Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuun 2011 vaavien odottajia?

20.11.2010 |

Onkos täällä vielä ketään vaavin odottajaa jolla la on elokuussa 2011?

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uusille; Baloo, Katrinen & jo ennestään tuttu Pumpkin! Ihanaa saada lisää porukkaa, täällä tuntuu olevan jotenkin vähän hiljaista vielä, kun ollaan niin alkutaipaleella :-) Mä oottelen lisää porukkaa Elokuisista kohta tänne, sieltä on tulossa varmasti mooonta ;-)

ON: Ei ihmeellisyyksiä, viiltelyt loppuivat, niitä tulee aina välillä ja oon päättänyt (toivon) että ne on jonkinmoisia kohdun kasvukipuja, eivt kuitenkaan ole mitään jalat alta vieviä kipuja tai kokoajan olemassa olevia, vaan sillon tällön pieniä hetkiä, nyt ei taas vähään aikaan. Oottelen fysioterapiaan kutsua, lähete on jo aikaisemmin pistetty sisään (siis ennenkuin raskauduin) ja vieläkään ei kuulu mitään. Ois kiva saada selkä parempaan kuntoon, ennenkun kantaa sen varassa jätti mahalaukkua ;-)

Onko muilla rinnat ihan ärjy kipeät? Mä en enää tiedä miten päin nukkuisin, kun on niin kipeät jotta .. Inhottavaa, mut silti ihanaa, on ainakin jotain mikä muistuttaa, kun muuten olo on aika tavallinen, lukuunottamatta kylmyyttä ja näläntunteen aiheuttavaa polttelua ja ällötystä :-)

Miten muilla menee? Suurinosa jo varanneet neuvolan ja sitä rataa? On tää jännää aikaa.. :)

- rv 5+2 (tai 5+6)

Vierailija
22/154 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Basse; mulla rinnat jonkun verran raskaammat kun tavallisesti, mutta nain on usein ennen menkkojen alkua, joten ei mitaan ihmeellista. Normaalissa kierrossa mun menkat alkais tanaan, saapa nahda tuleeko minkaanlaista vuotoa (joillainhan ilmeisesti viela tulee ekojen ja tokienkin menkkojen aikana raskauden alettua?).

Oireista; mulla ei minkaanlaisia oireita (viela!) -"oireantennit" on sojossa, mutta ei kerrassaan mitaan -sillapa tuo (tosi vahva) plussa niin yllarina tulikin! Ainoa "oire" oli noin viikko sitten menkkamainen jullinta, oletin etta tuo oli se kiinnittyminen. Tai no, on ajoittain turvotusta mahassa (niinkuin olis syonyt liikaa hiilareita).

Mulla on kaksi kaveria joista toisella nyt 2kk vauva, ja toinen on 7kk raskaana. Nailla kummallakaan ei ollut koko raskauden aikana MITAAN oireita. Sanoivat etta ainoa juttu mista ylipaataan tiesivat olevansa raskaina oli kasvava maha. Voi kun mullakin menisi noin!

Pumpkin rv 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään kuumeilustä tänne :) Tänä aamuna sain raskaustestiin viimeinkin plussan tapaisen! Kiertopäivät siis 35/28-29. Joko mulla on ovis ollut myöhään tai hcg nousee hitaasti,en siis ole raskausviikoista varma. Toivon mukaan pääsen ylimääräiseen ultraan tarkostamaan ne ;)

Laskettu aika menkkojen perusteella 8.8!

Oireita ei juurikaan vielä ole. Kuopuksesta oksensin ekat 13-15 viikkoa,ei oikein innostaisi tällä kertaa! Kaksi lasta siis meillä ennestään.

Lumikki 4+6

Vierailija
24/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi "vanha" odottaja. Palstalla pysytty varmaan jo vuosia, eikä vanha koira tavoilleen mitään mahda...elon alkuun uutta elämää odotellaan syntyväksi!

Tämä on katraassa vasta kahdeksas kersa.

