Mikten suhtautuisit, jos saisit puoli vuotta sitten vanhaksi menneitä herkkuja joululahjaksi?
Jo pariin otteeseen olen saanut sisarukseltani ja hänen puolisoltaan tällaisia lahjoja. Taitavat olla omia viime joulun lahjoja, jotka on laitettu kiertoon ;D. Sinänsä hassua varakkaalta pariskunnalta...pitäisiköhän tänä vuonna sanoa asiasta, jos tulee samaa huttua taaskin?
Kommentit (21)
Viimevuotisia on turha siinä alkaa setvimään.
eivätkä mitään siirrännäisiä...
maistuivatkin vanhoilta ja kuivilta, siksi huomio kiinnittyi päivämääriin, yleensä en niitä lahjoista katsele.
ap
Yleensä tuollaisia saattaisi tulla vaikka iäkkäältä anopilta, joka ei huomaa tuollaisia asioita.
En varmaan loukkaantuisi, mutta jos tuo olisi vuodesta toiseen tapana, niin tuskin itsekään tällaista lahjanantajaa kovin avokätisesti muistaisin. (jos siis kyseessä on tahallinen teko eikä vahinko)
vanhalle mummolle tai papalle en sanois mitään
riippuu siis ihan siitä kuka on antaja
mä oikeesti heti joulun jälkeen veisin ruuat takaisin ja sanoisin teitä on huijattu kun myyty vanhaa tavaraa. Onko kuittia jäljellä jne.
mä oikeesti heti joulun jälkeen veisin ruuat takaisin ja sanoisin teitä on huijattu kun myyty vanhaa tavaraa. Onko kuittia jäljellä jne.
Pyytäisin, että seuraavan kerran panevat itselleen ylimääräiset joulutavarat jakoon heti eivätkä vasta ennen seuraavaa joulua. Sano ettei päiväykset kestä niin pitkälle.
Viimeksi lapsi alkoi ihmetellä miksi kaurakeksi haisee ihan vahaliidulta.
Parasta ennen oli yli 3 vuoden takaa...
Keksi näytti ihan normaalilta, mutta haju oli hirveä.
pitäisin ihan selvänä että juurikin kierrättävät itse joskus lahjaksi saamiaan rasioita, mutta ei se mussa hirveän voimakkaita tunteita herätä. Lievää huvitusta lähinnä.
Musta on ihan järkevää pistää itselleen ylimääräiset lahjat kiertoon, joskin tosiaan ennen kuin menevät pilalle.
Jos on etäisempi, niin ottaisin vaan vastaan ja antaisin olla (= heittäisin rasiat joulun jälkeen pois)
Jos on läheisempi naurahtaisin ja sanoisin:"lahjojen kierrätys on ihan ok, mutta vilkaiseppas tätä päivämäärää!" :-D
Olen itse asiassa suunnitellut, että seuraavan kerran kun saan vanhentuneen suklaarasian, otan sen talteen, ja laitan seuraavana jouluna lahjaksi sille henkilölle, jolta sen edellisenä vuonna sain.
Se on vähintäänkin kohtuullista :)
Aika törkeää antaa lahjaksi vanhaksi menneitä elintarvikkeita, olipa sitten kyseessä joulukeksit tms. Eikö siskosi sitten älyä tarkistaa parasta ennen merkintää? Meillä on sovittu niin että me aikuiset emme vaihtele lahjoja keskenään ollenkaan, näin säästyy monelta ravaamiselta jouluostoksilla. Eikä meillekään tule enää niitä jokavuotisia kahvikuppeja tai pyyhkeitä enää. Saatikka sitten joulukeksejä! ;)
en halua jatkuvasti kantaa roskikseen jonkun vanhoja elintarvikkeita.
äitipuoli antaa joka joulu vanhaks menneitä konvehtirasioita meille joululahjaks. Viime jouluna annoin hänelle lahjaksi häneltä toissavuonna saamani konvehtirasian. Valitti kun olin antanut vanhaa. Totesin vaan että se ken toiselle kuoppaa kaivaa se siihen itse lankeaa. Ja isäni puutu asiaan millään tavalla vaikka joka vuosi hänelle mainitsen asiasta. Katsotaan onko tänä jouluna tuoretta :)
"vuosikerta" suklaita.
Yhdne kerran jälkeen olisin vain hiljaa enkä nolaisi antajaa. Jos joku toistuvasti antaa tuollaisia, sanoisin varmaan paketin avattuani, että oho, et varmaan huomannut, että nämä on jo vanehntuneet, ja veisin suoraan roskiin.
Aika törkeää, jos joku tietoisesti kierrättää samoja suklaita vuodesta toiseen.
Vanhoillei ihmisille en sanoisi mitään. Siskoni tai veljeni ei ikimaailmassa tuollaista mogaa tekisi... Mutta jos tekisi, en tiedä pystyisinkö sanomaan mitään. Tietenkin jos tämä olisi jatkuvaa joka joulu, niin kyllä tokalla kerralla jo sanoisin tuo lainauksen. Se oli oikein hyvä.
Öööh parempi se kuin heittäs roskiin
ja tarjoaisin lahjan antajallekin suklaata.