Onko Thaimaa niin kamala kuin mitä sanotaan?
Me ei olla siellä koskaan käyty, vaikka paljon on muuten kaukomatkoillakin (mm. Hawaii, Mauritius, Malediivit, Karibian saarilla) matkusteltu. Mutta aina Thaimaasta kuulee, että miten siellä on niin likaista ja se prostituutio jne, onko se oikeasti ihan kamala paikka? Siis ihan oikeasti, tähän nyt kaipaisin mielipiteitä sellaisilta, jotka on muuallakin matkustellut eli on vertailukohteita! Jotenkin haluaisin siellä käydä ja katsoa omin silmin millainen paikka se on, mutta toisaalta en viitisi rahoja tuhlaan heittää, jos se on ihan oikeasti hirveä. Hotelli mitä olen katsonut on 5 tähden, ja sijaitsee Phuketissa, mutta rauhallisella rannalla. Onko silti huono valinta, jos voi valita jonkun muunkin kaukokohteen? Mielipiteitä?
Kommentit (90)
olin kyllä hämmästynyt siitä kuinka suuressa mittakaavassa huoraaminen siellä on. Ja lähes jokaisella miehellä, oli niin nuori tai vanha, komea tai ruma, käsipuolessa on thaikkutyttö. Ja se joka puolustelee sitä, ei oikeasti ymmärrä mikä pommi siinä kytee - hiv-tartuntaisia on siinä maassa ihan järjetön määrä ja sieltä ne leviää sitten näitten nuorten tai vanhojen miesten tyttöystäville / vaimoille.
on tosi pitkä ja ihana ranta. Tosin kun lähdet rannalta veneellä esim. Banana beachille tai kauemmas Korallisaarelle yms. löydät vielä ihanampia rantoja. Valkoista hiekkaa ja kirkasta vettä.
Bangtao on rauhallinen paikka, enkä kyllä kiinnittänyt huomiota erityisesti venäläisiin. Rannalla on kaikenlaista ostettavaa ja ihania ruokapaikkoja. Laguna-alueella en käynyt, mutta siellähän on vielä omat ravintolansa ym.
Bangtaossa on kyllä muutakin kuin hotellit ja ranta, kun lähtee vain vähän kauemmaksi. Esim. markkinat kahdesti viikossa ja pieniä liikkeitä ja ravintoloita. Mielestäni ihan siisti paikka.
Nyt lähdetään jouluna katsastamaan uusia rantoja, ollaan vuokrattu huvila Nai Harnin läheltä.
Thaimaassa parasta on erittäin hyvä ruoka ja ihana ilmasto!
Jos haluaa nähdä jotain muuta kuin turistirysiä ja prostituutiota, niin kannattaa mennä muualle.
Esimerkiksi Koh Lanta on ihana paikka, siellä ei ole (ainakaan näkyvää) seksiturismia ja rannat ovat ihanat. Samalla alueella on myös paljon pieniä kivoa rauhallisia saaria, joihin kannattaa tutustua.
Myös Samui, Phangan, Tao Tao ym. ovat kivoja.
ja ei koskaan enää! Siellä oli ihanaa vain se meri, kaikki muu ihan blaah...
olin kyllä hämmästynyt siitä kuinka suuressa mittakaavassa huoraaminen siellä on. Ja lähes jokaisella miehellä, oli niin nuori tai vanha, komea tai ruma, käsipuolessa on thaikkutyttö.
Ja se joka puolustelee sitä, ei oikeasti ymmärrä mikä pommi siinä kytee - hiv-tartuntaisia on siinä maassa ihan järjetön määrä ja sieltä ne leviää sitten näitten nuorten tai vanhojen miesten tyttöystäville / vaimoille.
HIV on hyvin siellä hoidossa, ihan eri tavalla kuin naisten seksimatkakohteissa esim Karibialla tai Afrikassa. Thaimaassa on onneksi tuhansia muita paikkoja kuin Pattya tms. Parempaa matkakohdetta saa lapsiperhe hakea ja olen siellä perheeni kanssa niin monta kktta viettänyt, että luulen tietäväni mistä puhun. Monet talvet olemme asuneet siellä kokonaa.
Vuosikymmenen alussa kailotettiin Thaimaassa, että 7 vuoden kuluttua maassa on 7 miljoonaa hiv-orpoa. Rahaa varmaan virtasi alan yhdistyksille. Ei niitä orpojakaan liene missään, koska kukaan ei yritä niillä lyödä rahoiksi.
Totta kai täytyy hoitaa vireyttään ja nuorekkuuttaan (70 v.)seksillä nuorten naisten kanssa, kun siihen kerran on mahdollisuus.
Yksinhuoltajien kotiseututaustat ovat seksitaitojen suhteen samanlaiset kuin 50+luvun tytöillä oli Suomessa. Seksivideoista opiskelu vie harhaan sekin,koska elokuva on teatteria katsojaa varten. Turistille se tietysti kelpaa. Mutta käytännössä taidot opitaan vuosien mittaan. Noin joka 6-7 nainen rantayrittäjistä hallitsee tyydyttävän seksin taidot. Palkkiot menevät tavallisesti lasten koulumaksuihin (75 senttiä päivässä)ja vanhempien lääkekuluihin. Naiset pysyvät hoikkina koska eivät itse raaski syödä kunnolla.
Thaimaassa käsitetään huoraksi se, joka jakaa seksiä mutta ei ota maksua. Yhtään huoraa ei ole tullut vastaan, vaikka kymmenes vuosi on menossa Pattajalla.
Kumman sinä nim. naisena valitsisit? Antaa lasten hiljakseen nääntyä vai menisitkö antamaan "pillua"?
ranta oli rauhoitettu/suojelualuetta, eli siellä ei ollut kaupustelijoita tai muita häiriötekijöitä... Ranta oli hyvä, muttei sellaista täydellisen valkoista korallihiekkaa mitä oli esim. Similanin saarella jossa käytiin snorklaamassa.
Khao Lakissa en nähnyt kertaakaan prostituoituja länsimaisten kanssa, oli sen varran pieni ja rauhallinen paikka. Shoppailuun ei oikein sovellu, mutta rantalomapaikkana hyvä.
Vuosikymmenen alussa kailotettiin Thaimaassa, että 7 vuoden kuluttua maassa on 7 miljoonaa hiv-orpoa. Rahaa varmaan virtasi alan yhdistyksille. Ei niitä orpojakaan liene missään, koska kukaan ei yritä niillä lyödä rahoiksi. Totta kai täytyy hoitaa vireyttään ja nuorekkuuttaan (70 v.)seksillä nuorten naisten kanssa, kun siihen kerran on mahdollisuus. Yksinhuoltajien kotiseututaustat ovat seksitaitojen suhteen samanlaiset kuin 50+luvun tytöillä oli Suomessa. Seksivideoista opiskelu vie harhaan sekin,koska elokuva on teatteria katsojaa varten. Turistille se tietysti kelpaa. Mutta käytännössä taidot opitaan vuosien mittaan. Noin joka 6-7 nainen rantayrittäjistä hallitsee tyydyttävän seksin taidot. Palkkiot menevät tavallisesti lasten koulumaksuihin (75 senttiä päivässä)ja vanhempien lääkekuluihin. Naiset pysyvät hoikkina koska eivät itse raaski syödä kunnolla. Thaimaassa käsitetään huoraksi se, joka jakaa seksiä mutta ei ota maksua. Yhtään huoraa ei ole tullut vastaan, vaikka kymmenes vuosi on menossa Pattajalla. Kumman sinä nim. naisena valitsisit? Antaa lasten hiljakseen nääntyä vai menisitkö antamaan "pillua"?
Thaimaassa on hiv iso ongelma, jota hallitus ei täysin tunnusta. Noita hiv-orpojakin on paljon, muttei välttämättä turistikohteessa notkumassa kaduilla - useimmat palaavat esim. Pohjois-Thaimaahan sukunsa hoiviin, kun äiti kuolee hiviin. Tiedän tämän, koska olen siellä käynyt hiv-orpojen orpokodissa sekä tutustunut järjestöihin, jotka tekevät työtään prostituoitujen parissa ja estääkseen tyttöjen lähtöä Pohjois-Thaimaasta prostituution palvelukseen.
Nykyään iso osa prostituoiduista tulee itse asiassa köyhemmistä maista, Laosista, Kambodzhasta ja jopa Myanmarista.
Pohjois-Thaimaastakin tulee tyttöjä. Eikä heitä panna huoraamaan siksi, että vanhemmilla ei ole ruokaa. Vaan kylmä ja karu fakta on, että heidät lähetetään "klubeihin töihin", koska vanhemmat haluavat kohottaa elintasoaan! Siis esim. väritelevision!!! Kuvottavaa, mutta tavallaan ymmärrettävää, koska kaksinaismoralismi on yleistä Thaimaassa ja koska siellä on pitkät perinteet prostituutiolle (joka räjähti nykyisiin mittoihin Vietnamin sodan aikana amerikkalaissotilaiden käydessä naimareissuilla Bangkokissa sekä tietysti turismibisneksen laajentuessa).
Ilotyttöjä siellä on PALJON, ihan tavallisissakin kaupungeissa on ilotalot. Se on kuitenkin muualla piilossa, bisnes on näkyvää vain turistikohteissa. Näin siksi, että Thaimaan kulttuuriin liittyy olennaisesti juuri tuo edellä mainittu kaksinaismoralismi. Jopa rintaliivimainokset koetaan liian rivoiksi maassa, jossa prostituutio elää ja rehottaa...
olen ulkomaantoimittaja ja tehnyt sieltä useita juttuja prostituutiosta ja hivistä.
ei ole ihmisoikeuksien kanssa ongelmia, rikollisuutta ylipäänsä jne?
selvitetään kaikki maailman ongelmat? Aika vähiin sulla nimittäin matkakohteet tuolla periaatteella supistuu.
26:lle, että näytä mulle maa mikä ei ole korruptoitunut, missä ei ole ihmisoikeuksien kanssa ongelmia, rikollisuutta ylipäänsä jne?
Ja kannattaa sun lukea aiempi kommenttini eli nro 15.
Kuten näet, huolimatta ongelmista pidän Thaimaasta oikein paljon.
Mutta se ei tietenkään oikeuta olemaan tyhmä ja vääntämään mustaa valkoiseksi...
15/16
26:lle, että näytä mulle maa mikä ei ole korruptoitunut, missä ei ole ihmisoikeuksien kanssa ongelmia, rikollisuutta ylipäänsä jne?
Ja kannattaa sun lukea aiempi kommenttini eli nro 15. Kuten näet, huolimatta ongelmista pidän Thaimaasta oikein paljon. Mutta se ei tietenkään oikeuta olemaan tyhmä ja vääntämään mustaa valkoiseksi... 15/16
siis 15/26, ei 15/16
Ja mua ei mikään muu siellä häirinnyt kuin se katku mikä niistä miljoonasta skootterista ja tuktukista lähti, teki ihan pahaa. Ja no, ne helvetin kaupustelijat rannalla jotka ei jättäneet hetkeksikään rauhaan, mutta...
Parit bathit kehiin ja tuiskuhäntäveneellä pois hälinästä, esim. suht lähellä on Paradise beach, en eläissäni ole nähnyt niin kaunista rantaa, olo oli ihan kuin Cast away-elokuvassa.
ja retkille kannattaa mennä, Phi Phi Island ja James Bond island. Suosittelen :)
...se tursimi on "rahan antamista" valtiolle?? Totta kai osa menee valtiolle, mutta valtaosa juurikin paikallisille yrittäjille.
Asiaan: aivan kuten joku tuossa jo kirjoittikin, niin itse en ole kyllä tavannut yhtäkään ihmistä, joka EI olisi Thaimaasta pitänyt, ja omassa tuttavapiirissäni lähes kaikki jossain päin Thaimaata ovat käyneet.
TOki ymmärrän, jos joku on niin tyhmä, että lähtee etsimään rauhallista rantalomaa, ja sitten menee varaamaan matkan Pattayalle, niin varmaan sitten pettyy...siis omaa tyhmyyttään.
Ja mua ei mikään muu siellä häirinnyt kuin se katku mikä niistä miljoonasta skootterista ja tuktukista lähti, teki ihan pahaa. Ja no, ne helvetin kaupustelijat rannalla jotka ei jättäneet hetkeksikään rauhaan, mutta... Parit bathit kehiin ja tuiskuhäntäveneellä pois hälinästä, esim. suht lähellä on Paradise beach, en eläissäni ole nähnyt niin kaunista rantaa, olo oli ihan kuin Cast away-elokuvassa. ja retkille kannattaa mennä, Phi Phi Island ja James Bond island. Suosittelen :)
Niin... ja prostituutiota en kyllä nähnyt yhtään missään (olen sit kai sokea...)
...se tursimi on "rahan antamista" valtiolle?? Totta kai osa menee valtiolle, mutta valtaosa juurikin paikallisille yrittäjille.
Asiaan: aivan kuten joku tuossa jo kirjoittikin, niin itse en ole kyllä tavannut yhtäkään ihmistä, joka EI olisi Thaimaasta pitänyt, ja omassa tuttavapiirissäni lähes kaikki jossain päin Thaimaata ovat käyneet.
TOki ymmärrän, jos joku on niin tyhmä, että lähtee etsimään rauhallista rantalomaa, ja sitten menee varaamaan matkan Pattayalle, niin varmaan sitten pettyy...siis omaa tyhmyyttään.
Samaa mieltä ja ihan sama kokemus eli kaikki, jotka ne tuttavani, jotka ovat Thaimaassa käyneet ovat siihen myös ihastuneet ja ovat sanoneet, että voi piru kun tuli käytyä Espanjassa ja Kreikassa kun tälläistäkin oli tarjolla. Harva Thaimaan jälkeen enää Euroopassa menee aurinkoon. Nyt tosin talvella mennään Miamiin, mutta ensi vuonna taas Thaimaahan. Ei se varmaan olisi noin mielettömän suosittu jos se olisi huono paikka, sinne kun lentääkin tosi pitkään, joten ei sinne mennä vaan viikoksi ryyppäämään ja ottamaan aurinkoa.
Eivät kaikki käytä prostituutioiden palveluja vaan esimerkiksi minun tuttavapariskunta kävi nyt toistamiseen Thaimaassa ja he kävivät reissun aikana viemässä orpokotiin leluja ym tarvikkeita, mitä olivat Suomesta kaveriporukalla keränneet. Kyseinen pariskunta ei itse edes halua lapsia, vana näin toimivat siltikin. Minusta ele oli hieno. Ja ostamalla paikallisilta yrittäjiltä palveluita suoraan, menee rahaktin heille. Esimerkiksi erilaiset retket me ostetaan aina suoraan heiltä, ei matkaotimiston kautta.
turistikohteiden prostituutio on aika keskittynyt tietyille kaduille/baareihin ja tiettyihin kellonaikoihin. Jos siellä matkustelee perheen kanssa ja liikkuu päiväsaikaan lähinnä, niin eihän niitä ilolintuja sillä lailla huomaakaan! Eivätkä ainakaan minua häiritse.
Mikä kumminkin on siis eri asia kuin että sitä ei siellä oikeasti olisi ja paljon.
-15/26-
olin kyllä hämmästynyt siitä kuinka suuressa mittakaavassa huoraaminen siellä on. Ja lähes jokaisella miehellä, oli niin nuori tai vanha, komea tai ruma, käsipuolessa on thaikkutyttö.
Ja se joka puolustelee sitä, ei oikeasti ymmärrä mikä pommi siinä kytee - hiv-tartuntaisia on siinä maassa ihan järjetön määrä ja sieltä ne leviää sitten näitten nuorten tai vanhojen miesten tyttöystäville / vaimoille.