Eikä sitten olla "himouskovaisia" vaan HIMOURHEILIJOITA...

Elämä on ihanaa!

Pusut kuonoon kaikille.

Vierailija
25/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Meillä plussattiin 28.11 ja ensimmäinen arvioitu laskettuaika 4.8.11 :) Oisin nyt viikolla 6.

Meillä yritystä 2v ja rapiat päälle. Hoitoihin piti mennä ensiviikolla, mutta näin sitten kävi :) Meillä oli miehessä "vika".

Vierailija
26/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. uusille, Lumikki (jeejee, tiesinhän että tuut kohta tänne, halauksia:)), huippuurheilija Riesa & ja emaema : ) Onnea plussista!

Pumpkin, pysyikö pöksyt puhtaana ? :-) Vuoto alkuraskaudesa on tosiaan yleistä, se on yleensä vain hiukan niukempaa kuin oikeissa kuukautisissa, ns valekuukautiset.

Riesallahan menee lujaa ;-) Minkä ikäisiä teillä lapset ennestään? Onnea paljon plussasta :) Sullahan onkin sitten kokemusta, hyvä tietää kenen puoleen kääntyy kun alkaa oireet ihmetyttämään ;) heh.

Emaemalle erityis onnittelut! Teillä pitkä yritys takana, ja juuri oikeaan aikaan nappi kävi, ihmeitä tapahtuu ja onneksi näin kävi sinulle. Varmasti ihana tunne, kun voi soittaa lääkäriin ja perua hoidot! Onnea onnea paljon! :-)

ON: Rinnoissa vihloo välillä, närästää ja väsyttää, siinä päällimmäiset fiilikset. Odottelen ensimmäistä neuvolaa 21.12, ja yritän miettiä neuvola-tädin käskystä mihin sairaalaan aikanani menen synnyttämään, jos kaikki menee hyvin. Asun siis pk-seudulla. Onko täällä joillakin kokemusta pk-seudun paikoista? Suositteluja ? Eli siis Jorvi, Naistenklinikka, Kätilöopisto, olikohan niitä muista.. noh, ne pääasiassa.

Nyt puuron keittoon, Halauksia kaikille!

- Basse 5+3 tai 6+0

Vierailija
27/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lumikki, Riesa75 ja Emaema!

Emaema; erityis onnittelut sulle plussasta, varmaan ihan mieleton tunne noin pitkan yrittamisen jalkeen, ihanaa :-)

Basse; jep, poksyt on pysyneet puhtaina, ei edes ole menkkamainen olo :-). Ihan pikkusen nippailee mahassa, mutta en sitakaan varmasti huomaisi ellen tietaisi olevani raskaana.

Paras kaverini kertoi mulle eilen olevansa rv 10!! En edes tiennyt etta heilla yritettiin, mutta mahtavaa! :-) Ma olen siis 6vk sen perassa, paastaan yhdessa viettamaan aitiyslomaa, ihanaa! En itse viela kertonut mitaan mutta kovasti teki mieli! Tekisi mieli kertoa jo kaikille, mutta odotellaan nyt rauhassa sinne ekaan ultraan :-)

Pumpkin rv4+

Vierailija
28/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi tulokas täällä. LA on näillä näkymin 9.8. Kierrosta en voi sanoa mitään kun imetyksen jälkeen minulle ehti tulla ainoastaan yhdet kuukautiset. Eli ilmeisen nopeaa toimintaa :) Toista lasta ajateltiin kyllä, mutta ei ehkä näin pian. Mutta toivottuhan tämä on! Tosin eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu; toivotaan parasta.

Testi näytti haamuviivaa 29.11. kuin myös 30.11. ja 1.12. Selkeämpi viiva tuli perjantaina 3.12 :)

Utelias kun olin, en jaksanut odottaa vaan joka päivä oli testattava, hih!

