Olen tarkkaillut, miten hoikat ystäväni syövät. Itku meinaa päästä.
He syövät TODELLA vähän.
Jos ollaan esim. kylässä, ottavat yleensä tarjottavaa kakkua tai piirasta tms. hyvin hyvin kapean siivun. Esim. juuri oltiin tuttavan 50-vuotispäivillä, niin hoikka ystäväni otti kakkua ihan paperiohuen palan, vain maistiksi. Tarjolla ollutta keksiä tai pullaa hän ei ottanut ollenkaan.
Jos mennään porukalla ravintolaan, niin hoikat ystäväni ottavat useimmiten vain salaatin, keiton tai sitten pastan, jossa tomaattikastiketta. Annoksen mahdolliset ranskalaiset vaihtuvat riisiin. Ja sitten esim. jonkun tomaattikeiton jälkeen pitelevät vastaansa ja päivittelevät, kuinka täynnä ovatkaan...
Hotellin aamiaisella hoikat ystäväni eivät koskaan ota pekonia ja munakokkelia. Syövät puuroa, hedelmiä, ehkä leivän. Ja hyvin kohtuullisesti. Sama seisovassa pöydässä, eivät ole liikkellä sillä mielellä, että kaikkea pitäisi maistaa.
Hoikast ystäväni usein myös tekevät numeron siitä, miten eivät ole koko vuonna syöneet yhtään hampurilaista...
Ja tottakai he aina tavatessa huomaavat kertoa, miten jo tänään aamulla juoksivat 11km, uivat tunnin tai kävivät bodypumpissa.
Ja jos he huomaavat, että vaatteet alkavat kiristää, niin ovat heti viikon lähes syömättä.
Suklaata syövät ehkä 1-2 palaa, jos sitä tarjolla.
Jne.
Ihan itkettää. En mä edes TYKKÄÄ tomaattikeitosta. Kunnon pihvi ja ranskalaiset maistuu vaan niin paljon paremmalta kuin joku laiha salaatti. Ja kun mun vaan tekee mieli suklaata ja kakkua ja kaikkea hyvää! Ja seisovassa pöydässä haluan maistaa vähän kaikkea.
Ja oikeasti, yleensä, kun lähden liikkumaan, mua vaan kismittää. En osaa nauttia siitä. Koko ajan vaan liikkuessa tuijotan kelloa ja mietin, koska tämä on ohi, koska olen esim. kävellyt tunnin, että pääsen takaisin sisälle lämpimään. Lasken,että vasta 5 minuuttia mennyt... Vielä täytyy 20 minsaa jatkaa...
Miten osaisin nauttia tomaattikeitosta ja liikunnasta?
Kommentit (149)
on syönyt aina PALJON! Mutta säännööliset ruoka-ajat ja lautasella paljon kasviksia, jotka muuten ovat hyviä, kun osaa laittaa...
Aamulla 2 ruislimpun viipaletta suolalihalla ja Kippari-juustolla. Light Cokista.
Päivällä vähän maksalaatikkoa, vichyä, ja lapsen ruuanjämät (pekonisipulikanapastaa).
Päiväkahvit ja muutama kaurasuklaakeksi.
Iltapäivällä texmex-pataa kanalla ja salaattia. Lasi maitoa.
Illalla 2 Mars-patukkajäätelöä, ja noin 150g juustonaksuja. Lasi light Colaa.
Myöhään illalla lasi light Colaa, snapsilasillinen mustaherukkalikööriä, vähän vielä juustonaksuja ja Fazerin parhaat-karkkeja vajaat kymmenen.
Täytyi ihan laittaa ylös mitä eilen söin. Aika mielenkiintoinen lista, tosin hyvin tavanomainen mulle.
En liiku juuri ollenkaan, siis harrasta liikuntaa. Käyn töissä silloin tällöin, muulloinen olen lapsen kanssa kotona tai milloin missäkin. Autolla ajelen joka paikkaan joten hyötyliikuntaakaan ei tule. :/ Olen laiska. Ja hoikka (163cm/49kg).
Rakastan myöskin kaikkea rasvaista ja suolaista ja pizzaa ja hamppareita ja sipsejä ja ja ja.. kaikkea ällöttävää ja epäterveellistä! Ja myös kunnon pihvejä ja ranskiksia, ja kastikkeita. En voi sille oikein mitään, tai olen vain laiska edes yrittämään.
Luulen että välittäisin asiasta enemmän jos olisin lihavampi, mutta uskon että olisi siltikin vaikeaa päästä pois noiden roskaruokien himoitsemisesta.
joka syö todella paljon monta kertaa päivässä. äitinsä on samanlainen kuulema. joillain se aineenvaihdunta tai jo ku vaan toimii eri lailla.
Luin vähän aikaa sitten tutkimuksen, jonka mukaan lihavat aliarvioivat syömisiään 40-60 %!Esim. yksi koehenkilö oli arvioinut syöneensä 1000 kcal edestä, mutta todellisuudessa oli mennyt melkein 3000 kcal.
Ei ihme että tällaiset tyypit ovat lihavia!
Vähän kaipaisi tähän ketjuun kyllä rehellisiä kommentteja hoikilta..
Hyvin harva hoikka voi oikeasti syödä paljon, jollei sitten liiku TODELLA paljon.
Monesti hoikka ei ymmärrä, että mikä on vähän, mikä normaalisti ja mikä paljon syömistä. Esim. yksi hyvin laiha ystäväni sanoo "ahmivansa lakuja joka päivä" ja silti olevansa hoikka. No, tämä "ahmiminen" tarkoittaa 2-4 pikkuista lakupalaa päivässä. Minusta ahmiminen on vasta kokonaisen ison pussillisen syömistä päivittäin.. Sama ihminen syö lounaaksi/ päivälliseksi juurikin pienen lautasellisen laihaa keittoa TAI yhden siivun leipää, jonka päälllä on vihanneksia.Itse asiassa en ole ikinä tavannut hoikkaa ihmistä, joka oikeasti söisi paljon. Kerralla saattaa syödä, mutta sitten ei pitkään aikaan syö. Tai kutsuu pikkiriikkisiä annoksia suuriksi ja väittää siksi syövänsä paljon. Tai oksentaa syötyään. Jokainen tuttu laiha ihminen on tehnyt jotain näistä, nekin joita olen ensin pitänyt "luonnonlaihoina".
Enkä siis syö itsekään paljon, koska en lihomatta voi.
olisin lihava ja arvioisin kalorit väärin? Syön edelleen sen 1200 kaloria päivässä ja olen hoikahko, 54 kiloa.
Mikä tässä on erona moniin muihin hoikkien kommentteihin (joita tuossa kirjoituksessanikin on) on se, että myönnän syöväni vähän pysyäkseni tämän kokoisena. En väitä perättömyyksiä siitä, että voin syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa lihomatta, sillä se ei ole totta. Ei minun kohdallani, eikä suurimman osan muistakaan ihmisistä, kohdalla.
Jos tuo tutkimus pitää paikkaansa, olisi kiinnostavaa tietää kuinka pieleen laihat arvioivat syömisensä. "Tänäänkin vedin 4000 kaloria, kuten joka päivä, paitsi lauantaisin menee 7000, silti painan 35 kiloa ja olen 165 cm pitkä, en vaan liho millään!"
Aamulla 2 ruislimpun viipaletta suolalihalla ja Kippari-juustolla. Light Cokista.
Päivällä vähän maksalaatikkoa, vichyä, ja lapsen ruuanjämät (pekonisipulikanapastaa).
Päiväkahvit ja muutama kaurasuklaakeksi.
Iltapäivällä texmex-pataa kanalla ja salaattia. Lasi maitoa.
Illalla 2 Mars-patukkajäätelöä, ja noin 150g juustonaksuja. Lasi light Colaa.
Myöhään illalla lasi light Colaa, snapsilasillinen mustaherukkalikööriä, vähän vielä juustonaksuja ja Fazerin parhaat-karkkeja vajaat kymmenen.
Täytyi ihan laittaa ylös mitä eilen söin. Aika mielenkiintoinen lista, tosin hyvin tavanomainen mulle.
En liiku juuri ollenkaan, siis harrasta liikuntaa. Käyn töissä silloin tällöin, muulloinen olen lapsen kanssa kotona tai milloin missäkin. Autolla ajelen joka paikkaan joten hyötyliikuntaakaan ei tule. :/ Olen laiska. Ja hoikka (163cm/49kg).
Rakastan myöskin kaikkea rasvaista ja suolaista ja pizzaa ja hamppareita ja sipsejä ja ja ja.. kaikkea ällöttävää ja epäterveellistä! Ja myös kunnon pihvejä ja ranskiksia, ja kastikkeita. En voi sille oikein mitään, tai olen vain laiska edes yrittämään.Luulen että välittäisin asiasta enemmän jos olisin lihavampi, mutta uskon että olisi siltikin vaikeaa päästä pois noiden roskaruokien himoitsemisesta.
tavallinen kalomäärä, jotakin 2200 varmaankin. Annokset tuskin ovat kovin isoja, koska syöjä ei ole kovin iso. Kauhean epäterveellistä kyllä.
Luin vähän aikaa sitten tutkimuksen, jonka mukaan lihavat aliarvioivat syömisiään 40-60 %!Esim. yksi koehenkilö oli arvioinut syöneensä 1000 kcal edestä, mutta todellisuudessa oli mennyt melkein 3000 kcal.
Ei ihme että tällaiset tyypit ovat lihavia!
Hyvin harva hoikka voi oikeasti syödä paljon, jollei sitten liiku TODELLA paljon.
Monesti hoikka ei ymmärrä, että mikä on vähän, mikä normaalisti ja mikä paljon syömistä. Esim. yksi hyvin laiha ystäväni sanoo "ahmivansa lakuja joka päivä" ja silti olevansa hoikka. No, tämä "ahmiminen" tarkoittaa 2-4 pikkuista lakupalaa päivässä. Minusta ahmiminen on vasta kokonaisen ison pussillisen syömistä päivittäin.. Sama ihminen syö lounaaksi/ päivälliseksi juurikin pienen lautasellisen laihaa keittoa TAI yhden siivun leipää, jonka päälllä on vihanneksia.Itse asiassa en ole ikinä tavannut hoikkaa ihmistä, joka oikeasti söisi paljon. Kerralla saattaa syödä, mutta sitten ei pitkään aikaan syö. Tai kutsuu pikkiriikkisiä annoksia suuriksi ja väittää siksi syövänsä paljon. Tai oksentaa syötyään. Jokainen tuttu laiha ihminen on tehnyt jotain näistä, nekin joita olen ensin pitänyt "luonnonlaihoina".
olisin lihava ja arvioisin kalorit väärin? Syön edelleen sen 1200 kaloria päivässä ja olen hoikahko, 54 kiloa.Mikä tässä on erona moniin muihin hoikkien kommentteihin (joita tuossa kirjoituksessanikin on) on se, että myönnän syöväni vähän pysyäkseni tämän kokoisena. En väitä perättömyyksiä siitä, että voin syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa lihomatta, sillä se ei ole totta. Ei minun kohdallani, eikä suurimman osan muistakaan ihmisistä, kohdalla.
Jos tuo tutkimus pitää paikkaansa, olisi kiinnostavaa tietää kuinka pieleen laihat arvioivat syömisensä. "Tänäänkin vedin 4000 kaloria, kuten joka päivä, paitsi lauantaisin menee 7000, silti painan 35 kiloa ja olen 165 cm pitkä, en vaan liho millään!"
Mikähän siinä on että ei saisi sanoa ääneen ettei hoikkana pysy jos syö paljon vaan syömistä on tarkkailtava? Miksi hoikkuus pitää esittää luonnonlahjana? Miksi on niin tärkeää että muut ihmiset luulevat että voit syödä huoletta kamalasti ja et liho? Kateuttako siinä tavoitellaan?
ja tähän vielä kommentiksi se, että kun itse olin laihduttanut 57-58 kg:n (olen 170 cm) niin sen jälkeen paino on pysynyt melko helposti siinä, ja tietysti voin JOSKUS (tyyliin 1x/kk) ravintolassa/kylässä syödä ison annoksen ja herkkuja tms. ja siitäpä joku voi ajatella, että tuokin hoikka voi syödä mitä tahansa, minunkin pitää voida. Normaalielämässä (mikä on se mikä ratkaisee) syön kuitenkin vähän ja terveellisesti.
Utelaisuus ja uuden kokeminen motivoisi minua liikkumaan. Ei paikallaan jonkun kuntopyörän polkeminen.
ap
En jaksa lukea ketjua, mutta vinkkaan sulle kommenttiisi liittyen, että ehkä geokätköily saisi sinut liikkeelle? En ole itse kokeillut lajia, mutta tyydytystä uteliaisuudelle ja uutta siinä varmasti olisi.Loppukaneetiksi vielä, että itse olen suht hoikka, ja pysyäkseni tällaisena en voi paljoa syödä. Niin se vaan on :( Syön noin 1200 kaloria päivässä ja olen 166/54. Jos syön enemmän, lihon. Tykkäisin syödä enemmän mutta en halua olla isompi..
Kuten joku jo täältä negatiivisten kommenttien keskeltä sanoikin, siulla taitaa olla muitakin taakkoja kannettavanasi kuin kilot.
Ootko miettinyt, mitä elämältäsi tahdot? Työhän sinnuu ei just nyt ainakaan tyydytä (mitä en ihmettele!), eikä parisuhdekaan. Nuo on kuitenkin ihan eri tavalla elämän peruspilareita kuin kilojen karistus. Kyse on elämänvalinnoista: oletko tyytyväinen niihin? Kun harrastat yhdistystoimintaa, se usein vie paljon aikaa. Nämä realiteetit siun pittää ottaa huomioon, kun mietit elämäntaparemonttia.
Onko siulla parisuhde kunnossa, jos teillä ei ole seksielämää siun mielestä tyydyttävästi ja jos miehesi ei ole valmis keventämään taakkaasi esimerkiksi ruokaa laittamalla?
Itse olen pysynyt normaalikroppaisena (en tikkulaihana!) kunnollisella ruokarytmillä ja viikoittaisella herkkupäivällä. Olen kasvissyöjä, joten rehuja tulee luonnostaan, mutta myös roskaruoka uppoaisi enemmän kuin hyvin.
Kun menen ravintolaan, syön hyvällä omallatunnolla mitä vain, kun ei se viikoittaista toimintaa kuitenkaan ole. Liikun 4-5 kertaa viikossa ja vaihtelevasti: lisäksi miulla pittää aina olla liikunnan suhteen joku tavoite (esimerkiksi vuosittainen puolimara) ja seura auttaa myös: viikottaiset liikuntadeitit kaverin kanssa vesijuosten tulee aina hoidettua.
Voimia elämääsi! Toivottavasti löydät iloa siihen.
Hän saisi aloittaa marisemisen vasta sitten kun olisi polkenut kuntopyörää 2km. Lukko avautuisi 5 minuutiksi. Sitten sulkeutuisi jälkkeen ja aina, kun ap tahtoisi aloittaa valivalinsa hänen pitäisi polkea 2km.
Tuolla valituksella hän olisi jo melko hoikka.