Olen tarkkaillut, miten hoikat ystäväni syövät. Itku meinaa päästä.
He syövät TODELLA vähän.
Jos ollaan esim. kylässä, ottavat yleensä tarjottavaa kakkua tai piirasta tms. hyvin hyvin kapean siivun. Esim. juuri oltiin tuttavan 50-vuotispäivillä, niin hoikka ystäväni otti kakkua ihan paperiohuen palan, vain maistiksi. Tarjolla ollutta keksiä tai pullaa hän ei ottanut ollenkaan.
Jos mennään porukalla ravintolaan, niin hoikat ystäväni ottavat useimmiten vain salaatin, keiton tai sitten pastan, jossa tomaattikastiketta. Annoksen mahdolliset ranskalaiset vaihtuvat riisiin. Ja sitten esim. jonkun tomaattikeiton jälkeen pitelevät vastaansa ja päivittelevät, kuinka täynnä ovatkaan...
Hotellin aamiaisella hoikat ystäväni eivät koskaan ota pekonia ja munakokkelia. Syövät puuroa, hedelmiä, ehkä leivän. Ja hyvin kohtuullisesti. Sama seisovassa pöydässä, eivät ole liikkellä sillä mielellä, että kaikkea pitäisi maistaa.
Hoikast ystäväni usein myös tekevät numeron siitä, miten eivät ole koko vuonna syöneet yhtään hampurilaista...
Ja tottakai he aina tavatessa huomaavat kertoa, miten jo tänään aamulla juoksivat 11km, uivat tunnin tai kävivät bodypumpissa.
Ja jos he huomaavat, että vaatteet alkavat kiristää, niin ovat heti viikon lähes syömättä.
Suklaata syövät ehkä 1-2 palaa, jos sitä tarjolla.
Jne.
Ihan itkettää. En mä edes TYKKÄÄ tomaattikeitosta. Kunnon pihvi ja ranskalaiset maistuu vaan niin paljon paremmalta kuin joku laiha salaatti. Ja kun mun vaan tekee mieli suklaata ja kakkua ja kaikkea hyvää! Ja seisovassa pöydässä haluan maistaa vähän kaikkea.
Ja oikeasti, yleensä, kun lähden liikkumaan, mua vaan kismittää. En osaa nauttia siitä. Koko ajan vaan liikkuessa tuijotan kelloa ja mietin, koska tämä on ohi, koska olen esim. kävellyt tunnin, että pääsen takaisin sisälle lämpimään. Lasken,että vasta 5 minuuttia mennyt... Vielä täytyy 20 minsaa jatkaa...
Miten osaisin nauttia tomaattikeitosta ja liikunnasta?
Kommentit (149)
Kivat sulle, että tykkäät urheilusta. Mua ei urheilu urheilun vuoksi motivoi pätkän vertaa.
Olen koittanut erilaisia ryhmäliikuntatunteja. Tämän syksyn olen käynyt itämaisessa tanssissa, mutta siinä se huono puoli, että tunti aina tiettynä hetkenä viikosta. En mä pääse tai jaksa aina saman iltana joka viikko paikalle!
Harrastan toimintaa parissa yhdistyksessä. Se vie niin paljon aikaa, ettei jotain joukkuelajia voi edes ajatella. Ja mistä sitäpaitsi saisin sen joukkueen?
Sulkapallossa pitäisi myös olla se tietty aika joka viikko.
Viim vuonna harkitsin tennistä. ENpä löytänyt Turusta mistään aikuisten tenniskurssia ja kenttävuoroja kuulemma tosi vaikea saada, kun sisäkenttiä liian vähän. Kesällä tietty vois pelata...
Ja nuo ohjatut sisäjumppatunnit ei vaan nappaa.
Yksi ystävä kärttää mua salille kanssaan. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että kyllästyn aika äkkiä keikkumaan jossain laitteessa samassa sisätilassa.
Tykkään kävelystä. Mutta en talvella, helteellä tai vesisateessa. Tykkään uimisesta, mutta nyt Samppalinnan uimahalli rempassa ja muutenkin nuo uimahallit yleensä niin täynnä, että ei siellä mahdu uimaan. Ärsyttää, jos samalla radalla joku hidastelija tai pikauimari.
Teatteri, leffat tai lukeminen kiinnostaa mua vaan niin paljon enemmän. Liikunta on todellista pakkopullaa.
ap
Siinä on kolme hyvää puolta: 1) Urheilu on kivaa! 2) Kunto on hyvä: jaksaa kaikenlaista ja näyttää timmiltä. 3) Saa syödä JUST NIIN PALJON KUIN HALUAA! Omnomnom. Jos tykkää syödä, kannatta opetella pitämään liikunnasta. Olen ihan varma, että jokaiselle löytyy joku laji, josta pitää. Ystäväni harrastavat esim. seinäkiipeilyä, aikuisbalettia, sulkapalloa, pyöräilyä, jääkiekkoa... Urheilusta ja syömisestä pitäminen on täydellinen win-win-tilanne. Liikunnan harrastaminen myös pakottaa pysymään ruokarytmissä.
Siis lämmin ruoka jota on kukkurallinen lautasellinen, vain kerran vuorokaudessa. Joskus saattaa mennä etten mitään muuta sitten koko päivänä syökään :)
Miten sun vatsa toimii? Jos siis kerran päivässä punttaa kukkuralautasellisen ruokaa ja muuten on ruuatta? Ei ole kovin terveellistä elimistön kannalta...
Miten sun vatsa toimii? Jos siis kerran päivässä punttaa kukkuralautasellisen ruokaa ja muuten on ruuatta? Ei ole kovin terveellistä elimistön kannalta...
aamulla heti herättyä tai kahvikupin ja tupakan jälkeen. Kaikkea te kans utelette :)
Mökilläkin jää kävelylenkit tekemättä, kun vaihtoehtona on sen yhden tien tarpominen. Vaadin kävelyn motivaatioksi mielenkiintoisen, uusia elämyksiä tarjoavan maiseman. Siten kävelystä tulee tutkimusretki.
Metsässä myös tylsä kävellä, mihin se maisema siellä vaihtuu, samannäköisiä puita vaan tulee vastaan.
Ja kaupungin liepeillä ei uskalla yksin mennä pururadalle. Ei enää sen jälkeen, kun joku avohoidossa oleva mies uhkaili raiskaavansa naapurini ja toisen lähipururadan alueella raiskattiin alaikäinen. En todellakaan mene kaupungissa pururadalle yksin.
Pizza tai kebabannos ei tee tiukkaakaan. Karkkia ja sipsiä syön päivittäin - enkä mitään hiirulaisannoksia (esim. eilen meni levyllinen suklaata ja raesekoituspussi). Pekoniaamiainen on suurta herkkuani - syön helposti koko paketin yksin kunhan pekoni on riittävän rapeaa (hotelleissa harvoin on).
Tarjottavia otan ihan reilusti jos ne ovat jotain hyvää. En pidä esim. kermavaahdosta, salaatinkastikkeista jotain harvaa poikkeusta lukuunottamatta, majoneesipohjaisista jutuista tms. Valitettavasti siis joudun jättämään monet jutut syömättä - syynä ei kuitenkaan tosiaan ole "laihistelu" vaan se, että haluan syödä HYVÄÄ.
Olen 168 cm, 50 kg ja hyvässä kunnossa. Liikun niin paljon, että voin syödä ihan mitä hyvänsä eikä näy tai tunnu missään. Kuitenkin suurin osa liikunnastani on hyötyliikuntaa - olen melko laiska lähtemään liikkumaan vain liikkumisen vuoksi. Monia ystäviäni tämä ottaa paljon enemmän päähän kuin se, että olisin hoikka syömisiäni vahtimalla tai raivopäisesti treenaamalla.
ja kahvia + tupakkaa kittaavien luusto on?
Eikö teitä huolestuta elimistönne heikkous?
Kauhulla katselen teinejä kaupungilla. Näkee ettei maitoa juoda ja syödään todella vähän. Näytetään sen kustannuksella hoikilta mutta ollaan äärimmäisen heikkoja.
Järkyttävän näköisiä tikkujalkoja. Ruokailla pitää, vaikka tahtoisi laihtua.
Mökilläkin jää kävelylenkit tekemättä, kun vaihtoehtona on sen yhden tien tarpominen. Vaadin kävelyn motivaatioksi mielenkiintoisen, uusia elämyksiä tarjoavan maiseman. Siten kävelystä tulee tutkimusretki.
Metsässä myös tylsä kävellä, mihin se maisema siellä vaihtuu, samannäköisiä puita vaan tulee vastaan.
Ja kaupungin liepeillä ei uskalla yksin mennä pururadalle. Ei enää sen jälkeen, kun joku avohoidossa oleva mies uhkaili raiskaavansa naapurini ja toisen lähipururadan alueella raiskattiin alaikäinen. En todellakaan mene kaupungissa pururadalle yksin.
Itselleni se on kuntosali ja golf, olen niihin täysin hurahtanut. Kävelemminen on minusta kuolettavan tylsää, eipä tulisi liikkumisesta mitään jos kävellen pitäisi "urheilla." Varmastikin löytyy jokaiselle jokin laji, jos urheilla haluaa. siinä pitää vaan jaksaa kokeilla useampaa, jotta tietää mistä tykkää.
Ja minä olen hoikka ja syön pihviä ja herkuttelenkin kerran viikossa jätskillä ym. Mutta en syö niitä edes päivittäin, koska koen treenien menevän hukkaan, jos puputan päälle jotain herkkua :)
Mutta vastikkeeksi liikun todella paljon. Joten paino pysyy hyvin kurissa.
Elämä on valintoja..
ps. liikunnasta oppii tykkäämään kun kunto paranee.
Siinä on kolme hyvää puolta:
1) Urheilu on kivaa!
2) Kunto on hyvä: jaksaa kaikenlaista ja näyttää timmiltä.
3) Saa syödä JUST NIIN PALJON KUIN HALUAA! Omnomnom.Jos tykkää syödä, kannatta opetella pitämään liikunnasta. Olen ihan varma, että jokaiselle löytyy joku laji, josta pitää. Ystäväni harrastavat esim. seinäkiipeilyä, aikuisbalettia, sulkapalloa, pyöräilyä, jääkiekkoa...
Urheilusta ja syömisestä pitäminen on täydellinen win-win-tilanne. Liikunnan harrastaminen myös pakottaa pysymään ruokarytmissä.
Aamulla 2isoa juustoleipää, kahvia, mehua
Tunnin juoksulenkki
Lounaalla 4 kasvispihviä, salaattia, maitoa, leipää, voita
Päivällä puuhailua yms.
Välipalana mussutin jotain. En muista, ehkä leipää tms.
Illalla tunnin punttis raskailla painoilla. Heti kotona proteiinijuomaa 3 dl
Sen jälkeen salaattia, lihakastiketta 1 toblerone ja 3 kanelipullaa.
Ruoka-annokset ovat suht isoja.
nro 32
Seksi kuluttaa parhaimmillaan paljon energiaa. Siivoamisessa saa myös helposti tuhlattua muutamat ranskalaiset. Lasten kanssa touhutessaankin on kiva kuluttaa kilokaloreita.
Ravintolassa voi syödä sen isonkin pihvin tykötarpeineen ja seisovassa pöydässä maistella kaikkea. Ei kai niitä ravintoloita ja seisovia pöytiä joka päivä ole, onko joko viikkokaan. Jos muutamankaan päivän pystyy välttelemään ihania kiusauksia, on sekin jo eteenpäin! :)
Laihtuminen on ihan hyvä, jos liikakiloja on. Parempi on kuitenkin se, ettei liho enempää.
aamulla heti herättyä tai kahvikupin ja tupakan jälkeen. Kaikkea te kans utelette :)
Jep, siinähän se tulikin: kahvikuppi ja tupakkaa. Eipä taida olla tuon "hoikan" ruokailutottumukset ainoa epäterveellinen asia elämässään.
Jep, siinähän se tulikin: kahvikuppi ja tupakkaa. Eipä taida olla tuon "hoikan" ruokailutottumukset ainoa epäterveellinen asia elämässään.
Pitäisikö tässä alkaa puputtaa jatkuvasti jotain välipaloja ja ylimääräisiä ruoka-annoksia vaikkei niitä tee edes mieli ihan vain jotta te olette tyytyväisiä? Niin mitäs muuta epäterveellistä yhdistät mun elämään kuin tupakan? Kuppi kahvia ei ole epäterveellistä.
Kävelystä ja uimisesta tykkään. Mutta talvella en välitä olla ulkona ja uiminen ei nyt onnistu, kun uimahalli on poissa pelistä.
Hiihtämisestä tykkään myös, mutta ei ole vielä tarpeeksi lunta siihen.
Punttisalilla en välitä käydä. Liityin kerran jopa Elixiaan, meni ihan hukkaan, kun en vaan nauttinut siellä käymisestä.
Meillä on kuntopyörä ja soutulaite, mies niitä käyttää, itseä ei motivoi hikoilla olohuoneen nurkassa. Tuntuu, että happi loppuu.
RYhmäliikuntatunneista en pidä. Kerran kokeillut mm. spinningiä, sehän oli ihan älytöntä, jossain huoneessa kuviteltin ajavamme ylämäkeä. EN tykännyt yhtään.
Keksikää liikuntamuoto, jota voisi harrastaa myös talvella ja josta voisin tykätä... Mä en keksi, kaikenlaista kokeillut.
Jos kotonakin jumppaan, jyystän ohjelman pakolla läpi. Odotan vaan koko ajan, että koska tämä loppuu, onpa tylsää vääntää samaa liikettä 3X 20 toistoa tms....
Ap
mutta, mitään pullaa tai keksejä tms en syö koskaan, en tykkää niistä. Karkkia syön ehkä parin kuukauden välein, ei vaan tule mieleen koskaan ostaa karkkia tai sipsejä. Hampurilaisella käyn ehkä kerran kuukaudessa. Mulla se ainakin menee niin, että jos jonain päivänä syön tosi paljon (eli vaikkapa kokonainen pizza, mistä tulen aivan ähkyyn) niin seuraavana päivänä syön ehkä pari ruisleivänpalasta. Ihan automaattisesti siis, mulla ei vaan seuraavana päivänä ole sitten nälkä. Elimistö tasaa jotenkin sen isomman syömisen sitten seuraavana päivänä. Ja syön vain ja ainoastaan nälkään, mulle ruoka ei merkitse mitään muuta. En liiku mitenkään kamalan paljon, en käy salilla yms. Teen yksittäisiä lenkkejä silloin tällöin, en mitenkään säännöllisesti.
Kävelystä ja uimisesta tykkään. Mutta talvella en välitä olla ulkona ja uiminen ei nyt onnistu, kun uimahalli on poissa pelistä. Hiihtämisestä tykkään myös, mutta ei ole vielä tarpeeksi lunta siihen. Punttisalilla en välitä käydä. Liityin kerran jopa Elixiaan, meni ihan hukkaan, kun en vaan nauttinut siellä käymisestä. Meillä on kuntopyörä ja soutulaite, mies niitä käyttää, itseä ei motivoi hikoilla olohuoneen nurkassa. Tuntuu, että happi loppuu. RYhmäliikuntatunneista en pidä. Kerran kokeillut mm. spinningiä, sehän oli ihan älytöntä, jossain huoneessa kuviteltin ajavamme ylämäkeä. EN tykännyt yhtään. Keksikää liikuntamuoto, jota voisi harrastaa myös talvella ja josta voisin tykätä... Mä en keksi, kaikenlaista kokeillut. Jos kotonakin jumppaan, jyystän ohjelman pakolla läpi. Odotan vaan koko ajan, että koska tämä loppuu, onpa tylsää vääntää samaa liikettä 3X 20 toistoa tms.... Ap
Itse ostin viime talvena luistimet ja kokeilin ekaa kertaa sitten lapsuusvuosien, enkä kaatunut kertaakaan :)
Miksi tavoittelet sellaista olotilaa, jossa et kuitenkaan viihtyisi? Jos pidät ruuasta, etkä rakasta liikuntaa, miksi pakottaisit itsesi johonkin muottiin, joka ei mitä ilmeisimmin sovi sulle?
Olen itse oikeastaan koko elämäni ponnistellut painonhallinnan kanssa, se ei ole mitään herkkua. Johtuu kuitenkin siitä, että voisin fyysisesti paremmin hoikempana. Liikakilot saavat minut hikoilemaan, väsyttävät, tuovat polvi- ja lonkkavaivoja jne. Liikunnasta en erityisemmin pidä, siksi on yritettävä syödä kohtuudella (mikä ei tietenkään aina onnistu).
t. jo-jo
ja se minusta ihan kivaakin. Mutta samalla tulee napsittua suklaata... Eikä sitä siivoamista niin kamalasti ole.
Seksiä meillä on miehen kanssa todella harvoin. Häntä ei vaan kiinnosta.
ap
Miksi tavoittelet sellaista olotilaa, jossa et kuitenkaan viihtyisi? Jos pidät ruuasta, etkä rakasta liikuntaa, miksi pakottaisit itsesi johonkin muottiin, joka ei mitä ilmeisimmin sovi sulle? Olen itse oikeastaan koko elämäni ponnistellut painonhallinnan kanssa, se ei ole mitään herkkua. Johtuu kuitenkin siitä, että voisin fyysisesti paremmin hoikempana. Liikakilot saavat minut hikoilemaan, väsyttävät, tuovat polvi- ja lonkkavaivoja jne. Liikunnasta en erityisemmin pidä, siksi on yritettävä syödä kohtuudella (mikä ei tietenkään aina onnistu). t. jo-jo
t.jo-jo
1 kkp kahvia maidolla ja sokerilla
En muistanut syödä muuta aamulla kun siivosin ja puuhailin koko ajan, ja vasta töissä ekalla kahvitauolla klo 14 haukkasin Stockan feta-pinaattipiiraan ja join kupin kahvia maidolla ja sokerilla.
Päivällisen söin noin klo 17 maissa ja se oli iso annos lihamureketta, muusia ja porkkanaraastetta.
Myöhemmällä kahvitauolla en syönyt mitään, join loppuun ½ litran pullon Pepsiä, jonka aloitin ruokiksella.
En syönyt iltapalaa tai muutakaan ennen nukkumaanmenoa. Ostin kyllä Kismetin suklaalevyn myös Stockalta, muttei tehnyt mieli syödä sitä.