Ostinko huijaussivustolta? Italialaisena esiintyvä yritys onkin ilmeisesti kiinalainen.
Kärsin hiustenlähdöstä ja tilasin peruukin yritykseltä, jolla on osoite Italiassa (JB Extensions).
Maksoin PayPalilla ja maksu meni Shanghai Carberry Trading.
Tulenkohan saamaan oikeat tilatut tuotteet.
Onko teillä kokemusta tästä firmasta tai vastaavista?
Kommentit (22)
Todennäköisesti saat jonkun surkean muovimopin peruukiksi, mutta et voi mihinkään reklamoida. Rahat meni.
Todennäköisesti. Näitä on nykyään ihan todella paljon, jopa suomenkielisiä nettikauppoja, jotka ovatkin Kiinan kauppoja.
Voi olla että saat tuotteen, tai sitten et. Kuka tietää mistä se on tehty.
Huijauksia on nykyään ihan älyttömästi. On kuulemma sellaisiakin että on joku vaikkapa ihan kivasti nimeäkin kerännyt vaatemerkki joka on lopettanut, niin kiinalaiset sitten alkaa tehdä samalla merkillä kauppaa. Oikeasti mitään tuotteita ei ole olemassa, mutta asiakkaille tutulla merkillä ratsastetaan ja nettisivuille photoshopataan kuvia tuotteista. Asiakas ostaa ja maksaa, mutta mitään ei ikinä saa, kun mitään tuotteita ei ole edes olemassa.
Ja tullitkin pitää maksaa ylläripaketista.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti saat jonkun surkean muovimopin peruukiksi, mutta et voi mihinkään reklamoida. Rahat meni.
🤣
Kuinka sattuikaan. Just tänään selasin yhtä keittiöhärpäkettä ja ohitin sujuvasti kaikki temut sun muut kiinankaupat.
Klikkasin sivustolle jolla oli suomalainen nimi ja fi-pääte.
Kyseisen härpäkkeen esittelyteksti oli niin huonoa suomea, että tajusin heti ettei tämä oikeasti voi suomalainen olla. Jos teksti oli ollut hyvää kieltä, olisin voinut hyvinkin mennä halpaan. Prkl!
ÄLÄ tilaa peruukkia tältä yritykseltä.
Olen syöpäpotilas ja tilasin peruukin joulukuun alussa valmiina...
joulua varten ilmaisen 8-15 päivän ilmaisen toimituksen kanssa, eikä sitä ole koskaan tullut! Siitä on kulunut lähes 2 kuukautta.
Tilasin peruukin ensin vaikuttajien takia ja tämän takia luulin yrityksen olevan laillinen.
Vasta ensimmäisen viikon jälkeen ja ilman toimituspäivityksiä aloin tutkia ja ymmärtää, että tämä yritys oli huijaus.
Lähetin sähköpostia lukuisia kertoja ja joka kerta sain saman pienen epäammattimaisen sähköpostin takaisin....
Tilauksesi kestää 10 päivää.
Toivottavasti olen estänyt sinua tekemästä samaa virhettä kuin minä.
Kokemuksen päivämäärä: Tammikuu 21, 2024
Kyllä posti sinulle, avaaja jotain tuo, mutta ei sitä mitä tilasit. Palautus Kiinaan maksaa 65 -112 euroa ja se menee omasta pussistasi.
Italiasta se koronakin lähti liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ tilaa peruukkia tältä yritykseltä.
Olen syöpäpotilas ja tilasin peruukin joulukuun alussa valmiina...
joulua varten ilmaisen 8-15 päivän ilmaisen toimituksen kanssa, eikä sitä ole koskaan tullut! Siitä on kulunut lähes 2 kuukautta.
Tilasin peruukin ensin vaikuttajien takia ja tämän takia luulin yrityksen olevan laillinen.
Vasta ensimmäisen viikon jälkeen ja ilman toimituspäivityksiä aloin tutkia ja ymmärtää, että tämä yritys oli huijaus.
Lähetin sähköpostia lukuisia kertoja ja joka kerta sain saman pienen epäammattimaisen sähköpostin takaisin....
Tilauksesi kestää 10 päivää.
Toivottavasti olen estänyt sinua tekemästä samaa virhettä kuin minä.
Kokemuksen päivämäärä: Tammikuu 21, 2024
Tilasin jo.
:(
Olen aikaisemmin tilannut joitakin kertoja tuotteita eurooppalaisilta yrityksiltä ja kaikki tilatut tuotteet ovat tulleet perille ja olleet sitä mitä on tilattu, joten luotin tähän "italialaiseen" yritykseen.
Seurannan mukaan tuotteet olisivat nyt lähteneet Kiinasta "kansainvälinen lento on lähtenyt maasta".
Saapa nähdä...
Maksoin PayPalilla. Onkohan mahdollista sen kautta saada rahoja takaisin, jos tuotteet eivät saavu?
Jos sieltä tulee hyvännäköisen keinokuituperuukin sijaan "muovimoppi", niin täytynee hyväksyä, että nämä olivat oppirahoja.
Melkeinn kaikki ovat nykyään dropshippereitä eli melkein hujauksia. "Suomalaisia" myös paljon.
Selailin jotain koirien tuotteita "suomalaisesta" nettikaupasta, joka mainosti niitä epäinhimillisinä ;) joopajoo.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti. Näitä on nykyään ihan todella paljon, jopa suomenkielisiä nettikauppoja, jotka ovatkin Kiinan kauppoja.
Voi olla että saat tuotteen, tai sitten et. Kuka tietää mistä se on tehty.
Ärsyttävintä on, että moni nettiputiikki aktiivisesti vaikenee siitä, mistä tavarat lähetetään. Tullit ja arvonlisäverot ovat melkoinen riesa, joten haluaisin tilata vain EU-maista.
Ehkä on dropshipper, eli heillä ei ole omaa varastoa vaan tilaavat kiinasta sitä mukaan kun tilauksia tulee. Näitä on nykyään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sattuikaan. Just tänään selasin yhtä keittiöhärpäkettä ja ohitin sujuvasti kaikki temut sun muut kiinankaupat.
Klikkasin sivustolle jolla oli suomalainen nimi ja fi-pääte.
Kyseisen härpäkkeen esittelyteksti oli niin huonoa suomea, että tajusin heti ettei tämä oikeasti voi suomalainen olla. Jos teksti oli ollut hyvää kieltä, olisin voinut hyvinkin mennä halpaan. Prkl!
Nykyisin on paljon tekoälykäännöksiä, joten tuo ei välttämättä kerro, että olis feikkisivu tai oikea.
Varmemmin sen näkee tarkastamalla yrityksen yhteytiedot ja soittamalla tai laittamalla sähköpostia. Jos yhteystietoja ei ole, vaan vain joku kaavake, Kannattaa varoa. Asiakaspalvelun puhelinnumero on melkein 100%:n tae siitä, että yritys on ok. Ja silloin voi aina soittaa aukioloaikoina, niin ei tarvi miettiä onko turvallista.
Mä myös aina googlaamalla haen arvostelut. Eli esim. mekkomaakari.fi arvostelut. Ulkomaalaisista tietty enkuksi reviews dressmaker.com. Yleensä sieltä näkee heti. Tällä selviää myös yleisesti ottaen kyseisen firman taso. Firmahan voi olla ok muuten, mutta tuotteet on täyttä kuraa. Näin toimien et tuhlaa rahojasi roskaan.
Tilaan usein tarvitseman tuotteet netistä, koska en löydä niitä kaupoista tai joutuis hakemaan ympäriinsä. Suomesta ja ulkomailta. Ikinä en ole huijatuksi joutunut noin toimiessani ja aina saanut hyvälaatuisia tuotteita. Joskus niin edullisesti, että vois ajatella kyseessä olevan huijaus.
Jos sieltä joku reuhka tuleekin niin todennäköisesti myrkyillä kyllästetty. Hajusta jo huomaa...
...ja tilillä näkyvä veloitus oli Hong Kong...