Mulla oli vaan jotenki sellanen tunne, että olen raskaana. Oireita oli myös helpompi tunnistaa kun raskaus on toinen. Pientä menkkamaista vihlontaa oikealla puolella, tihentynyt vessassa käynti, vilua iltaisin ja maitoa tuli rinnoista, hui.

Basbartuu: Onnea kovasti! Synnytin tammikuussa Jorvissa eikä ole mitään huonoa sanottavaa. Kaikki meni loistavasti, suosittelen sitä lämpimästi.

Onnea kaikille muillekin plussanneille! Nyt odotellaan kuumeisesti ekaa neuvolakäyntiä sekä ultraa!

Kivaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Aapelicat 5+5 + poju 10kk

Vierailija
29/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa kuumeilijoiden puolelle ja kirjotin vahingossa tänne... nyt en sit löydä sitä poistamis nappulaa joten pakko kirjottaa jotain.. ja kauhea kiire, iik. No hyvää yötä ja halauksia, jajaja huomista itsenäisyyspäivää! ;-D Kirjottelen lisää tossa huomenissa!

Vierailija
30/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basse jaksaa kyllä aina olla niin ihanan pirtsakka! Missäs meidän eve on täältä? Mur. Pitää käydä häätämässä sitä kohta jo tänne suuntaan!!

aapelicat [menikö oikein?]: Meillä onkin samanikäiset lapset :) Tai meillä hieman nuorempi. Mulla on kyllä ehtinyt olla jo kesän alusta asti menkat ja säännöllinen kierto,ei vaan oo ennen tätä plussaa tullut!

Omaan napaan ei mitään. Tänään iski ensimmäisen kerran huono olo :) Esikoisesta en oksentanut kertaakaan,kuopuksesta oksensin viikolla 14 asti..ja molemmat poikia. Saas nähdä miten tällä kertaa ;)

Lumikki 4+6

Vierailija
31/154 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa minäkin uskallan jo vähän kurkistella tänne :) Kaksi vahvaa plussatestiä tehty, silti en oikein vielä usko :)

Meiltä löytyy esikoinen (3v) ja tämä on nyt sitten toinen. Esikoisen kanssa odotin viikolle 13, että uskalsin vauvasta kertoa, nyt olen jo kaikille kertonut :) On vahva tunne siitä, että kaikki on hyvin ja jos ei ole, kai se on mukava ajatella asiat niin, että yhdessä hyvät asiat tuntuvat paremmilta ja huonot asiat eivät niin pahoilta.

Menkkamaista juilintaa on jatkuvasti ja viime yönä alaselkää poltti. Liekö sekin sitten normaalia? En muista sellaista tunneta esikoisen ajoilta, eikä sitä nyt uudestaan ole tullut.

Ruusunpuna ja 5+2

Vierailija
32/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin siis plussasin tänään..edelleen pienoisessa shokissa.. :) Laskettu aika on luultavasti 6.8,koska ehkäisyn lopettamisesta on niin vähän aikaa että vaikea sanoa kierron pituutta nykyään, on vähän heitellyt...Mutta kyseessä on siis pikkukakkonen,ekan aikana oireet olivat melko selviä mutta nyt ei ole ollut muuta kuin rintojen arkuutta..:O Jännitävää odotusta kaikille ja tsemppiä :)

Vierailija
33/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaan kaikki menee hyvin, niin la 7.8. :)

Vierailija
34/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toista odotetaan meidän perheeseen kovasti (mies ja tyttö 4/2005). Toista lasta ollaan kovasti toivottu jo yli 4,5 vuotta. Pari vuotta sitten oli tuulimuna. Nyt vaan toivotaan että kaikki sujuisi hyvin.

Käytiin "lapsettomuustutkimuksissa" ja mitään ei enää 12/2009 löytynyt syyksi, miksi ei voitaisi saada lasta. Miehellä aikaisemmin reumalääkitys, joka vaikutti siittiöiden laatuun. Lääkityksen lopetuksen jälkeen tulikin heti raskaaksi, joka olikin sitten se tuulimuna. Ja nyt kun oli tarkoitus, että oltaisiin aloitettu hoidot kävikin näin -ihanaa!

Odotusta 5+1

Vierailija
35/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille tulokkaille, ja toivotaan tosiaan että kaikilla menee hyvin. Itsellä kokoajan pelko keskenmenosta, ja kuulostelen joka ainoaa pientä kipua, mikä voisi tuntua että viittaako keskenmenoon. Pitäisi kai ottaa vähän rennommin, kun toisaalta eihän näihin asioihin voi vaikuttaa.

Mutta, yäääks, aivan kamala olo oli taas eilen illalla. Se on jännä, kun aamulla on ihan hyvä olo ja tietää että taas iltapäivällä puskee ihan kaamee väsymys ja huono-olo:( Onko muilla ollut iltapäiväpahoinvointia? Minulla se alkaa aika tarkaan n. klo 14.30-15.00 :D

Mitä tuo ON tarkoittaa? En ole paljoa pyörinyt näillä sivustoilla niin en tiedä...:)

Mutta oireet ovat vain jatkuneet ja siis oksettaa, väsyttää ja ensimmäiset finnitkin ovat ilmestyneet selkään! Toivottavasti nyt ei tipu hiukset niinkuin kävi viimeksi, kun raskaus päättyi keskenmenoon. Hiustenlähtö loppui kuin seinään kun raskaushormoonit olivat hävinneet!

Hyvää itsenäisyyspäiväää kaikille!

Vierailija
36/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikki, sie se pirtsakka oot ;) Hih. Evis kirjotteli että tiistaina putkahtais tänne, toivottavasti, jos ja kun siis kaikki hyvin :-)

Ja tervetuloa taas uusille, kiva kun meitä tulee näin paljon! Tervetuloa siis ruusunpuna, rinske ja merlina! Ja onnea plussista !

Ruusunpuna, mulla on ainakin ajoittaista alaselän polttelua, eikä vielä ainakaan mitään komplikaatioita ilmennyt, joten uskon sen olevan ihan normaalia :-)

Katrinen, tuttua toi iltapahoinvointi! Mullakin sijoittuu enemmän iltapäivään kuin aamuun, tosin kahvi on nyt ruvennut ällöttämään ja närästämään, ja oon vähentänyt sen hörppimistä vain yhteen kuppiin aamuisin. Siis tippuiko sulta hiukset viime raskaudesta? :-O Apuva, onko yleistäkin? Kokonaanko? Aika hurjaa, en ole kuullutkaan.

Niin ja tuo "ON" tarkoittaa "Omanapa" Eli mulla on vain tapana pistää se siihen eteen, kun kerron itsestäni/omista oireistani jne. :-)

ON: Kamala ummetus! Tänään aamulla melkein oksu tuli kun join kahvia, voiha herttinen. Oon ruvennut näkemään painajaisia ja heräilen jatkuvasti, ilmeisesti pienoinen stressi ja pelko persiissä jatkuvasti miten tässä käy.

Niin ja aapelicatille kiitos kun suosittelit Jorvia! Se onkin ollut mun ystävä piirissä vähiten noista käytössä, joten en oo kuullut paljoakaan. Kätilöopistosta en taas oo kuullut hyvää, ja naistenklinikasta paljon positiivista, olen siis kahden vaiheilla.. :-)

- Basse rv 5+4 (tai rv 6+1)

Vierailija
37/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi Jorvissa 2005 ja itse tykkäsin kovasti. Nyt ollaan muutettu Hyvinkäälle ja vähän jänskättää että miten siellä asiat sujuu. Toki voisin valita ja tulla synnyttämään vaikka jorviin, kättärille, naikkarille, mutta matkaa on sen verran, että taidan jättää väliin. Kellään kokemuksia Hyvinkäältä? :)

Pahoinvointia ja etovaa oloa, väsymystä nämä kaikki uupuu (esikon aikana heti alusta lähtien). Ummetus mullakin vaivana, alkoi heti ja siitä oikeastaan epäilin raskaana oloa. Ei vaan jotenkin uskaltanu toivoakaan, kun näin monta vuotta mennyt.

Vierailija
38/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

basbartuu: ei siis sentään kaikki hiukset lähtenyt! Mutta valehtelematta ainakin melkeen puolet..Se oli kyllä kamalaa, tosin oli hiuspohjakin ihan sellainen hilseinen. Ja sanoivat neuvolassa että ei muka johdu raskaudesta mutta itse kyllä yhdistin sen siihen koska oireet alkoivat kun tulin raskaaksi ja loppuivat kun kaikki oli valunut ulos... Nyt on onneksi hiukset taas tuuhentuneet ja toivon ettei tule uudestaan tuota. ja en usko että on yleistä kun eivät sitä neuvolassakaan yhdistäneet raskauteen.

Onko ketään pohjoisesta? Itse synnytän LKS:ssä jos hyvin käy:)

Vierailija
39/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin laskettuaika edellisten kuukautisten mukaan 3.8.. Tosin tarkaa kiertoa ei ole tiedossa, mutta arvellusti se olisi noin 33. Tämä lapsi on meille ensimmäinen. Nuoruudessani on kaksi aborttia, joita kyllä kadun, mutta en ollut valmis ottamaan vastuuta vielä silloin.

Raskautta yritettiin ihan yrittämällä, mutta nyt kun se on ajankohtainen, taitaa alkaa hieman "pelottaa" :O Kai se tunne voi olla aivan normaalia, kyse on kuitenkin isosta asiasta :) Millaisia tunteita ja ajatuksia ensimmäinen raskaus on teissä muissa herättänyt?

Oireina minulla on ollut huonovointisuutta, lähinnä iltaisin ja silloin kuin nälkä iskee. Alavatsan paineen tuntua ja nippailuja on myös ollut jonkun verran. Muutaman kerran olen itkenyt jostain hassusta asiasta :D Maha pömpöttää turvotuksesta.

Tunteet ovat niin sekaisin, että toisessa hetkessä suunnittelen innoissani vauvan huoneen sisustusta ja toisessa hetkessä vaivun alakuloisuuteen. Onko normaalia? vai olisiko normaalimpaa hyppiä onnesta, koko ajan?

Kertokaahan kaverit kaikenlaisia omakohtaisia kokemuksia, ihan kaikesta :)

Ja tsemppiä toki kaikille!!

Vierailija
40/154 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin laskettuaika edellisten kuukautisten mukaan 3.8.. Tosin tarkaa kiertoa ei ole tiedossa, mutta arvellusti se olisi noin 33. Tämä lapsi on meille ensimmäinen. Nuoruudessani on kaksi aborttia, joita kyllä kadun, mutta en ollut valmis ottamaan vastuuta vielä silloin.

Raskautta yritettiin ihan yrittämällä, mutta nyt kun se on ajankohtainen, taitaa alkaa hieman "pelottaa" :O Kai se tunne voi olla aivan normaalia, kyse on kuitenkin isosta asiasta :) Millaisia tunteita ja ajatuksia ensimmäinen raskaus on teissä muissa herättänyt?

Oireina minulla on ollut huonovointisuutta, lähinnä iltaisin ja silloin kuin nälkä iskee. Alavatsan paineen tuntua ja nippailuja on myös ollut jonkun verran. Muutaman kerran olen itkenyt jostain hassusta asiasta :D Maha pömpöttää turvotuksesta.

Tunteet ovat niin sekaisin, että toisessa hetkessä suunnittelen innoissani vauvan huoneen sisustusta ja toisessa hetkessä vaivun alakuloisuuteen. Onko normaalia? vai olisiko normaalimpaa hyppiä onnesta, koko ajan?

Kertokaahan kaverit kaikenlaisia omakohtaisia kokemuksia, ihan kaikesta :)

Ja tsemppiä toki kaikille!!