se on ihan oikeasti hirveä. Hotelli mitä olen katsonut on 5 tähden, ja sijaitsee Phuketissa, mutta rauhallisella rannalla. Onko silti huono valinta, jos voi valita jonkun muunkin kaukokohteen? Mielipiteitä?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka oli minusta ihana lasten kanssa. Rauhallinen ja ranta aivan ihana. Ei tyttöjä tyrkyttämässä itseään tms. Hua hin taas oli minulle vähän pettymys.

Vierailija
2/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä huoleen. Olemme käyneet perheen (3 lasta) kanssa Thaimaassa jo 4 kertaa ja aina olemme olleet tyytyväisiä. KOhteemme ovat olleet Phuket (pienempi ranta-alue ei ihan keskustasssa) ja Hua Hin. Jos ajattelemasi hotelli on laadukas, en usko, että tulette pettymään! Ja Thai-keittiö on ihana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpahan sitten katsottu sekin maailmankolkka :). Hotellin -ja koko sen laguna-alueen- pitäisi olla laadukas (Sheraton). Toivottavasti ei tulla pettymään kovin pahasti ;). Muuten 84, voisitko kertoa enemmän tuosta Bangtaon alueesta. Ravintoloita meillä on siinä paljon sillä itse laguna-alueella, mutta tuosta rannasta ja ilmapiiristä olisi kiva kuulla! Rauhallinen kai pitäisi olla, oliko siellä miten paljon ötököitä (tai käärmeitä???). Kiitos vaan kaikille vastaajille!

Vierailija
4/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaluulento 350-400 € ja hotellimajoitus kuukaudeksi 150 €. Olen käynyt Thaimaassa ja ei se mikään kovin kummoinen paikka ole. Läheiset Laos, Kambodza ja Vietnam ovat paljon mielenkiintoisempia. En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että kaikkien pitäisi pitää Thaimaasta ja siitä ei pahaa sanaa saa sanoa. Mutta Thaimaa-fanit saavat tietenkin haukkua muita minkä jaksavat. En ymmärrä mitä järkeä on lähteä 8000 km päähän makaamaan rannalle muiden ulkomaalaisten kanssa, näinhän siellä suurin osa ulkomaalaisista lomailee.

jos niitä vertaa lähimatkailuun tai johonkin Kanariaan. Siksi kaikilla ei ole niihin varaa ja muistanet, mitä vanha sananlasku sanoo ketusta ja pihlajanmarjoista. Eli ei kannata ihmetellä halventavia kommentteja, niitä heittelevät ihmiset, jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, eivätkä pääsekään. En tunne yhtäkään, joka on lomaillut Thaimaassa itse, joka pitäisi paikkaa huonona. Oikeasti siellä on hurjasti parempi hygienia ja siisteystaso alueen maista! Ok, Australiassa tai Singaporessa en ole vielä käynyt, mutta muut Kaakkois-Aasian maat eivät ole edes samalta vuosisadalta. Hotellit ovat todella huippuhienoja, ruoka erinomaista, palvelu ystävällistä. Itse olen matkaillut työn puitteissa Bangkokissa ja Pohjois-Thaimaassa ja tykkään maasta kovasti. Jos lentomatka olisi lyhyempi, menisin perheen kanssa. Ehkä myöhemmin, kun lapset ovat isompia.

mikään perhelomahotelli. Totta kai Thaikkuihinkin pääsee reppumatkalle halvalla, mutta jos nyt mietit lapsiperheiden suosimia pakettimatkoja, niin OVAT ne sinne yhä kalliita.

Ja aina haukkujissa on niitä, joilla ei ole varaa matkustaa yhtään mihinkään.

Minua ei yhtään haittaa, että osa tykkää ja osa ei. Mutta on typerää haukkua maata kertaakaan siellä KÄYMÄTTÄ ja sitä tuossa juuri arvostelin.

PS: totta, että monille Thaimaa on rantalomakohde. Kuitenkin jos luit kommenttini kunnolla, huomasit, että en ole itse sellaista harrastanut - ja tiedän, että siellä on erittäin paljon nähtävää ja koettavaa. Jos itse olet siellä käynyt rantalomalla, et voi oikeastaan siis arvostella muun Thaimaan antia.

