Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei lasten kaverivierailuja arki-iltaisin klo18-> jälk harrasteta ja eräät

Vierailija
19.11.2010 |

ihmettelee ja jopa arvostelee sitä.

Minä en ymmärrä eikö ihmisillä ole oikeita ihmettelemisen aiheita, saati arvostelun??

Me tykätään arkisin olla perheen kesken tietyn ajan jälkeen ja sen lisäksi olemme suht väsyneitä jo päivän touhuista ja minä pk-opena metelistä.

1-ja 3-luokkalaisten muksujemme iltatouhut alkaa ennen klo19 ja ovat yöunilla viim klo20, yleensä jo 19.30, nukkuvat aamulla 06.30 saakka.

Tuosta riittävästä unen saannista ja sen tärkeydestä ja vaikutuksesta lapsen aivojen ja kaiken muunkin hyvinvointiin ja kehitykseen voisin kirjoittaa kirjan mutta se onkin eri tarina se.

En vain ymmärrä mutta onneksi minun ei kaiketi tarvitsekaan;)

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka menevät nukkumaan klo 22. Tämä jos mikä on ykssilmäisyyttä. Kuvitellaan, että kaikilla alkaa koulu klo 8 ja on tuntikausien koulumatka.

Meillä panevat nukkumaan klo 22 ja herätyskello soi 8.15, mutta ovat joka aamu jo itsestään heränneet ennen kellon soittoa.

Hei haloo, kaikilla ei ala se koulu klo 8.

Se, kenellä 3 lasta ja tuovat kymppejä ja ysejä, vaikka nukkuvat vasta klo 22 ja kavereitakin saa käydä iltaisin kylässä.

MAhtaisikohan lapsen (10 vee ei todellakaan ole vielä mikää esitei ni vaan LAPSI) elämää rauhoittaa se, että vanhemmat ottaisivat vastuun lapsen arjesta? Mielestäni on ihan järkevää ja tarpeellista, että iltaisin ollaan ihan rauhassa ja rentoudutaan. Toki voi olla joku poikkeus (esim. harrastus, joka loppuu myöhemmin), mutta kyllä vanhempien vastuulla on taata lapselle riittävä lepo.

Monissa tutkimuksissa on todettu, että koululaiset tarvitsevat sen 9-10 tuntia unta. Myös yläkouluikäiset! Lapsella kertyvä univaje näkyy usein levottomuutena ja keskittymisvaikeuksina ja saattaa altistaa pitkään jatkuessaan myös masennukselle!

Vierailija
102/102 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillakin se koulu alkaa klo 8. Meidän lapsilla joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän