Onko Thaimaa niin kamala kuin mitä sanotaan?
Me ei olla siellä koskaan käyty, vaikka paljon on muuten kaukomatkoillakin (mm. Hawaii, Mauritius, Malediivit, Karibian saarilla) matkusteltu. Mutta aina Thaimaasta kuulee, että miten siellä on niin likaista ja se prostituutio jne, onko se oikeasti ihan kamala paikka? Siis ihan oikeasti, tähän nyt kaipaisin mielipiteitä sellaisilta, jotka on muuallakin matkustellut eli on vertailukohteita! Jotenkin haluaisin siellä käydä ja katsoa omin silmin millainen paikka se on, mutta toisaalta en viitisi rahoja tuhlaan heittää, jos se on ihan oikeasti hirveä. Hotelli mitä olen katsonut on 5 tähden, ja sijaitsee Phuketissa, mutta rauhallisella rannalla. Onko silti huono valinta, jos voi valita jonkun muunkin kaukokohteen? Mielipiteitä?
Kommentit (90)
tämä ranta on Bangtao Beach missä tuo 5 tähden hotelli sijaitsee, kuulemma on rauhallinen? ap
yksi varoitus ei riittänyt, seuraava tulossa.
ja sen takia sitä vähän karsastankin...
Me olimme siellä viime vuonna, voin myöhemmin vastailla, jos haluat jotakin kysyä.
Siellä ei ole tyttöbaareja ja levotonta yöelämää, koska on niin syrjässä.
Karibiallakin on kurjuutta ja levotonta, jos eksyy hotellialueiden ulkopuolelle! Mauritiuksen rannat vielä piirun verran kauniimmat, mutta ei Thaimaassakaan ihan surkeaa ole.
ja sen takia sitä vähän karsastankin...
Mulla oli ihan sama Karibian kanssa, se on nykyään ihan täynnä vanhoja jenkkimuijia ja Englantlaisia kulkemassa 20-vuotiaiden mieshuorien kanssa. Iljettävää toimintaa suorastaan. Thaimaassa on kyllä niin rauhallisia paikkoja, ettet tuota naisten touhua siellä edes näe jollet nyt mene Pattayalle.
Ko Samui?
http://www.google.fi/images?hl=fi&q=KO%20samui&um=1&ie=UTF-8&source=og&…
jos niitä vertaa lähimatkailuun tai johonkin Kanariaan. Siksi kaikilla ei ole niihin varaa ja muistanet, mitä vanha sananlasku sanoo ketusta ja pihlajanmarjoista. Eli ei kannata ihmetellä halventavia kommentteja, niitä heittelevät ihmiset, jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, eivätkä pääsekään.
En tunne yhtäkään, joka on lomaillut Thaimaassa itse, joka pitäisi paikkaa huonona.
Oikeasti siellä on hurjasti parempi hygienia ja siisteystaso alueen maista! Ok, Australiassa tai Singaporessa en ole vielä käynyt, mutta muut Kaakkois-Aasian maat eivät ole edes samalta vuosisadalta. Hotellit ovat todella huippuhienoja, ruoka erinomaista, palvelu ystävällistä.
Itse olen matkaillut työn puitteissa Bangkokissa ja Pohjois-Thaimaassa ja tykkään maasta kovasti. Jos lentomatka olisi lyhyempi, menisin perheen kanssa. Ehkä myöhemmin, kun lapset ovat isompia.
No, toki itse lähtisin mieluummin Malediiveille tai Aruballe, Meksikoon tai Mauritiukselle en. Ihan puhtaasti tosin kuulopuheiden perusteella, sillä en ole näissä käynyt. Meksiko on noista ainoa, joka on samassa hintaluokassa, muiden hinnat ovat tasoa 2xThaimaa. Raha ei sinänsä ratkaise lomapaikkavalintaamme, mutta pidän hyvästä hinta-laatusuhteesta--> jos paikka X ei ole oletettavasti 2 kertaa paikkaa Y parempi, niin en tietenkään mene sinne tuplahinnalla.
Rantojen likaisuus tuskin on Thaimaassa keskimäärin sen isompi ongelma kuin muuallakaan. Itse en ole likaisiin rantoihin törmännyt siellä lainkaan. Roskaisuus...noh, varmaan on roskaisempaa kuin jossain all incl -resortissa Aruballa...mutta tuota sanoisin jo herkkähipiäisyydeksi, ei millään pahalla. Ei todellakaan Thaimaa mikään Intia ole eikä siellä mitenkään erityisen roskaista ole.
Liikenne: noh taas...liikenne nyt monissa kehitysmaissa on "hurjempaa" kuin koto-Suomessa. Ja ongelma oli...? Toki matkailussa (ja kotona olossa) aina riskinsä on, muttei kai niitä pidä liikaakaan miettiä.
Yksi merkittävä pointti on muuten myös lentoyhteydet, etenkin jos on pieniä lapsia, niin Thaimaa pesee siltä osin valtaosan muista kaukokohteista.
44
mutta, kysytäänpä näin: Jos teillä olisi varaa laittaa matkaan yli 10 000e niin lähtisittekö Thaimaahan vai jonnekin muualle? ap
enkä juuri ihastunut. Käytiin myös Patong Beachilla sekä Phuket Townissa eikä kumpikaan niistäkään iskenyt. Rähjäistä ja sotkuista, hotellialueet toki ok. Ravintoloissa vaihteleva taso, tyttöbaareja joka kulmalla (ja hieronnoissa tarjotaan tietysti muutakin kuin hierontaa). Kaupustelijat/räätälit/tuktuk ja taksikuskit ylisinnikkäitä ja tinkiminen tosi ärsyttävää, osa myyjistä ei muistanut toteuttaa sitä hymyillen. Osa ihmisistä toki todella ystävällisiä ja sääolosuhteet hyvät. Mutta en heti toiste mene.
Itse olen Patongilla ollut kahdesti ja saimme kulkea ihan rauhassa; kukaan ei repinyt väkisin mihinkään, ravintoloissa söimme poikkeuksetta hyvin, myös muovituolipaikoissa, tyrkytystä ei ollut (olen myös sitäkin kokenut, mutta ihan eri maissa ja aivan eri luokkaa) ja muutenkin tykkäsin. Toki Thaimaa on tuttu muultakin osin kuin Phuketista.
Meidän kokemus taas on että kaupustelu oli erittäin aggressiisvista Phuketissa ja myyjät pitivät ihan fyysisesti kiinni, jos yritti lähteä pois. Liikenne kaaottista. Phuketissa asuva amerikkalainen tuttuni kertoi, että valtaosa prätkätakseikuskeista ajaa humalassa tai aineissa ja todella paljon joutuu heidän takiaan sairaalaan (tuttuni on lääkärinä paikallisessa sairaalassa).
Sää oli hyvä, rannat ei kovin kummoisia verrattuna muihin huippu rantapaikkohin, mutta ehkä jonkin verran roskaisempia.
Seksiturismi rehotti ja oli hyvin näkyvää.,
Onhan se kehitysmaa ja sitä myöten ei joka paikasta niin luksusta. Toisaalta niin on joku Brasilia, Dominikaaninen, Intia jne. Ja ehdottomasti parempi kuin vaikka nuo mainitut.
Meksikosta kanssa tykkäsin, vaikka sielläkin on köyhyyttä. Jos pitäisi valita Meksiko vai Thaimaa, valinta olisi vaikea.
Erikseen on tietysti Malediivien kaltaiset luksuskohteet. Matkatkin on paljon hintavampia ja eihän siellä kauheasti tekemistä ole Thaimaahan verrattuna.
mutta, kysytäänpä näin: Jos teillä olisi varaa laittaa matkaan yli 10 000e niin lähtisittekö Thaimaahan vai jonnekin muualle? ap
että lähitisin vaihteeksi muualle, esim. Malesiaan, Vietnamiin tai Australiaan. Mutta Thaimaakin on hyvä kohde.
ehdottomasti, aivan absoluuttisesti muualle. En halua maksaa siitä että näen huria joka nurkilla ja kaikenmaalaisia ukkoja heitä himoamassa.
Se on ihan karsee seksiturismipaikka. Kuvottava. Krabin alueen pienet saaret on paratiiseja. Koh Lipelle menetin sydämeni!
...monesta tekijästä. esim. juurikin tuosta lähtijöiden kokoonpanosta. Joka tapauksessa Thaimaa ehdottomasti olisi kaavailuissa mukana. Thaimaassahan nimittäin saa maailman halvinta luksusta myös. Eli tuolla rahalla, jolla saa perustasoa, jossain Mauritiuksella, niin esim. majoituksen taso on ihan toista.
Sitten vielä jos en olisi Thaimaassa käynyt, yhdistäisin matkaan Bangkokin, muihin kohteisiin noin kiehtovan suurkaupungin yhdistäminen on paljon vaikeampaa.
Vai onko vain piipahtanut jossain Pattayalla?
Itse reissasin ympäriinsä 3 viikon verran ja rakastuin paikkaan aivan mielettömästi! Parempaa en ole löytänyt, jos otetaan huomioon myös hintataso ym. Olisinko yhden kerran jossain nähnyt jonkin "tyttöbaarin" (hui kamalaa!).
Se riippuu ihan paikasta, minne menee! Esim. Pattayalla ja jonkin verran Phuketissa on sitä prostituutiota ja ehkä vähän rankempaa menoa, mutta menkää vaikka jollekkin saarelle, esim. Koh Lanta on aivan ihana ja rento paikka. Eikä mielestäni ole edes mitenkään roskaista ja todella hienoja hotellejakin löytyy ihan meren rannasta vaikka kuinka monta. :)
Vielä pitää hehkuttaa, että thaikkuruoka on jotain niin mielettömän hyvää, kun osaava tekijä sen tekee. Ah. Eikä tarvi maksaa maltaita, ison monen ruokalajin aterian saa vähemmän fiinistä paikasta ihan pilkkahintaan. :)
Joo, unohtui mainita, että ruoka oli Thaimaassa yleensä hyvää ja hintataso iso plussa. Ravintolat itsessään olivat hyvin vaihtelevia, niitä muovituolipaikkoja oli ihan liikaa ja monissa ravintoloissa henkilökuntana oli likaisiin t-paitoihin sonnustautunutta sekalaista sukua.
Minunkin mielestäni kaupustelijat olivat välillä jopa agressiivisia, ei tehnyt mieli mennä katsomaan myyjän tarjontaa kun ei hyvällä olisi sieltä pois päässyt. Hinnoissa yrittävät sumuttaa sen minkä ennättävät. Ja me kyllä nähtiin PALJON niitä tyttöbaareja vaikka ei varmasti yksivuotiaan lapsemme kanssa missään kaikista hämärimmillä sivukujilla kuljettu. Meillehän (=lapselle) ne tytöt vain vilkuttivat iloisesti, mutta silti ajatus heidän elantonsa hankkimiskeinoista ei ainakaan minun lomatunnelmaa kohottanut.
Ja eräälle kysyjälle voin tunnustaa, että kaukokohteissa en ole paljon matkustellut, lähempänä kylläkin 2-3 kertaa vuodessa. Mutta vähentääkö se minun kykyäni arvioida esim. Thaimaan siisteystasoa? En usko, että vaikka kuinka paljon matkustelisin oppisin pitämään likaisuudesta. Jos jossain ihanassa kaukomaassa on sellaista takuuvarmasti tarjolla, ko. kohde ei ole minua varten! Pidättäydyn mieluummin kauniissa paikoissa.
45
perustelkaa miksi? Itse olen käynyt Porto de Galinhaksessa ja Maceioissa ja paras loma ikinä!!
Myös Dominikaaninen tasavalta on nähty, siellä aivan upea luonto ja rannat, ainut miinus trooppiset sateet.
Brasiliaan muuttasisin vaikka asumaan jos mahdollista olisi.
jos haluaa sitä valkoista hiekkaa. Etenkin veneellä pääsee upeille rannoille upeanvärisen meren ääreen. t.2 vai 3 :)