-15/26-

Vierailija
5/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa ei ole juurikaan ötököitä tai käärmeitä. Itse kävin umpiviidakossakin vaeltamassa, enkä törmännyt kuin superpieniin muurahaisiin ja perhosiin. Yhdessä majamökissä kuudesta oli torakoita (jotka juostiin myrkyttämään heti mun kiljaisun perusteella :D). Jossain näkyi pieni sammakko. Geggoja on paljon, mutta ne on niin söpöjä ja harmittomia :) Hyttysiä tapasin vain yhden ravintolan vessassa, eikä nekään ole sellaisia kissan kokoisia kuin Suomessa. Tällaiselle ötökkäinhoajalle Thaimaa oli siis paratiisi. Pilkkopimeään aikaankin saa ihan rauhassa makoilla kuistin lampun alla riippumatossa, eikä siihen lampun luo tule yksikään öttiäinen pörräämään.

onpahan sitten katsottu sekin maailmankolkka :). Hotellin -ja koko sen laguna-alueen- pitäisi olla laadukas (Sheraton). Toivottavasti ei tulla pettymään kovin pahasti ;). Muuten 84, voisitko kertoa enemmän tuosta Bangtaon alueesta. Ravintoloita meillä on siinä paljon sillä itse laguna-alueella, mutta tuosta rannasta ja ilmapiiristä olisi kiva kuulla! Rauhallinen kai pitäisi olla, oliko siellä miten paljon ötököitä (tai käärmeitä???). Kiitos vaan kaikille vastaajille!

Vierailija
6/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin ehdottomasti bungalow eikä hotelli. Tyytyväisiä oltiin, vaikkei mikään monen tähden paikka ollutkaan. Uima-altaat oli lasten mieleen ja kuten sanottua ranta oli kaikkien mieleen. Mies vuokrasi skootterin, siellä ei ole paljon liikennettä, niin uskaltaa ajellakin ;) Shoppailumahdollisuuksia ei kovin paljon ole, mutta patongiltahan niitä löytää ja sinne ei ole pitkä matka. Me lähinnä olla öllöteltiin, käytiin myös jonkun mainitsemalla bananabeachillä, siellä kannattaa snorklata. Minä en venäläisiin turisteihin kiinnittänyt huomiota. Pariin suomalaiseen seurueeseen törmättiin, mutta missä maailman kolkassapa ei =D Ranta oli kuitenkin aika tyhjä, ihmisiä ei todellakaan ollut paljon tässä kohteessa.

Hyttysiä ilmeisesti oli, tosin ne eivät kupanneet kuin miestäni, joka istui iltaisin myöhällä lukemassa bungalowin kuistilla..

84

Vierailija
7/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa ei ole juurikaan ötököitä tai käärmeitä. Itse kävin umpiviidakossakin vaeltamassa, enkä törmännyt kuin superpieniin muurahaisiin ja perhosiin. Yhdessä majamökissä kuudesta oli torakoita (jotka juostiin myrkyttämään heti mun kiljaisun perusteella :D). Jossain näkyi pieni sammakko. Geggoja on paljon, mutta ne on niin söpöjä ja harmittomia :) Hyttysiä tapasin vain yhden ravintolan vessassa, eikä nekään ole sellaisia kissan kokoisia kuin Suomessa. Tällaiselle ötökkäinhoajalle Thaimaa oli siis paratiisi. Pilkkopimeään aikaankin saa ihan rauhassa makoilla kuistin lampun alla riippumatossa, eikä siihen lampun luo tule yksikään öttiäinen pörräämään.

viidakon läheisyydessä verkkoa ja hyttysmyrkkyjä. Ok, isoimmissa turistikohteissa tai Bangkokissa ei ole juuri malariariskiä, mutta mm. Pohjois-Thaimaassa ja Myanmarin ja Kambodzhan rajan lähellä riski on olemassa.

Käärmeet ovat oikea riski Thaimaassa, siellä on melkein 60 myrkyllistä käärmelajia.

http://www.matkailu-opas.com/thaimaa-kaarmeet.html

Joten jos itse olet happy-go-lucky -menetelmällä sattunut selviämään reissusta hyvin, etkä olet sokeuttasi nähnyt käärmeitä, se ei tarkoita, etteikö niitä siellä silti olisi...

Vierailija
8/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa kuin turistikylä ja joku alkeellinen, vaatimaton paikka?

Sehän tässä huvittavaa on kun Thaimaa-fanit usein haukkuvat mm. Kanarian täydeksi turistirysäksi vaikka itse lomailevat ihan samanlaisessa. En menisi missään lomalle tällaisiin länsimaalaisille rakennettuihin lomakyliin, niitähän on joka puolella maailmaa. Mutta ne eivät tosiaankaan ole ne ainoat vaihtoehdot missä lomailla.

Thaimaata niin kehutaan paratiisiksi ja samalla maataan ulkomaalaisille rakennetun lomakylän rannoilla vieressä ruotsalaisia ja saksalaisia.

Menopaluulento 350-400 € ja hotellimajoitus kuukaudeksi 150 €.

Olen käynyt Thaimaassa ja ei se mikään kovin kummoinen paikka ole. Läheiset Laos, Kambodza ja Vietnam ovat paljon mielenkiintoisempia.

En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että kaikkien pitäisi pitää Thaimaasta ja siitä ei pahaa sanaa saa sanoa. Mutta Thaimaa-fanit saavat tietenkin haukkua muita minkä jaksavat.

En ymmärrä mitä järkeä on lähteä 8000 km päähän makaamaan rannalle muiden ulkomaalaisten kanssa, näinhän siellä suurin osa ulkomaalaisista lomailee.

jos niitä vertaa lähimatkailuun tai johonkin Kanariaan. Siksi kaikilla ei ole niihin varaa ja muistanet, mitä vanha sananlasku sanoo ketusta ja pihlajanmarjoista. Eli ei kannata ihmetellä halventavia kommentteja, niitä heittelevät ihmiset, jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, eivätkä pääsekään.

En tunne yhtäkään, joka on lomaillut Thaimaassa itse, joka pitäisi paikkaa huonona.

Oikeasti siellä on hurjasti parempi hygienia ja siisteystaso alueen maista! Ok, Australiassa tai Singaporessa en ole vielä käynyt, mutta muut Kaakkois-Aasian maat eivät ole edes samalta vuosisadalta. Hotellit ovat todella huippuhienoja, ruoka erinomaista, palvelu ystävällistä.

Itse olen matkaillut työn puitteissa Bangkokissa ja Pohjois-Thaimaassa ja tykkään maasta kovasti. Jos lentomatka olisi lyhyempi, menisin perheen kanssa. Ehkä myöhemmin, kun lapset ovat isompia.

rannalla 8000km päässä, jos se sattuu kiinnostamaan. Ja harva siellä kuitenkaan 24h makaa, eiköhän siihen lomaan mahdu muutakin.

alkeellisissa oloissa lomalla, silloin turistirysä on ihan oiva vaihtoehto. Samoja turistirysiä ne lomapaikat on ympäri maailmaa, vai luuletko, että Karibialla tai jossain muualla ne lomapaikat on ihan hyvää hyvyyttään rakennettu? Enkä vielä tähän päivään mennessä ole muita ihmisiä pelännyt, joten mua ei muut turistit haittaa. Niitäkun tuppaa olemaan kaikkialla, ellei sitten mene lapppiin eräkämppään, mutta se onkin eri loma se.

Vierailija
9/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Aasiassa ja olen matkustanut mainituissa paikoissa, Hawaii, Malediivit jne. Thaimaa, Phuket, on varmasti Ok paikka, kunhan valitsee huolella majoituksen ja välttää sellaisia massaturismin alueita kuten Patong. Oma suosikkikohteeni Aasiassa on kuitenkin Bali.

Vierailija
10/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla on niin epävakaiset ja huonot kelit ettei kiinnosta yhtään lähteä arpomaan viikon lomalle,,että sataako vaiko eikö. Thaimaassa on mielestäni paremmat rannta, paremmat kelit , upea luonto ja paljon tekemistä. Jos sä tykkäät Kanariasta, niin mikäs siinä. Mä mielummin otan toisenkin viikon lomaa ja lennän vaikka Thaimaahan.

Vierailija
11/90 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana paikka. Olen olut hua hinnissa, bangokissa, khao lakissa, phuketissa. Muutamassa muussa kaupungissa tehnyt vierailuja. Minulle unelmien lomapaikka.

Espanjaan en mene enää koskaan. Brasilia minusta ollut käymistäni paikoista ikävin.

Vierailija
12/90 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi kerrostalosta huoneiston, pihalla uima-allas. Oman talonkin saa vuokrattua tuolla hinnalla, ei tarvitse murjuun mennä.

Menopaluulento 350-400 € ja hotellimajoitus kuukaudeksi 150 €. Olen käynyt Thaimaassa ja ei se mikään kovin kummoinen paikka ole. Läheiset Laos, Kambodza ja Vietnam ovat paljon mielenkiintoisempia. En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että kaikkien pitäisi pitää Thaimaasta ja siitä ei pahaa sanaa saa sanoa. Mutta Thaimaa-fanit saavat tietenkin haukkua muita minkä jaksavat. En ymmärrä mitä järkeä on lähteä 8000 km päähän makaamaan rannalle muiden ulkomaalaisten kanssa, näinhän siellä suurin osa ulkomaalaisista lomailee.

jos niitä vertaa lähimatkailuun tai johonkin Kanariaan. Siksi kaikilla ei ole niihin varaa ja muistanet, mitä vanha sananlasku sanoo ketusta ja pihlajanmarjoista. Eli ei kannata ihmetellä halventavia kommentteja, niitä heittelevät ihmiset, jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, eivätkä pääsekään. En tunne yhtäkään, joka on lomaillut Thaimaassa itse, joka pitäisi paikkaa huonona. Oikeasti siellä on hurjasti parempi hygienia ja siisteystaso alueen maista! Ok, Australiassa tai Singaporessa en ole vielä käynyt, mutta muut Kaakkois-Aasian maat eivät ole edes samalta vuosisadalta. Hotellit ovat todella huippuhienoja, ruoka erinomaista, palvelu ystävällistä. Itse olen matkaillut työn puitteissa Bangkokissa ja Pohjois-Thaimaassa ja tykkään maasta kovasti. Jos lentomatka olisi lyhyempi, menisin perheen kanssa. Ehkä myöhemmin, kun lapset ovat isompia.

mikään perhelomahotelli. Totta kai Thaikkuihinkin pääsee reppumatkalle halvalla, mutta jos nyt mietit lapsiperheiden suosimia pakettimatkoja, niin OVAT ne sinne yhä kalliita.

Ja aina haukkujissa on niitä, joilla ei ole varaa matkustaa yhtään mihinkään.

Minua ei yhtään haittaa, että osa tykkää ja osa ei. Mutta on typerää haukkua maata kertaakaan siellä KÄYMÄTTÄ ja sitä tuossa juuri arvostelin.

PS: totta, että monille Thaimaa on rantalomakohde. Kuitenkin jos luit kommenttini kunnolla, huomasit, että en ole itse sellaista harrastanut - ja tiedän, että siellä on erittäin paljon nähtävää ja koettavaa. Jos itse olet siellä käynyt rantalomalla, et voi oikeastaan siis arvostella muun Thaimaan antia.

-15/26-

Vierailija
13/90 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla on niin epävakaiset ja huonot kelit ettei kiinnosta yhtään lähteä arpomaan viikon lomalle,,että sataako vaiko eikö. Thaimaassa on mielestäni paremmat rannta, paremmat kelit , upea luonto ja paljon tekemistä. Jos sä tykkäät Kanariasta, niin mikäs siinä. Mä mielummin otan toisenkin viikon lomaa ja lennän vaikka Thaimaahan.

Vierailija
14/90 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pattaya on todellinen helvetti, eikä hua hin tai cha amkaan todennäköisesti miellytä sinua. Mutta rantakohteista uudemmat/pienemmän/syrjäisemmät/vaikeakulkuisemmat kuten vaikka Koh lanta tai phi phi ovat aivan hurmaavia, eikä minusta phuketin hiljaisemmat rannatkaan jää jälkeen malediiveille -- ruoka on sen sijaan tuhat kertaa parempaa :)

Koko pohjoisthaimaan viidakkoalue on todella mielenkiintoista ja varsinkin chiang maissa olen nauttinut olostani. Ihmiset koko thaimaassa ovat kohteliaita, ystävällisiä ja avuliaita ja niinkuin matkoilla aina, metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Avoimin mielin matkaan ja thaimaa on kiehtova kohde!

MInulla kokemusta thaimaasta sekä reppumatkailijana että perheenäitinä, olen varmaan yhteensä 4 kuukautta viettänyt siellä. Mutta toisaalta, reppu selässä (ja myöhemmin ihan seuramatkoinkin) on kierretty myös Intia, Vietnam, Myanmar, Kiina, Lattarit, Pohjois-amerikka, Etelä-Afrikka ja paljon muuta täällä lähempänä. Mikään paikka ei minusta ole ollut kamala, kaikki matkoilla vietetyt vuodet ja kuukaudet ovat olleet nautinnollisia ja ihania. Lasten kanssakin on matkustettu varmaan yhteensä reilu puoli vuotta ja lapset vasta 4 (kaksoset). Matkustaminen on ihanaa ja kohteesta saa irti positiivisella asenteella ja pienellä rohkeudella -- pois sieltä hotellin uima-altaalta pohjoismaisten lastenkerhojen kupeesta ja kohti seikkailua!

Vierailija
15/90 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet Thaimaassa, Australiassa, Vietnamissa, Etelä-Afrikassa ja Cook Saarilla noista kaukolomakohde vaihtoehdoista. Thaimaassa olimme Bangkokissa, Kwai-joella ja Koh Sametilla. Thaimaa oli kyllä aikamoinen pettymys. Aivan liikaa turisteja ja niitä jotka haluaa rikastua turisteista. Kwai-joki oli ihana kokemus, mutta muut kohteemme Thaimaassa voin mielelläni unohtaa. Vietimme siellä 3 viikkoa. Omista käymistäni kohteista suosittelen muita sydämellisesti, itse taas haaveilen jos pääsisi joskus Etelä-Amerikkaan.

Olen suunnitellut häämatkaa cooksaarille,ostitko valmiin matkan? vai varasitko itse lennot/yöpymiset yms.

Vierailija
16/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi lempikohteistani. Niin on kyllä Malediivit ja Australiakin. Venezuelaan, Dominikaaniseen ja Brasiliaan en toiste lähtisi, ne on kerralla nähty.

Vierailija
17/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten olet linnassa loppuikäsi.

Vierailija
18/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tykännyt myös takuuvarmoista keleistä ja kivoista nähtävyyksistä. Ne saaret ovat tosi hienoja rantoineen. Olen käynyt Phuketissa, Hua Hinissä, Krabilla ja Rayongissa. Bangkokissa en ole kuin yöpynyt yhden yön, se täytyy korjata :)

Vierailija
19/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin kuvissa eivät näytä niin hienoilta. Karibialla ainakin on ihania rantoja, kun ovat ihan valkoisia ja siellä on paljon palmuja, noi Thaimaan rannat näyttää enemmän sellaiselta keltahiekkaiselta ja jopa jotain ihme nurmikkoa kasvaa siellä?? Näin siis niissä kuvissa mitä olen Phuketin rannoista katsonut. ap

Vierailija
20/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaksi kertaa vuokranneet 3 makuuhuoneen ja kahden kylpyhuoneen talon omalla uima-altaalla Hua Hinista ja voin sanoa, että parempaa lomaa ei lapsiperhe voi viettää, ihmiset upeita, palvelu parasta, aurinkoa riittää ja ruoka on hyvää ja kaikkea löytyy ja edullisesti. Phuketista en tiedä, mutta sen puolen saaret ova ainakin luksusta, ihan millä mittarilla tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi