Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Thaimaa niin kamala kuin mitä sanotaan?

Vierailija
24.11.2010 |

Me ei olla siellä koskaan käyty, vaikka paljon on muuten kaukomatkoillakin (mm. Hawaii, Mauritius, Malediivit, Karibian saarilla) matkusteltu. Mutta aina Thaimaasta kuulee, että miten siellä on niin likaista ja se prostituutio jne, onko se oikeasti ihan kamala paikka? Siis ihan oikeasti, tähän nyt kaipaisin mielipiteitä sellaisilta, jotka on muuallakin matkustellut eli on vertailukohteita! Jotenkin haluaisin siellä käydä ja katsoa omin silmin millainen paikka se on, mutta toisaalta en viitisi rahoja tuhlaan heittää, jos se on ihan oikeasti hirveä. Hotelli mitä olen katsonut on 5 tähden, ja sijaitsee Phuketissa, mutta rauhallisella rannalla. Onko silti huono valinta, jos voi valita jonkun muunkin kaukokohteen? Mielipiteitä?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäri Thaimaata, sekä pohjoisessa että etelässä ja en todella maksaisi 10 000 matkasta sinne. Melko nuhjuisia suurin osa ravintoloista, tosin huippupaikat Bangkogissa oli edullisia verrattuna moniin muihin kohteisiin. Hintataso Bangkogissa edullinen, mutta esim. Phuketissa kuusinkertainen pääkaupungin hintoihin verrattuna. Samoin Samuilla.

Tyttöbaareja oli aivan kaikkialla, ihmettelen jos joku ei niitä ole nähnyt tai tajunnut. Ällömpää tosin oli alaikäisten poikein palveluksia tarjoavat paikat.

Kaupustelua oli rannoilla ja basaareissa. Hyvin päällekäyvää.

Vierailija
42/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen sinne on sikäläisen prostituutiota tukevan hallituksen tukemista.

Mutta isolle osalle suomalaisista on merkitystä sillä, että siellä on niin ihanan halpaa että tavallinen pikkuinsinööri-toimistosihteeripariskuntakin tuntee olevansa ruhtinaspari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttöbaareja oli aivan kaikkialla, ihmettelen jos joku ei niitä ole nähnyt tai tajunnut. Ällömpää tosin oli alaikäisten poikein palveluksia tarjoavat paikat. Kaupustelua oli rannoilla ja basaareissa. Hyvin päällekäyvää."

Riippuu vieläkin, missä on. Esim. Lantalla ei ollut juuri ollenkaan tyttöbaareja, enemmänkin semmoisia levyttelybaareja. Lantan rannoilla näin yhden ainoan kaupustelijan lomani aikana ja hänkin vain hissukseen käveli häiritsemättä muita. Muutenkin siellä oli todella rento ja rauhallinen meininki (ei ollut sillon tosin kaikista ruuhkaisin aika, kun olimme siellä). Ei pidä yleistää. Krabista jo löytyi tyttöbaareja ja Pattaya taitaaolla pahin.

Vierailija
44/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mielestäni aika paljon mtkustellut ja nähnyt erityisesti Aasian maita (Thaimaa, Malesia, Vietnam, Hong Kong, Singapore ym.) ja asunutkin olen Bangkokissa pari vuotta.

Thaimaa on ihana maa mutta riippuu hyvin paljon siitä mihin siellä menee. Itse olen nykyään hyvin kriittinen, koska ne paikat, jotka oli 10v sitten autioita on nyt kaikki rakennettu täyteen.

Viime talvena olimme Phuketissa ja silloin päätin että sinne en enää mene. Matka oli ihana ja kaikki meni hyvin mutta se on nyt nähty ja mielestäni liian rakennettu. Tämä siis vain minun mielipiteeni. :)

Thaimaahan matkustan ehdottomasti vielä monta kertaa. Suosikkejani on luonnollisesti Bangkok (ei ehkä pienille lapsille), Trang, Koh Chang, Koh Lanta, Koh Samet, Chiang Rai ja Chiang Mai...

Kuten siis huomaat maa on suuri ja kohteita siellä on vaikka millä mitalla. Riippuu vaan millaista lomaa itse kaipaa. Prostituutiota on mutta tyttöbaareja ei läheskään kaikkialla ole. Aasiassa prostituutiota on kyllä ihan joka maassa...

Verrattuna esim. Mauritiukseen, valitsen ehdottomasti Thaimaan! :)

Vierailija
45/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaluulento 350-400 € ja hotellimajoitus kuukaudeksi 150 €.

Olen käynyt Thaimaassa ja ei se mikään kovin kummoinen paikka ole. Läheiset Laos, Kambodza ja Vietnam ovat paljon mielenkiintoisempia.

En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että kaikkien pitäisi pitää Thaimaasta ja siitä ei pahaa sanaa saa sanoa. Mutta Thaimaa-fanit saavat tietenkin haukkua muita minkä jaksavat.

En ymmärrä mitä järkeä on lähteä 8000 km päähän makaamaan rannalle muiden ulkomaalaisten kanssa, näinhän siellä suurin osa ulkomaalaisista lomailee.

jos niitä vertaa lähimatkailuun tai johonkin Kanariaan. Siksi kaikilla ei ole niihin varaa ja muistanet, mitä vanha sananlasku sanoo ketusta ja pihlajanmarjoista. Eli ei kannata ihmetellä halventavia kommentteja, niitä heittelevät ihmiset, jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, eivätkä pääsekään.

En tunne yhtäkään, joka on lomaillut Thaimaassa itse, joka pitäisi paikkaa huonona.

Oikeasti siellä on hurjasti parempi hygienia ja siisteystaso alueen maista! Ok, Australiassa tai Singaporessa en ole vielä käynyt, mutta muut Kaakkois-Aasian maat eivät ole edes samalta vuosisadalta. Hotellit ovat todella huippuhienoja, ruoka erinomaista, palvelu ystävällistä.

Itse olen matkaillut työn puitteissa Bangkokissa ja Pohjois-Thaimaassa ja tykkään maasta kovasti. Jos lentomatka olisi lyhyempi, menisin perheen kanssa. Ehkä myöhemmin, kun lapset ovat isompia.

Vierailija
46/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jumiuduin sinne Thaimaahan kun muutakin olisi tarjolla.

...se tursimi on "rahan antamista" valtiolle?? Totta kai osa menee valtiolle, mutta valtaosa juurikin paikallisille yrittäjille.

Asiaan: aivan kuten joku tuossa jo kirjoittikin, niin itse en ole kyllä tavannut yhtäkään ihmistä, joka EI olisi Thaimaasta pitänyt, ja omassa tuttavapiirissäni lähes kaikki jossain päin Thaimaata ovat käyneet.

TOki ymmärrän, jos joku on niin tyhmä, että lähtee etsimään rauhallista rantalomaa, ja sitten menee varaamaan matkan Pattayalle, niin varmaan sitten pettyy...siis omaa tyhmyyttään.

Samaa mieltä ja ihan sama kokemus eli kaikki, jotka ne tuttavani, jotka ovat Thaimaassa käyneet ovat siihen myös ihastuneet ja ovat sanoneet, että voi piru kun tuli käytyä Espanjassa ja Kreikassa kun tälläistäkin oli tarjolla. Harva Thaimaan jälkeen enää Euroopassa menee aurinkoon. Nyt tosin talvella mennään Miamiin, mutta ensi vuonna taas Thaimaahan. Ei se varmaan olisi noin mielettömän suosittu jos se olisi huono paikka, sinne kun lentääkin tosi pitkään, joten ei sinne mennä vaan viikoksi ryyppäämään ja ottamaan aurinkoa.

Vierailija
47/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet Thaimaassa, Australiassa, Vietnamissa, Etelä-Afrikassa ja Cook Saarilla noista kaukolomakohde vaihtoehdoista. Thaimaassa olimme Bangkokissa, Kwai-joella ja Koh Sametilla. Thaimaa oli kyllä aikamoinen pettymys. Aivan liikaa turisteja ja niitä jotka haluaa rikastua turisteista. Kwai-joki oli ihana kokemus, mutta muut kohteemme Thaimaassa voin mielelläni unohtaa. Vietimme siellä 3 viikkoa. Omista käymistäni kohteista suosittelen muita sydämellisesti, itse taas haaveilen jos pääsisi joskus Etelä-Amerikkaan.

Vierailija
48/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotelleja löytyy kaiken hintaisia, Malediivit 2 vk 1200-1500 € täysihoidolla. Ei kannata maksaa suomalaisten matkatoimistojen riistohintoja vaan järjestää matkansa itse.

No, toki itse lähtisin mieluummin Malediiveille tai Aruballe, Meksikoon tai Mauritiukselle en. Ihan puhtaasti tosin kuulopuheiden perusteella, sillä en ole näissä käynyt. Meksiko on noista ainoa, joka on samassa hintaluokassa, muiden hinnat ovat tasoa 2xThaimaa. Raha ei sinänsä ratkaise lomapaikkavalintaamme, mutta pidän hyvästä hinta-laatusuhteesta--> jos paikka X ei ole oletettavasti 2 kertaa paikkaa Y parempi, niin en tietenkään mene sinne tuplahinnalla.

Rantojen likaisuus tuskin on Thaimaassa keskimäärin sen isompi ongelma kuin muuallakaan. Itse en ole likaisiin rantoihin törmännyt siellä lainkaan. Roskaisuus...noh, varmaan on roskaisempaa kuin jossain all incl -resortissa Aruballa...mutta tuota sanoisin jo herkkähipiäisyydeksi, ei millään pahalla. Ei todellakaan Thaimaa mikään Intia ole eikä siellä mitenkään erityisen roskaista ole.

Liikenne: noh taas...liikenne nyt monissa kehitysmaissa on "hurjempaa" kuin koto-Suomessa. Ja ongelma oli...? Toki matkailussa (ja kotona olossa) aina riskinsä on, muttei kai niitä pidä liikaakaan miettiä.

Yksi merkittävä pointti on muuten myös lentoyhteydet, etenkin jos on pieniä lapsia, niin Thaimaa pesee siltä osin valtaosan muista kaukokohteista.

44

Vierailija
49/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Thaimaassa ja ei se mikään kovin kummoinen paikka ole. Läheiset Laos, Kambodza ja Vietnam ovat paljon mielenkiintoisempia.

En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että kaikkien pitäisi pitää Thaimaasta ja siitä ei pahaa sanaa saa sanoa. Mutta Thaimaa-fanit saavat tietenkin haukkua muita minkä jaksavat.

En ymmärrä mitä järkeä on lähteä 8000 km päähän makaamaan rannalle muiden ulkomaalaisten kanssa, näinhän siellä suurin osa ulkomaalaisista lomailee.

jos niitä vertaa lähimatkailuun tai johonkin Kanariaan. Siksi kaikilla ei ole niihin varaa ja muistanet, mitä vanha sananlasku sanoo ketusta ja pihlajanmarjoista. Eli ei kannata ihmetellä halventavia kommentteja, niitä heittelevät ihmiset, jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, eivätkä pääsekään.

En tunne yhtäkään, joka on lomaillut Thaimaassa itse, joka pitäisi paikkaa huonona.

Oikeasti siellä on hurjasti parempi hygienia ja siisteystaso alueen maista! Ok, Australiassa tai Singaporessa en ole vielä käynyt, mutta muut Kaakkois-Aasian maat eivät ole edes samalta vuosisadalta. Hotellit ovat todella huippuhienoja, ruoka erinomaista, palvelu ystävällistä.

Itse olen matkaillut työn puitteissa Bangkokissa ja Pohjois-Thaimaassa ja tykkään maasta kovasti. Jos lentomatka olisi lyhyempi, menisin perheen kanssa. Ehkä myöhemmin, kun lapset ovat isompia.

rannalla 8000km päässä, jos se sattuu kiinnostamaan. Ja harva siellä kuitenkaan 24h makaa, eiköhän siihen lomaan mahdu muutakin.

Vierailija
50/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaata niin kehutaan paratiisiksi ja samalla maataan ulkomaalaisille rakennetun lomakylän rannoilla vieressä ruotsalaisia ja saksalaisia.

rannalla 8000km päässä, jos se sattuu kiinnostamaan. Ja harva siellä kuitenkaan 24h makaa, eiköhän siihen lomaan mahdu muutakin.

Vierailija
51/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaata niin kehutaan paratiisiksi ja samalla maataan ulkomaalaisille rakennetun lomakylän rannoilla vieressä ruotsalaisia ja saksalaisia.

alkeellisissa oloissa lomalla, silloin turistirysä on ihan oiva vaihtoehto. Samoja turistirysiä ne lomapaikat on ympäri maailmaa, vai luuletko, että Karibialla tai jossain muualla ne lomapaikat on ihan hyvää hyvyyttään rakennettu? Enkä vielä tähän päivään mennessä ole muita ihmisiä pelännyt, joten mua ei muut turistit haittaa. Niitäkun tuppaa olemaan kaikkialla, ellei sitten mene lapppiin eräkämppään, mutta se onkin eri loma se.

Vierailija
52/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veneen kuljettajineen päiväksi ja voi miehen kanssa vain ottaa arskaa, uida ja snorklata. Ei paremmasta väliä.

Vierailija
53/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan muita maita vastaan ole mitään, mutta en tykkää noista, jotka väittävät, että Thaimaassa ei ole muuta kuin roskaa, prostituutiota ja ahdistelevia kaupustelijoita. Koska niitä ei ole kaikkialla. Ja mulle lomailu on sitä, että saan ottaa rennosti ilman aikatauluja, vaikka sitten halutessani löhötä siellä rannalla 8000 km:n päässä. Ei kaikki halua välttämättä reissata koko lomaansa, meitä on moneksi. :)

Vierailija
54/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan muita maita vastaan ole mitään, mutta en tykkää noista, jotka väittävät, että Thaimaassa ei ole muuta kuin roskaa, prostituutiota ja ahdistelevia kaupustelijoita. Koska niitä ei ole kaikkialla. Ja mulle lomailu on sitä, että saan ottaa rennosti ilman aikatauluja, vaikka sitten halutessani löhötä siellä rannalla 8000 km:n päässä. Ei kaikki halua välttämättä reissata koko lomaansa, meitä on moneksi. :)

roskaa, prostituutiota yms. Vaan kaikkeen siihen thaimaalaisuuteen kuuluu mm. edellä mainitut asiat eikä minun mielestäni kenenkään ole pakko niitä lomallaan sietää ellei halua. Varsinkaan, kun siitä lomasta joutuu maksamaan aika paljon.

Itse olen ollut Thaimassa vain yhdessä paikassa eikä se ollut minulle mikään paratiisi. Varmasti siellä on kivojakin kohteita, mutta en usko, että itse lähden niitä heti etsimään ja testaamaan.

Vierailija
55/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Thaimaata ja thaimaata. Kaikki tässä ketjussa kirjoittaneet ovat keränneet kokemuksia vain joko pääkaupungista tai etelän rantapaikoista.

Olen matkustellut paljon (sekä euroopassa, että kaukoidässä, vapaa-ajan ja työmatkoilla) - useimmiten myös asunut pidempään näissä paikossa. Thaimaassa olen käynyt etelässä ja pohjoisessa, enkä voi suositella näitä etelän rantapaikkoja - kuten ei moni tässä ketjussa. Pohjois-Thaimaa on kuitenkin aivan eri maailma ihmisineen ja kulttuureineen, kuin mitä nämä phuketit ja krabit ynnä muut.

Pohjois-Thaimaan "viidakko"-kaupunki Chiang Mai on kuitenkin sellainen, johon tulen lähtemään heti uudelleen, kun vain tulee tilaisuus. Jos haet hiekkarantaa, sitä täältä ei löydy. Jos haet eksoottista tunnelmaa, luontoa, erittäin edullisia hintoja ja ENNENKAIKKEA mahtavan ystävällisiä ihmisiä ja hyvää ruokaa, niin Chiang Mai on vastaus tähän.

Olimme perheen kanssa 2 vkoa viimeksi, yhtään prostituutiota en nähnyt (voi sitä olla, mutta ei osunut minun silmiini). Hotelli oli ökyhalpa, älyttömän puhdas ja siisti ja ihana uima-allas. Ilmasto on kuivempi ja helpompi kuin etelässä, ei tukahduttava, mutta erittäin lämmin silti. Mahtavia eksoottisia ja halpoja markkinoita ja isoja ostoskeskuksia, erilaisia viidakkoretkiä, temppeleitä ynnä muuta kulttuuripläjäystä.

Teimme omatoimimatkan, en tiedä tehdäänkö pakettimatkoja.

Katso Thaimaa-aiheisia keskustelupalstoja,jossa kokeneet matkaajat kertovat kokemuksiaan, tulet löytämään saman Chiang Mai-ylistyksen kuin tässä.

Älä mene etelään, mene pohjoiseen.

Mukavaa matkaa :o)

Vierailija
56/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle, pienituloiselle Thaimaa oli paratiisi. Olen matkustellut kaukomailla, Khao Lak oli eka kerta kun olin mieheni kanssa romanttisella "rantalomalla".

Eihän se kyllä mitään luksusta ole istua jollain TuiFlyn nuhjuisessa turistikoneessa 10h suuntaansa, mutta oli se sen arvoista! Jopa se 4 tähden hotelli oli aivan ihana, siisti ja kaunis. Ja upein kokemus oli kun pääsin ekaa kertaa snorklaamaan kalojen ja korallien sekaan....aah!!!

Tosiaan ei se mikään luksusloma ollut varmaan mihinkään Malediiveihin verrattuna, mutta 3000e/2vkoa on minusta todella hyvä hinta tällaiselle asuntovelkaiselle.

Muovituoliravintoloihin olimme enimmäkseen tosi tyytyväisiä, niistä sai tuoreet ravut ja thairuokaa tosi edukkaasti!

Prostituutio kiukuttaa ja ällöttää, vaikken sitä siellä nähnytkään. Thaimaan valtion pitäisi tehdä asialle jotain. Ja turistelta voi ottaa jonkun lisämaksun/veron joka laitettaisiin suoraan prostituution vähentämiseen.

Minulle ihan mikä vain maa on elämys. Varmasti lähtisin Malediiveillekin jos olis varaa, mutta ei ole ihan ekana listalla! Ihan tietämättömäksi en itseäni sanoisi, koska on tullut reissattua Euroopan lisäksi Lähi-idässä ja Itä-aasiassa.

Vierailija
57/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lennot hki-bangkok-samui. Olkaa samuilla päivä-pari riippuen siitä, miten kauan teillä on aikaa käytössä.

Varaa etukäteen netistä Lomprayah-kuljetus Koh Taolle. Varatessasi lauttamatkaa saat samaan hintaan kuljetuksen hotellilta satamaan.

Taolta varaa hotelli Charn Churee Villa. Varaa etukäteen, hotelli on todella suosittu. Älä ota halvinta huonetta vaan ihan kunnollinen, esim. sellainen ranta-villa. Tämän hotellin auto hakee teidät satamasta.

Hotellilla on oma yksityinen ranta. Rannassa on valkoista hiekkaa ja tosi kirkas vesi. Vedenalainen elämä on niin monipuolinen, että jopa sukeltajat tulevat aluetta katsomaan (mutta eivät häiritse).

Rantavedessä lapset voi istuskella ja syöttää kaloja, kalat syö käytännössä kädestä eivätkä ole vaarallisia. Ranta on turvallinen ja viihtyisä. Isot kivet houkuttelevat kiipeilemään :)

Palvelu pelaa, tuovat tilaamasi ruoat rantatuoleille. Ruoka on tosi hyvää ja erittäin edullista, kun ottaa huomioon että kyseessä on ihan hyvä hotelli. Illalla hotellin ravintolasta saa myös tosi hyvää ruokaa kohtuulliseen hintaan, ja myös sellaista ruokaa, mistä lapset tykkää.

Hotellista saa lainaan snorklausvälineitä ja kajaakin, tarvittaessa myös opettavat sukeltamaan (no tää ei ole ilmaista).

Tao on itsessään rauhallinen saari, ja varsinkin tuon hotellin alue on tosi hiljainen - mutta juuri se tekee paikasta paratiisin. Hotellin keskustassa on kuitenkin ihan riittävästi kauppoja, baareja ja ravintoloita. Lisäksi maisemat on joka puolella kauniita ja voitte tehdä erilaisia veneretkiä ja vaikkapa mennä snorklaamaan paikkaan, jossa näkee haita (ei niitä vaarallisia ;))

Mitäs vielä? Kerron mielelläni lisää. Alla linkki hotelliin:

www.charmchureevilla.com

Vierailija
58/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset ovat tykänneet.Lähellä myös muita rantoja ja todella hyvät saaret myös mihin voi mennä.Nyt vaihdamme maisemaa ja lähdemme Krabille;)

Vierailija
59/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan sitten nähty. Tuo nimenomainen hotelli ja paikka on käytännössä lähes ainoa valintamahdollisuus, koska olen näin myöhään liikkeellä, eli ei paljon noita vaihtoehtoja enää ole tarjolla (ja haluan suoran lennon...). Eli jos sinne lähden niin sitten se on tuo Bangtao Beach (ei ole muuten tuo em. hotelli, on tällä laguna-alueella). Eli jos jollain tuosta bangtao beachistä ja laguna-alueesta tietoa/kokemusta niin kirjoitelkaa niistäkin. ap

Vierailija
60/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella upea ranta mutta lähes pelkkiä venäläisturisteja täynnä! Ja heidän käytös aika röyhkeää. Muuten ihana paikka, tosin ei siellä muuta ole kuin tuo ranta ja hotellit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi