Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tarkkaillut, miten hoikat ystäväni syövät. Itku meinaa päästä.

Vierailija
23.11.2010 |

He syövät TODELLA vähän.

Jos ollaan esim. kylässä, ottavat yleensä tarjottavaa kakkua tai piirasta tms. hyvin hyvin kapean siivun. Esim. juuri oltiin tuttavan 50-vuotispäivillä, niin hoikka ystäväni otti kakkua ihan paperiohuen palan, vain maistiksi. Tarjolla ollutta keksiä tai pullaa hän ei ottanut ollenkaan.

Jos mennään porukalla ravintolaan, niin hoikat ystäväni ottavat useimmiten vain salaatin, keiton tai sitten pastan, jossa tomaattikastiketta. Annoksen mahdolliset ranskalaiset vaihtuvat riisiin. Ja sitten esim. jonkun tomaattikeiton jälkeen pitelevät vastaansa ja päivittelevät, kuinka täynnä ovatkaan...

Hotellin aamiaisella hoikat ystäväni eivät koskaan ota pekonia ja munakokkelia. Syövät puuroa, hedelmiä, ehkä leivän. Ja hyvin kohtuullisesti. Sama seisovassa pöydässä, eivät ole liikkellä sillä mielellä, että kaikkea pitäisi maistaa.

Hoikast ystäväni usein myös tekevät numeron siitä, miten eivät ole koko vuonna syöneet yhtään hampurilaista...

Ja tottakai he aina tavatessa huomaavat kertoa, miten jo tänään aamulla juoksivat 11km, uivat tunnin tai kävivät bodypumpissa.

Ja jos he huomaavat, että vaatteet alkavat kiristää, niin ovat heti viikon lähes syömättä.

Suklaata syövät ehkä 1-2 palaa, jos sitä tarjolla.

Jne.

Ihan itkettää. En mä edes TYKKÄÄ tomaattikeitosta. Kunnon pihvi ja ranskalaiset maistuu vaan niin paljon paremmalta kuin joku laiha salaatti. Ja kun mun vaan tekee mieli suklaata ja kakkua ja kaikkea hyvää! Ja seisovassa pöydässä haluan maistaa vähän kaikkea.

Ja oikeasti, yleensä, kun lähden liikkumaan, mua vaan kismittää. En osaa nauttia siitä. Koko ajan vaan liikkuessa tuijotan kelloa ja mietin, koska tämä on ohi, koska olen esim. kävellyt tunnin, että pääsen takaisin sisälle lämpimään. Lasken,että vasta 5 minuuttia mennyt... Vielä täytyy 20 minsaa jatkaa...

Miten osaisin nauttia tomaattikeitosta ja liikunnasta?

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on vaikka minkämoisia: on aerobicia, zumbaa, joogaa, pilatesta, bodybalancea, bodycombattia jne. Ja se, että vielä ei ole lunta, varmaan tulee muuttumaan? LÄhdet sivakoimaan kun lunta on tarpeeksi, jos kerran siitä tykkäät. Vai onko sitten lumentulon jälkeen jokin muu syy, miksi et voi hiihtää? Ja moni laji on sellainen, että se jää talveksi tai kesäksi kelien vuoksi, sillon pitää vain keksiä uusi tilalle. Ja sitten kannattaa miettiä sitä omaa asennoitumista; olenko mielummin salilla/jumpassa/uimassa vaiko lihavana kotona? Valintoja, nääs.

Vierailija
42/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa soittimeen hyvää musiikkia tai joku kirja tms. Osta kunnon tekninen aluspuku ja siihen kunnon päällysvaatteet. Sitten kävelykin on mukavaa.

Ei ihme, että on läski jos voivottelee koko ajan, että kaikki liikunta on tylsää ja keksii tekosyitä.

Spinning esimerkiksi on läskille tosi hyvä kun polvet ei rasitu. Ei kahdella kerralla elimistö ala kaipaamaan vielä liikuntaa. Se vaatii toistoja ja toistoja.

Ei sinulla ole haluakaan parantaa kuntoasi ja laihtua kun koko ajan vingut, että se ei ole mukavaa.

Kävelystä ja uimisesta tykkään. Mutta talvella en välitä olla ulkona ja uiminen ei nyt onnistu, kun uimahalli on poissa pelistä.

Hiihtämisestä tykkään myös, mutta ei ole vielä tarpeeksi lunta siihen.

Punttisalilla en välitä käydä. Liityin kerran jopa Elixiaan, meni ihan hukkaan, kun en vaan nauttinut siellä käymisestä.

Meillä on kuntopyörä ja soutulaite, mies niitä käyttää, itseä ei motivoi hikoilla olohuoneen nurkassa. Tuntuu, että happi loppuu.

RYhmäliikuntatunneista en pidä. Kerran kokeillut mm. spinningiä, sehän oli ihan älytöntä, jossain huoneessa kuviteltin ajavamme ylämäkeä. EN tykännyt yhtään.

Keksikää liikuntamuoto, jota voisi harrastaa myös talvella ja josta voisin tykätä... Mä en keksi, kaikenlaista kokeillut.

Jos kotonakin jumppaan, jyystän ohjelman pakolla läpi. Odotan vaan koko ajan, että koska tämä loppuu, onpa tylsää vääntää samaa liikettä 3X 20 toistoa tms....

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan ap, mutta vaikutat sellaiselta marisijalta, joka ei ole oiekasti valmis tekemään minkäänlaisia muutoksia asioihin, sen kun vaan kitiset täällä ja syöt suklaata.

Vierailija
44/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun vatsa toimii? Jos siis kerran päivässä punttaa kukkuralautasellisen ruokaa ja muuten on ruuatta? Ei ole kovin terveellistä elimistön kannalta...

aamulla heti herättyä tai kahvikupin ja tupakan jälkeen. Kaikkea te kans utelette :)

Jep, siinähän se tulikin: kahvikuppi ja tupakkaa. Eipä taida olla tuon "hoikan" ruokailutottumukset ainoa epäterveellinen asia elämässään.

Pitäisikö tässä alkaa puputtaa jatkuvasti jotain välipaloja ja ylimääräisiä ruoka-annoksia vaikkei niitä tee edes mieli ihan vain jotta te olette tyytyväisiä? Niin mitäs muuta epäterveellistä yhdistät mun elämään kuin tupakan? Kuppi kahvia ei ole epäterveellistä.

No ihan ensialkuun tulee mieleen tuo tupakka ja äärimmäisen epäsäännöllinen ruokailurytmi, jotka ovat molemmat elimistölle täyttä myrkkyä ja vievät ennenaikaiseen hautaan, todistettavasti. Toivottavasti sulla ei ole vielä lapsia, mieti millaista esimerkkiä lapsillesi omalla käytökselläsi annat. Lapset mallioppii tarkkailemalla ja omaksumalla vanhempiensa käytösmalleja.

Nimimerkillä: mieluummin terve & elinvoimainen normaalipainoinen, kuin tupakoiva kuivan kesän orava.

Vierailija
45/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen normaalipainoinen (kai) 161 ja 55-56 kg, en ole viime aikoina harrastanut juuri yhtään liikuntaa vaan jos vituttaa niin saatan jäädä makaamaan koko päiväksi sisälle, viimekin viikolla söin 150 g suklaata, kaksi jäätelöä ja puolikkaan suklaapiirakan, vaikka olenkin yrittänyt vähentää makean syöntiä. Pysyn kuitenkin suht normaalipainoisena, koska en syö ikinä ihan täyteen (ei kuitenkaan jää nälkäkään) ja jos syön jotain herkkuja niin sitten ei vaan tee mieli vetää viittä lämmintä ateriaa sen lisäksi.Joka päivä syön kyllä oikean ruoankin. Tämä ei ole terveellistä mutta en myöskään liho, täytyisi yrittää alkaa liikkua (minä pidän siitä jos saan lähdettyä)ja vaikkei lihoisikaan niin ei nuo jäätelöt terveellisiä ole.

Mutta siis, ei ole pakko syödä vain tomaattikeittoa ja salaattia pysyäkseen normaalipainoisena, ei mulla lähde noilla edes nälkä.

Vierailija
46/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jonkun verran ylipainoa ja inhoan liikuntaa.

Mä olen nyt pudottanut 5kg ihan ruokavaliolla. Itseasiassa en ole tehnyt mitään dramaattisia muutoksia, mutta jotain pientä säätöä...

Napostelu on suuri paheeni. Sitä olen jatkanut, mutta teen sen kasviksilla. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta ei se ole. Mulla on töissä melkein joka päivä rasia esim miniluumutomaatteja. Niitä sitten napostelen jo siinä aamupäivän mittaan ja lounaalla ei sitten olekaan ihan niin hirmu nälkä ja annoskoko pysyy maltillisena.

Iltaisin telkkua katellessa syön greippiä, viinirypäleitä tms. Hedelmien kanssa pitää olla tarkempana. Niissähän on sokeria aika paljon ja jos sullakin on riski diabetekseen, niin ehkä kannataa pysyä n. 3 hedelmää/päivä -linjalla. Kasviksiahan saa vetää ihan kun paljon vaan, joten jos löytyy himoja sinne suuntaan, niin hyvä.

Karkkipäivää pidän kerran viikossa. Lauantaisin saan karkkipussin (100-200g) ja sellaisen pienen sipsipussin (150g). Nää riittää hyvin mun motivaatioksi olla viikko ilman herkkuja.

Syön muuten ihan normiruokaa. En tosin käytä kermaa juurikaan ruuanlaitossa, enkä tee raskasta ruokaa. Valmismikroruokia en käytä. En ensinnäkään pidä siitä 'einesmausta' ja toisekseen niissä on paljon rasvaa ja energiaa. Pakaste-eineksistä löytyy paljon hyviä ja kevyempiä vaihtoehtoja.

NÄin on nyt menty jonkin aikaa. Yllättävän nopeasti vatsalaukku pienentyi ja en enää pystynyt syömään sitä pikku sipsipussia, tai niitä karkkeja yhteen kyytiin. Kylläisyys tulee paljon nopeammin ja ylipäätään se siis tulee!

Mielestäni olen aika pienellä vaivalla saanut kiloja pois.

Vierailija
47/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siis jotain itsellesi mielenkiintoista samalla kun urheilet. Kuuntelet vaikka äänikirjoja. Älä ajattele sitä liikuntaa, vaan jotain itseäsi kiinnostavaa.

Vierailija
48/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa liikunta muotoa ei ole. kolme kertaa päivässä tulee ulkoiltua, oli ilma mikä hyvänsä, on mentävä kun kunnolla pukee päälle on ihan sama kiertääkö korttelin vai tekeekö tunnin lenkin. Palkinnoksi saa vielä vilpitöntä rakkautta, ja syö myös jämät niin ei tarvitse itse tyhjentää lautasta väkisin... Suosittelen!!!

Vierailija
49/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

himoliikkujaksi mua ei voi haukkua, harrastan kamppailulajia pari kertaa viikossa. oisko siinä ap:lle hyvä harrastus? se olisi kehittyvää ja pitkäjänteistä hommaa! toinen mikä tuli mieleen on geokätköily, talvella toki hankalampaa mutta ei mahdotonta :)

normitilassa painan 55 kg ja olen 172 cm pitkä. normaalisti syön kuin HEVONEN, ja silti on parin kolmen tunnin päästä nälkä. liikun paikkoihin yleensä kävellen/pyörällä. mun ongelma on lähinnä ollut se, et koen itteni liian laihaksi. lihotuskuureja olen yrittänyt mut vatsa on aina mennyt sekaisin niistä. lihaksia kasvattamalla saisin varmaan hiukan painoa lisää, mut en haluis olla mikään kauhee lihaskimppu :D

ei-normitilassa eli raskaana ollessa olenkin sit saanut lisäkiloja mutta ne on väliaikaisia.

päätin vähän aika sitten et oon tyytyväinen kehooni tällaisena. syön miten lystää ja liikun kun huvittaa. oon kuullut et 30-40 vuotiaana ne hoikat, jotka on pystynyt syömään mitä vaan lihomatta, alkaisivat lihoa...joten mul on about vuosikymmen aikaa nauttia hälläväliä-asenteesta ;)

ihmiset on erilaisia ja se, mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle. etsi itsellesi paras tapa päästä ylimääräisistä kiloistasi eroon! pienistä elämäntapamuutoksista se yleensä lähtee. tärkeintä ois et hioisit nyt tuota asennettasi...nyt vähän vaikuttaa siltä kuin olisit valmis liikkumaan mutku talvi, mutku remppa mutku mutku...

tsemiä!

Vierailija
50/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin muutama vuosi sitten 15 kiloa ja siinä yhteydessä opin syömään pieniä annoksia. Makeista herkuista en juuri koskaan ole piitannut.

Kun tavoitepaino oli saavutettu, en senkään jälkeen paljon annoskokoja kasvattanut - ei vaan uppoa enempää. Mutta kyllä minä ravintolassa syön ihan "normaalisti", enkä kylässäkään pihtaile. Ja kotonakin välillä tulee syötyä oikein olan takaa, ei kuitenkaan joka päivä. Painoni on pysynyt samana.

Hotellissa en ole koskaan syönyt pekonia aamiaisella, koska en voi sietää sitä. Maha kääntyy ympäri vain, kun haistankin pekonin, munakokkelin ja nakkien hajun.

Vatsa tottuu nopeasti pienempiin annoksiin, ap.

Asun ulkomailla ja täällä en juurikaan maitoa juo, oikeastaan vain Weetabixin kanssa aamupalalla. Uskon silti, ettei osteoporoosi uhkaa täkäläisiä ihmisiä sen enempää kuin suomalaisiakaan.

163/51

Vierailija
51/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja uskon vakaasti että kaiken maailman kevyttuotteet ei vaan voi olla ihmiselle hyväksi. Jos syön makeaa tai leivon, käytä oikeaa sokeria. En makeutustuotteita tms. Käytän kermaa, en näitä lisäaineita täynnä olevia "kermakkeita". Mahdollisemman puhdasta, käsittelemätöntä ruokaa. Pysyy verensokerit tasaisena, eikä tee mieli mitään irtokarkkeja tms.makeaa, vaan makeaan herkutteluun riittää esim. tumma suklaa tai hedelmät tms. Juhlissa toki syön mitä on tarjolla, enkä kieltäydy mistään mitä mieli tekee.

Rakastan ruokaa ja hyvää juomaa, nautin elämästäni ja olen hyvässä kunnossa niin fyysisesti ja psyykkisestikin.

Ap:n asenne yleisesti ei ole kovin positiivinen, kannataisi varmasti etsiä ensin hyvää mieltä ja sitä kautta sitten rukata noita syömisiään. Elämästä pitää nauttia.

Tv. nro 21

Vierailija
52/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee napsittua suklaata... lopetat sen suklaan napsimisen! Jos ei muuten onnjistu niin pidät huolta etteisitä ole kotona, eli et voi napsia!

Suurin este sun laihtumiselle on oma asenteesi. Ei kaikki ole kokoajan huippukivaa, ei se liikuntakaan, pitää vaan keksiä sitten itse itselleen niitä motivointikeinoja. Jos ei muuta niin se lenkin jälkeinen hyvä olo :) Ja jos kyllästyt aina kaikkeen niin sitten harrastat sitä liikuntaa niin et vaihtelet koko ajan lajeja. Monipuolisuutta!

Ja vielä, sun ei todellakaan tartte alkaa elää pelkällä tomaattikeitolla tullaksesi hoikaksi, eikä kannata semmoista tavoitellakaan. Aloita vaikka karsimalla se suklaan napsiminen ja pienentämällä annoskokoja. Sekä lisäämällä kasviksia ja liikuntaa ;)

ja se minusta ihan kivaakin. Mutta samalla tulee napsittua suklaata... Eikä sitä siivoamista niin kamalasti ole. Seksiä meillä on miehen kanssa todella harvoin. Häntä ei vaan kiinnosta. ap

Vierailija
53/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin yleensä ennen lenkkeilyä ja lenkkeilyn jälkeen. Vedän päivittäin 2h lenkin.

Syön kaikkea mitä jaksan.

Nyt on rankempi treenikausi olen joutunut jättämään tupakan pois sillä treenaan 5h päivässä. En yksinkertaisesti jaksa käydä kiskalla.

Edelleen syön paljon. Olen huomannut miten helppoa on herätä 3 aikaan aamusta treenailemaan tupakkalakossa. Tupakka jotenkin väsyttää ja hidastaa palautumista, muttei niin paljon kuin alkoholi. Alkoholia en nauti laisinkaan.

Välipäiviä en tarvitse, sillä syön hyvin monipuolisesti. Tupakkaa alan polttelemaan, kun treenijakso muuttuu rennommaksi. En koe olevani mikään urheilija, enemmänkin taiteilija. Tupakan etuihin kuuluu lyhyt elinikä. En näe tulevaisuutta kovin valoisena Suomessa.

Vierailija
54/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sun syömisen muuttaminen!! Liikunta on vaan lisä siinä, mutta jos haluat laihtua niin kyllä sun pitää muuttaa noita sun ruokailutapoja! Eli et syö enää sitä suklaata, et ota juhlissa pullaa kakun lisäksi, arkisin syöt useita aterioita, mutta pieniä annoksia jne. Liikuntaa sitten lisäksi, mutta ruokailutapojen muuttaminen on kuitenkin se ykkösjuttu! Ja jos sulla riittää nyt energiaa vain toiseen niin sitten ehdottomasti muutat nuo ruokailutavat, ja sitten kun vähän laihdut niin se liikuntakin on vähän helpompaa ja sen avulla estät uudelleen lihomisen. Sun suurin ongelma tässä ei ole tuo liikunnanpuute vaan sä syöt ihan liikaa -painon kannalta siis!

Vierailija
55/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja illalla 1h sama juttu. Ap:n ei tarvitse huolehtia siitä mitä syö.

Vierailija
56/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 51! Olinkin joskus ajatellut tuota geokätköilyä, mutta unohtanut sen kokonaan. Siitä voisin ainakin aloittaa. Silloin viimeksi taisi tyssätä siihen, että sellainen laite maksaa jotain 400 euroa. Mutta jos nyt sen sitten yrittäisin satsata.

Minkäs teet, kun koko ajan tekee mieli pimeään aikaan vuodesta varsinkin suklaata. Muista karkeista en niin välitä. Enkä sipseistäkään. Mutta suklaasta, hampurilaisista ja pizzasta... Olen nyt yrittänyt aina hampurilaishimoon käydäkin ostamassa sushiboksin ja misokeittoa, tulee vaan sikapaljon kalliimmaksi. Ja silti vielä sushin jälkeen on sellainen olo, että voisi vielä syödä sen hampurilaisenkin. :)

Kuulostan varmaan kamalalta narisijalta. Mutta en vaan ole koskaan tykännyt liikunnasta. Paitsi tuosta uimisesta ja vieraissa kaupungeissa kävelemisestä. Mulla koko ajan kismittävä olo, kun sitä teen.

Kun sitten vielä en enää yhtään tykkää työstäni - olen opettaja - enkä saa siitä enää mitään iloa, kun oppilaat on niin kamalia, niin vapaa-ajalla ei yhtään tekisi mieli tehdä sellaista, mistä en itse pidä. Kun koulussa koko ajan vaan odotan, että koska täältä pääsee pois.

ap

Vierailija
57/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos 1 h, ei aina sitäkään. Ja jos harrastaisin aaamuin ja illoin hikiliikuntaa, niin pitäisi käydä 2x päivässä suihkussa... Iho ei kestäisi sitä talvella.

ap

Vierailija
58/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 51! Olinkin joskus ajatellut tuota geokätköilyä, mutta unohtanut sen kokonaan. Siitä voisin ainakin aloittaa. Silloin viimeksi taisi tyssätä siihen, että sellainen laite maksaa jotain 400 euroa. Mutta jos nyt sen sitten yrittäisin satsata.

Minkäs teet, kun koko ajan tekee mieli pimeään aikaan vuodesta varsinkin suklaata. Muista karkeista en niin välitä. Enkä sipseistäkään. Mutta suklaasta, hampurilaisista ja pizzasta... Olen nyt yrittänyt aina hampurilaishimoon käydäkin ostamassa sushiboksin ja misokeittoa, tulee vaan sikapaljon kalliimmaksi. Ja silti vielä sushin jälkeen on sellainen olo, että voisi vielä syödä sen hampurilaisenkin. :)

Kuulostan varmaan kamalalta narisijalta. Mutta en vaan ole koskaan tykännyt liikunnasta. Paitsi tuosta uimisesta ja vieraissa kaupungeissa kävelemisestä. Mulla koko ajan kismittävä olo, kun sitä teen.

Kun sitten vielä en enää yhtään tykkää työstäni - olen opettaja - enkä saa siitä enää mitään iloa, kun oppilaat on niin kamalia, niin vapaa-ajalla ei yhtään tekisi mieli tehdä sellaista, mistä en itse pidä. Kun koulussa koko ajan vaan odotan, että koska täältä pääsee pois.

ap

Vierailija
59/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan tosi hoikka, jos voisin talvet asua jossain etelämpänä. Edes Saksassa, jossa joka puolella kivoja pieniä kaupunkeja, joissa voisi viikonloppuisin käydä kävelyllä.

Musta tuntuu, että ne, jotka harrastaa paljon liikuntaa, ei sitten muuta ehdikään päivässä. Ainakin, kun miestäni katselee. Ei hänellä sitten ole muita harrastuksia, ei ehdi osallistua kotihommiin, ruoanlaittoon, tms., kun liikkuu joka päivä n. 1,5-2 tuntia.

Vierailija
60/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse hoikkana syön ihan hyvin, myös herkkuja. Liikun toki, mutta en mitenkään liioitellusti.

Monilla ruumiinrakenne on geeneissä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi